De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op mei 28, 2010, 19:23:37
Ik wacht ook rustig af. De afhandeling, bevestiging, etc. gaat wel erg snel. Binnen 10 minuten bericht van registratie en bevestiging van mijn betaling. Binnen een uur dat de bestelling is opgepakt. Binnen 24 uur de melding dat de batterij is verstuurd.

Allemaal erg netjes.

De mijne is binnen... Ik had er een met hogere capaciteit besteld voor in mijn GPS PDA. Nou mooi hoor. Extra dik met een klepje erbij zodat ie met een bult op de rug van de PDA er in past. Maar die slimme chinezen hebben er niet aan gedacht dat zo'n GPS PDA natuurlijk 100% van de tijd in een cradle zit waar ie dankzij de dikkere batterij nu niet meer in past.

Gaan we nu de retour policy van de shop testen.  :-\

blue-eyes

De mijne nog steeds niet.

Fijn dat je ook voor anderen test :D . Wel lullig, hebben ze nog andere types op voorraad?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op juni  8, 2010, 18:50:47
De mijne nog steeds niet.

Fijn dat je ook voor anderen test :D . Wel lullig, hebben ze nog andere types op voorraad?

Ja d'r zijn er 2, het standaard 1350mah type en de extra hi capacity 2200mAh

http://www.batteryupgrade.com/shopBrowser_search.php?searchphrase=a636&searchType=searchByshopGroup#/shopGroupId/64661176

Was ik maar gelijk voor de standaard cap gegaan.. Maarja niets aan te doen.
Ik heb ze gemailed en gezegd dat ze misschien een waarschuwing erbij moeten plaatsen dat deze bat. niet met de cradle compatible is.

blue-eyes

#4403
En binnen, de Velodyne SMS-1. Roderick bedankt!


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op juni  8, 2010, 19:13:16
En binnen, de Velodyne SMS-1. Roderick bedankt!



Mooie aanwinst 8) Veel plezier en succes met afstellen!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

#4405
Citaat van: HTip op juni  8, 2010, 20:48:59
Mooie aanwinst 8) Veel plezier en succes met afstellen!

Ik zou BB&G wel willen laten afstellen, maar weet niet of ze zaken instellen die niet via hun gekocht zijn.


PM is inmiddels verstuurd naar hun.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op juni  8, 2010, 20:53:12
Ik zou BB&G wel willen laten afstellen, maar weet niet of ze zaken instellen die niet via hun gekocht zijn.


PM is inmiddels verstuurd naar hun.


Niet geschoten altijd mis. Ik heb de mijne via BB&G en Bjorn heeft ie samen met de HD1 geïnstalleerd. Zowel beeld als geluid was toen optimaal.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raphie

ik help je wel, SMS is niet zo moeilijk
auto en een beetje vlakken en boosten.
denk dat bepalen van sub positie bij jou het meest belangrijk is voor optimaal resultaat.
JBL PRX Power!

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op juni  8, 2010, 20:53:12
Ik zou BB&G wel willen laten afstellen, maar weet niet of ze zaken instellen die niet via hun gekocht zijn.


PM is inmiddels verstuurd naar hun.


Kom kom, een wel beetje hobbyen blijven. Niet meteen de hulptroepen inschakelen :P

Btw, Classé komt toch een beetje terug op hun eerdere terughoudende reactie. De oplossing voor de LED heb ik hun bijna uitgespeld, dus daar gaan ze mee aan de slag, en het 'no-OSD' wanneer OSD uit staat ook.

HTip

Citaat van: Raphie op juni  8, 2010, 21:05:33
ik help je wel, SMS is niet zo moeilijk
auto en een beetje vlakken en boosten.
denk dat bepalen van sub positie bij jou het meest belangrijk is voor optimaal resultaat.
plaatsing is inderdaad de 1e stap, maar de kunst is met zo min mogelijk aanpassing een goede integratie te krijgen. Een vlakke lijn is niet altijd de beste oplossing. En boosten moet je zeker niet teveel doen, omdat daar veel vermogen voor nodig is.

Tijdens de proefperiode kreeg ik tips van Bjorn en toen was ik een beetje doorgeschoten in de EQ. Want daarin zijn zoveel mogelijkheden. En daarnaast heb je nog fase, steilheid, etc.

Ik vond het in ieder geval niet makkelijk, maar het was wel mijn eerste keer met een actieve EQ... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Teejoo

Citaat van: Raphie op juni  8, 2010, 21:05:33
ik help je wel, SMS is niet zo moeilijk
auto en een beetje vlakken en boosten.
denk dat bepalen van sub positie bij jou het meest belangrijk is voor optimaal resultaat.
Niks boosten Raphie: foei!

blue-eyes

Ieder zijn manier van hobby. Ik haal het genoegen niet uit het instellen en "pielen" van systemen.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op juni  8, 2010, 21:14:58
Ieder zijn manier van hobby. Ik haal het genoegen niet uit het instellen en "pielen" van systemen.


Kijk, dat heb ik nou met racks  ;)

Snowmaster

Citaat van: Blue-Eyes op juni  8, 2010, 21:14:58
Ieder zijn manier van hobby. Ik haal het genoegen niet uit het instellen en "pielen" van systemen.




Juist dat vind ik erg leuk, maar dat wist je al.
Bij een ander begin ik er ook niet aan omdat ik pielen met onbekende AB's en onbekende menu's vervelend vind.
Juist de (on)mogelijkheden van een apparaat leren snappen is tijdrovend.
Als je een apparaat/menu goed kent, is het een leuke bezigheid en kom ik op mijn oortjes erg ver.

Maar met een DBmeter een beetje ruisen is toch niet zo erg?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

celerontje

Citaat van: Teejoo op juni  8, 2010, 21:10:05
Niks boosten Raphie: foei!
Als je popliedjes mixt, doe je niet anders! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blue-eyes

Citaat van: Snowmaster op juni  8, 2010, 21:49:53


Maar met een DBmeter een beetje ruisen is toch niet zo erg?

Ik zeg toch niet dat ik mijn set niet instel? Ik ga alleen niet de speakers tig maal verschuiven, tig kabels proberen, tig EQ instellingen maken.

Ruis en dB is 5 minuten, die run ik enkele malen per maand. Zeker na een schoonmaakbeurt waarbij mijn zitpostitie weer iets is veranderd. Even meten, aanpassen, ruistoon, afstellen en kijken.
Dat schaar ik niet onder het eerder genoemde issue, dat hoort er domweg bij.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Mijn sub staat op een plek, daar blijft ie. Dus een gegeven, evenals de zitplekken, etc.
Ik heb de autosetup van de SMS uiteraard al gedraaid. En de set opnieuw ingesteld, maak jullie geen zorgen daarover ;)


Waarom dan wel BBenG? Tja. zekerheid, vertrouwen in hun expertise, wellicht simpele dingen kunnen aanpassen.
Dubble check ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#4417
Op zich ga ik hier wel een eind met BE mee. Vroeger was ik een stuk meer aan het experimenteren en bleef ik dit ook doen. Dat was dus een hobby op zich.

Dat heb ik nu tot het goed is, en dat is het dan ook. Maar voordat het bij mij goed is, dan ben ik met een nieuw apparaat zoals een processor wel enkele maanden verder. En dan ga ik meestal pas weer tweaken als toch iets gewijzigd is, zoals een nieuwe bank of iets dergelijks.

Het genieten van de software staat nu duidelijk voorop.

Raphie

Citaat van: Teejoo op juni  8, 2010, 21:10:05
Niks boosten Raphie: foei!
hoe zo?

1 - het kan (je kietelt de subwoofer nauwelijks
2 - er zijn zat profielen die al een boost hebben

boosten is niet vies hoor, als het met beleid gebeurt (dus geen +15db om een zwart gat proberen op te vullen) maar een paar db hier en daar gaat prima
JBL PRX Power!

Teejoo

#4419
Citaat van: Raphie op juni  8, 2010, 22:20:28
hoe zo?

1 - het kan (je kietelt de subwoofer nauwelijks
2 - er zijn zat profielen die al een boost hebben

boosten is niet vies hoor, als het met beleid gebeurt (dus geen +15db om een zwart gat proberen op te vullen) maar een paar db hier en daar gaat prima
Ik weet dat de sub er wel tegen kan, maar jij weet als geen ander dat je het probleem met die frequentie op een heleboel andere plekken in de ruimte (en voor de buren) in tegenovergestelde richting aan het creëren bent.

Het ziet er met een meting wel goed uit!

Raphie

klopt, maar dat is altijd mijn issue met Room EQ geweest, hoe meer lineair op de sweetspot, des te groter de afwijking er buiten
eigenlijk zou je eerst op zoek moeten naar de "natural fit" van de sub in de kamer "waar meet hij het meest ideaal op de beoogde sweetspot. En van daaruit verder tunen.

Dat ik het mooie van de Antimode, je kan meerdere metingen doen om zo een grotere sweetspot te creereren waarbij de Antimode zelf de optimale concessie bererkent.
erg handig.
JBL PRX Power!

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op juni  8, 2010, 22:14:26
Mijn sub staat op een plek, daar blijft ie. Dus een gegeven, evenals de zitplekken, etc.
Ik heb de autosetup van de SMS uiteraard al gedraaid. En de set opnieuw ingesteld, maak jullie geen zorgen daarover ;)
Dat is een goed begin, maar integreren in je totale geluidsbeeld is een stuk moeilijker. Dat vergt ervaring.

Citaat van: Blue-Eyes op juni  8, 2010, 22:14:26

Waarom dan wel BBenG? Tja. zekerheid, vertrouwen in hun expertise, wellicht simpele dingen kunnen aanpassen.
Dubble check ;)

Voor de SMS-1 is ook een set verkrijgbaar met maximaal 5-mics, waarbij dan de karakteristiek een gemiddelde is en dus op alle plaatsen (niet alleen de sweetspot) goed klinkt. Die heeft BB&G en zou je kunnen overwegen. En een afstelling van de SMS door Bjorn of Garmt is een afstelling van je totale set. Tenminste dat was het geval bij mij. Beetje indraaien van de fronts, center timing iets eerder, daarna weer de SMS, etc.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Citaat van: HTip op juni  8, 2010, 23:12:23
Dat is een goed begin, maar integreren in je totale geluidsbeeld is een stuk moeilijker. Dat vergt ervaring.

Dat geldt alleen als je verder gaat dan auto setup.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Overigens viel me de lijn erg mee . . . . . . . Een enorme DIP rond de 32 Hz, voor de rest behoorlijk strak van 10 tot 100 hz

De autosetup laat alle schuifjes onveranderd, op de 32 na. Toch bekruipt me het gevoel dat dit wellicht te weinig is, ook daarom BB&G benaderd ;)
Ik zal vanavond een fotootje maken en plaatsen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

PM gehad van Bjorn, ik ga een afspraak maken. Ben erg benieuwd. Ik weet dat ik veel laat liggen, maar hoeveel kunnen zij er "bijtoveren"  ;) .

Hangt alleen af van mijn vakanties en of ik per 1 juli verlengd ga worden, de opdracht wordt stopgezet. Indien mijn project wordt gestopt geeft me dat veel vakantie, tenminste ervan uitgaande dat ik niet de volgende dag een nieuwe opdracht heb :D

Er staat inmiddels wel een nominatie voor een klus in Brussel......., een in A'dam, een in Houten. Dus mischien geen extra vakantie :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey