Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

En dan heb we het nog eens niet over de kwaliteitverschillen van digitale en natuurlijk ook analoge opnamen. Hierin ben ik resoluut: kan de muziek mij op basis van gekende, betere opnamen nog zo bekoren, maar is de weergave via bijv streaming slecht, dan luister ik niet verder. Ik schrijf bewust weergave en niet enkel opname, want het kan best zijn dat mijn LS in deze enigzins selectief.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

Muziek welke ik echt mooi vind, kan ik zelfs nog genieten vanaf de wekkerradio  :)

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni 28, 2021, 19:51:25
En dan heb we het nog eens niet over de kwaliteitverschillen van digitale en natuurlijk ook analoge opnamen. Hierin ben ik resoluut: kan de muziek mij op basis van gekende, betere opnamen nog zo bekoren, maar is de weergave via bijv streaming slecht, dan luister ik niet verder. Ik schrijf bewust weergave en niet enkel opname, want het kan best zijn dat mijn LS in deze enigzins selectief.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Xander32 op juni 28, 2021, 20:17:19
Muziek welke ik echt mooi vind, kan ik zelfs nog genieten vanaf de wekkerradio  :)
Die nuancering kan ik ook maken bij afspelen via Sonos 1, mijn vintage-set of ht. Maar gaat niet op bij mijn main-set. ;)
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

Okey, op die fiets: idem  :)

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni 28, 2021, 20:29:43
Die nuancering kan ik ook maken bij afspelen via Sonos 1, mijn vintage-set of ht. Maar gaat niet op bij mijn main-set. ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Xander32 op juni 28, 2021, 20:41:17
Okey, op die fiets: idem  :)
Om miscommunicatie te vermijden: dat wat je schreef over je wekkerradio geldt ook voor je mainset?
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

Het gaat mij niet zozeer om de stereoset (mainset) maar om de wijze waarop ik aan het luisteren ben. Echt "serieus luisteren" doe ik enkel via die stereoset en op zo'n moment ga ik voor kwalitatief goede opnames. Maar diezelfde set staat ook met regelmaat aan met een Spotifylijstje of internetradio als muzikaal behang en dan doet de kwaliteit er minder toe, maar veer ik evengoed op wanneer er een favo track voorbij komt.

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni 28, 2021, 20:55:51
Om miscommunicatie te vermijden: dat wat je schreef over je wekkerradio geldt ook voor je mainset?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Xander32 op juni 28, 2021, 21:10:26
Het gaat mij niet zozeer om de stereoset (mainset) maar om de wijze waarop ik aan het luisteren ben. Echt "serieus luisteren" doe ik enkel via die stereoset en op zo'n moment ga ik voor kwalitatief goede opnames. Maar diezelfde set staat ook met regelmaat aan met een Spotifylijstje of internetradio als muzikaal behang en dan doet de kwaliteit er minder toe, maar veer ik evengoed op wanneer er een favo track voorbij komt.
Ben niet zo van het technisch luisteren (slechts sporadisch), maar kan bovenstaande dus niet onderschrijven op mijn mainset welteverstaan.  :D
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

Ik heb het zeker niet over 'technisch luisteren'   :nowink:
Dat doe ik enkel een eerste tijd wanneer ik een wijziging heb aangebracht in de set en dat verdwijnt al snel weer naar de achtergrond.

Maar ik maak een verschil in het op de sweetspot plaatsnemen om van muziek te gaan genieten (dat is heel wat anders dan technisch luisteren) en tussen het aan hebben staan van de set t.b.v. een muzikaal behangetje.

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni 28, 2021, 21:23:00
Ben niet zo van het technisch luisteren (slechts sporadisch), maar kan bovenstaande dus niet onderschrijven op mijn mainset welteverstaan.  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob_Dingen

Citaat van: Rob46 op juni 28, 2021, 19:09:18
Blijft voor mij een ongrijpbaar fenomeen Robert. Enfin; ik merk ook soms wel verschil tussen stream en een cd'tje. Hier vind ik een cd'tje dan soms beter klinken. Met name het middengebied is dan beter en bovendien wordt de muziek dan grootser gepresenteerd. Ik denk dat er hier een verbetering in met name de voorversterking soelaas zal bieden. Of een duurdere streamer verbetering in de set kan brengen weet ik niet. Voorlopig even geen investering in audio meer. 😇
Wat versta je onder streamen?
Als ik CD vergelijk met mijn streamer die een file van HDD afdraait klinkt de streamer beter.
Als ik stream via Internet met Qobuz dan klinkt de file van HDD beter.
Met CD heb ik niet meer geprobeerd omdat ik die niet meer gebruik.

Rob

Rob46

Hier bedoel ik mee dat de cd hier vaak beter klinkt dan eenzelfde opname van de NAS of van Qobuz. Hoewel laatstgenoemde HR opnames ook erg goed zijn....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

... tot de komst van de G2.1 klonk hier de cd ook beter?/iig anders dan de stream (flac van nas). Nu klinkt de stream beter dan dezelfde track vanaf cd.

Citaat van: Rob46 op juni 29, 2021, 19:02:35
Hier bedoel ik mee dat de cd hier vaak beter klinkt dan eenzelfde opname van de NAS of van Qobuz. Hoewel laatstgenoemde HR opnames ook erg goed zijn....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Hoe zit jouw stream-keten eruit?

Citaat van: Rob_Dingen op juni 29, 2021, 12:52:54
Wat versta je onder streamen?
Als ik CD vergelijk met mijn streamer die een file van HDD afdraait klinkt de streamer beter.
Als ik stream via Internet met Qobuz dan klinkt de file van HDD beter.
Met CD heb ik niet meer geprobeerd omdat ik die niet meer gebruik.

Rob
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob_Dingen

Streamer met HDD Qobuz / DAC / eindversterker

Xander32

Een fijn compacte keten. M.i. is dat uiteindelijk ook de weg naar een goede kwaliteit stream.

Ik zie ook vele ketens voorbij komen bestaande uit een enorme hoeveelheid aan diverse spullen, zoals filters, adapters, kabels, meerdere switches, specifieke voedingen etc. ... en dan hebben we nog niet eens de vereiste streamer/renderer en dac genoemd.

Citaat van: Rob_Dingen op juni 30, 2021, 12:21:08
Streamer met HDD Qobuz / DAC / eindversterker
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#6514
Citaat van: Xander32 op juni 30, 2021, 19:20:03
Een fijn compacte keten. M.i. is dat uiteindelijk ook de weg naar een goede kwaliteit stream.

Ik zie ook vele ketens voorbij komen bestaande uit een enorme hoeveelheid aan diverse spullen, zoals filters, adapters, KABELS, meerdere switches, specifieke voedingen etc. ... en dan hebben we nog niet eens de vereiste streamer/renderer en dac genoemd.

Nou, ik vind kabels anders toch best retehandig in een set Robert :tounge2:

Rob_Dingen

Citaat van: Xander32 op juni 30, 2021, 19:20:03

Ik zie ook vele ketens voorbij komen bestaande uit een enorme hoeveelheid aan diverse spullen, zoals filters, adapters, kabels, meerdere switches, specifieke voedingen etc. ... en dan hebben we nog niet eens de vereiste streamer/renderer en dac genoemd.

Ik gebruik geen stroom filters.
Een lineaire voeding voor mijn streamer.
Kabels zijn AQ Diamond USB zelfgemaakte interlinks met Neutrik connectoren stroom kabels zijn met furutech stekkers en Lapp kabel.

Rob

Xander32

Ach joh, kabels zijn zooooo overgewaardeerd en zo des zero's  ;D

Citaat van: twani op juli  1, 2021, 08:54:05
Nou, ik vind kabels anders toch best retehandig in een set Robert :tounge2:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Citaat van: Xander32 op juni 27, 2021, 10:01:34


Op mijn wenslijstje stond altijd nog een Aurender streamer of renderer. Reden:
Alle sets welke ik heb gehoord waarin een Aurender unit was opgenomen, klonken ook zo heerlijk "analoog", vrij van digitale hardheid (ik weet niet hoe ik dit anders in woorden kan uitdrukken).


Dat herken ik wel, al doe ik het af als een klankkleur in de vorm van een voicing die iets afwijkt van een neutraal geluid. Heel aangenaam. Ik heb ook een zwak voor Aurender.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

Aurender zet m.i. al jaren zeer fraaie streamers/renderers in de markt, welke betreft bouwkwaliteit en sounding de massa ontstijgen. Aurelic heeft met hun huidige G serie een gelijkende solide en hoogwaardige afwerking.

In mijn keten klonk de Aries G1 t.o.v. de Marantz NA11 welke deze verving, meer open en wat meer sprankelend. Al is dit niet een geheel eerlijke vergelijking, daar de versterking ook is gewijzigd (Marantz PM11 > PM10 > Accuphase e-480). De NA11 klonk iig donkerder. Ook bracht de G1 een scherper stereobeeld en meer rust in het geluid.
De G2.1 brengt daar nu bovenop een met Aurender gelijkende sounding, met m.i. een wederom ietwat scherper stereobeeld en duidelijk nog meer rust in het geheel.

Ook op een minimaal geluidsniveau staat het al als een huis, zo stabiel en klinkt het heerlijk los en kleurrijk. Maar daar is ook de versterker debet aan. De PM10 begon pas op een hoger volume echt lekker te klinken. Daarnaast kan ik nu luider spelen zonder dat er iets gaat storen. Dat was voorheen (Marantz componenten ) ook duidelijk anders. Ik heb echt jaren met erg veel plezier met Marantz componenten van muziek genoten  :thumbs-up:, maar de huidige set speelt op een duidelijk ander niveau. En t.o.v. de laatste Marantz set die ik er had staan is dat zeker niet enkel een kwestie van een verschil in prijsklasse, een NA11 was destijds 3 mille en een PM10 8 mille. Al kreeg je bij Marantz voor die drie mille een streamer (renderer &. dac). Bij de al ruime 4.5 mille voor de G2.1 renderer, dien je dan eerlijkheidshalve ook het bedrag van de dac nog op te tellen. Dan ga je al snel richting een verdubbeling van die drie mille besef ik mij nu  :blush:

Citaat van: DofN op juli  1, 2021, 21:46:58
Dat herken ik wel, al doe ik het af als een klankkleur in de vorm van een voicing die iets afwijkt van een neutraal geluid. Heel aangenaam. Ik heb ook een zwak voor Aurender.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Xander32 op juni 26, 2021, 16:36:20
Dag Frank, ik las jouw onderschrift niet goed betreft de vv  ::). Duidelijk jouw uitleg  :thumbs-up:

Ik kom graag een keer luisteren en uiteraard ben je ook hier welkom. Maar dat zal waarschijnlijk niet in de komende twee maanden zijn. M&G, een binnenactiviteit, vind ik een prachtig tijdverdrijf voor in het najaar en de wintermaanden  :)  Dan wellicht ook te combineren met een bezoekje aan W&W. Daar ben ik in geen tien jaar meer geweest.
Kun je meteen de Westminster Royal SE's beluisteren. ;)
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

Die gaan 't hier niet redden :nowink:  ;D

Wat ik dan wel weer grappig vind:
dan tik je bijna 16 mille af voor een tweedehands paartje speakers en komt daar nog €7,25 verzendkosten bij 😄


https://www.wenwaudio.nl/tannoy-westminster-royal-se-(1361).php



Citaat van: Vinyl_Fuchs op juli  2, 2021, 20:12:02
Kun je meteen de Westminster Royal SE's beluisteren. ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Je zou hem in ieder geval kunnen beluisteren. Ik geef toe dat zelfs ik dat/ die mij thuis niet er niet door de ballotagecommissie krijg. En eerlijk gezegd zijn de jouwe mooier.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

Ach, als je er de ruimte voor hebt.





Citaat van: Vinyl_Fuchs op juli  2, 2021, 20:47:23
Je zou hem in ieder geval kunnen beluisteren. Ik geef toe dat zelfs ik dat/ die mij thuis niet er niet door de ballotagecommissie krijg. En eerlijk gezegd zijn de jouwe mooier.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

Zijn die speakers nu zo groot of is die gast nu zo klein?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

Het is de combinatie  ;)

Citaat van: JoWa op juli  2, 2021, 21:03:00
Zijn die speakers nu zo groot of is die gast nu zo klein?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT