Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

John Wx

Citaat van: Xander32 op mei 15, 2015, 18:42:16
Vandaag Maro op visite gehad, 't was vooral gezellig.
Onder het praten zelfs ook nog ietwat muziek beluisterd

Dat nog wel  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

... een 2e hands Kemp Hi Power (  :unsure: ) netsnoer gekocht; eens zien of dat een positief verschil achter de SA15 geeft t.o.v. de huidige LAT AC-2 mk II.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sultankat

Citaat van: Xander32 op mei 23, 2015, 10:19:07
... een 2e hands Kemp Hi Power (  :unsure: ) netsnoer gekocht; eens zien of dat een positief verschil achter de SA15 geeft t.o.v. de huidige LAT AC-2 mk II.

Verschilt gelukkig per apparaat, want bij mij was in het verleden juist de stap van Kemp naat Lat een upgrade...............
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Xander32

We`ll see  8). Voor dit geld heb ik niet bijster hoge verwachtingen, maar wel een leuk vergelijk.

Recent heb ik een behoorlijk prijzige Siltech achter de SA15 gehad (Siltech spx 800 > €600) en dat gaf echt nihil verschil met de LAT ... Ik ken en waardeer de kwaliteit van de LAT netsnoeren, die gaan echt maar niet zo de deur uit (al heeft er eentje het veld moeten ruimen voor de Kemp Reference Sota).


Citaat van: sultankat op mei 23, 2015, 10:42:11
Verschilt gelukkig per apparaat, want bij mij was in het verleden juist de stap van Kemp naat Lat een upgrade...............
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#3529
... eenzelfde ervaring bezit ik nu 8).

Zojuist de Kemp Hi Power en de LAT AC-2 mkII met elkaar vergeleken;
de AC-2 laat meer horen, zoals het uitsterven van een vleugel/piano, een slag op een bekken en die klinkt met de LAT ook meer metalig, realistischer, evenals een altsax en een trompet, er is meer kleur, meer body en de bass heeft duidelijk meer druk.

Een uitgemaakte zaak in mijn set.


Is de Kemp dan slecht; m.i. zeker niet. Maar ik denk dat deze gezien diens karakteristiek meer tot z`n recht zal komen in een wat "(te) agressieve set", daar zal die wellicht wat meer homogeniteit brengen, wat meer rust.


Citaat van: sultankat op mei 23, 2015, 10:42:11
Verschilt gelukkig per apparaat, want bij mij was in het verleden juist de stap van Kemp naar Lat een upgrade...............
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sultankat

Citaat van: Xander32 op mei 29, 2015, 15:18:55
... eenzelfde ervaring bezit ik nu 8).

Zojuist de Kemp Hi Power en de LAT AC-2 mkII met elkaar vergeleken;
de AC-2 laat meer horen, zoals het uitsterven van een vleugel/piano, een slag op een bekken en die klinkt met de LAT ook meer metalig, realistischer, evenals een altsax en een trompet, er is meer kleur, meer body en de bass heeft duidelijk meer druk.

Een uitgemaakte zaak in mijn set.


Is de Kemp dan slecht; m.i. zeker niet. Maar ik denk dat deze gezien diens karakteristiek meer tot z`n recht zal komen in een wat "(te) agressieve set", daar zal die wellicht wat meer homogeniteit brengen, wat meer rust.

Leuk om te lezen: had al zoiets gedacht. In mijn tweede set zit alleen maar LAT AC1 en AC2. Geen moment behoefte aan iets anders.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op mei 29, 2015, 15:18:55
... eenzelfde ervaring bezit ik nu 8).

Zojuist de Kemp Hi Power en de LAT AC-2 mkII met elkaar vergeleken;
de AC-2 laat meer horen, zoals het uitsterven van een vleugel/piano, een slag op een bekken en die klinkt met de LAT ook meer metalig, realistischer, evenals een altsax en een trompet, er is meer kleur, meer body en de bass heeft duidelijk meer druk.

Een uitgemaakte zaak in mijn set.


Is de Kemp dan slecht; m.i. zeker niet. Maar ik denk dat deze gezien diens karakteristiek meer tot z`n recht zal komen in een wat "(te) agressieve set", daar zal die wellicht wat meer homogeniteit brengen, wat meer rust.

Dus de conclusie is eigenlijk dat de eerdere positieve indruk van de (inmiddels aangeschafte) Kemp kabel niet de uiteindelijke indruk is ?  ???
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Nee, een onjuiste conclusie 8).

Jij doelt op de Reference Sota, die is echt top. Echter had ik hier onderwijl van een forumlid ook een Kemp "instapper" (Hi Power)  gekocht, met de bedoeling die op de (sa)cdp uit te proberen.
De uitkomst ken je nu ;).

Citaat van: YamahaRXV op mei 29, 2015, 19:39:27
Dus de conclusie is eigenlijk dat de eerdere positieve indruk van de (inmiddels aangeschafte) Kemp kabel niet de uiteindelijke indruk is ?  ???
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op mei 29, 2015, 19:48:11
Nee, een onjuiste conclusie 8).

Jij doelt op de Reference Sota, die is echt top. Echter had ik hier onderwijl van een forumlid ook een Kemp "instapper" (Hi Power)  gekocht, met de bedoeling die op de (sa)cdp uit te proberen.
De uitkomst ken je nu ;).

Ah, ik was even in de veronderstelling dat het de duurdere versie (de Reference Sota dus) betrof  ;)
Inderdaad dus een onjuiste conclusie  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

... ik laat mij graag overtuigen door het zelf te ervaren 8).

Een AC1 zou ik nog wel eens op de sacdp willen uitproberen, maar die ((LAT AC1) komt nauwelijks tweedehands voorbij.


Citaat van: sultankat op mei 29, 2015, 19:23:02
Leuk om te lezen: had al zoiets gedacht. In mijn tweede set zit alleen maar LAT AC1 en AC2. Geen moment behoefte aan iets anders.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sultankat

Citaat van: Xander32 op mei 30, 2015, 14:35:50
... ik laat mij graag overtuigen door het zelf te ervaren 8).

Een AC1 zou ik nog wel eens op de sacdp willen uitproberen, maar die ((LAT AC1) komt nauwelijks tweedehands voorbij.

Wellicht heb ik binnenkort een AC-1 te koop ivm inkrimping set.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Xander32

Dan hou ik mij aanbevolen.

Citaat van: sultankat op mei 30, 2015, 18:33:06
Wellicht heb ik binnenkort een AC-1 te koop ivm inkrimping set.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... nu in store; Synology DS215+.
Na m'n vakantie  maar eens gaan shoppen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Dan wens ik je bij deze alvast een hele fijne vakantie!

Xander32

Dank u, dat zou moeten gaan lukken.

Betreft een NAS weet ik al exact wat ik wil hebben, is dus slecht een kwestie van (sparen &) bestellen.
Maar het heeft vooralsnog geen hoge prioriteit.


Citaat van: Alex Groningen op juni 16, 2015, 21:45:37
Dan wens ik je bij deze alvast een hele fijne vakantie!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#3540
Heden een Kemp Reference Power Cord achter de SA15 gezet;

Deze brengt meer harmonie in de set. Nadat ik recent de PM11 van een Kemp Reference Sota had voorzien, welke zoals aangegeven veel goeds deed in mijn set, was er met diens toevoeging soms een  ietwat pittig hoog ontstaan (de bekende sss en fff klanken).

De rhodium connectoren van de Sota op de PM11 i.c.m. de levendige LAT AC-2mkII (zilver/koper) op de SA bleken iets teveel van het goede. Afgelopen maand een aantal andere netsnoeren op de SA15 gehad, welke het bij vlagen ietwat scherpe randje in het hoog temperden, maar helaas op andere vlakken duidelijk minder presteerden als het LAT snoer. Deze blijken in heel veel sets/achter verschillende componenten steevast veel goeds te doen en deze doe ik ook nooit meer weg.

Echter zijn met de komst van de Kemp Reference, momenteel beide LAT snoeren wel uit de set verdreven. Het Kemp netsnoer brengt weer een afgewogen, meer homogene tonaliteit terug. Dat i.c.m. een meer rustig geluidsbeeld, waarin alle spelers meer duidelijk los van elkander staan, een meer stabiel stereobeeld. Een blijvertje.

Citaat van: Xander32 op mei 29, 2015, 15:18:55
... eenzelfde ervaring bezit ik nu 8).

Zojuist de Kemp Hi Power en de LAT AC-2 mkII met elkaar vergeleken;
de AC-2 laat meer horen, zoals het uitsterven van een vleugel/piano, een slag op een bekken en die klinkt met de LAT ook meer metalig, realistischer, evenals een altsax en een trompet, er is meer kleur, meer body en de bass heeft duidelijk meer druk.

Een uitgemaakte zaak in mijn set.


Is de Kemp dan slecht; m.i. zeker niet. Maar ik denk dat deze gezien diens karakteristiek meer tot z`n recht zal komen in een wat "(te) agressieve set", daar zal die wellicht wat meer homogeniteit brengen, wat meer rust.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op juni 24, 2015, 18:39:59
De rhodium connectoren van de Sota op de PM11 i.c.m. de levendige LAT AC-2mkII (zilver/koper) op de SA bleken iets teveel van het goede.

Typische eigenschap van Rhodium connectoren.... Op zich een mooi (en prijzig) materiaal, maar weet bij netkabels alsmede interlinks vaak de ''muzikaliteit'' compleet uit een set te filteren. In haast alle gevallen wordt er met Rhodium connectoren een boost in analytische kilheid en vaak scherpte verkregen, iets wat m.i. verre van wenselijk is  :nopompom:
Persoonlijk zou ik Rhodium alleen toepassen in sets die te warm en terughoudend klinken. Voor sets die al aan de neutrale kant zitten kan het al to much zijn  ;)
Heb een tijdje geleden de standaard zekering van mijn versterker verwisseld voor een Rhodium exemplaar van Furutech, na 10 minuten luisteren wist ik al genoeg en is de simpele originele glaszekering terug geplaatst.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

In het najaar/de komende winter mag je het hier een keer zelf komen ervaren :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#3543
.... overigens kon de set met Marantz componenten, Kimber KS1010 ic (koper), Cardas Crosslink ls. kabel en Hifituning Black Ultimate (gold connector) wel wat pit gebruiken. De Sota heeft daarin veel goeds gebracht, schoot echter soms wel ietwat door in het bovenste register (i.c.m. het levendig LAT snoer).

Nu met zijn broertje in de set, achter de SA15, is de set weer in balans en beter dan ooit te voren.
Toch iets van synergie ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted Member 2

Citaat van: Xander32 op juni 24, 2015, 19:31:13
.... overigens kon de set met Marantz componenten, Kimber KS1010 ic (koper), Cardas Crosslink ls. kabel en Hifituning Black Ultimate (gold connector) wel wat pit gebruiken. De Sota heeft daarin veel goeds gebracht, schoot echter soms wel ietwat door in het bovenste register (i.c.m. het levendig LAT snoer).

Nu met zijn broertje in de set, achter de SA15, is de set weer in balans en beter dan ooit te voren.
Toch iets van synergie ::).

Nee, compensatie.  ;D

Xander32

Ook goed, het resultaat is er niet minder om 8).


Citaat van: Onder013 op juni 24, 2015, 19:33:55
Nee, compensatie.  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted Member 2

Citaat van: Xander32 op juni 24, 2015, 19:38:41
Ook goed, het resultaat is er niet minder om 8).

Zoist. Geniet er van. :thumbs-up:

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op juni 24, 2015, 19:23:45
In het najaar/de komende winter mag je het hier een keer zelf komen ervaren :).

Is prima  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Johnny Cash op de vroege zaterdagochtend;
Heerlijke muziek om rustig de dag mee op te starten, bovendien een uitstekende opnamekwaliteit (American III & American Recordings).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

contour3.0

en zo ben je toch (ongemerkt??) meer gaan uitgeven voor powercables..... :clapping: ;D

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707