Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

vergeerr72

Citaat van: Koen K op april 12, 2021, 12:36:53
Dat heeft een heel andere reden, namelijk dat er een galvanische scheiding dient te zijn om te voorkomen dat er gevaarlijke spanningspieken terecht kunnen komen bij apparaten die kritieke medische functies hebben. Een heel verstandige aanpak.

Maakt niet uit verder. Als je er voordeel van ondervindt is het wat mij betreft mooi.  :thumbs-up:
Ik ben er in ieder geval blij mee. Mocht dat nog niet duidelijk zijn [emoji6]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

fugazi_2009

Citaat van: Xander32 op april 10, 2021, 17:52:06
Gevalletje puntjes op de i...
... Pink Faun lan isolator in aantocht.

Na het nodige leeswerk en navragen toch maar overstag gegaan. Als die iets positiefs doet mag die blijven, anders snel door naar MP.

Als die niet mag blijven stuur mij dan maar een PM ipv hem op MP te zetten.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

chansig

Citaat van: vergeerr72 op april 12, 2021, 12:24:09

Hoewel ik de vier pannen op het vuur als optie toe ook op verstand elimineer.

Ik heb het geprobeerd. Ik ervaar geen verschil. Zou ook raar zijn als het wel zo zou zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fugazi_2009

Citaat van: chansig op april 12, 2021, 15:17:56
Ik heb het geprobeerd. Ik ervaar geen verschil. Zou ook raar zijn als het wel zo zou zijn.

Gr. Hans

Misschien werkt het alleen als je op elektrisch kookt?  ;)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

chansig

En dan het fornuis aangesloten op het netwerk. Kan je vervolgens ook nog een test doen met en zonder Lan gebeuren.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Citaat van: chansig op april 12, 2021, 15:17:56
Ik heb het geprobeerd. Ik ervaar geen verschil. Zou ook raar zijn als het wel zo zou zijn.

Gr. Hans
Jij zit op de zolder Hans dan kun je dat inderdaad niet horen.

Rob

Rob_Dingen

Citaat van: Koen K op april 12, 2021, 12:36:53
Dat heeft een heel andere reden, namelijk dat er een galvanische scheiding dient te zijn om te voorkomen dat er gevaarlijke spanningspieken terecht kunnen komen bij apparaten die kritieke medische functies hebben. Een heel verstandige aanpak.


Niet alleen dat is een voordeel maar ook de lekstromen kunnen aanzienlijk vermindert worden wat is audio een positief resultaat kan hebben.
Die stroom moet uiteindelijk ergens naar toe.

Rob

Koen K

Het lijkt me heel stug dat een lekstroom via ethernet hoorbaar uit je luidsprekers komt, maar in dat geval zou je het ook moeten horen als er geen muziek aan staat.

myself

Citaat van: Koen K op april 12, 2021, 11:30:43
Ik bedoel dat een lan-isolator geen feitelijke invloed heeft op het geluid dat uit de speakers komt
Hoe bepaal je dat?

Er spelen 2 zaken op dit gebied:
1 de data die over ethernet binnenkomt
2 evt andere ellende die meelift over de kabel

Voor wat betreft 1 heb je helemaal gelijk dat er geen enkel verschil is tussen de bits en bytes die over de kabel gaan. Je kan zo de crc (errors) en retransmits zien die een switch doet en die is bijv in mijn installatie al 3 jaar lang 0 errors of retransmits. Dus wat je erin stopt komt gewoon aan.

Voor wat betreft 2: hoe weet je dat er niets meelift op de kabel die het geluid beinvloed?
Oa de galvanische scheiding is zeker geen garantie dat er gefiltert wordt, immers galvanische scheiding werkt voornamelijk op lage frequenties en is veel minder werkbaar op hogere frequenties. En daarnaast is het doel van galvanische scheiding om de aarde van 2 aan elkaar gekoppelde apparaten te scheiden, niet om hoog frequente noise eruit te halen. Het is zeer goed mogelijk dat lan isolators dit een stuk beter doen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Rowdy


Onderstaande is een quote uit een ander forum, gaat wel over een extra switch i.p.v. LAN isolator:


Vandaag met mijn broer over dit topic gesproken. Hij is elektronicus en heeft o.a. bij Philips optical storage en Medical Systems gewerkt.


Het toverwoord is kennelijk parasitaire capaciteit. Dat was bij Medical Systems een van de belangrijkste dingen waar in een ontwerp rekening mee moest worden gehouden. Door deze te hoog te laten worden, kon hoogfrequent toch doordringen op plaatsen waar dit schade kom aanbrengen.


Met betrekking tot de galvanische scheiding van RJ45 connectoren zei hij. De kans is groot dat dit de primaire en secundaire wikkelingen van de spoeltje op elkaar liggen en dan is de parasitaire capaciteit veel te hoog, waardoor HF dwars door die spoeltje heen gaat. Zo'n galvanische scheider voor medische toepassingen Zal dit veel beter doen. Of de Delock aan die eisen voldoet betwijfel ik, maar er is een ieder geval een betere scheiding dan alleen de RJ45 aansluitingen.


Daarom zal een extra switch in de netkabel HF ook beter buiten houden. Dit ding heeft immer 2 extra galvanische scheidingen die dan misschien niet optimaal zijn, maar zeker wel wat doen. Hetzelfde voor lineaire voedingen op switches en PC's. Geschakelde voedingen zorgen voor veel HF storing en kan van in vloed zijn.


HF in de PC kan dan weer indirect voor jitter zorgen. Zeker wanneer deze via de verbinding met de DAC daarin terecht komt.


Dit is wat ik er van begrepen heb (don't shoot the messenger).


Einde quote.

Xander32

Dank voor jouw reactie  :thumbs-up: 👍🏻

Jammer dat het weer instant voer voor discussie is, waarin het direct door de sceptici als onzin afgedaan wordt. Maar gelukkig lijk jij je er weinig van aan te trekken 💪🏻

Citaat van: vergeerr72 op april 12, 2021, 13:37:16
Ik ben er in ieder geval blij mee. Mocht dat nog niet duidelijk zijn [emoji6]
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Koen K

Het hele punt van digitale signaaloverdracht is nu juist dat het gewoon blijft werken, zelfs al zit de ruis maar een handjevol dB's onder het signaal.

Ik weet van sceptici dat ze hun inzicht veranderen als ze met bewijs van het tegendeel geconfronteerd worden. Dat valt van de believers in elk geval niet te zeggen.

vergeerr72

Citaat van: Rowdy op april 12, 2021, 18:51:09
Onderstaande is een quote uit een ander forum, gaat wel over een extra switch i.p.v. LAN isolator:


Vandaag met mijn broer over dit topic gesproken. Hij is elektronicus en heeft o.a. bij Philips optical storage en Medical Systems gewerkt.


Het toverwoord is kennelijk parasitaire capaciteit. Dat was bij Medical Systems een van de belangrijkste dingen waar in een ontwerp rekening mee moest worden gehouden. Door deze te hoog te laten worden, kon hoogfrequent toch doordringen op plaatsen waar dit schade kom aanbrengen.


Met betrekking tot de galvanische scheiding van RJ45 connectoren zei hij. De kans is groot dat dit de primaire en secundaire wikkelingen van de spoeltje op elkaar liggen en dan is de parasitaire capaciteit veel te hoog, waardoor HF dwars door die spoeltje heen gaat. Zo'n galvanische scheider voor medische toepassingen Zal dit veel beter doen. Of de Delock aan die eisen voldoet betwijfel ik, maar er is een ieder geval een betere scheiding dan alleen de RJ45 aansluitingen.


Daarom zal een extra switch in de netkabel HF ook beter buiten houden. Dit ding heeft immer 2 extra galvanische scheidingen die dan misschien niet optimaal zijn, maar zeker wel wat doen. Hetzelfde voor lineaire voedingen op switches en PC's. Geschakelde voedingen zorgen voor veel HF storing en kan van in vloed zijn.


HF in de PC kan dan weer indirect voor jitter zorgen. Zeker wanneer deze via de verbinding met de DAC daarin terecht komt.


Dit is wat ik er van begrepen heb (don't shoot the messenger).


Einde quote.
Toch die opname in de psychiatrische instelling maar even afzeggen.......

De delock lan-isolator is vandaag binnen. Deze presenteert op het eerste gehoor minder, met name het middengebied klinkt minder schoon/diffuus. Vergelijkbaar als ik de 'loze'switch verwijderd bij de Baaske. Hij zit nu een switch verder verstopt. Geeft een zeer lichte verbetering, geen aanrader zo op het eerste gehoor. Over een tijdje maar eens uitgebreider tegen het licht houden.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Discussie is prima, iets in twijfel trekken idem, maar iets direct als onzin af doen vind ik nogal hautain

Citaat van: Koen K op april 12, 2021, 19:20:17
Het hele punt van digitale signaaloverdracht is nu juist dat het gewoon blijft werken, zelfs al zit de ruis maar een handjevol dB's onder het signaal.

Ik weet van sceptici dat ze hun inzicht veranderen als ze met bewijs van het tegendeel geconfronteerd worden. Dat valt van de believers in elk geval niet te zeggen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: Koen K op april 12, 2021, 19:20:17
Het hele punt van digitale signaaloverdracht is nu juist dat het gewoon blijft werken, zelfs al zit de ruis maar een handjevol dB's onder het signaal.

Ik weet van sceptici dat ze hun inzicht veranderen als ze met bewijs van het tegendeel geconfronteerd worden. Dat valt van de believers in elk geval niet te zeggen.
Volgens mij worden in dit geval de believers en de non-believers door elkaar gegooid ;-)

Believers proberen en sluiten het mogelijk verschil dus niet uit. Is in grondbeginsel erg openminded.

Sommige non-believers weigeren bij voorbaat het al uit proberen te proberen, want dat kan niet. Zo wordt je nooit met het tegendeel geconfronteerd worden. Is dan wel erg makkelijk om non-believer te blijven.

Maar gelukkig gun jij ons believer ons luisterplezier, dus geen man overboard.     
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Koen K

Citaat van: Xander32 op april 12, 2021, 19:25:09
Discussie is prima, iets in twijfel trekken idem, maar iets direct als onzin af doen vind ik nogal hautain

Zoals eerder gezegd: als je er plezier van ondervindt is het wat mij betreft allang goed. Dat is immers de hele zin van deze hobby.

Als er een implausibel technisch verhaal bij gehaald wordt wil ik daar graag inhoudelijk over verder discussiëren, waarbij mijn standpunt is dat er geen werkelijk hoorbaar verschil kan ontstaan. Heel saai, maar het is voor zover ik weet niet anders.

Citaat van: vergeerr72 op april 12, 2021, 19:29:48
Volgens mij worden in dit geval de believers en de non-believers door elkaar gegooid ;-)

Believers proberen en sluiten het mogelijk verschil dus niet uit. Is in grondbeginsel erg openminded.

Sommige non-believers weigeren bij voorbaat het al uit proberen te proberen, want dat kan niet. Zo wordt je nooit met het tegendeel geconfronteerd worden. Is dan wel erg makkelijk om non-believer te blijven.

Maar gelukkig gun jij ons believer ons luisterplezier, dus geen man overboard.     

Het verschil is volgens mij puur of je anekdotes wel of niet als bewijs ziet. Het boeit werkelijk niet of ik zou denken te horen dat er een verschil is als ik bij jou zou komen te luisteren, want als ik een euro kreeg voor elke keer dat ik iets verkeerd waarneem hoefde ik niet meer te werken ;)

vergeerr72

#6266
Citaat van: Koen K op april 12, 2021, 19:33:43want als ik een euro kreeg voor elke keer dat ik iets verkeerd waarneem hoefde ik niet meer te werken ;)

Zit je dan wel op het goede forum  ;D ;D ;D
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Koen K

Vergissen is menselijk en niks menselijks is mij vreemd, jou wel dan?  ;)

vergeerr72

Citaat van: Koen K op april 12, 2021, 19:45:55
Vergissen is menselijk en niks menselijks is mij vreemd, jou wel dan?  ;)
Helemaal mee eens. Ik heb zaken in mijn set gehad die ik in eerste instantie een verbetering vond en maar waar ik op termijn wel op terugkwam. Door schade en schande wijzer. Gelukkig is dit meestal niet het geval.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

#6269
Citaat van: Xander32 op april 12, 2021, 19:13:17
Dank voor jouw reactie  :thumbs-up: [emoji1303]

Jammer dat het weer instant voer voor discussie is, waarin het direct door de sceptici als onzin afgedaan wordt. Maar gelukkig lijk jij je er weinig van aan te trekken [emoji1320]
Ik werk o.a. aan de vraagstukken van capaciteitsplanning in ziekenhuizen. Terwijl je bezig bent met het implementeren van code zwart protocollen moet je zien hoe sceptici alles in twijfel trekken. Dat vind ik persoonlijk de zwaarste last die ik momenteel draag.

Mijn audiohobby trekt mij daar doorheen, vandaar dat ik momenteel zo actief mee ben. Kan de sceptici hier dus ook wel aan.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Hopelijk zijn de code zwart protocollen nooit nodig, wel goed dat ze er zijn.

Citaat van: vergeerr72 op april 12, 2021, 20:14:42
Ik werk o.a. aan de vraagstukken van capaciteitsplanning in ziekenhuizen. Terwijl je bezig bent met het implementeren van code zwart protocollen moet je zien hoe sceptici alles in twijfel trekken. Dat vind ik persoonlijk de zwaarste last die ik momenteel draag.

Mijn audiohobby trekt mij daar doorheen, vandaar dat ik momenteel zo actief mee ben. Kan de sceptici hier dus ook wel aan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op april 12, 2021, 20:20:32
Hopelijk zijn de code zwart protocollen nooit nodig, wel goed dat ze er zijn.
Hoop en nog even uithoudingsvermogen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Citaat van: vergeerr72 op april 12, 2021, 20:14:42

Mijn audiohobby trekt mij daar doorheen, vandaar dat ik momenteel zo actief mee ben. Kan de sceptici hier dus ook wel aan.

Wat bedoel je met aankunnen ? Je ervaring verdedigen hoeft namelijk niet. Op technisch gebied heb je de kennis niet...toch ? Of heb ik dat verkeerd gelezen ? Dus blijft er weinig over waarop je iemand zou moeten aankunnen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Citaat van: chansig op april 12, 2021, 20:57:47
Wat bedoel je met aankunnen ? Je ervaring verdedigen hoeft namelijk niet. Op technisch gebied heb je de kennis niet...toch ? Of heb ik dat verkeerd gelezen ? Dus blijft er weinig over waarop je iemand zou moeten aankunnen.

Gr. Hans
Je hebt gelijk. In bluf, kennis en ervaring wint ervaring.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Citaat van: vergeerr72 op april 12, 2021, 21:01:25
Je hebt gelijk. In bluf, kennis en ervaring wint ervaring.

Wat mij betreft heb je gewonnen. Hoop dat het op je werk net zo makkelijk gaat.  :D

Mensen die aanspraak maken op ervaring en daarmee een discussie willen winnen geef ik per defintie gelijk. Werkt als een trein.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.