Parkview Stereo Journey

Gestart door WickedGame, februari 22, 2007, 22:50:17

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 11

Staaled

Citaat van: WickedGame op december 20, 2017, 13:07:30
Dus maar houden op Hi-res Flac, Wav etc?

DSD files heb ik er ook niet veel van, een enkeling maar. Dus het is geen bittere noodzaak uiteraard.

Thanks voor de tip! Grappig dat ze nu juist deze test uitbrengen.
Ik zou er geen dealbreker van maken.

Linn is een mooie keus.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Peerless Monster

Citaat van: WickedGame op december 20, 2017, 10:40:06
Maar even afgaand op de eisen die ik stel dan mist de sneaky een scherm.

En wat bedoel je met "nieuwe technologien naar onder toe te passen". Ik zag bij Linn dat de Sneaky in iedergeval niet meer in hun assortiment zit. Want wat ik zoek is een goede streamer die met de Classé het hart van de stereo weergave gaat worden. En daarbij kijkend naar o.a. Hi-Res audio (Flac) en DSD mogelijkheid. Maar ik zie geen opmerkingen over DSD bij Linn.

Zie het als mercedes (de Klimax). Als mercedes een nieuw type uitbrengt, dan gaat dat gepaard met de allernieuwste snufjes. Je betaalt niet voor niets zoveel aan innoviteiten.
Die innoviteiten zitten dan jaren later in auto's die minder kosten zoals Peugeot, maar dat dit verwerkt wordt in die auto's wordt dan amper gemeld, maar je hoort het wel terug. Daarom heet denk ik ook sneaky, sneaky. Daarom hoor ik kleine verschillen tussen een oude Klimax en een splinter nieuwe sneaky.
Er zijn wel verschillen hoor, maar als je ze niet vergelijking hoort met elkaar, ligt een normaal mens daar niet wakker van. Zeker jij niet. Het gaat jou om de muzikaliteit en idd de functionaliteit.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Als je Linn in combi met Classe wilt horen, je weet me te wonen en je bent nog steeds welkom ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje

Als je dan linn wilt gewoon een 2e hand majik ds scoren dan (als je display wil) ..let wel op dat ie en dynamic voeding heeft, want dat maakt echt wel uit.
Wellicht even contact opnemen met BB&G?


Peerless Monster

Citaat van: denoontje op december 20, 2017, 19:45:38
Als je dan linn wilt gewoon een 2e hand majik ds scoren dan (als je display wil) ..let wel op dat ie en dynamic voeding heeft, want dat maakt echt wel uit.
Wellicht even contact opnemen met BB&G?

Das hifi...
Laatste sneaky. Geloof me 😄
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op december 20, 2017, 18:29:59
Als je Linn in combi met Classe wilt horen, je weet me te wonen en je bent nog steeds welkom ;)

Hou mij zeker aanbevolen, maar straks heb jij geen Classé meer... en dan? :P

Citaat van: denoontje op december 20, 2017, 19:45:38
Als je dan linn wilt gewoon een 2e hand majik ds scoren dan (als je display wil) ..let wel op dat ie en dynamic voeding heeft, want dat maakt echt wel uit.
Wellicht even contact opnemen met BB&G?


Ik ga mij verdiepen in de Majik DS. Mijn vriendin vindt overigens maar 1 Linn echt mooi en dat is de Klimax. Maar die kost ook wel iets meer.  :blink:

Over die voeding hoor en lees ik inderdaad meer. Heb al even zitten kijken op de 2e hands markt maar kom er niet veel tegen helaas.

blue-eyes

De Classe lijkt niet verkoopbaar :P


Er komt met enige regelmaat wel wat langs. Ik heb ook al de Akurate DS, huidige model voor ongeveer 2k langs zien komen.
De Majik vaker, en goedkoper.
Audiomarkt.de, ebay, marktplaats, er staat best veel Linn te koop.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op december 21, 2017, 09:23:51
De Classe lijkt niet verkoopbaar :P


Er komt met enige regelmaat wel wat langs. Ik heb ook al de Akurate DS, huidige model voor ongeveer 2k langs zien komen.
De Majik vaker, en goedkoper.
Audiomarkt.de, ebay, marktplaats, er staat best veel Linn te koop.

Als ik het goed wil doen is een Akurate DS wel de way to go denk ik.

Heb nog wel een alternatief in mijn hoofd en dat is een 2e hands PS Audio Perfectwave DAC + Brdige II. Die heeft mij altijd erg verbaasd, maar goed die is qua nieuwprijs ook wel stevig aan de prijs.

Staaled

Citaat van: Blue-Eyes op december 21, 2017, 09:23:51
De Classe lijkt niet verkoopbaar :P


Er komt met enige regelmaat wel wat langs. Ik heb ook al de Akurate DS, huidige model voor ongeveer 2k langs zien komen.
De Majik vaker, en goedkoper.
Audiomarkt.de, ebay, marktplaats, er staat best veel Linn te koop.
Lejonklou forum.
Daar staat alles wat op Linn forum niet mag. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

WickedGame

Het lijstje gaat er nu als volgt uitzien:

Nieuw
- Pioneer N-50-AE
- Pioneer N-70-AE
- Cambridge Audio 851N
- Cambridge Audio CXN
- Marantz NA8005
- Bluesound Node 2
- Auralic Aries Mini
- Oppo Sonica

2e hands
- Linn Akurate DS (Dynamik voeding moet  erin zitten)
- Linn Majik DS
- PS Audio MKII + Bridge II (Dit zal een lastige zijn voor het budget)

De Linn Akurate DS heb je in de smaken DS/0, DS1, DS/2. Zag al dat de introductiedatums hiervan verschillend zijn (versies dus). Is het bij Linn mogelijk upgrades uit te voeren van DS0 naar bijv. DS/1? En is er ergens iets te vinden over wat nu de verschillen in versie zijn?

evilniek

Citaat van: WickedGame op december 21, 2017, 14:39:20
Het lijstje gaat er nu als volgt uitzien:

Nieuw
- Pioneer N-50-AE
- Pioneer N-70-AE
- Cambridge Audio 851N
- Cambridge Audio CXN
- Marantz NA8005
- Bluesound Node 2
- Auralic Aries Mini
- Oppo Sonica

2e hands
- Linn Akurate DS (Dynamik voeding moet  erin zitten)
- Linn Majik DS
- PS Audio MKII + Bridge II (Dit zal een lastige zijn voor het budget)

De Linn Akurate DS heb je in de smaken DS/0, DS1, DS/2. Zag al dat de introductiedatums hiervan verschillend zijn (versies dus). Is het bij Linn mogelijk upgrades uit te voeren van DS0 naar bijv. DS/1? En is er ergens iets te vinden over wat nu de verschillen in versie zijn?

Oppo UDP-205, is weliswaar vooral een schijfjesspeler, maar is wel heel veelzijdig. Misschien niet echt wat je zoekt, maar heeft ook een mooie DAC-sectie, tenmiste wat ik zo heb gehoord.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

WickedGame

Citaat van: evilniek op december 21, 2017, 19:39:06
Oppo UDP-205, is weliswaar vooral een schijfjesspeler, maar is wel heel veelzijdig. Misschien niet echt wat je zoekt, maar heeft ook een mooie DAC-sectie, tenmiste wat ik zo heb gehoord.

Uitsluiten doe ik de speler van Oppo niet, maar het is zoals je al zegt eigenlijk niet iets wat ik zoek.

raindog

Citaat van: WickedGame op december 21, 2017, 14:39:20
De Linn Akurate DS heb je in de smaken DS/0, DS1, DS/2. Zag al dat de introductiedatums hiervan verschillend zijn (versies dus). Is het bij Linn mogelijk upgrades uit te voeren van DS0 naar bijv. DS/1? En is er ergens iets te vinden over wat nu de verschillen in versie zijn?

Misschien ook de Majik DSi en DSM modellen meenemen in je overweging, die zijn qua streamingkwaliteit gelijk aan de DS-modellen maar veel flexibeler inzetbaar. Vooral de analoge voorversterker is prettig omdat je dan, zonder kwaliteitsverlies, het volume kunt aanpassen vanuit de app.

