Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

Vinyl_Fuchs en 1 gast bekijken dit topic.

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op december  8, 2015, 06:35:41
Daar gaat aan gewerkt worden ;).

Hoe is die van jouw opgebouwd Martin? Welke keuzes heb jij gemaakt? Nog tips?

Eén en ander in overleg met en volgens inzicht van de bouwer  ;D
mainly British stuff

Xander32

#3676
Zo werkt dat voor mij ook; vertrouw daar bij op de ervaring van de ander.
Uiteindlijk zal de voeding niet (heel) anders dan die van jou worden.

Citaat van: Martin!!! op december  8, 2015, 09:58:05
Eén en ander in overleg met en volgens inzicht van de bouwer  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vik

Graag gedaan Xander en suc6 met het vervolg!  :thumbs-up:

Citaat van: Xander32 op december  7, 2015, 20:09:09
Definitief terug naar de SBT, 't kan verkeren ::).


De doorslag gaf een 1 op 1 vergelijk zaterdag jl. en gisterenochtend van de CM en de SBT: daar was de CM betreft het stereobeeld en detaillering zeker de betere van de twee, al waren de verschillen klein. Echter de sounding van de SBT sprak en spreekt mij meer aan; daar waar de CM meer helder klinkt, heeft de SBT een ietwat meer warme sound.


Rest mij om Viktor van CM te bedanken voor het vrijblijvend uitlenen van zijn NA8005 en zijn raad en daad. Service met een hoofdletter S :thumbs-up:.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Xander32

Twijfel, twijfel of ik toch een derde kastje ga bijplaatsen  :huh2:.

Een andere dac, maar daar zijn er zoveel verschillende van en daar komen ook weer kabels bij  :crazy:. Dan zou 'alles' tot zo'n €1200,- mijn interesse hebben. Als voorbeeld een Metrum Musette om er eentje te noemen. Of zou zijn voorganger het net zo goed doen?

Ik vraag mij sowieso af of zo'n dac echt een upgrade zal zijn t.o.v. die in mijn SA15s2 LE ...
En zo schoffel ik veel van hetgeen ik voorgaande weken 'riep' weer onderuit.


Ik geniet nog maar ff verder van Chris Cornell, Higher Truth en Placebo - MTV Unplugged.


Citaat van: JeroenGRT op november 29, 2015, 21:44:37
Hij wil geen extra kastjes meer Martin :-)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Gewoon proberen Sander. Weet je tenminste of een extra kastje het waard is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Staat bij jou toch ook allemaal achter een deurtje Robert?
mainly British stuff

Xander32

Yep, klopt. Maar ik ga te snel; nu eerst even afwachten hetgeen de voeding brengt. Eén ding tegelijkertijd veranderen, dan kan je hetgeen dat brengt ook volgen.


Gisterenavond zo genoten van drie nieuwe albums, welke ik alle drie achter elkaar, zonder 1 skip momentje, heb afgeluisterd. Dat pleit ervoor dat ik dan verder ook mij tengels van de set af moet houden en vooral blijven genieten van wat er staat. Maar toch is er dat stemmetje welke aangeeft dat het nòg beter kan ... Irri  ;D.



Citaat van: Martin!!! op december 20, 2015, 11:59:56
Staat bij jou toch ook allemaal achter een deurtje Robert?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

De sa15s2 heeft alleen optisch in, dat vond ik klankmatig nooit zo best. Een coax of liever USB verbinding vond ik altijd wat fijner klinken. Mocht je een aparte dac overwegen dan zou ik zeker een USB dac nemen, dan kun je de sbtouch via USB aansluiten. Of eventueel een Mac mini of iets dergelijks daarop aansluiten.

Een aparte dac zal zeker voor een positieve verandering kunnen zorgen, maar goed het zijn weer extra kastjes en schakels in de hele keten....de NA11 is niet meer in beeld?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Een NA11 is nu een ontwerp van alweer meer dan drie jaar, dat versus diens prijs maakt dat ik terughoudend ben betreffende dat apparaat. Wel staat er nog een aanbod om deze in eigen keten te beluisteren. Dat ga ik zeker doen, al heb ik recent met een andere streamer ervaren dat je op basis van zo'n eerste, korte indruk, geen conclusies kan trekken.

Voor nu wacht ik eerst af wat de voeding gaat brengen. Op basis daarvan kijk ik verder, naar een eventuele dac. Een Metrum kan ik iig. in eigen keten ook uitproberen gedurende een week, dat aanbod staat ook reeds.



Citaat van: JeroenGRT op december 21, 2015, 06:22:03
De sa15s2 heeft alleen optisch in, dat vond ik klankmatig nooit zo best. Een coax of liever USB verbinding vond ik altijd wat fijner klinken. Mocht je een aparte dac overwegen dan zou ik zeker een USB dac nemen, dan kun je de sbtouch via USB aansluiten. Of eventueel een Mac mini of iets dergelijks daarop aansluiten.

Een aparte dac zal zeker voor een positieve verandering kunnen zorgen, maar goed het zijn weer extra kastjes en schakels in de hele keten....de NA11 is niet meer in beeld?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

SBT ondersteuning in Roon is nu beschikbaar. Ik zou eens een trial aanvragen. Weet zeker dat je daarna al die UPNP oplossingen kunt doorstrepen.  ;)  Ik heb de SBT inmiddels werkend met Roon en het werkt perfect.  :thumbs-up:

https://community.roonlabs.com/t/roon-1-1-build-88-is-live/5676
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, Roon is er daar een van, en is misschien goed volgens sommigen, er zijn natuurlijk meerdere oplossingen zoals een aparte streamer.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

#3686
Citaat van: frank2 op december 21, 2015, 12:09:10
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, Roon is er daar een van, en is misschien goed volgens sommigen, er zijn natuurlijk meerdere oplossingen zoals een aparte streamer.

Roon is geen streamer maar een server Frank, lees je eerst eens in.  ;)  SBT is in dit geval de streamer en Roon de server.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Dat had ik er niet van begrepen, dan is de logitech logischer. Gratis waarom zou je dan gaan betalen zie totaal het nut niet maar zal aan mij liggen. Heb de sbt server gebruikt en nu de mimim server allebei gemakkelijk en goed en gratis
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Martin!!!

Citaat van: frank2 op december 21, 2015, 12:28:39
Dat had ik er niet van begrepen, dan is de logitech logischer. Gratis waarom zou je dan gaan betalen zie totaal het nut niet maar zal aan mij liggen. Heb de sbt server gebruikt en nu de mimim server allebei gemakkelijk en goed en gratis

Roon is iets meer dan "een" server Frank......  lees en verbaas je er over.....
mainly British stuff

Maro

Citaat van: frank2 op december 21, 2015, 12:28:39
Dat had ik er niet van begrepen, dan is de logitech logischer. Gratis waarom zou je dan gaan betalen zie totaal het nut niet maar zal aan mij liggen. Heb de sbt server gebruikt en nu de mimim server allebei gemakkelijk en goed en gratis

Het gaat om de bediening. De app van Moon of iPeng zijn niet te vergelijken met de Roon software. Ik betaal daar graag een paar centen voor. Liever daar aan dan aan kabeltjes en stekkers. Ieder zijn ding. Lekker bij je UPNP blijven.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Joris1971

Citaat van: Xander32 op december 19, 2015, 20:37:59
Twijfel, twijfel of ik toch een derde kastje ga bijplaatsen  :huh2:.

Een andere dac, maar daar zijn er zoveel verschillende van en daar komen ook weer kabels bij  :crazy:. Dan zou 'alles' tot zo'n €1200,- mijn interesse hebben.


Als je 1200 te besteden hebt koop dan een tweedehands Linn Majik DS..... makkelijk in gebruik!

frank2

Dan kun je net zo goed de sbt houden is net zo goed
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Citaat van: Joris1971 op december 21, 2015, 12:34:26
Als je 1200 te besteden hebt koop dan een tweedehands Linn Majik DS..... makkelijk in gebruik!

Ik zou een Roon lifetime abo nemen, de dac van je SA blijven gebruiken en van die andere €700,- lekker leuke dingen van gaan doen.  ;D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Kingpin

Citaat van: Maro op december 21, 2015, 12:31:41
Het gaat om de bediening. De app van Moon of iPeng zijn niet te vergelijken met de Roon software. Ik betaal daar graag een paar centen voor. Liever daar aan dan aan kabeltjes en stekkers. Ieder zijn ding. Lekker bij je UPNP blijven.
Even buiten het feit welke app je beter bevalt, maar wat doet een Roon/app anders in vergelijk met LMS/iPeng ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Joris1971

Citaat van: frank2 op december 21, 2015, 12:38:33
Dan kun je net zo goed de sbt houden is net zo goed

Wat een onzin, een plastic apparaatje van 200 euro is net zo goed... kom op zeg.

Maro

Citaat van: Kingpin op december 21, 2015, 12:48:04
Even buiten het feit welke app je beter bevalt, maar wat doet een Roon/app anders in vergelijk met LMS/iPeng ?

Hier wordt alles erg goed uitgelegd.


http://youtu.be/u1LvfgOQ3JY
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Kingpin

Citaat van: Joris1971 op december 21, 2015, 12:50:31
Wat een onzin, een plastic apparaatje van 200 euro is net zo goed... kom op zeg.
Keertje shootout doen met mijn bron/voeding :-X
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

erik s.

#3697
Citaat van: Joris1971 op december 21, 2015, 12:50:31
Wat een onzin, een plastic apparaatje van 200 euro is net zo goed... kom op zeg.
Frank vergat even de voeding en de digitale interlink die de SBT dan net zo duur maken als de Linn.
En natuurlijk de dac.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Kingpin

Citaat van: Maro op december 21, 2015, 12:55:52
Hier wordt alles erg goed uitgelegd.


http://youtu.be/u1LvfgOQ3JY
Lees ik vanavond even. Als alleen de interface anders is vind ik het voor mij geen optie, aangezien LMS via nas al bitperfect de data verstuurd, en dat is naast de gebruiksvriendelijkheid waar het mij om gaat.
Thanks.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Citaat van: erik s. op december 21, 2015, 12:56:56
Frank vergat even de voeding en de digitale interlink die de SBT dan net zo duur maken als de Linn.
Das zeker een punt ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack