Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

papaleo

Citaat van: larzie op februari 10, 2012, 09:58:24
Damn Leo! Dat is een beste lift voor je projector! Voordeel is wel dat je je projector compleet uit het zicht kan toveren, maar wat een constructie. Werkt het wel prettig of moet je de lift nog wel met de hand begeleiden? Zie dat de lift niet wordt geleid...

Hahaaha....,jij denkt dat de foto waarop de liftbak vrij hangt en alleen maar aan de staalkabel vastzit,de constructie is hoe mijn pj naar boven en naar beneden gaat?

Nee,man...,op de foto wordt (op dat moment) de liftbak omhoog gehesen om daarna aan zijn vaste geleiders vast geschroefd te worden...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Dat ziet er goed uit. Ik had destijds bij mijn plafondverduistering wel last van het lawaai van over elkaar lopend ijzerdraad, heb jij daar geen last van?
Oftewel maakt deze lier veel lawaai?
Ik heb het opgelost met speciaal soort nylon/kunststof kabel, alleen die is na 2 jaar trouwe dienst verleden week gesprongen. Zo zie je maar weer je bent niet de enige met custom solutions die zo nu en dan aangepast dienen te worden.
Mooi dat het nu opgelost is  :thumbs-up:

larzie

Citaat van: papaleo op februari 10, 2012, 10:35:43
Hahaaha....,jij denkt dat de foto waarop de liftbak vrij hangt en alleen maar aan de staalkabel vastzit,de constructie is hoe mijn pj naar boven en naar beneden gaat?

Nee,man...,op de foto wordt (op dat moment) de liftbak omhoog gehesen om daarna aan zijn vaste geleiders vast geschroefd te worden...

Oh ok haha had ik nog niet gezien  :blush: Ik dacht al dat is raar :P
Dan is het zeker een mooie oplossing! Top weer Leo  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

papaleo

Nee,het 'lawaai' valt,tov de lifitkrik,reuze mee komt ook nog bij dat deze lierlift binnen 7 sec. klaar is met liften, de liftkrik daarintegen die deed er 1:38 min. over om naar boven/beneden te gaan met de nodige herrie...

Ik hoor inderdaad af en toe de kabel,maar zeg nu zelf: wat,en hoe lang is 7 seconden nou,das toch niks...,als ik dan 1 keer de kabel hoort knakken neem ik dat voor lief.

Ge had het ook over een kabel van touw,of kunstof om dit geluid te elimineren....,maar nu ik jouw bevinding/ervaring met zo'n kabel hoor dan laat ik deze lekker van staal zitten.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Citaat van: papaleo op februari 10, 2012, 10:50:57
Ge had het ook over een kabel van touw,of kunstof om dit geluid te elimineren....,maar nu ik jouw bevinding/ervaring met zo'n kabel hoor dan laat ik deze lekker van staal zitten.
Daar zullen nog wel wat kwaliteits en dikte verschillen zijn, mijn kabeltjes zijn vrij dun. Waar het eigenlijk op neerkomt is dat de kabel de trekkracht makkelijk aan kan maar dat hij dusdanig stevig opgerold word (via een katrol) dat daar warmte wrijving of weet ik veel optreed waardoor de kabel langzaam aan gaat pluizen aan de buitenkant. Dan gaat de sterkte van de kabel ook flink omlaag. Oftewel elk jaar even controleren of er geen losse ijzerdraadjes zijn (even voelen met doekje ofzo langs de kabel) en dan zal het wel meevallen. 7 seconden is trouwens niets, hier duurt het opspannen van de plafondverduistering ook iets van 40 seconden en dat is soms wel irritant maar ik zou niet meer zonder kunnen  :D

GTDesign


CoSo

Citaat van: papaleo op februari 10, 2012, 10:50:57
Nee,het 'lawaai' valt,tov de lifitkrik,reuze mee komt ook nog bij dat deze lierlift binnen 7 sec. klaar is met liften, de liftkrik daarintegen die deed er 1:38 min. over om naar boven/beneden te gaan met de nodige herrie...

Ik hoor inderdaad af en toe de kabel,maar zeg nu zelf: wat,en hoe lang is 7 seconden nou,das toch niks...,als ik dan 1 keer de kabel hoort knakken neem ik dat voor lief.

Ge had het ook over een kabel van touw,of kunstof om dit geluid te elimineren....,maar nu ik jouw bevinding/ervaring met zo'n kabel hoor dan laat ik deze lekker van staal zitten.
je moet er niet aan denken dat ie naar beneden komt als je het met touw zou doen, of zit er een beveiliging op?

Maar dit is toch wel de mooiste oplossing in een woonkamer, denk alleen dat weinig mensen de benodigde ruimte hebben boven hun verlaagde plafond.

papaleo

Citaat van: CoSo op februari 10, 2012, 10:57:11
je moet er niet aan denken dat ie naar beneden komt als je het met touw zou doen, of zit er een beveiliging op?

Maar dit is toch wel de mooiste oplossing in een woonkamer, denk alleen dat weinig mensen de benodigde ruimte hebben boven hun verlaagde plafond.

Ja,daar is ook over nagedacht...,de geleiders kunnen maar naar een bepaalde uitslag,is deze bereikt dan stopt de liftbak,op deze manier kan de bak(incl. inhoud) nooit naar beneden komen  ;)

Kijk,daar ligt nu het voordeel van deze lier,deze is (uit mijn hoofd) 15cm hoog dus kan in de meeste gevallen ook in/tussen een verlaagd plafond geplaatst worden,en met de nodige katrollen kan dan ook een klift gerealiseerd worden.
Kan je 'm toch niet tussen je verlaagde plafond kwijt dan kan je deze meestal in een andere kamer(oid) kwijt,en dan met een lange(re) kabel en katrollen zou je dan ook een liftsysteem kunnen maken  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Kjelt

Citaat van: papaleo op februari 10, 2012, 11:48:42
Ja,daar is ook over nagedacht...,de geleiders kunnen maar naar een bepaalde uitslag,is deze bereikt dan stopt de liftbak,op deze manier kan de bak(incl. inhoud) nooit naar beneden komen  ;)
En weet je zeker dat je projector exact goed hangt, als alleen een ijzerdraad de eindpositie zou bepalen dan zit daar toch wel wat speling in.

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

papaleo

Citaat van: Kjelt op februari 10, 2012, 12:07:28
En weet je zeker dat je projector exact goed hangt, als alleen een ijzerdraad de eindpositie zou bepalen dan zit daar toch wel wat speling in.

Mmm,goeie vraag...

Volgens mij,zijn de geleiders de eind stops(naar beneden)en niet de staalkabel maar dat weet ik niet zeker,daar kan
Ge het beste een antwoord op kunnen geven.
Ik weet wel dat de lift/lier doormiddel van micro schakelaars uit geschakeld worden,en deze doormiddel van verstelbare draadeind fijn afgesteld kunnen worden.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

GTDesign

De lift stopt automatisch altijd op exact dezelfde plaats ongeacht de spanning of de stand van de staalkabel. ;)

GTDesign

Laat die staal kabel maar mooi zitten...Nylon of touw kan weer makkelijk breken...
Moet er niet aan denken dat je zo meteen in de kelder een filmpje moet pakken... :D

papaleo

Nee,moet er niet aan denken om in de kelder een filmpje te moeten gaan pakken  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

larzie

Citaat van: papaleo op februari 10, 2012, 15:16:43
Nee,moet er niet aan denken om in de kelder een filmpje te moeten gaan pakken  :D


Zeg dat maar niet tegen Philip :P Dan mag je niet meer langskomen :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: larzie op februari 10, 2012, 16:08:39
Zeg dat maar niet tegen Philip :P Dan mag je niet meer langskomen :P
LOL :D

Ik ben weer onder de indruk van de oplossing en de prachtige integratie van de HT in de woonkamer. In mijn kelder is het ook prima vertoeven, btw ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Kjelt

Citaat van: papaleo op februari 10, 2012, 12:34:46
Mmm,goeie vraag...
haha dat was geen vraag dat was een extra commentaar waarom je niet alleen een ijzerkabel wilt maar die exacte geleiders  :D
Ge weet heus wel wat ie doet  8)
Nu ik de post herlees zou je het ook als een vraag kunnen lezen ja maar ik heb er geen vraagteken bij gezet  ;)

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

CoSo


papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

larzie

Citaat van: papaleo op februari 23, 2012, 23:02:57
Das waar ook...,ben jarig vandaag  :D
Thx... :thumbs-up:

Nog gefeliciteerd met je verjaardag!  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Ook vanuit hier nog gefeliciteerd met je verjaardag!!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Kjelt