Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Martin!!!

Gaaf om te lezen Robet, ik denk dat je me nu over de streep hebt getrokken om de Gaia's aan te schaffen  ;D
mainly British stuff

twani

Citaat van: Martin!!! op december 21, 2019, 18:51:46
Gaaf om te lezen Robet, ik denk dat je me nu over de streep hebt getrokken om de Gaia's aan te schaffen  ;D

Ga je die gewoon onder de Harbeths boren Martin? :tounge:

Martin!!!

Citaat van: twani op december 21, 2019, 18:53:04
Ga je die gewoon onder de Harbeths boren Martin? :tounge:

Yup,onder de fishtanks van de SHL5's zal geen potje zijn vermoed ik..... jammer dan!
mainly British stuff

Xander32

Wanneer er medio volgende maand het vloerkleed ook ligt, komt daarmee het huiskamer-project ten einde.
Dan zal ik wel een aantal nieuwe foto's schieten.

Maar de Gaia's zijn idd wel wat meer aanwezig dan de originele voetjes. De Kensingtons kunnen het echter hebben.


Citaat van: twani op december 21, 2019, 18:49:32
Wat zijn de standaard voeten van de Tannoys eigenlijk? Zijn die zó beroerd dan?


Alhoewel optisch qua stijl wel wat anders dan de (en daar ben ik fan van) originele looks van de Tannoy zijn het wel mooie voetjes.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dát eruit ziet nu?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... mijzelf zie ik als een nuchter en rationeel persoon en ik ben zeker niet snel onder de indruk van tweaks e.d. Maar deze speakervoetjes zijn na de stap van Gleniar naar Kensington, werkelijk de grootste upgrade in mijn set. Ik ben domweg verbijsterd welke een positief verschil deze in mijn set brengen.

Citaat van: Martin!!! op december 21, 2019, 18:51:46
Gaaf om te lezen Robet, ik denk dat je me nu over de streep hebt getrokken om de Gaia's aan te schaffen  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Citaat van: Xander32 op december 21, 2019, 19:24:19
... mijzelf zie ik als een nuchter en rationeel persoon en ik ben zeker niet snel onder de indruk van tweaks e.d. Maar deze speakervoetjes zijn na de stap van Gleniar naar Kensington, werkelijk de grootste upgrade in mijn set. Ik ben domweg verbijsterd welke een positief verschil deze in mijn set brengen.

Wow!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Gisteren heb ik wederom een tijd geluisterd en alhoewel ik niet meer van het 'technisch luisteren' ben, viel de rust, de aanzienlijk betere plaatsing en de spreiding van het geluid mij op 🎶 Afzonderlijke stemmen, instrumenten en/of effecten zijn meer nadrukkelijk aanwezig/aanwijsbaar. Bizar het effect van deze ls.voetjes 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Citaat van: Xander32 op december 23, 2019, 11:10:54
Gisteren heb ik wederom een tijd geluisterd en alhoewel ik niet meer van het 'technisch luisteren' ben, viel de rust, de aanzienlijk betere plaatsing en de spreiding van het geluid mij op 🎶 Afzonderlijke stemmen, instrumenten en/of effecten zijn meer nadrukkelijk aanwezig/aanwijsbaar. Bizar het effect van deze ls.voetjes 👍🏻

Nu wil ik ze ook, alleen zijn ze wel HEUL erg prijzig voor een stel voetjes...... ga ik thuis niet mee wegkomen onder het excuus van een 'upgrade die ik moet hebben"  :-X
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Via Marcel zijn ze een stukje minder prijzig 😉 Maar het blijft veel geld, zeker voor een paar ls. voetjes. Echter, de positieve effecten op de geluidskwaliteit rechtvaardigen wat mij betreft de uitgave ruimschoots.

Onderwijl heb ik er denk ik ook een 2 a 3 mille aan kabelzooi en aanverwante tweaks liggen, bijeen gekocht gedurende de jaren; indien ik een keuze moest maken tussen die en de Gaia's, ging ik betreffende de kabels weer terug naar de oem snoertjes, maar de Gaia's bleven.

Citaat van: Mitch-- op december 23, 2019, 11:59:48
Nu wil ik ze ook, alleen zijn ze wel HEUL erg prijzig voor een stel voetjes...... ga ik thuis niet mee wegkomen onder het excuus van een 'upgrade die ik moet hebben"  :-X
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vorig weekend bij Stadiun III (Rob) op visite geweest; hij heeft er een fraaie ht set staan, bestaande uit vier Klipsch zuilen met ingebouwde atmos speakers, een evenzo forse center en twee 15" subwoofers. Voor de beeldoverdracht een 75" Sony tv. De spil in het geheel betreft een Marantz SR8012.

Wat een verschil met een gemiddelde ht set van een jaar of tien terug; waar (voorheen) vele ht sets vooral indruk proberen te maken door allerlei effecten erin te gooien en die flink uit te vergroten, maakt bovenstaande set vooral indruk door het allemaal heel vanzelfsprekend en natuurlijk te laten klinken. Wat een verademing.
En verwar 'vanzelfsprekend en natuurlijk' s.v.p. niet met kleurloos of saai: wat een dynamiek en druk geeft deze set zeg  :headbanging:! zo ben ik ze nog maar weinig tegen gekomen.

Dat was buiten dat het super gezellig was, ook weer een meer dan positieve ht ervaring.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... en we kunnen hem zo ophalen, het dikke handgeknoopte wollen kleed. Ben benieuwd, benieuwd hoe het oogt en welke een effect deze heeft op de akoestiek.

Citaat van: Xander32 op december 21, 2019, 19:02:06
Wanneer er medio volgende maand het vloerkleed ook ligt, komt daarmee het huiskamer-project ten einde.
Dan zal ik wel een aantal nieuwe foto's schieten.

Maar de Gaia's zijn idd wel wat meer aanwezig dan de originele voetjes. De Kensingtons kunnen het echter hebben.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... ff flink vloeken in mijn eigen kerk; ik overweeg de Marantz gear eruit te gooien en daarvoor in de plaats iets met room correction te nemen. Te denken valt aan de Lyngdorf TDAI-3400 of de nog te verschijnen NAD M33 (Maart 2020).

Hersenspinsels 🤔
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Niet doen! Ga je spijt van krijgen. Denk ik dan.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

pameijer

Zeker wel doen! Nieuwe zoektocht, nieuwe inzichten. En: nieuwe lol, pret en weer lekker handelen. Ik denk (weet...) dat goede RC veel kan betekenen.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Xander32

Waarom?

Citaat van: Richi op februari 17, 2020, 19:58:22
Niet doen! Ga je spijt van krijgen. Denk ik dan.

... ik was/ben ook aan het kijken naar andere versterking, bv een PM10, of iets van Luxman of Chord.

Maar om echt weer een stap te maken gaan die denk ik weinig brengen; de grootste winst is hier te behalen in de bass regionen. Door de constructie van het huis verlies ik relatief veel bass en is die onevenwichtig. Mijn denkwijze is dat dit het terrein van dsp/eq is en dat die meer zal brengen dan welke versterker dan ook 🤔
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ralf67

Een 2.2 set up met Lyngdorf en 2 subwoofers ?

Daar valt zeker winst te behalen.

Of iets met Dirac.

Xander32

... ik zou haast denken dat je zelfstandig ondernemer bent 🤓

Eens afwachten wat die M33 gaat brengen, ik vind het wel een interessant ontwerp en een duidelijke concurrent van de genoemde Lyngdorf.

Citaat van: pameijer op februari 17, 2020, 20:00:51
Zeker wel doen! Nieuwe zoektocht, nieuwe inzichten. En: nieuwe lol, pret en weer lekker handelen. Ik denk (weet...) dat goede RC veel kan betekenen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#5017
Nee, de Tannoys blijven, dat is helemaal mijn sound. Dat heb ik al lang geleden ontdekt.

Citaat van: Ralf67 op februari 17, 2020, 20:16:39
Een 2.2 set up met Lyngdorf en 2 subwoofers ?

Daar valt zeker winst te behalen.

Of iets met Dirac.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sailor Jan

Audio Nervosa is toegeslagen... ai ai ai...

Er zijn wel veel mooie opties naast Marantz; ik denk ook mooiere opties. NAD heeft idd mooi spul.

Je zou ARC(Anthem Room Correction) kunnen proberen door middel van een Paradigma PW-link en te kijken wat het effect is in de kamer. Dat kost de wereld niet om in ieder geval te proberen.

Ik gebruik zelf Linn Space Optimisation (V2) en vind het prima werken. Dat werkt natuurlijk niet op basis van metingen.
Wees lief voor jezelf

Xander32

Audio nervosan :nowink:
Het is ook heel goed mogelijk dat er over een jaar nog exact hetzelfde staat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Citaat van: Xander32 op februari 17, 2020, 20:05:32
Waarom?

... ik was/ben ook aan het kijken naar andere versterking, bv een PM10, of iets van Luxman of Chord.

Maar om echt weer een stap te maken gaan die denk ik weinig brengen; de grootste winst is hier te behalen in de bass regionen. Door de constructie van het huis verlies ik relatief veel bass en is die onevenwichtig. Mijn denkwijze is dat dit het terrein van dsp/eq is en dat die meer zal brengen dan welke versterker dan ook 🤔
Ik volg je al een tijdje en ik denk redelijk in te kunnen schatten wat voor geluid je waardeert. De set die je nu hebt staan, is zorgvuldig samengesteld en getuned richting dit geluid. Het kan natuurlijk zijn dat je smaak iets veranderd is; ik vond de TD-8s na een aantal jaren ook te 'donkerbruin' klinken. De vloeiendheid van Marantz heb ik bij Lyndorf nog niet gehoord. Chord en Luxman moet je m.i. erg goed matchen wil je er een mooie klank uit krijgen, maar misschien is dat wel het geval met jouw luidsprekers en bekabeling. Een PM10 is een prachtige versterker in een goed getunede set, die heb ik erg goed horen klinken.

Hopelijk ben je in de gelegenheid om eerst thuis uit te proberen en dat je niet direct je bestaande spullen moet verkopen om de nieuwe apparatuur te financieren. Dat geeft je de mogelijkheid goed te vergelijken en af te wegen wat je beter vindt klinken.

Hoe dan ook: veel plezier toegewenst bij je zoektocht!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Thx voor jouw uitgebreide respons, het delen van jouw zienswijze 👍🏻

Tannoy is mijn geluid, dat staat buiten kijf. Dat de combi van Marantz en Tannoy een heel fijne is ook. En de Kensingtons klinken voorts zeker niet 'donkerbruin', ze zijn meer open en neutraal dan de Glenairs, al zal menigeen dat op basis van de verschijningsvorm van de Kensingtons heel anders inschatten 😏
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ralf67

Bedoel dan de Tannoys met 2 subwoofers erbij.

DSP op het laag en dat dus 2.2.

Xander32

Subwoofers gaan er hier niet meer komen  :nowink:

Citaat van: Ralf67 op februari 17, 2020, 21:16:13
Bedoel dan de Tannoys met 2 subwoofers erbij.

DSP op het laag en dat dus 2.2.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ralf67