Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

fugazi_2009

Citaat van: frank2 op augustus 20, 2021, 14:10:32
Dat lees ik vaker maar vind ik een dooddoener.  Als je van tevoren luistert en je hoort verschillen dan is er nog niets gekocht. Ikzelf leen altijd een device, probeer t uit, vergelijk en pas daarna beslis ik tot aankoop of niet.

Volgens mij is dat niet waar Holco naar refereerde. Dat ging over het feit dat een voedingsupgrade voor de 2.1 minder relevant lijkt te zijn.  Wat inderdaad zou kunnen komen doordat daar al beter werk is verricht wat resulteert in de hogere prijs.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Rob46

Citaat van: twani op augustus 13, 2021, 17:40:59
Een Hegel........  Het ontwerp.....   tja uhhhh....

Daar waren ze snel mee klaar denk ik...

Doet me eigenlijk nog het meest denken aan die leveranciers op AliExpress die die zwarte lege kasten voor DIY audio aanbieden.

De Marantz kreeg recent zelfs in een of ander Audioblad een veeg uit de pan omdat de optiek daarvan tov de nieuwe jubileums serie toch wel erg stoffig begint te worden.

Néé, je praat me niet van m'n liefde voor het Accuphase uiterlijk af.. :tounge:


En die Michi is ook vet lelijk man. Goedkope shit om naar te gluren. 

Te hoog Teufel/Nubert/DeLonghi/Krups gehalte.

'Lege kasten en uiterlijk'; daar gaat het niet om. Het is net als de mens, uiterlijk is minst van belang; het gaat immers om de inhoud  :yawnee:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Dat zou in het geval van de G2.1 goed kunnen ja, echter is een hogere verkoopprijs niet vanzelfsprekend de garantie voor een beter resultaat in hifi-land  :nowink:

Maar de Hoer-wege upgrade van een Aries G1 schijnt echt een hele fijne te zijn, met een aanzienlijk resultaat.

Citaat van: holco op augustus 20, 2021, 12:28:55
Ik vermoed dat de significante hogere kosten van de G2.1 daar ook een beetje debet aan zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De cohesie is idd voornaam, die kan een set maken of breken. Die van Auralic i.c.m. Accuphase (dac) is reeds een bewezen match. De combi van Accuphase en Tannoy idem.

In het licht van bovenstaande nog weer een keer terugkomende op de Marantz PM10;
dat is domweg een dijk van een versterker, maar de cohesie met de Kensingtons ontbrak. De e-480 was direct thuiskomen 👌🏻

Hetzelfde betreffende Hegel en Kef, dat schijnt ook een mooie match te zijn en als ik jou (en Bert) mag geloven idem in de combinatie met Dynaudio.


Citaat van: Rob46 op augustus 20, 2021, 14:17:31
Zo zijn er voor mij een aantal streamers niet het geld waard wat men ervoor vraagt. Mijn ervaring en mening inmiddels is dat de DAC en de cohesie van de set allesbepalend is als je in een bepaalt prijssegment van streamers gaat shoppen.....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Robert ik sta nog versteld wat de Hegel kan met de dac aan boord.
Laat Rob maar spreken uit zijn ervaring.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Ik geloof jullie op het woord  :) Maar dat neemt niet weg dat ik het ook graag een keer zelf kom ervaren  :thumbs-up:

Citaat van: bert50 op augustus 20, 2021, 16:11:05
Robert ik sta nog versteld wat de Hegel kan met de dac aan boord.
Laat Rob maar spreken uit zijn ervaring.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Rob46 op augustus 20, 2021, 14:24:00
'Lege kasten en uiterlijk'; daar gaat het niet om. Het is net als de mens, uiterlijk is minst van belang; het gaat immers om de inhoud  :yawnee:

Uhh Rob. .... Ik begon in dit topic niet over het uiterlijk van apparatuur hoor.

Maar als men dan gaat roepen dat de Hegel en de Michi mooi zijn..  Tja.

Ik zit ook meer op de inhoud als je t me dan toch zou vragen.

Alleen bij de Accuphase niet :D

Xander32

🤨




😄

Citaat van: twani op augustus 20, 2021, 21:53:11
Uhh Rob. .... Ik begon in dit topic niet over het uiterlijk van apparatuur hoor.

Maar als men dan gaat roepen dat de Hegel en de Michi mooi zijn..  Tja.

Ik zit ook meer op de inhoud als je t me dan toch zou vragen.

Alleen bij de Accuphase niet
:D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Ik moest ook lachen toen ik dat las van de inhoud.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Citaat van: DofN op augustus 20, 2021, 21:58:28
Ik moest ook lachen toen ik dat las van de inhoud.

Ja mooi hé, ik máák 'm gewoon   :D

Xander32

#6635
https://youtu.be/TN51VRaSCCM

N.a.v. het verhaaltje van (die andere) Hans, de handleiding van de Kensingtons er eens bij gepakt; er deugt niets van de huidige opstelling  ;D
De Kensingtons dien je voor het beste resultaat zover in te draaien, dat deze net voor je kruizen. Dat ziet er volgens mij niet uit, maar desondanks ga ik er toch een keertje mee aan het stoeien. Ben benieuwd.


Uit de manuel:

Initial PositioningLocate the loudspeakers so that the favourite listening position is approximately 15¡ from the axes of the cabinets. Theaxes of both cabinets should intersect at a point slightly in front of the listening position. Remember that the proximityof the loudspeakers to walls and corners will affect the sound. Some experimentation will probably be needed to fine-tunethe stereo image depth and low frequency sound quality. Close-to-wall positions - and room corners more so - have theeffect of increasing very low frequency sound energy. Reflective adjacent walls may upset the stereo image by causingunwanted reflections ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Ben benieuwd wat dat gaat opleveren Robert. Zou mij niets verbazen dat je positief verrast zal zijn. Lees het graag tzt👍
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Xander32 op augustus 23, 2021, 21:09:54
https://youtu.be/TN51VRaSCCM

N.a.v. het verhaaltje van (die andere) Hans, de handleiding van de Kensingtons er eens bij gepakt; er deugt niets van de huidige opstelling  ;D
De Kensingtons dien je voor het beste resultaat zover in te draaien, dat deze net voor je kruizen. Dat ziet er volgens mij niet uit, maar desondanks ga ik er toch een keertje mee aan het stoeien. Ben benieuwd.


Uit de manuel:

Initial PositioningLocate the loudspeakers so that the favourite listening position is approximately 15¡ from the axes of the cabinets. Theaxes of both cabinets should intersect at a point slightly in front of the listening position. Remember that the proximityof the loudspeakers to walls and corners will affect the sound. Some experimentation will probably be needed to fine-tunethe stereo image depth and low frequency sound quality. Close-to-wall positions - and room corners more so - have theeffect of increasing very low frequency sound energy. Reflective adjacent walls may upset the stereo image by causingunwanted reflections ...
KI-style dus. ;)
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

DofN

Citaat van: Xander32 op augustus 23, 2021, 21:09:54
https://youtu.be/TN51VRaSCCM

N.a.v. het verhaaltje van (die andere) Hans, de handleiding van de Kensingtons er eens bij gepakt; er deugt niets van de huidige opstelling  ;D
De Kensingtons dien je voor het beste resultaat zover in te draaien, dat deze net voor je kruizen. Dat ziet er volgens mij niet uit, maar desondanks ga ik er toch een keertje mee aan het stoeien. Ben benieuwd.


Uit de manuel:

Initial PositioningLocate the loudspeakers so that the favourite listening position is approximately 15¡ from the axes of the cabinets. Theaxes of both cabinets should intersect at a point slightly in front of the listening position. Remember that the proximityof the loudspeakers to walls and corners will affect the sound. Some experimentation will probably be needed to fine-tunethe stereo image depth and low frequency sound quality. Close-to-wall positions - and room corners more so - have theeffect of increasing very low frequency sound energy. Reflective adjacent walls may upset the stereo image by causingunwanted reflections ...


Stel dat het ingedraaid veel beter klinkt, zou je het zo laten staan?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Richi

Citaat van: Xander32 op augustus 23, 2021, 21:09:54
https://youtu.be/TN51VRaSCCM

N.a.v. het verhaaltje van (die andere) Hans, de handleiding van de Kensingtons er eens bij gepakt; er deugt niets van de huidige opstelling  ;D
De Kensingtons dien je voor het beste resultaat zover in te draaien, dat deze net voor je kruizen. Dat ziet er volgens mij niet uit, maar desondanks ga ik er toch een keertje mee aan het stoeien. Ben benieuwd.


Uit de manuel:

Initial PositioningLocate the loudspeakers so that the favourite listening position is approximately 15¡ from the axes of the cabinets. Theaxes of both cabinets should intersect at a point slightly in front of the listening position. Remember that the proximityof the loudspeakers to walls and corners will affect the sound. Some experimentation will probably be needed to fine-tunethe stereo image depth and low frequency sound quality. Close-to-wall positions - and room corners more so - have theeffect of increasing very low frequency sound energy. Reflective adjacent walls may upset the stereo image by causingunwanted reflections ...
Dat werd ook geadviseerd bij mijn Tannoy Dimension TD-8, maar op die manier kreeg ik het nooit goed klinkend. Sterker nog, met alle luidsprekers die ik hier heb gehad geeft indraaien tot net voor het punt dat de speakers mij 'recht aankijken' het beste resultaat qua precisie en ruimtelijkheid van de weergave. De ruimte zal hier ongetwijfeld een rol in spelen, zo ook bij jou. Ben benieuwd naar de uitkomst van het experiment!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Wanneer ik er in het najaar een keer mee aan het stoeien ga, zal ik het zeker niet nalaten om mijn bevindingen hier te delen.

Citaat van: Rob46 op augustus 23, 2021, 22:27:39
Ben benieuwd wat dat gaat opleveren Robert. Zou mij niets verbazen dat je positief verrast zal zijn. Lees het graag tzt👍


Ja, die had ook van die onmogelijke ls opstellingen. Toen die demo bij Marantz NL te Eindhoven ook. Echter klonk dat prima, van verschillende luisterposities. Prima klinken doet het bij mij nu ook al, echter vooral op de sweetspot en die is klein.

Citaat van: Vinyl_Fuchs op augustus 24, 2021, 03:07:56
KI-style dus. ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#6641
Uhm, wat mij betreft wel, echter loopt er hier nog een persoontje rond die enige zeggenschap heeft (denkt te hebben)  ;D

Citaat van: DofN op augustus 24, 2021, 08:32:49

Stel dat het ingedraaid veel beter klinkt, zou je het zo laten staan?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

[emoji85][emoji85][emoji85][emoji85]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

... tja, de Kensingtons worden gedoogd, maar daar zijn grenzen. Echter gaan we die maar weer eens opzoeken en wellicht ietwat verleggen middels het schuiven 8)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


Kempenaartjes

De KI-style hebben wij geprobeerd en gaf in eerste instantie een gedetailleerd beeld met een brede sweetspot. Fysiek eigenlijk niet opened ;).
Met aankoop van de Gaia's staan de LS in een positie waarbij de afstraling achter ons kruizen.
Nog steeds gedetailleerd met een breed beeld, maar een kleine sweetspot.
Voordeel........ je kruipt meer tegen elkaar :inlove: :inlove:

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#6649