Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

Matthijs1973 en 2 gasten bekijken dit topic.

CZ79

Het kan ook zijn dat als de SBT bekabeld is dat er een betere connectie is, uiteindelijk gaat het signaal door de router en door in ieder geval een item bekabeld aan te sluiten en dan je laptop draadloos kan dat helpen. Heb je wel eens geprobeerd een lange netwerkkabel als test tussen de router en de SBT te doen om te zien of het probleem zich dan nog steeds voordoet?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ik heb nog wel een paar lange STP kabels liggen die je kunt gebruiken als test, wellicht kan dat helpen het probleem gebied iets te verkleinen, je gaat dan met de laptop draadloos naar de router en daar gaat het signaal via de kabel naar de SBT
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Citaat van: Xander32 op februari  1, 2015, 21:04:20
Het apparaat is alleen bedraad aan te sluiten. Die voorziening heb ik hier niet en ben ook niet voornemens dat aan te laten leggen.



Citaat van: Xander32 op februari  7, 2015, 08:15:13
Thx voor het meedenken :thumbs-up:.

Echter, een kabel is wel een must om een x naar een goede vervang van mijn huidige stream set-up te komen.


Een mens kan snel veranderen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Kan wellicht gemakkelijker zijn dan gedacht wordt door Xander, in ieder geval kan een testkabel misschien wel een probleem uitsluiten zodat je een oplossing hebt voor het issue
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Hij heeft toch een NAS inmiddels? Ik zou zeker ook een een kabel (laten) trekken. Ben je vrij in je streamer keuze en je kunt ook middels een mediaplayer full HD bestanden streamen mocht hij dat natuurlijk willen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

thepioneer

Je moet echt een knoop gaan doorhakken. Streamen op deze manier is echt voor beginners. Niet om onaardig te doen, maar klooien met een laptop als draadloze nas en een draadloze sbt gebruiken is niet echt een super oplossing. Een sbt is echt een prima apparaat maar druk er een kabel in. De kabel is ten dienste aan je set en muziek beleving. Gebruik desnoods een voorzetplint om de kabels weg te kunnen werken.

Er is niets zo frustrerend dat als je muziek wilt luisteren dat de boel onstabiel is.

Ik zou gaan voor een nas en de sbt en dan alles bekabeld. Of ik zou een alles in een apparaat nemen waar opslag in zit.

Ik heb in een ande topic al aangegeven dat een Meridian MC200 een ideale oplossing is. Ook is deze 2e hands best betaalbaar. Ik heb geen ervaring met bijvoorbeeld Olive maar die hebben ook een harde schijf in de behuizing zitten.

Het scheelt je een nas de complexheid van je systeem. Als je de dac van je cd speler gebruit dan kun je ook de MC200 buiten je kamer zetten en dan dugitaal aansluiten op je set mocht je de cd speler beter vinden klinken dan de Meridian (betwijfel ik maar het kan) :)
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Bas Akkerman

Dat is juist zo tof aan dit forum. Dat je met ideeën en opties van anderen eerdere problemen op een andere manier kan bekijken. Hoe je die meeneemt in je eigen eindoordeel is aan jezelf, maar ik vind het persoonlijk echt een toevoeging.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

CZ79

Zeker waar en je kunt elkaar ook live helpen met bv. Bekabeling, of je wordt zelf eens geholpen....

Voor Xander is het vrij gemakkelijk, ik kan een lange netwerkkabel meegeven aan een vriendin vanme die op 10 minuten afstand bij hem vandaan woont, hoeft hij niets aan te schaffen en weet je dezelfde dag nog of da het probleem verhelpt, als dat het geval is ga je kijken of je permanent een kabel aan kunt leggen (heb je voor nu en in de teokomst altijd wel wat aan)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Juist ja. Ik dacht dat het een hele klus zou worden en daar had/heb ik geen zin in, dat is het mij niet waard. Echter ziet het er nu naar uit, dat dit toch lijkt mee te vallen 8).


Citaat van: cz79 op februari  7, 2015, 08:34:28
Kan wellicht gemakkelijker zijn dan gedacht wordt door Xander, in ieder geval kan een testkabel misschien wel een probleem uitsluiten zodat je een oplossing hebt voor het issue

Citaat van: Maro op februari  7, 2015, 08:30:47
Een mens kan snel veranderen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Nee joh, nog geen NAS hier.

Mocht er een catkabel komen, dan gaat er zeker ook een NAS komen. Tevens verwacht ik dan dat mijn "issues" aangaande het soms wegvallen van de SBT uit het netwerk tot het verleden behoren. En idem daarmee mijn zoektocht naar een meer steady stream set-up.


Citaat van: Maro op februari  7, 2015, 08:37:23
Hij heeft toch een NAS inmiddels? Ik zou zeker ook een een kabel (laten) trekken. Ben je vrij in je streamer keuze en je kunt ook middels een mediaplayer full HD bestanden streamen mocht hij dat natuurlijk willen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Ik weet niet of je zomaar kan verwachten dat je  problemen over zijn als je bedraad en via een NAS gaat streamen. Dan zou je toch eerst de oorzaak van de problemen moeten kennen. Dat is wat lastig bij dit type soms wel/soms niet problemen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

De 21e van deze maand gaat Quattronl mijn netwerk doorlichten en hetgeen hij tegenkomt proberen te verbeteren.

Betreft een catkabel; daar heb ik nu wel het vertrouwen dat het leggen van een kabel gaat slagen. Daar wil ik dan ook graag werk van maken. Die heeft sowieso meerwaarde, daar ik dan met een NAS kan gaan werken die middels de cat aan de SBT hangt. Daarmee ben ik af van het "externe hdd > laptop > wifi > SBT" gebeuren.


Citaat van: cz79 op februari  7, 2015, 08:48:30
Zeker waar en je kunt elkaar ook live helpen met bv. Bekabeling, of je wordt zelf eens geholpen....

Voor Xander is het vrij gemakkelijk, ik kan een lange netwerkkabel meegeven aan een vriendin vanme die op 10 minuten afstand bij hem vandaan woont, hoeft hij niets aan te schaffen en weet je dezelfde dag nog of da het probleem verhelpt, als dat het geval is ga je kijken of je permanent een kabel aan kunt leggen (heb je voor nu en in de teokomst altijd wel wat aan)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Het gaat soms mis in de connectie laptop - SBT via het wifi.
Ik verwacht dat dit, issues betreft connectie, tot het verleden zal behoren met een bekabelde connectie van NAS en SBT.


Citaat van: Eddye op februari  7, 2015, 11:02:21
Ik weet niet of je zomaar kan verwachten dat je  problemen over zijn als je bedraad en via een NAS gaat streamen. Dan zou je toch eerst de oorzaak van de problemen moeten kennen. Dat is wat lastig bij dit type soms wel/soms niet problemen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Testkabel gebruiken, als het probleem dan is verholpen weet je de oorzaak en heb je een oplossing, zo niet verder zoeken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Idd., betreft het streamen nu eerst maar eens de focus op een ethernet netwerk i.p.v. wifi.
Wanneer die er ligt of dat het dan mag blijken dat het niet gaat lukken, kijk ik wel weer wat dan een volgende stap is.


Citaat van: thepioneer op februari  7, 2015, 08:40:41
Je moet echt een knoop gaan doorhakken. Streamen op deze manier is echt voor beginners. Niet om onaardig te doen, maar klooien met een laptop als draadloze nas en een draadloze sbt gebruiken is niet echt een super oplossing. Een sbt is echt een prima apparaat maar druk er een kabel in. De kabel is ten dienste aan je set en muziek beleving. Gebruik desnoods een voorzetplint om de kabels weg te kunnen werken.

Er is niets zo frustrerend dat als je muziek wilt luisteren dat de boel onstabiel is.

Ik zou gaan voor een nas en de sbt en dan alles bekabeld. Of ik zou een alles in een apparaat nemen waar opslag in zit.

Ik heb in een ande topic al aangegeven dat een Meridian MC200 een ideale oplossing is. Ook is deze 2e hands best betaalbaar. Ik heb geen ervaring met bijvoorbeeld Olive maar die hebben ook een harde schijf in de behuizing zitten.

Het scheelt je een nas de complexheid van je systeem. Als je de dac van je cd speler gebruit dan kun je ook de MC200 buiten je kamer zetten en dan dugitaal aansluiten op je set mocht je de cd speler beter vinden klinken dan de Meridian (betwijfel ik maar het kan) :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

In de meterkast zie ik vanuit het plafond iig. een buis lopen met nog de oude bekabeling van de CAI (analoge tv en radio) en een buis met daarin een telefoonlijntje (Ptt staat erbij).
Volgens mij komen beide uit in de living, op de wand waar ook mijn set staat.


Citaat van: cz79 op februari  7, 2015, 07:58:12
Een telefoonaansluiting in de muur, misschien een coax aansluiting?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Quattronl gaat e.e.a. nalopen. Het is niet ondenkbeeldig dat ik destijds de Asus router niet optimaal heb aangesloten/geconfig. ... heb er ook de ballen verstand van :nowink:.

Maar het wifi signaal is in het algemeen goed. Op de SBT nooit lager dan 90%, vaak zelfs gewoon 100%.

Citaat van: Eddye op februari  7, 2015, 11:02:21
Ik weet niet of je zomaar kan verwachten dat je  problemen over zijn als je bedraad en via een NAS gaat streamen. Dan zou je toch eerst de oorzaak van de problemen moeten kennen. Dat is wat lastig bij dit type soms wel/soms niet problemen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32




En i.t.t. normaliter, nu een old school cd-tje.
Klinkt zeker niet slechter dan ripp in flac ...



Ik kan natuurlijk ook gewoon m'n koffers met cd's weer van zolder halen ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op februari  7, 2015, 16:03:26


Ik kan natuurlijk ook gewoon m'n koffers met cd's weer van zolder halen ;D.
Waarom eigenlijk niet? Geen gedonder met netwerken en computers, LAN's, Wifi, DBPowerAmp, harde schijven, NAS, netwerkkabels, switches, routers, AP, enzovoorts.
Veel makkelijker, draait altijd en klinkt zeker niet slechter.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Pfff, ik luister het liefst naar vinyl, komen nog een paar stapjes bij :). Ik zie geen bezwaren.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Maar dat is ook een ietwat andere tak van sport. Daar waar ik tijdens M&G's naar vinyl mag luisteren ben ik steevast onder de indruk. Toch ga ik daar zelf niet voor. De kosten van een fraaie dt en het opbouwen van een verzameling vinyl weerhouden mij er van. Nog buiten dat ik überhaupt geen ruimte heb om een dt. te plaatsen.


Citaat van: Eddye op februari  7, 2015, 16:17:19
Pfff, ik luister het liefst naar vinyl, komen nog een paar stapjes bij :). Ik zie geen bezwaren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

Ik hoor het al. Ik neem de 21 een lange netwerkkabel mee (heb er zat).
Wil ook best de telefoonkabeltje vervangen voor een netwerkkabel. Als het meezit is dat in een paar minuten gedaan (er loopt immers al een kabel). Afmonteren is dan nog het meest tijdrovende (dus dat lukt dan wellicht niet op die middag).

Zal ik de 21e mar om 8u komen dan? :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

bert50

devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

#3249
Top; zowel Quattronl als CZ79 zijn bereid een catkabel proberen te leggen hier :worship:. Dank voor jullie aanbod mannen.

Graag maak ik gebruik van jullie aanbod. Echter zou ik het dan wel ook in 1 x goed willen hebben. Dus ook afgemonteerd. Met enkel een catkabel zonder connectoren schiet ik nog niet heel veel op hè ;).

Welke materialen dienen er te komen? Ik heb al ff gezocht op de kabels, cat6? Met welke afscherming? Specifiek merk? Welke connectoren? Kunstof of metaal? Een muuropbouw?

Besparen op materialen is voor mij altijd een no-go. Wat het kost, kost het.
Enne, graag betaal ik een vergoeding, dat moet niet allemaal voor nop, indien het leggen/aansluiten maar netjes gaat.

Van de week zal ik ook nog ff mijn buurman raadplegen betreft de ligging van de leidingen/buizen; hij is een bewoner van het eerste uur en destijds nauw betrokken geweest bij het installatiewerk. Dat is ook zijn achtergrond, maar door fysieke ongemakken kan hij er in de praktijk weinig meer mee.



Citaat van: quattronl op februari  7, 2015, 19:43:58
Ik hoor het al. Ik neem de 21 een lange netwerkkabel mee (heb er zat).
Wil ook best de telefoonkabeltje vervangen voor een netwerkkabel. Als het meezit is dat in een paar minuten gedaan (er loopt immers al een kabel). Afmonteren is dan nog het meest tijdrovende (dus dat lukt dan wellicht niet op die middag).

Zal ik de 21e mar om 8u komen dan? :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT