Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

Bobbyklus en 3 gasten bekijken dit topic.

Xander32

... het pakketje moet nog worden uitgeleverd (zit er nu op te wachten)

Citaat van: frank2 op juni 18, 2021, 12:06:03
En kun je wat vertellen over het verschil in geluid?
Ik wil tzt mijn altair upgraden naar altair g 2.1 maar dan moet het verschil wel duidelijk waarneembaar zijn, vandaar mijn vraag
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Zodra je het verschil kunt bepalen hoor ik 't graag
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

AudioEnZo

Citaat van: Xander32 op juni 18, 2021, 11:49:36
Er deed zich een mooie (lees: aantrekkelijke) gelegenheid voor om mijn bron nog wat verder op te kunnen waarderen: G1 > G2.1
Dat zou een mooie upgrade kunnen zijn, ben benieuwd naar de verschillen!

JoWa

Citaat van: JoWa op juni 18, 2021, 12:07:56
Wow. Da's wel wat andere koek.
Kan daar niet een ssd in?
Kan je al je muziek daar op zetten. Je gebruikt nu ook al de Lightning app, ga je geen verschil verder merken.


Gelijk even antwoord geven op m'n eigen vraag: ja, er kan een ssd in.
Mijn advies: doen, scheelt weer een schakel in de keten.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Richi

Wat een leuke verrassing! Ben ook heel benieuwd of de verschillen hoorbaar zijn. Zal toch wel?  :music:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Next level! Wat mooi  :inlove:
Op een later tijdstip zal ik e.e.a. toelichten en een aantal plaatjes toevoegen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32




Om de looks hoef je `t iig niet te doen, d.w.z. die was prima (G1) en is dat nog steeds (G2.1).



Maar betreffende de muziek is het echt een mooie stap vooruit. Hetgeen direct bij de eerste tonen opvalt, is de rust. Een nogmaals toegenomen zwarte achtergrond.

Daarnaast klinkt het allemaal wat voller en wat meer kleurrijk t.o.v. de G1.
Een conga, een gitaarkast, een zanger, allen hebben ze meer body gekregen.



Het verschil is te vergelijken met een track vanaf cd via een degelijke cdp versus delfde track als lossless bestand via een streamer. Die eerste klinkt steevast wat meer kleurrijk en wat rustiger en die laatste wat dunner, maar transparanter is mijn ervaring vanuit verschillende cdp - streamer vergelijkingen.

De Aries G2.1 brengt in mijn set de rust en het volle, wat meer kleurrijke geluid van een track vanaf cd, met behoud van de transparantie van een lossless bestand. En natuurlijk het bedieningsgemak van het streamen (via een app op een device bij al je muziek kunnen, internetradio, Spotify connect etc,).

Citaat van: Xander32 op juni 18, 2021, 16:09:29
Next level! Wat mooi  :inlove:
Op een later tijdstip zal ik e.e.a. toelichten en een aantal plaatjes toevoegen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Dat ziet er goed uit. En zo te lezen, is het een mooie stap vooruit weer. Gefeliciteerd en geniet ervan!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Xander32 op juni 18, 2021, 12:16:45
... het pakketje moet nog worden uitgeleverd (zit er nu op te wachten)
Is nog rap gegaan dan.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

frank2

Als ik het zo lees is het dus een duidelijke stap voorwaarts. En is een prijsverschil in mijn geval van 2x de prijs gerechtvaardigd. Gelukkig mag ik de altair g2.1 eerst lenen vrijblijvend. Maar gezien wat jij schrijft is het een behoorlijk verschil. Mooi om te weten.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Er was geen enkele reden om van de G1 af te stappen, ik was er content mee.

Maar deze tweedehands G2.1 (4 maanden jong) stond bij de leverancier van mijn G1 te koop, ik heb vrijblijvend een prijs incl. inruil gevraagd en die was zeker netjes. Dat was een week geleden. Maar ik heb er eerst nog een nachtje weekje over geslapen. Vanmorgen de knoop doorgehakt. Het toeval wou dat hij vanmiddag nog in Maas en Waal moest zijn, toen ging het snel ja 😏

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni 18, 2021, 20:07:54
Is nog rap gegaan dan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Xander32 op juni 18, 2021, 20:26:58
Er was geen enkele reden om van de G1 af te stappen, ik was er content mee.

Maar deze tweedehands G2.1 (4 maanden jong) stond bij de leverancier van mijn G1 te koop, ik heb vrijblijvend een prijs incl. inruil gevraagd en die was zeker netjes. Dat was een week geleden. Maar ik heb er eerst nog een nachtje weekje over geslapen. Vanmorgen de knoop doorgehakt. Het toeval wou dat hij vanmiddag nog in Maas en Waal moest zijn, toen ging het snel ja 😏
Ik bedoelde de levering.  ;)
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

Van Aries G1 naar G2.1 ervaar ik zeker als een mooie stap. Of en in welke mate dat ook voor een Altair van toepassing is, zal je zelf moeten gaan ervaren.

Citaat van: frank2 op juni 18, 2021, 20:16:56
Als ik het zo lees is het dus een duidelijke stap voorwaarts. En is een prijsverschil in mijn geval van 2x de prijs gerechtvaardigd. Gelukkig mag ik de altair g2.1 eerst lenen vrijblijvend. Maar gezien wat jij schrijft is het een behoorlijk verschil. Mooi om te weten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ik ook, zie de laatste regel  :)

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni 18, 2021, 20:28:57
Ik bedoelde de levering.  ;)

Citaat van: Xander32 op juni 18, 2021, 20:26:58
Er was geen enkele reden om van de G1 af te stappen, ik was er content mee.

Maar deze tweedehands G2.1 (4 maanden jong) stond bij de leverancier van mijn G1 te koop, ik heb vrijblijvend een prijs incl. inruil gevraagd en die was zeker netjes. Dat was een week geleden. Maar ik heb er eerst nog een nachtje weekje over geslapen. Vanmorgen de knoop doorgehakt. Het toeval wou dat hij vanmiddag nog in Maas en Waal moest zijn, toen ging het snel ja 😏

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Klop Joost  :thumbs-up:

Echter lees ik er op het Auralic forum wat verschillende ervaringen en aanbevelingen over. Vooralsnog hou ik het bij de nas.

Maar de PF lan-isolator is en blijft er nu tussenuit.

Citaat van: JoWa op juni 18, 2021, 12:33:22
Gelijk even antwoord geven op m'n eigen vraag: ja, er kan een ssd in.
Mijn advies: doen, scheelt weer een schakel in de keten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Ja, ècht  :clapping: Zojuist heb ik weer met verbazing zitten luisteren, genieten 🎶

Citaat van: Rob46 op juni 19, 2021, 13:52:28
Dat is een fraaie upgrade :clapping:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... maar eigenlijk ook verbaasd, verbaasd dat een renderer, een soort van doorgeefluik, zo'n verschil kan maken 🧐
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fietser

Mooi hoor die Auralic. Accuphase heb ik ook altijd erg mooi gevonden maar alleen maar op beurzen gehoord.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

JoWa

Citaat van: Xander32 op juni 19, 2021, 20:46:30
... maar eigenlijk ook verbaasd, verbaasd dat een renderer, een soort van doorgeefluik, zo'n verschil kan maken [emoji3166]
Dat had ik ook toen ik van de Aries mini naar de Linn Akurate ging.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

Na de zomer zal ik wel weer eens starten met M&G(s), you're welcome.

Citaat van: fietser op juni 20, 2021, 17:25:48
Mooi hoor die Auralic. Accuphase heb ik ook altijd erg mooi gevonden maar alleen maar op beurzen gehoord.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Citaat van: Xander32 op juni 20, 2021, 18:58:39
Na de zomer zal ik wel weer eens starten met M&G(s), you're welcome.
Oh, maar dan wil ik ook graag een nummertje trekken.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Komt goed  :thumbs-up: (dat nummertje trekjen  ;D)

Citaat van: Richi op juni 20, 2021, 19:36:19
Oh, maar dan wil ik ook graag een nummertje trekken.  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... vanmiddag een paar uurtjes vrij genomen en weer muziek geluisterd (na het sporten).

Het klinkt zo onwijs goed nu, zo gemakkelijk, kleurrijk, natuurlijk. Met 'natuurlijk' bedoel ik dat er geen specifieke zaken worden uitgelicht om daarmee te imponeren, geen kunstmatig hoog, geen kunstmatig stereobeeld, het geheel lijkt gewoon te kloppen. Daardoor is er niets dat afleidt en rest er de aandacht voor de muziek 🎶

Citaat van: Xander32 op juni 18, 2021, 11:49:36
Er deed zich een mooie (lees: aantrekkelijke) gelegenheid voor om mijn bron nog wat verder op te kunnen waarderen: G1 > G2.1
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT