Parkview Stereo Journey

Gestart door WickedGame, februari 22, 2007, 22:50:17

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

What will 2023 bring?

Nieuwe kabels?
2 (18.2%)
Andere versterking?
0 (0%)
Soundbar
1 (9.1%)
Helemaal niks!
6 (54.5%)
Anders? Want.....
2 (18.2%)

Totaal aantal stemmen: 11

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op januari  9, 2017, 12:55:13
Je gaat een mini kopen :P

:laugh: :clapping:

Nee, moest een wagen hebben die qua grootte overeenkomt met de Audi A1 van mijn vriendin, en tja floorplanner kent helaas niet veel auto's in hun portofolio.

WickedGame

Heeft er iemand ervaring met meubel zelfbouw?

Ik denk erover om toch het audio-meubel voor het nieuwe huis zelf te gaan bouwen. Graag zou ik wat ervaring willen weten omtrent materiaal keuzes, verbindingen en wat tips/tricks.

- Qua afwerking willen we het meubel in wit/mat uit gaan voeren. Is dan het beste om dit te schilderen? Spuiten? Of meubel panelen in juiste kleur al direct te verwerken?

Dus kom maar op met de tips :)

R

Citaat van: WickedGame op januari 17, 2017, 16:37:20
Heeft er iemand ervaring met meubel zelfbouw?

Ik denk erover om toch het audio-meubel voor het nieuwe huis zelf te gaan bouwen. Graag zou ik wat ervaring willen weten omtrent materiaal keuzes, verbindingen en wat tips/tricks.

- Qua afwerking willen we het meubel in wit/mat uit gaan voeren. Is dan het beste om dit te schilderen? Spuiten? Of meubel panelen in juiste kleur al direct te verwerken?

Dus kom maar op met de tips :)

Zelf maken en afwerken (als je enige ervaring hebt).

Enkele tips:
- afhankelijk van je ontwerp kun je materiaal kiezen. Afgewerkte platen zijn handig. Maar als je kopse kanten moet bijwerken is dit zelf bijna niet goed te doen. Behalve met bijpassende kantenband. Ik adviseer mdf (niet bij de bouwmarkt halen)
- zorg voor goed gereedschap. Minimaal een goede (cirkel/inval)zaag en een methode om zuiver af te tekenen(herhaaldelijk). Daarnaast is een goede winkelhaak essentieel.
- verbindingen in mdf. Lijmen met deuvels of domino's.
- afwerken in wit is goed te doen. Koop goede verf, zorg voor goede ondergrond, werk in meerdere lagen, werk zo stofvrij mogelijk, goede rollers, opschuren tot 240 voor laatste laag. Mat is moeilijker, zijdeglans is ok. Geen ervaring? Oefen.

Maak een topic aan, kunnen we meedenken ;) kijk ook eens op dhz/houtbewerkingsfora. Daar leer je ook veel van andersmans (werk en) fouten.

blue-eyes

Of goede tekeningen maken en uitbesteden!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

br@m

#1929
Citaat van: WickedGame op januari 17, 2017, 16:37:20
Heeft er iemand ervaring met meubel zelfbouw?

Ik denk erover om toch het audio-meubel voor het nieuwe huis zelf te gaan bouwen. Graag zou ik wat ervaring willen weten omtrent materiaal keuzes, verbindingen en wat tips/tricks.

- Qua afwerking willen we het meubel in wit/mat uit gaan voeren. Is dan het beste om dit te schilderen? Spuiten? Of meubel panelen in juiste kleur al direct te verwerken?

Dus kom maar op met de tips :)

Als je modern wilt: - heel mooi en professioneel is het meubel bouwen van multiplex en afwerken met HPL laminaat. Kan je in mat-wit kopen maar ook in moderne prints. Heb ik ervaring mee - is prima te doen, je hebt geen bijzonder gereedschap nodig.

Ook mogelijk is bouwen in MDF en dan lakken. Je kan het (laten) spuiten, maar ook een lakroller geeft mooie resultaten als je heel zorgvuldig werkt. Heb ik ook ervaring mee. Lamineren met HPL geeft een professioneler resultaat IMHO dan lakken.

Als je een klassieke uitstraling zoekt, dan fineren met fijnhout en evt. vernissen of zelfs politoeren. Heb ik zelf nooit gedaan, mijn smaak is modern.

Meubelpanelen zou ik zelf niet doen, dat ziet er altijd goedkoop uit. Bovendien zijn die doorgaans van gefineerd spaanplaat en dat is gewoon te slap, buigt door als je er een serieus apparaat op zet.

PS: HPL wordt vaak aangeduid als 'Formica', dat is een merknaam. Voor de mooiste HPL prints kijk je bij Abet Laminati.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

WickedGame

Citaat van: R op januari 21, 2017, 17:32:32
Zelf maken en afwerken (als je enige ervaring hebt).

Enkele tips:
- afhankelijk van je ontwerp kun je materiaal kiezen. Afgewerkte platen zijn handig. Maar als je kopse kanten moet bijwerken is dit zelf bijna niet goed te doen. Behalve met bijpassende kantenband. Ik adviseer mdf (niet bij de bouwmarkt halen)
- zorg voor goed gereedschap. Minimaal een goede (cirkel/inval)zaag en een methode om zuiver af te tekenen(herhaaldelijk). Daarnaast is een goede winkelhaak essentieel.
- verbindingen in mdf. Lijmen met deuvels of domino's.
- afwerken in wit is goed te doen. Koop goede verf, zorg voor goede ondergrond, werk in meerdere lagen, werk zo stofvrij mogelijk, goede rollers, opschuren tot 240 voor laatste laag. Mat is moeilijker, zijdeglans is ok. Geen ervaring? Oefen.

Maak een topic aan, kunnen we meedenken ;) kijk ook eens op dhz/houtbewerkingsfora. Daar leer je ook veel van andersmans (werk en) fouten.

Waar zou je aanraden om goed MDF te halen?

Inwezen heb ik alle maten en heb ik een tekening hoe het moet gaat worden. Hieruit kan ik wel de planken berekenen qua maatvoering en dit dan direct laten zagen zodat ik een soort "bouwpakket" krijg.

Gereedschap moet lukken, heb genoeg om uit te putten bij mijn ouders.

Qua verbinding zat ik ook te denken aan lijm en de deuvels. Domino's kende ik nog niet, maar google gaf al direct antwoord. Zal ik eens meenemen.

Heb een aantal tekeningen bijgevoegd en het mogelijke resultaat. Ik zit nog wel een beetje met de maatvoering. Kom nu uit op 210 breed bij 56 hoog en 54cm diep.


WickedGame

Een andere optie om Ikea Hacks toe te passen.

We nemen 3 keuken blokken laag (60x60x60) en plaatsen er 3 naast elkaar, en toppen het af met een keukenblad naar keus. Enige puntje waarmee ik zit is de 60x60 maat wat mogelijk wat groot word. Anderzijds er moet veel apparatuur in.

Qua gewichtsbelasting moet ik nog kijken of dit uberhaupt wel kan. De CA-2200 weegt nu eenmaal flink.

WickedGame

Voor het nieuwe huis dit weekend flink wat knopen doorgehakt:

Voor de vloer op de begane grond gaan we voor een 80x80 tegel Dolce Sabbia Naturale:



Voor het terras is er gekozen voor 75x75 Cimenti Grigio, welke mooi aansluit (qua kleur en structuur) bij de binnenvloer en hierdoor het effect van door leggen naar het terras gecreëerd gaat worden.

Alle wanden gaan gespoten worden met Brander Briljant in kleur RAL9010. Hier is voor gekozen omdat scheurvorming alsnog kan optreden en dit de goedkoopste oplossing is. Tevens is het reparatie technisch goed te herstellen als het huis uitgewerkt is.

De kozijnen gaan wij mat zwart verven, om zo een "Piet Boon" look te gaan creëren. (zie voorbeeld)



De muren die wij hebben gaan allen voorzien worden door up/down lighters van Qazqa Sandy (electra aanpassingen zijn aangegeven bij bouwer)



De plafondlampen zijn van Rietveld Verlichting voor in de hal, en toilet.

Hal:


Toilet:


Inrichting:

Kast:


Banken (2-zits en 3-zits)


Eetkamertafel:
Nog te bepalen, maar gaat een boomstamtafel worden van 240x100x8

Salontafel
Nog te bepalen, zelfde stijl hout als boomstamtafel.

Was dus een productief weekendje  ;D

blue-eyes

Schiet al lekker op!

Tipje voor je tafel: robuustemeubelen.nl (oid) , zit ook in het hoekje bij de IKEA, Utrecht ;) . Wij zijn daar zeer goed geslaagd.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op januari 31, 2017, 11:45:20
Schiet al lekker op!

Tipje voor je tafel: robuustemeubelen.nl (oid) , zit ook in het hoekje bij de IKEA, Utrecht ;) . Wij zijn daar zeer goed geslaagd.

Ik ken het bedrijf, ook zelf al eens naar gekeken maar we hebben ergens ons oog op laten vallen wat zij niet kunnen leveren


patsijb

de poot vd tafel vind ik wel wat maar t blad...neh
(maar ja dais mijn smaak he)
iig goed bezig om economie draaiende te houden haha

WickedGame

Citaat van: patsijb op januari 31, 2017, 12:25:03
de poot vd tafel vind ik wel wat maar t blad...neh
(maar ja dais mijn smaak he)
iig goed bezig om economie draaiende te houden haha

Smaak is het zeker  ;D

Tja, door een nieuwbouw huis te kopen laat je de economie wel draaien. In eerste instantie gingen wij niet uit van nieuwe inrichting. Maar door wat financiële meevallers en wat bonussen is dit plotseling realiseerbaar geworden. Naast het geplande werk wat we al begroot hadden.

Martijnst1990

Ik had hetzelfde kunnen kiezen, heel mooi!  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

gsuk

Zeker mooi

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

WickedGame

Citaat van: Martijn90 op januari 31, 2017, 19:20:16
Ik had hetzelfde kunnen kiezen, heel mooi!  8)

Zelfde smaak dus :D

Citaat van: gsuk op januari 31, 2017, 19:52:38
Zeker mooi


Thanks!

Citaat van: Bas Akkerman op februari  1, 2017, 14:54:17
Smaakvol, zeker die kozijnen! :thumbs-up:

Ja de kozijnen worden zeker mooi. Moet nog wel even kijken naar een geschikte verf. Nu denk je zwart (mat) is easy maar niet alles is echt zwart zwart na opdrogen maar neigt al snel naar grijs :(

WickedGame

Netwerk voor nieuwe huis

Volgende hoofdstuk in het nieuwbouwhuis is het netwerk. Ik laat door de aannemer overal loze leidingen leggen dus er is al rekening gehouden met extra kabels voor netwerk.

Benodigdheden:

- 305m rol CAT6 Stug voor installatie (Kabel aanraders? waarmee hebben jullie het netwerk mee bekabeld?)
- 6x UTP wandcontactdoos (Aanraders? Tips?)
- RJ45 pluggen
- Gigabit Switch (Zyxel GS1900-8HP reeds aangeschaft)

Dus graag wat tips, eventueel nog dingen waar ik op moet letten?

VlisChris

Over de tekening van je keuken:
Lijkt het maar zo, of is het middelste apparaat heel licht afwijkend qua hoogte? Dat lijkt wel zo op de tekening in ieder geval.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Achiel

Als je voor Gira installatie materiaal kiest kun je van hun ook mooie netwerkaansluitingen plaatsen. Zijn gewoon goed en dan past het mooi in het geheel. Hebben toch mooi schakelmateriaal vind ik.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

WickedGame

Citaat van: Christiaan S op februari  6, 2017, 15:09:56
Over de tekening van je keuken:
Lijkt het maar zo, of is het middelste apparaat heel licht afwijkend qua hoogte? Dat lijkt wel zo op de tekening in ieder geval.

Op tekening lijkt dat zo, alleen in het programma stond het juiste Siemens programma er nog niet in. Alle apparaten komen uit dezelfde lijn en hebben dezelfde grootte. Dus in de praktijk gaat dit goed komen.

Citaat van: Achiel op februari  6, 2017, 15:10:48
Als je voor Gira installatie materiaal kiest kun je van hun ook mooie netwerkaansluitingen plaatsen. Zijn gewoon goed en dan past het mooi in het geheel. Hebben toch mooi schakelmateriaal vind ik.

Ik zal eens naar hun programma kijken.

Raymond187

Toch ook een mooie domotica systeem in je nieuwe huis he?

Sailor Jan

Ik heb zelf Draka Cat 7(UC900) kabel gekocht bij Amazon in de aanbieding. In ieder geval een zeer degelijk gebouwde kabel.

80 Euro voor 100 meter.

Ik heb zelf cat 6a keystones van allekabels.nl gebruikt. Afdekplaten moeten bij mij van Niko komen omdat al het schakelmateriaal van Niko is.
Wees lief voor jezelf

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op februari  6, 2017, 15:26:19
Toch ook een mooie domotica systeem in je nieuwe huis he?

Langer termijn, al zal thermostaat, audio en verlichting wel centraal gestuurd gaan worden. Ben nog aan het uitzoeken wat handig is. HUE heb ik al, thermostaat neig ik naar Honeywell Evo maar goed moet nog wel kijken wat handig is ook qua integratie. Is een project voort langer termijn ga ik niet direct uitvoeren.

Citaat van: Sailor Jan op februari  6, 2017, 15:27:24
Ik heb zelf Draka Cat 7(UC900) kabel gekocht bij Amazon in de aanbieding. In ieder geval een zeer degelijk gebouwde kabel.

80 Euro voor 100 meter.

Ik heb zelf cat 6a keystones van allekabels.nl gebruikt. Afdekplaten moeten bij mij van Niko komen omdat al het schakelmateriaal van Niko is.

Waarom CAT7 boven CAT6 kabel verkozen?


Sailor Jan

Citaat van: WickedGame op februari  6, 2017, 15:33:49
Langer termijn, al zal thermostaat, audio en verlichting wel centraal gestuurd gaan worden. Ben nog aan het uitzoeken wat handig is. HUE heb ik al, thermostaat neig ik naar Honeywell Evo maar goed moet nog wel kijken wat handig is ook qua integratie. Is een project voort langer termijn ga ik niet direct uitvoeren.

Waarom CAT7 boven CAT6 kabel verkozen?

Eigenlijk gewoon om voorbereid te zijn en qua prijs was Cat7 gewoon goed te doen. De keystones zouden trouwens ook Cat7 moeten kunnen, maar daar ben ik sceptisch over.

Wees lief voor jezelf

WickedGame

Citaat van: Sailor Jan op februari  6, 2017, 15:42:16
Eigenlijk gewoon om voorbereid te zijn en qua prijs was Cat7 gewoon goed te doen. De keystones zouden trouwens ook Cat7 moeten kunnen, maar daar ben ik sceptisch over.

Qua prijs kan ik je nog wel een beetje volgen, al koop ik voor 130 euro (305m Belden Cat6). En helaas heb ik het vermoeden die 305m wel nodig te hebben voor het gehele huis incl. de IP Camera's.