Een Majik DS met Dynamik wordt aangeboden vanaf €900,-. Een Majik DSi of DSM/0 (zelfde apparaat alleen andere benaming) kun je al vinden vanaf €1200,-.
Die meerprijs is het wat mij betreft dubbel en dwars waard. Een Majik DSM/1 heeft als extra hdmi aansluitingen, die vind je vanaf €1600,- ongeveer. Een Majik DSM/2 heeft een verbeterd streamingboard en vind je vanaf €2000,-. 

Citaat van: Blue-Eyes op december 21, 2017, 09:23:51
Ik heb ook al de Akurate DS, huidige model voor ongeveer 2k langs zien komen.

Het huidige model Akurate DS/2 ga je nog niet vinden voor 2K, diens voorganger Akurate DS/1 wel en dat is echt een hele mooie streamer voor het geld. In ieder geval een flinke stap vooruit tov van zowel de Majiks als ook de Akurate DS/0
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

WickedGame

Citaat van: raindog op december 22, 2017, 11:21:22
Misschien ook de Majik DSi en DSM modellen meenemen in je overweging, die zijn qua streamingkwaliteit gelijk aan de DS-modellen maar veel flexibeler inzetbaar. Vooral de analoge voorversterker is prettig omdat je dan, zonder kwaliteitsverlies, het volume kunt aanpassen vanuit de app.

Een Majik DS met Dynamik wordt aangeboden vanaf €900,-. Een Majik DSi of DSM/0 (zelfde apparaat alleen andere benaming) kun je al vinden vanaf €1200,-.
Die meerprijs is het wat mij betreft dubbel en dwars waard. Een Majik DSM/1 heeft als extra hdmi aansluitingen, die vind je vanaf €1600,- ongeveer. Een Majik DSM/2 heeft een verbeterd streamingboard en vind je vanaf €2000,-. 

Het huidige model Akurate DS/2 ga je nog niet vinden voor 2K, diens voorganger Akurate DS/1 wel en dat is echt een hele mooie streamer voor het geld. In ieder geval een flinke stap vooruit tov van zowel de Majiks als ook de Akurate DS/0

Thanks voor de uitgebreide info.

Het voorversterker deel heb ik eigenlijk niet nodig aangezien ik de Classé CP-700 hiervoor heb. Maar zeg je dan alsnog dat de DSi if DSM een meerwaarde heeft? Heb zelf al wel een beetje mijn zinnen gezet op een Akurate DS/1 als optie. Een DS/2 is net even wat te duur (tenzij het in maart/april anders is :D)

raindog

Voor rond de 2K is de ADS/1 de best klinkende optie.

Alleen als je een Majik zou aanschaffen zou ik echt de DSi/DSM route gaan omdat je dan voor een relatief bescheiden meerprijs een mooie analoge voorversterker en eindversterker er bij krijgt. Die hoef je niet te gebruiken maar het komt altijd een keer van pas. Ik heb al twee gebruikte DSi's gekocht en dat is mijns inziens echt de krent uit de tweedehands Linn-pap  ;D

Een Akurate DS/2 is uiteraard weer iets mooier dan een Akurate DS/1 maar als je richting 3K wilt uitgeven dan zou je je ook eens kunnen verdiepen in de Klimax Renew modellen. Die zien er wat minder mooi uit en hebben geen display, maar boven de €2500,- zijn dat wel de modellen met de beste klank.

Ik ben zelf, na verschillende Majik en Akurate DS, DSi en DSM's modellen, nu uitermate tevreden over mijn Renew Klimax DSM/1. Die heb ik vorig jaar bij BB&G gekocht tegen 25% van de nieuwprijs van een Klimax DSM/1 maar wel met 5 jaar Linn garantie ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

denoontje


WickedGame

Citaat van: raindog op december 22, 2017, 11:59:17
Voor rond de 2K is de ADS/1 de best klinkende optie.

Alleen als je een Majik zou aanschaffen zou ik echt de DSi/DSM route gaan omdat je dan voor een relatief bescheiden meerprijs een mooie analoge voorversterker en eindversterker er bij krijgt. Die hoef je niet te gebruiken maar het komt altijd een keer van pas. Ik heb al twee gebruikte DSi's gekocht en dat is mijns inziens echt de krent uit de tweedehands Linn-pap  ;D

Een Akurate DS/2 is uiteraard weer iets mooier dan een Akurate DS/1 maar als je richting 3K wilt uitgeven dan zou je je ook eens kunnen verdiepen in de Klimax Renew modellen. Die zien er wat minder mooi uit en hebben geen display, maar boven de €2500,- zijn dat wel de modellen met de beste klank.

Ik ben zelf, na verschillende Majik en Akurate DS, DSi en DSM's modellen, nu uitermate tevreden over mijn Renew Klimax DSM/1. Die heb ik vorig jaar bij BB&G gekocht tegen 25% van de nieuwprijs van een Klimax DSM/1 maar wel met 5 jaar Linn garantie ;D

Okay ik snap je redenering.

Akurate DS/1 is wel de max van wat ik straks wil uitgeven. Dus een Klimax renew oid is niet haalbaar. Het budget is al opgerekt naar 1500,- euro, en er moet wel een hele goede reden zijn om dit nog wat hoger te zetten. Er komt op een moment dan een grens ;)

Citaat van: denoontje op december 24, 2017, 11:53:14
https://www.hifi.nl/tweedehands/10023171/Linn-Akurate-DS-0-Dynamik-High-end-streamer-zwart,-mediaspeler-netwerkspeler.html

Ik had hem gezien, jammer alleen van de "vegen" bovenop. En is een DS/0 met Dynamik vergelijkbaar met een DS/1?

denoontje

Ik dacht dat alleen de kast anders is, niet het board (maar niet 100% zeker). Anders beetje afdingen en kast bovenzijde polijsten/spuiten?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

WickedGame

Citaat van: denoontje op december 26, 2017, 12:43:00
Ik dacht dat alleen de kast anders is, niet het board (maar niet 100% zeker). Anders beetje afdingen en kast bovenzijde polijsten/spuiten?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tja de WAF zegt dat ze de huidige kast mooier vindt. Dus mag dan alsnog op zoek naar een DS/1  ;D Qua prijs is de DS/0 geen verkeerde.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Citaat van: WickedGame op december 26, 2017, 14:08:41
Tja de WAF zegt dat ze de huidige kast mooier vindt. Dus mag dan alsnog op zoek naar een DS/1  ;D Qua prijs is de DS/0 geen verkeerde.

We hebben nog een Akurate DSM/1 occasion staan.... 3,5K.

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op december 27, 2017, 07:24:58
DS/1 ga je dik boven de 3k denk ik?

DS/1 boven de 3k?

Wat ik tot nu toe heb gezien is het onder de 3k voor een DS/1. Een DS/2 is wel flink duurder.

Citaat van: bmateijsen op december 27, 2017, 08:45:40
We hebben nog een Akurate DSM/1 occasion staan.... 3,5K.

Hi Bjorn wat zou de beweegreden kunnen zijn om voor een DSM te gaan boven de DS als je al een goede voorversterker hebt?

raindog

Citaat van: Blue-Eyes op december 27, 2017, 07:24:58
DS/1 ga je dik boven de 3k denk ik?

Een Akurate DS/1 vind je vanaf €2000,-
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

blue-eyes

Citaat van: WickedGame op december 27, 2017, 11:38:48
DS/1 boven de 3k?

Wat ik tot nu toe heb gezien is het onder de 3k voor een DS/1. Een DS/2 is wel flink duurder.

Hi Bjorn wat zou de beweegreden kunnen zijn om voor een DSM te gaan boven de DS als je al een goede voorversterker hebt?

Kortere keten, indien van toepassing, betere DAC, betere VV.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Nieuwe aanwinst!

Op 28 december met een gewicht van 3938gram, 52cm lang en luisterend naar de naam Romée. Moeder en dochter maken het goed.