Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op november 14, 2015, 10:46:29
Duidelijk, jouw waarnemingen en de betekenis die jij daaraan geeft.
Zelf heb ik, in zoverre dat nog niet duidelijk was, andere ervaringen. Maar verklaren kan en wil ik deze niet. Daarmee ben ik een echt belieber believer 8).

^^ 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

... aan het genieten van mijn muziek met een nieuw speeltje in mijn keten; een potentiële opvolger van de SBT. Eerste indrukken zijn meer dan positief, dit gaat echt een stap verder.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

screw

Citaat van: Xander32 op november 28, 2015, 17:11:06
... aan het genieten van mijn muziek met een nieuw speeltje in mijn keten; een potentiële opvolger van de SBT. Eerste indrukken zijn meer dan positief, dit gaat echt een stap verder.

volg modus...  :angel:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Xander32

... Viktor is gisteren hier langs geweest. Het was aangenaam kennis maken (hoewel ik 'fris' na-dampend in sportkleding rechtstreeks uit de sportschool kwam, Viktor blijkt een man van de klok). Hij heeft hier voor een test in eigen set, een mooie streamer achter gelaten en tevens de fase van (een deel van) mijn apparatuur nagelopen en waar nodig gecorrigeerd (connector netsnoer omdraaien). Dat is nog eens service  :worship:.

De eerste indrukken zijn positief: een groter en meer stabiel stereobeeld, toename detaillering, meer sprankeling en een strak fundament met veel drive. Het geheel is veel meer levendig dan met de SBT. Genieten.

En hetgeen waar ik bang voor was, een nalatende gebruikersvriendelijkheid, valt alleszins mee;
het geheel draait momenteel gewoon super stabiel op LMS en ook de firma eigen app t.b.v. de bediening middels IPad doet gewoon wat die doen moet. Echter ziet het er wel minder gelikt uit dan IPeng. Maar de app reageert gewoon snel en soepel op de commando's. De komende dagen nog het internetradio en Spotify verkennen middels deze voor mij nieuwe bron. Die laatste is voor mij een must, maar als die soepel blijkt te werken, ben ik er denk ik al wel uit 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

screw

Tipte van de sluier wat je hebt staan?  :angel:
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Faxe

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

screw

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Xander32

Nja, een ietwat gekietelde Marantz  8).


Zowel deze als de NA11 hebben mijn interesse (lees; NA11 had). Maar in het geval van die eerste zou ik ruimte moeten maken in mijn meubel, ten koste van de SA15s2 LE. Met de NA8005 CM heb ik een speler in huis welke naar het schijnt op het niveau van die ander speelt, voor een pak minder euris, welke zo in het meubel past waarmee de SA15 kan blijven staan en fijn een alles in één kastje, 'slechts' de ic en pc resten om te tunen.

Mijn duidelijke voorkeur gaat uit naar een compacte installatie. De afgelopen maanden was ik aan het overwegen om de SBT te voorzien van een betere voeding (Kingpin) en separate dac. Maar dan heb je er i.p.v. 1 alweer minimaal 3 kastjes staan en bijbehorende bekabeling ...


Overigens betwijfel ik of de SA15s2 LE nog vaak aangesproken gaat worden; wat klinkt de set goed met de CM in de keten.


Citaat van: YamahaRXV op november 29, 2015, 12:51:20
Marantz......kan idd. haast niet missen  ;)
Citaat van: Faxe op november 29, 2015, 12:29:13
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=152092.0
Citaat van: screw op november 29, 2015, 12:54:55
thnx... had ik kunnen weten natuurlijk  :satisfied:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Crappy smartphone foto, maar `t geeft een indruk van hoe de CM erbij staat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Deze is (nog) niet van mij  :nowink:.

Morgen aaf zien dat ik Spotify aan het draaien krijg en idem betreft mijn favo internet- radiozenders. Daarnaast bij een aantal albums (allen uit eenzelfde serie, MTV Unplugged) een scherp randje aan het hoog ervaren en als ik ergens allergisch voor ben ... Maar ik heb er nu betreft het hoog een pittig netsnoer achter zitten en idem aangaande de ic.
Morgen één van beide maar eens omwisselen voor een andere.


Citaat van: Maro op november 29, 2015, 14:34:16
Nice, gefeliciteerd.  :clapping:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op november 29, 2015, 17:33:53
Deze is (nog) niet van mij  :nowink:.

Morgen aaf zien dat ik Spotify aan het draaien krijg en idem betreft mijn favo internet- radiozenders. Daarnaast bij een aantal albums (allen uit eenzelfde serie, MTV Unplugged) een scherp randje aan het hoog ervaren en als ik ergens allergisch voor ben ... Maar ik heb er nu betreft het hoog een pittig netsnoer achter zitten en idem aangaande de ic.
Morgen één van beide maar eens omwisselen voor een andere.

Een NA11 heeft dat scherpe randje mínder snel Xander.  Heb ik toch ook wel al eens ónder de 2 K voorbij zien komen...

Blijft natuurlijk wel het ruimteprobleem, dat wel......

chansig

Citaat van: Xander32 op november 29, 2015, 17:33:53
Daarnaast bij een aantal albums (allen uit eenzelfde serie, MTV Unplugged) een scherp randje aan het hoog ervaren en als ik ergens allergisch voor ben ...

Welke albums zijn dat ?

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

MTV Unplugged, met diverse artiesten. In het totaal drie delen. Daarmee ben ik heden geëindigd.
Maar er kan ook iets anders meespelen; ik begin verkouden te worden, m'n hoofd loopt vol ... En het is opvallend, want gisteren heb ik ook volop opnames geluisterd welke pittig (kunnen) zijn in het hoog en toen geen centje pijn.

Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen. En voor de duidelijkheid; ik ben nog steeds content met hetgeen het ding brengt t.o.v. de SBT. Die laaste deed/doet het echt meer dan goed in het licht van diens prijs, maar de CM gaat echt stappen verder. Er is vooral meer muziek, levendigheid, natuurlijkheid. Nog niet eerder heb ik zo genoten van SRV, Soul to Soul als vanmorgen via de CM.


Citaat van: chansig op november 29, 2015, 17:45:13
Welke albums zijn dat ?

Gr Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Zal eens zien of ik ze kan beluisteren..volgens mij heb ik ze wel op de HDD staan. Nog specifieke nummers ?

Ik heb mijn netsnoeren natuurlijk wel helemaal voor elkaar..... :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

 ;D

Het betroffen deel 2 en deel 3. Maar ik kan mij zelf niet herinneren dat ik bij die albums eerder een aangezet hoog heb ervaren.

Citaat van: chansig op november 29, 2015, 18:11:17
Zal eens zien of ik ze kan beluisteren..volgens mij heb ik ze wel op de HDD staan. Nog specifieke nummers ?

Ik heb mijn netsnoeren natuurlijk wel helemaal voor elkaar..... :D

Gr Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

#3642
Meestal geen goed teken een aangezet/scherp hoog, luister je nog veel cd's dan? Anders sa15 eruit, en na11 erin?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

... echt de gehele dag, vanaf vanmorgen 9 uur, heb ik muziek geluisterd en bij geen enkele track heb ik dat geconstateerd. Slechts volop genoten van de muziek. Enkel op het laatst bij de genoemde twee albums. Morgen weer verder met het luisteren en waarschijnlijk verder met het genieten  ::).


Citaat van: JeroenGRT op november 29, 2015, 19:05:13
Meestal geen goed teken een aangezet/scherp hoog, luister je nog veel cd's dan? Anders sa15 eruit, en na11 erin?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Wat ik niet goed begrijp is dat je altijd hebt gezegd dat je de bediening een erg belangrijk onderdeel van een streamer vond en nu juist kiest voor een systeem waarbij algemeen bekent is dat juist de bediening (app) van Marantz streamers heel erg onder de maat presteren tov andere systemen. Daarbij vond je ook het uiterlijk nooit belangrijk (staat toch in een afgesloten kast) maar toch juist voor een optisch matchende streamer hebt gekozen.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

JeroenGRT

Ben benieuwd wat het dan wordt, hoe lang heb je hem op proef, of mag je hem uitproberen?
De NA11 past wel mooi bij de PM11 hoor :-) , maar ik snap de keuze voor een cd-speler nog niet helemaal.
Als je een goede streamer hebt dan gebruik je de cd-speler toch niet meer?
Ik bedoel wil je de SA15 dan niet verkopen zodat je dat geld in een NA11 kunt steken?
Heb er zelf nog wel een goedkope cd-speler staan, maar die gebruik ik zelf eigenlijk nooit. (nu wel even om een sinterklaas cd af te spelen)

@Maro De app van Marantz zou nou toch juist beter moeten functioneren?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Als je mij kent en tevens weet dat ik de bediening voornaam vind, had je jouw opmerking in deze achterwege kunnen laten ;). Mijn referentie inzake plug & play en de bediening an sich, is de SBT. Deze NA doet er niet voor onder kan ik je zeggen. Diens app werkt storingsvrij en vlot. Enkel betreft de lay-out zijn er betere.

Verder; neem ff de moeite om mijn argumenten te lezen welke pleiten voor juist deze NA. Daar rep ik voorts geen enkele keer over diens verschijningsvorm. Daar zijn andere zaken die er toe doen. Als ik echt voor een matchende look zou willen gaan, was het overigens wel een 11 geworden.


Maar als je een alternatief weet, die aan mijn eerder beschreven vereisten voldoet, welke daarnaast gelijk zal presteren en tevens te verkrijgen is voor max. €1200,- , show me  :thumbs-up:. Want deze NA is nog steeds enkel op proef.


Citaat van: Maro op november 29, 2015, 19:48:06
Wat ik niet goed begrijp is dat je altijd hebt gezegd dat je de bediening een erg belangrijk onderdeel van een streamer vond en nu juist kiest voor een systeem waarbij algemeen bekent is dat juist de bediening (app) van Marantz streamers heel erg onder de maat presteren tov andere systemen. Daarbij vond je ook het uiterlijk nooit belangrijk (staat toch in een afgesloten kast) maar toch juist voor een optisch matchende streamer hebt gekozen.  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#3647
De SA zou ik inderdaad kunnen verkopen en het bedrag bijleggen om een een NA11 te kopen. Maar vooralsnog hou ik die cdp in eigen bezit; al is het enkel vanwege de afschrijving  :-\. En wat verder meespeelt; hetgeen je moet betalen voor een ontwerp van alweer drie jaar oud, die NA11, dat heb ik er niet voor over. Tenminste, mits de CM aan mijn verwachtingen voldoet. Indien die retour eigenaar gaat, komt een NA11 weer in beeld. Maar daar is nu geen sprake van 8).

Citaat van: JeroenGRT op november 29, 2015, 19:51:54
Ben benieuwd wat het dan wordt, hoe lang heb je hem op proef, of mag je hem uitproberen?
De NA11 past wel mooi bij de PM11 hoor :-) , maar ik snap de keuze voor een cd-speler nog niet helemaal.
Als je een goede streamer hebt dan gebruik je de cd-speler toch niet meer?
Ik bedoel wil je de SA15 dan niet verkopen zodat je dat geld in een NA11 kunt steken?
Heb er zelf nog wel een goedkope cd-speler staan, maar die gebruik ik zelf eigenlijk nooit. (nu wel even om een sinterklaas cd af te spelen)

@Maro De app van Marantz zou nou toch juist beter moeten functioneren?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Ik weet inmiddels wat een goede voeding op een SBT doet  :wub:

Ik ben in het bezit geweest van een NAIM NDX maar deze SBT combinatie speelt gewoon veel beter.

Succes met de overwegingen.....
mainly British stuff

JeroenGRT

Hij wil geen extra kastjes meer Martin :-)
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)