Goede stereo versterker

Gestart door david55, juli 29, 2014, 21:08:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: david55 op juli 30, 2014, 20:54:14
ik dacht aan de q acoustics concept 40 of de Tannoy revolution dc6t se.
of mischien toch de kef r300
Hoe ben je tot deze drie gekomen? Heb je deze beluisterd?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mijkie

Marantz combineert vaak erg lekker met oa. Tannoy maar , zou ze nooit blind kopen en de combi's eerst gaan beluisteren
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

david55

de Tannoy's en de q acoustics zijn mij aangeraden door marcel omdat deze veel rustiger en warmer zouden klinken dan mijn Monitor audio's en de kef r300 heeft mij wel verrast moet ik zeggen, verassent veel laag in deze en ook wel best aangenaam klinkend

hvlemmi

Ik zou in dat geval even proberen een luisterruimte te vinden waar je je huidige speakers icm de nieuwe versterker kan horen. Stel je vind de match prima, dan is het toch meteen prima? Je kan ook zeggen ik begin van voor af aan, ga uit van een Marantz, wellicht nog een a 2 extra versterkers ter vergelijk. Maak een lijstje van speakers die je graag wilt horen, en laat je natuurlijk ook adviseren in de winkel, die snapt was waar jij naar op zoek bent! Succes.
Societies have always been shaped more by the nature of the media by which men communicate than by the content of the communication.

Hans47

Ik heb momenteel zelf de combinatie van Kef R300 met Marantz PM8005 en vind het erg mooi, zoals eerder al aangehaald is het warme waar Marantz altijd wat bekend om stond echt niet meer het geval.
De PM8005 klinkt fris en dynamisch en brengt de Kef R300 aardig tot leven (zeer strak laag).
Ik heb voor de Marantz de Cyrus 6 DAC gehad maar heb toch een voorkeur voor de Marantz, then again thats persoonlijk, zelf luisteren is het enige dat echt prettig werkt om een keuzen te maken.

david55

mijn ouders hebben nog een oude Marantz pm 80 staan , is dit deftig materiaal of toch niet ?

mijkie

als je ouders hem hebben staan, zou ik ff gaan testen !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

pameijer

Citaat van: david55 op juli 30, 2014, 20:54:14
ik dacht aan de q acoustics concept 40 of de Tannoy revolution dc6t se.
of mischien toch de kef r300
Nee joh, gewoon deze scoren van je forumgenoot:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=144230.0
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

david55

heb hem hier bij mij thuis is getest maar ik merk precies weinig verschil tussen mijn sr7007 en die pm80,
kan natuurlijk niet switchen om ze direct na elkaar te luisteren ook ni

david55

en ik zal er mij moeten bij neerleggen dat de sound van de monitor audio's gewoon mijn ding niet is.
met dank aan de verkoper die zo lang op mij ingepraat heeft dat deze ''warmer'' klinken dan bv. kefs en andere dat ik het zelf begon te horen in de winkel  ::)

Xander32

Citaat van: david55 op juli 31, 2014, 14:55:38
mijn ouders hebben nog een oude Marantz pm 80 staan , is dit deftig materiaal of toch niet ?
... dat betreft nog een Marantz versterker uit hun "warme" periode: die zou wel eens een positief verschil kunnen brengen, indien technisch in goede staat.

Is dat niet het geval dan heb ik nog wel een drietal particulieren die op een professionele wijze de amp. kunnen reviseren. Daarna is die technisch weer in nieuwstaat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Nahpets

Citaat van: david55 op juli 31, 2014, 14:55:38
mijn ouders hebben nog een oude Marantz pm 80 staan , is dit deftig materiaal of toch niet ?

Hoe lang heeft die niet aan gestaan?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

adehaan968cs

Yamaha maakt ook goede stereo versterkers. De surround versterkers zijn al geweldig kan me niet voorstellen dat ze geen goede stereo versterkers maken.

Maneblusser

Ik zou eens gaan luisteren naar een NAD C-326BEE . Maar toch...
Als ik het goed begrijp heb je een SR7007. Die is toch prima ? Ik denk eerlijk gezegd dat je voor €500 niet echt een verbetering gaat krijgen als je eender er wat koopt. Marantz PM6005, een Yamaha A-S500/A-S700, een Pioneer A-50 zijn geen upgrades maar "gewoon iets anders" . Ik vind het een beetje een geldverspilling. Waarom niet doorsparen naar €1000 à €1200  ? Pas dàn ga je upgraden.Ik denk zo aan een Marantz KI-Pearl Lite, een Rotel RA-1570, een Audiolab 8200A , Primare I-22 enzomeer. Die zijn écht beter dan je SR7007. Keuze te over in de prijsklasse. dikwijls kan je nog afbieden bij de Hifiboer ook. Je kan inderdaad ook tweedehands gaan. Maar mensen doen altijd iets weg voor een bepaalde reden.
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

david55

#40
das inderdaad ne mooie dien pm8005 en gaat dat veel verschil maken volgens jullie?
net nu ik dacht dat ik er uit was en toch voor nieuw luidsprekers ging gaan  ;D
zijn er trouwens goede boekenplank speakers die het niveau van een vloerstaander benaderen ?

Xander32

Citaat van: david55 op augustus  1, 2014, 18:30:34
das inderdaad ne mooie dien pm8005 en gaat dat veel verschil maken volgens jullie?
net nu ik dacht dat ik er uit was en toch voor nieuw luidsprekers ging gaan  ;D
zijn er trouwens goede boekenplank speakers die het niveau van een vloerstaander benaderen ?
... wat ik jou met zekerheid kan zeggen; geen enkele versterker gaat jouw het verschil brengen welke je met een switch van speakers kan bewerkstelligen.

Enne, die PM80 van jouw ouders zou ik ook zeker eerst eens uitproberen voordat je überhaupt verder kijkt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

thebest106

Citaat van: Xander32 op augustus  1, 2014, 19:53:50
... wat ik jou met zekerheid kan zeggen; geen enkele versterker gaat jouw het verschil brengen welke je met een switch van speakers kan bewerkstelligen.

Enne, die PM80 van jouw ouders zou ik ook zeker eerst eens uitproberen voordat je überhaupt verder kijkt.

Inderdaad als de pm80 lange tijd niet gebruikt is dan laat hem maar eens een paar keer goed opwarmen (twee weekjes in gebruik nemen) en dan nog eens een vergelijking tussen de sr7007 en de pm doen. Al is die pm8005 wel erg aantrekkelijk geprijsd.

Het kan ook nog zijn dat de Bais en dc offset van de pm80 geheel uit lijn staan, waardoor deze niet zijn ideale werktemperatuur bereikt, en dus niet zijn gehele potentie niet naar voren brengt.

Oriënteren naar een andere speakerset is natuurlijk altijd een leuke bezigheid, als je maar rustig de tijd neemt om verschillende merken en types met elkaar te vergelijken zodat je na een tijdje nog steeds achter je beslissing staat, want een twijfel in je hoofd en je hebt zo een upgradevirusje te pakken.

Xander32

 ^^


Het betref allemaal een kwestie van smaak, binnen een x budget. Wat de ts. "moet" gaan doen is ontdekken wat zijn smaak is en dat kan alleen maar door zelf te gaan luisteren naar verschillende speakers (en/of versterkers).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT