Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Die kan ik zou mooi 1 op 1 vergelijken, dat gaat ook daadwerkelijk gebeuren.

Nu eerst sociale verplichtingen en daarna moet ik er eerst eentje aftuigen ... de NA11 blijft dus nog ff in de doos :(.


Citaat van: Martin!!! op januari  3, 2016, 13:26:06
Gefeliciteerd Robert  :thumbs-up: ik ben op voorhand al benieuwd hoe en of je verschillen ga ervaren tussen de stream flac kwaliteiten tussen de NA11 en de SBT met Kingpin voeding........
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Ik heb er net ook eentje af moeten tuigen haha.......

Je hebt de Kingpin voeding toch (nog we)? Ik zie hem namelijk niet in de signatuur staan  :blush:
mainly British stuff

JeroenGRT

Mooie aanschaf! Denk dat je er geen spijt van zal krijgen! Past mooi bij de pm11!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Joris1971

Die cd speler gewoon verkopen, heb je mooi plek voor je streamer.
Buiten dat ga je toch geen cd's meer afspelen....

DofN

Mooi apparaat, gefeliciteerd.

Ben heel benieuwd wat je gaat horen qua verschillen in DAC's. Mooi apparaat, gefeliciteerd.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

Die is nog in de maak 8).

Citaat van: Martin!!! op januari  3, 2016, 13:42:31
...
Je hebt de Kingpin voeding toch (nog we)? Ik zie hem namelijk niet in de signatuur staan  :blush:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Mijn bevindingen zal ik hier zeker delen  ;). Enne, ik ben zelf het zo benieuwd!

Citaat van: doorofnight op januari  3, 2016, 14:28:28
Mooi apparaat, gefeliciteerd.

Ben heel benieuwd wat je gaat horen qua verschillen in DAC's. Mooi apparaat, gefeliciteerd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Gefeliciteerd! Ik was nog aan het denken welke DAC het best het geluid van een Marantz benadert, dus dit lijkt me een hele logische keuze. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bert50

Gefeliciteerd Robert dat is snel gegaan veel plezier ermee ben benieuwd naar je bevindingen
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

#3784
Dank Bas.
Het advies om het bij Marantz te houden heb ik ook van meerdere forumleden gehad, maar ik wou niet aan de NA11s1 ::).  Maar een tweedehandsje van net 3/4 jaar oud voor een aantrekkelijk bedrag kon ik niet weerstaan. Ik heb een in mijn ogen laag bod gedaan, maar anderzijds wel één die aangeeft dat ik serieuze interesse heb. Tot mijn verrassing werd deze na enig tegensputteren geaccepteerd. Echter had de verkoper de NA zelf ook voordelig weten te bemachtigen. Prima zo.

Citaat van: Bas Akkerman op januari  3, 2016, 19:32:40
Gefeliciteerd! Ik was nog aan het denken welke DAC het best het geluid van een Marantz benadert, dus dit lijkt me een hele logische keuze. ;)



Dag Bert, ja het ging idd. snel. Gisteren avond tipte iemand mij op het Marantzforum. Ik heb er heel even over nagedacht, maar al snel het bod gedaan. Toen ook direct aangegeven dat ik een betrouwbare koper ben en de NA heden direct zou kunnen ophalen. Dat werkte schijnbaar. Wat ook hielp is dat de verkoper hier in de omgeving woonachtig is. Even met het pontje de Maas over.

Citaat van: bert50 op januari  3, 2016, 19:34:54
Gefeliciteerd Robert dat is snel gegaan veel plezier ermee ben benieuwd naar je bevindingen



Dank Jeroen, het smoelt idd. prima :).

Citaat van: JeroenGRT op januari  3, 2016, 13:53:02
Mooie aanschaf! Denk dat je er geen spijt van zal krijgen! Past mooi bij de pm11!


Het bleek ook een betrouwbare verkoper: hij had na de deal met mij, nog een bod gekregen met de vraagprijs (+ €150), maar hij heeft woord gehouden naar mij. Erg correct. Het kan dus wèl op MP.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Zo kan het dus ook mooie deal en netjes van de verkoper
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

twani

#3786
Een concept van 4 jaar oud, kan niks "wezen" :D.

Zonder gekheid Xander, wmb goeie keus, gefeliciteerd dus ;)

Kingpin

#3787
Erg mooi Robert!
Wbt de voeding, meeste onderdelen zijn binnen, helaas de chip (begin december al verstuurd) en de behuizing zijn nog niet binnen. Waarschijnlijk door Kerst en Oud/nieuw, wel jammer want ik was vrij en had dit mooi af kunnen maken.
Maar komt goed, ben ook benieuwd wat je er straks van gaat vinden.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Met enige vertraging t.g.v. de feestdagen hield ik rekening en er zijn geen levens mee gemoeid he  ;).


Citaat van: Kingpin op januari  3, 2016, 22:56:54
Erg mooi Robert!
Wbt de voeding, meeste onderdelen zijn binnen, helaas de chip (begin december al verstuurd) en de behuizing zijn nog niet binnen. Waarschijnlijk door Kerst en Oud/nieuw, wel jammer want ik was vrij en had dit mooi af kunnen maken.
Maar komt goed, ben ook benieuwd wat je er straks van gaat vinden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dank u. Ik ga er denk ik wel een tijdje gelukkig mee zijn. Zij het als streamer dan wel als dac 8).


Citaat van: twani op januari  3, 2016, 21:29:37
Een concept van 4 jaar oud, kan niks "wezen" :D.

Zonder gekheid Xander, wmb goeie keus, gefeliciteerd dus ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De NA11 gisteren aan het eind van de dag nog in het meubel gekregen, de SA15 staat nu in doos op zolder. Ik ga er maar even over nadenken wat ik ermee ga doen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

lynch1979

Citaat van: Xander32 op januari  4, 2016, 06:31:49
De NA11 gisteren aan het eind van de dag nog in het meubel gekregen, de SA15 staat nu in doos op zolder. Ik ga er maar even over nadenken wat ik ermee ga doen.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

En ik zou de SA15 gewoon houden, hij staat je niet in de weg.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

H&C Hifi

Ik wist wel dat het uiteindelijk een NA zou worden  ;D
ga je blij van worden ;)


Alex Groningen

Van harte! Weer een mooie aanwinst in je toch al erg mooie set.
Geniet ervan.

Xander32

Thx F. En idd., de SA staat veilig op zolder  :).
Het geld heb ik ook niet direct nodig, maar ik ben er nog niet helemaal over uit hoor. Zo`n fraaie speler in doos op zolder is ook enigszins zonde ... Anderzijds; indien ik er nu de ruimte in het meubel voor zou hebben, stond die gewoon nog daar. Als er dan een keer een ander meubel voorbij komt  ::).


Citaat van: lynch1979 op januari  4, 2016, 09:36:26
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

En ik zou de SA15 gewoon houden, hij staat je niet in de weg.



Dank Vik, super sportief van je!  :worship:

Citaat van: vik op januari  4, 2016, 09:40:28
Gefeliciteerd Sander!


Ook van jou al zo`n sportieve reactie Marcel, thx  :thumbs-up:.

Citaat van: HcHifi.nl op januari  4, 2016, 17:24:48
Ik wist wel dat het uiteindelijk een NA zou worden  ;D
ga je blij van worden ;)





Dank Alex. Iedere keer weer een stapje beter is op deze wijze ook nog te bekostigen, al blijft het een boel geld, ongeacht dat het een nette prijs betreft.

Citaat van: Alex Groningen op januari  4, 2016, 17:32:05
Van harte! Weer een mooie aanwinst in je toch al erg mooie set.
Geniet ervan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... daar waar de NA8005 CM probleemloos alle flac middels LMS vanaf mijn laptop speelde, doet de NA11 daar enigzins moeilijk over. LMS geeft aan; een software issue. Van het weekend de NA even resetten en alles handmatig instellen, zien of dat de gewenste verbetering brengt. Daarnaast ga ik ook MiniMserver op de laptop installeren. Deze schijnt het lekker te doen samen met de NA11. Als dat geen soelaas biedt, dan ga ik wellicht over tot aankoop van een NAS. Al doe ik dat liever niet omdat ik dat concept geen lange toekomst meer geef.


Mijn eerste indrukken van de NA11;
Betreft de looks past die prima bij de PM, net zoals de SA15. En ondanks dat er nihil mechaniek in zit, is het ding loodzwaar. Super afwerking, super degelijk. Voorts redelijk plug & play; netsnoer en catkabel aansluiten, het ding aanzetten en spelen maar.

Het muzikale presteren van de NA11 t.o.v. de SBT-SA15 combi;
betreft diens sounding is het duidelijk een Marantz en daarmee vooral een feest der herkenning. Echter worden er door mij aanzienlijke verschillen waargenomen t.o.v. de SBT-SA combi; de NA11 heeft een duidelijk diepere bass, daar is wat meer sprankeling in het hoog, de detaillering/resolutie is van een andere klasse en het stereobeeld, waarin de diverse spelers strak op hun plek staan, is in breedte maar vooral ook in diepte toegenomen. Er valt domweg meer te ondekken, meer te genieten met de NA11.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Speelt de NA11 en de SBT over dezelfde DAC?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Sinds de NA11 er staat, speelt de SBT over diens dac (i.p.v. die v.d. SA15).


Citaat van: Kingpin op januari  6, 2016, 16:40:40
Speelt de NA11 en de SBT over dezelfde DAC?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Mooie aankoop dus Xander, geniet ervan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren