Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32








                                            ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Lord Elrond

#2876


Allememaggies wat mooi  :clapping: :clapping: :headbanging:
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

Maro

Mooie versterker hoor. Heel veel plezier er mee Xander!  :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

rovinggecko

Ziet er mooi uit, neem aan dat ie ditto klinkt!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

advr

Citaat van: Xander32 op november  8, 2014, 14:24:08



                                          ::)

Prachtig, meer hoef ik er ook niet aan toe te voegen... :music:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Deleted member

Citaat van: Xander32 op november  8, 2014, 14:24:08







                                            ::)
Fraai hoor! Zeer fraai... [emoji6]
Stereo-fan for life!

Xander32

Ach, diens looks doen mij niet zoveel.

Hetgeen wel indruk maakt is diens grootte, diens gewicht en de super afwerking. Maar uiteindelijk staat die amp. toch overwegend achter het deurtje v.h. dressoir 8).


Diens presteren is hetgeen waarom ik tot aankoop ben overgegaan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Een brute machine, erg mooi in het zwart  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

#2883
Citaat van: advr op november  8, 2014, 16:25:00
Prachtig, meer hoef ik er ook niet aan toe te voegen... :music:

Xander misschien wel: een NA11?  8)

Xander32

#2884
Op het buurforum (Marantzforum) al een identieke reactie ;).
Mijn reply; zeer zeker niet. Why?

Waarom zou ik vier mille neertellen, indien ik met mijn SBT a €150,- via MP, 95% van diens presteren behaal ... Daarnaast hebben ze bij Marantz ook nog steeds issues aangaande de bediening van hun streaming componenten.


Indien er in de toekomst een NA14 of iets dergelijks komt en betreffende Marantz streamer heeft hetzelfde gebruiksgemak en functionaliteit als mijn huidige SBT, wil ik er over nadenken 8).



Citaat van: Onder013 op november  8, 2014, 17:49:49
Xander misschien een wel: NA11?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted member

Bediening van de NA11 is zeker geen issue meer hoor! En hij kost ook geen 4k overigens... [emoji6]

Je gaat 'm meemaken de 30e!
Stereo-fan for life!

Deleted Member 2

#2886
Citaat van: Xander32 op november  8, 2014, 17:56:37
Op het buurforum (Marantzforum) al een identieke reactie ;).
Mijn reply; zeer zeker niet. Why?

Waarom zou ik vier mille neertellen, indien ik met mijn SBT a €150,- via MP, 95% van diens presteren behaal ... Daarnaast hebben ze bij Marantz ook nog steeds issues aangaande de bediening van hun streaming componenten.


Indien er in de toekomst een NA14 of iets dergelijks komt en betreffende Marantz streamer heeft hetzelfde gebruiksgemak en functionaliteit als mijn huidige SBT, wil ik er over nadenken 8).

Groot gelijk. De Touch is een fantastisch goede muziekmaker :thumbs-up:

Maak van die 95% maar 100%, maar met een iets andere sound.

Xander32

#2887
Ik ben erg benieuwd naar het presteren van jouw NA11 en m.n. diens gebruiksgemak :).

De NA11 zal nu wel (ruim) onder de 3 mille te verkrijgen zijn, maar dan vind ik het verschil met die €150,- SBT nog absurd, terwijl het verschil in presteren nooit van gelijke strekking zal zijn ...


Ik wil gewoonweg (nog) niet geloven dat een 3 mille streamer z'n meerprijs echt waar kan maken t.o.v. een SBT. Maar misschien ben ik na de 30e geheel om ;D.

Citaat van: technative op november  8, 2014, 19:00:08
Bediening van de NA11 is zeker geen issue meer hoor! En hij kost ook geen 4k overigens... [emoji6]

Je gaat 'm meemaken de 30e!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Gefeliciteerd! Een erg mooie aanwinst. Wens je er heel erg veel luisterplezier mee!

Faxe

Citaat van: Xander32 op november  8, 2014, 19:13:11
Ik wil gewoonweg nog (niet) geloven dat een 3 mille streamer z'n meerprijs echt waar kan maken t.o.v. een SBT. Maar misschien ben ik na de 30e geheel om ;D.

Moet je er wel bij zeggen dat je de DAC van je SA15 s2 LE gebruikt.

Nieuwe versterker ziet er mooi uit. Zal ongetwijfeld in alle opzichten een upgrade zijn  :clapping:

Is de afwerking van de 11 merkbaar beter als van de 15?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

#2890
Dank Alex. Hoelang zal het nog duren voordat jij ons weer gaat verrassen met een droomset ;).
Maar allereerst jullie droomhuwelijk ;D.


Citaat van: Alex Groningen op november  8, 2014, 19:17:18
Gefeliciteerd! Een erg mooie aanwinst. Wens je er heel erg veel luisterplezier mee!

Klopt, maar die stond er al. Die SA15s2 LE heb ik niet speciaal hoeven te kopen om de SBT op te peppen. Wel de BOTWS overigens.

Citaat van: Faxe op november  8, 2014, 19:18:14
Moet je er wel bij zeggen dat je de DAC van je SA15 s2 LE gebruikt.

Nieuwe versterker ziet er mooi uit. Zal ongetwijfeld in alle opzichten een upgrade zijn  :clapping:

Is de afwerking van de 11 merkbaar beter als van de 15?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

#2891
 ;) :D

Nog even anderhalf jaar geduld hebben en dan kan er weer een droomset opgebouwd worden.
In de tussentijd kan ik moeilijk wat van de spaarrekening snoepen.
Maar probeer tussentijds een leuk setje samen te stellen waar ik ook van kan genieten.

Maro

Citaat van: Xander32 op november  8, 2014, 19:13:11
Ik ben erg benieuwd naar het presteren van jouw NA11 en m.n. diens gebruiksgemak :).

De NA11 zal nu wel (ruim) onder de 3 mille te verkrijgen zijn, maar dan vind ik het verschil met die €150,- SBT nog absurd, terwijl het verschil in presteren nooit van gelijke strekking zal zijn ...


Ik wil gewoonweg (nog) niet geloven dat een 3 mille streamer z'n meerprijs echt waar kan maken t.o.v. een SBT. Maar misschien ben ik na de 30e geheel om ;D.

Beetje kort door de bocht redenatie imho. Je hebt hem wel via een CD speler van €1500,- lopen met een extra voeding, kabeltje ed. daarnaast noem je ook nog een de tweedehands prijs van de SBT. Kijkend naar nieuwprijzen luister je gewoon naar een streamer die €2000,- heeft gekost en dan op het niveau van een 15 serie speelt. Mocht je een streamer van €3000,- oid kopen dan ga je echt geen cdtjes meer in je SA15 stoppen. Daarbij ook minder kastjes, geen gedoe met extra voedingen kabeltjes ed en je tilt het geluid uit de 15 serie naar een behoorlijke stap hoger,de 11 serie. 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Allereerst; de verschillen tussen een SA15 en een SA11 zijn volgens ervaringsdeskundigen veel kleiner dan die tussen de PM's. Dus in hoeverre dat dan een stap zal zijn ...

En mijn SA speler stond er al een geruime tijd voordat de SBT er kwam ;). Met de aankoop van die laatste via MP, had en heb ik er een mooie streaming oplossing staan. Een kabeltje a €50,- en de BOTWs a €120,- maakten het geheel kompleet. Het was dus idd. netter geweest om een bedrag van €320,- tegen die drie mille af te zetten, bij gelijke prestaties.

Diegenen die liever drie mille of meer betalen; doen. Maar ik ben super tevreden met mijn low profile SBT oplossing 8).


Citaat van: Maro op november  9, 2014, 09:24:36
Beetje kort door de bocht redenatie imho. Je hebt hem wel via een CD speler van €1500,- lopen met een extra voeding, kabeltje ed. daarnaast noem je ook nog een de tweedehands prijs van de SBT. Kijkend naar nieuwprijzen luister je gewoon naar een streamer die €2000,- heeft gekost en dan op het niveau van een 15 serie speelt. Mocht je een streamer van €3000,- oid kopen dan ga je echt geen cdtjes meer in je SA15 stoppen. Daarbij ook minder kastjes, geen gedoe met extra voedingen kabeltjes ed en je tilt het geluid uit de 15 serie naar een behoorlijke stap hoger,de 11 serie.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#2894
Citaat van: Xander32 op november  9, 2014, 09:38:17
Allereerst; de verschillen tussen een SA15 en een SA11 zijn volgens ervaringsdeskundigen veel kleiner dan die tussen de PM's. Dus in hoeverre dat dan een stap zal zijn ...

En mijn SA speler stond er al een geruime tijd voordat de SBT er kwam ;). Met de aankoop van die laatste via MP, had en heb ik er een mooie streaming oplossing staan. Een kabeltje a €50,- en de BOTWs a €120,- maakten het geheel kompleet. Het was dus idd. netter geweest om een bedrag van €320,- tegen die drie mille af te zetten, bij gelijke prestaties.

Diegenen die liever drie mille of meer betalen; doen. Maar ik ben super tevreden met mijn low profile SBT oplossing 8).

Neem eerst even een lekker bakkie koffie man :) :coffee:

Xander32

Ga ik zo doen; eerst de broodjes de oven in en de eitjes koken ;).

Citaat van: twani op november  9, 2014, 09:41:21
Neem eerst even een lekker bakkie koffie man :coffee:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted Member 2

#2896
Citaat van: Maro op november  9, 2014, 09:24:36
Beetje kort door de bocht redenatie imho. Je hebt hem wel via een CD speler van €1500,- lopen met een extra voeding, kabeltje ed. daarnaast noem je ook nog een de tweedehands prijs van de SBT. Kijkend naar nieuwprijzen luister je gewoon naar een streamer die €2000,- heeft gekost en dan op het niveau van een 15 serie speelt. Mocht je een streamer van €3000,- oid kopen dan ga je echt geen cdtjes meer in je SA15 stoppen. Daarbij ook minder kastjes, geen gedoe met extra voedingen kabeltjes ed en je tilt het geluid uit de 15 serie naar een behoorlijke stap hoger,de 11 serie.

Ik heb de Touch samen met een aantal forum genoten getest tegen de Naim NDX en de NA 11. De Touch speelde via de metrum octave. NDX werd als minst goed gekwalificeerd; de voorkeur voor of de NA11 of de Touch/Metrum was smaakgebonden en geen kwestie van goed of minder goed.

Binnenkort kan je zoals je al aangaf de NA11 zelf gaan ervaren.

Deleted member

Inderdaad. ... En dus afhankelijk van de kwaliteit van de dac.

Ik had een Touch met M1 dac voordat ik de NA11 aanschafte en heb  de Touch ook via de NA11 beluisterd. Die combo torende hoog boven de Touch met M1 combo uit, maar miste de vloeiendheid en "het gouden randje" dat de NA11 (als integrale oplossing, dus dac + streamer) wel had. Ik hou het op symbiose / matching.
Stereo-fan for life!

Maro

Citaat van: Onder013 op november  9, 2014, 10:10:17
Ik heb de Touch samen met een aantal forum genoten getest tegen de Naim NDX en de NA 11. De Touch speelde via de metrum octave. NDX werd als minst goed gekwaliceerd; de voorkeur voor of de NA11 of de Touch/Metrum was smaakgebonden en geen kwestie van goed of minder goed.

Weet niet wat de complete opstelling was maar ook dan gok ik dat je snel rond die €2000,- zit. Natuurlijk klinkt het dan meer dan prima en kan met hele mooie stand alone oplossingen meekomen. Het blijft dan wel een kabeltjes/ voedingen/dac verhaal. Puur als audio renderer is er niks mis met een SBT. Een SBT als stand alone streamer moet je afzetten tegen een high end stand alone. Dan heb je een eerlijk vergelijk. Wat je na de digitale uitgang doet met het signaal dat maakt de SBT oplossing in de praktijk net zo duur als een mooie stand alone die al die trucjes niet nodig heeft. Ik heb jaren (en nog) naar alle tevredenheid met een SBT gedraaid maar persoonlijk ben ik die kastjes, kabeltjes, voedingen enz. een beetje beu.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Deleted member

Dat is toch gewoon je eigen keuze? En het is mooi dat dat kan met de SBT. Je kunt met beperkt budget een prima streamer in huis halen groeien naar waar je wilt zijn. Met een high end streamer ben je meteen veel geld kwijt en je zit vast aan die keuze. Je kunt dan hooguit nog wat tweaken met netsnoeren en interlinks, maar dan heb je het ook wel gehad.
Stereo-fan for life!