Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: AbZ op april  1, 2014, 22:40:13
Als de speakers eenmaal geplaatst zijn, gewoon ter plaatse een aardpen slaan.

Dan kan je vrouw ze ook niet meer verplaatsen.

:D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Weekend!

Morgen home alone, de tijd voor een aantal huishoudelijke klussen, maar vooral ook om naar muziek te luisteren :clapping:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op april  3, 2014, 19:08:40
Weekend!

Morgen home alone, de tijd voor een aantal huishoudelijke klussen, maar vooral ook om naar muziek te luisteren :clapping:.
Heerlijk! Geniet er van!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Heb je eigenlijk al echt even goed kunnen genieten van je nieuwe luidsprekers, in deze afgelopen week dat je ze nu hebt staan?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op april  3, 2014, 20:38:24
Heb je eigenlijk al echt even goed kunnen genieten van je nieuwe luidsprekers, in deze afgelopen week dat je ze nu hebt staan?
Ja, tussen de bedrijven door. Maar morgen neem ik er echt de tijd voor ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Doubleoz

Je vriendin inmiddels al gewend aan de looks van de glennies?
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Xander32

#2006
Citaat van: Doubleoz op april  3, 2014, 23:45:25
Je vriendin inmiddels al gewend aan de looks van de glennies?
Ja joh, s'avonds voordat ze naar bed gaat neemt ze ook eerst uitgebreid afscheid van de Glennies en ze heeft ook al een soort van ochtendritueel met ze ;D.

Maar ze is er al aan gewend hoor. En ook ik zelf had in eerste instantie wel gewenning nodig, betreft de grote van de Glennies. Echhter passen ze betreft uitstraling prima in ons interieur.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Alles went zelfs grote speakers. Laatst zei ik tegen mij vrouw zal ik mijn Ushers BE10 verkopen of inruilen tegen kleinere speakers? Als antwoord kreeg ik te horen dat ze moesten blijven staan. Je wend gauw aan de grootte van speakers. En ach je had ook kleine speakers en nu volwassen speakers.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Doubleoz

Citaat van: frank2 op april  4, 2014, 07:08:50
Alles went zelfs grote speakers. Laatst zei ik tegen mij vrouw zal ik mijn Ushers BE10 verkopen of inruilen tegen kleinere speakers? Als antwoord kreeg ik te horen dat ze moesten blijven staan. Je wend gauw aan de grootte van speakers. En ach je had ook kleine speakers en nu volwassen speakers.

Volgens mij is het gewoon een verkapte manier van je vrouw om te zeggen dat je niet weer nieuwe speakers mag kopen ;)
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Xander32

Citaat van: Doubleoz op april  4, 2014, 08:32:26
Volgens mij is het gewoon een verkapte manier van je vrouw om te zeggen dat je niet weer nieuwe speakers mag kopen ;)
Haha, jij hebt door hoe het werkt :clapping:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

lynch1979

Citaat van: Doubleoz op april  4, 2014, 08:32:26
Volgens mij is het gewoon een verkapte manier van je vrouw om te zeggen dat je niet weer nieuwe speakers mag kopen ;)

Dit jaar niet, volgend jaar misschien weer wel  :D

frank2

Citaat van: Doubleoz op april  4, 2014, 08:32:26
Volgens mij is het gewoon een verkapte manier van je vrouw om te zeggen dat je niet weer nieuwe speakers mag kopen ;)

Het is nog vreemder; het was een idee (wat ik al weer terzijde heb geschoven) om goedkopere kleinere speakers te kopen, maar mijn vrouw vond de Usher BE10 wel erg mooi staan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Pjotr

Citaat van: frank2 op april  4, 2014, 13:06:20
Het is nog vreemder; het was een idee (wat ik al weer terzijde heb geschoven) om goedkopere kleinere speakers te kopen, maar mijn vrouw vond de Usher BE10 wel erg mooi staan.

Dat komt omdat je vrouw inmiddels ook weet dat er weer tig tweaks na de speakerwissel achteraan komen ;)
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Xander32

Citaat van: frank2 op april  4, 2014, 13:06:20
Het is nog vreemder; het was een idee (wat ik al weer terzijde heb geschoven) om goedkopere kleinere speakers te kopen, maar mijn vrouw vond de Usher BE10 wel erg mooi staan.
Geniet van de fraaie set die je er hebt staan Frank :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Dat doe ik zeker, door allerlei fine tuning wat ik ondertussen heb gedaan heb ik veel geleerd mbt. het verschil wat alleen schuko's en IEC stekkers kunnen geven, het stroomsnoer blijft dan gelijk. Alleen door daar mee te spelen kan ik mijn set feller/opener/helderder laten spelen maar ook donkerder, ik denk dat ik nu een goed evenwicht daartussen heb gevonden. Daarnaast blijf ik mij af en toe verbazen wat je met zeer eenvoudige oplossingen nog kunt doen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Eddye

Citaat van: Xander32 op april  3, 2014, 20:54:12
Ja, tussen de bedrijven door. Maar morgen neem ik er echt de tijd voor ;).
En? Heb je nog kunnen genieten van je nieuwe 'boxjes'?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op april  4, 2014, 19:44:59
En? Heb je nog kunnen genieten van je nieuwe 'boxjes'?
Zekers wel :).

Al was het nog te kort, veel te kort.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Doubleoz

Voorlopig verlaten ze je huis toch niet dus meer dan voldoende tijd om van te genieten!
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

frank2

Citaat van: Xander32 op april  4, 2014, 20:51:00
Zekers wel :).

Al was het nog te kort, veel te kort.

Hoe zou je de klank van de nieuwe speakers omschrijven tov de ushers? Ik denk dat ze voller en grootser klinken, maar behouden ze ook hun detaillering?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Citaat van: frank2 op april  5, 2014, 08:34:33
Hoe zou je de klank van de nieuwe speakers omschrijven tov de ushers? Ik denk dat ze voller en grootser klinken, maar behouden ze ook hun detaillering?
... precies zoals ik ze na mijn twee luistersessies heb geschreven; een gemakkelijk, vloeiend live geluid met volop detail. Veel dynamischer dan de Ushers. Die laatste hadden echter een grote sweetspot, die van de Glenair is bescheiden.

Daar waar de Ushers mij triggerden om technisch te gaan luisteren (de details), laten de Glennies mij van de muziek genieten, het bekende mee tikkende voetje :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: quattronl op april  1, 2014, 17:03:06
Dan plof ik daar zaterdagochtend graag even in neer :D
Mooie primeur: nieuwe speakers, vers ingespeeld én een nieuwe bank. Bijna jammer dat we daarna gelijk weer door moeten ;)
... ik slinger zo de set al vast aan, zodat Quatronl een indruk op kan doen, voordat wij door gaan naar een M&G. Daarbij staat er een Triangle - Graaf combi op het menu.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

Citaat van: Xander32 op april  5, 2014, 08:45:33
... ik slinger zo de set al vast aan, zodat Quatronl een indruk op kan doen, voordat wij door gaan naar een M&G. Daarbij staat er een Triangle - Graaf combi op het menu.
En ik slinger zo de auto aan en zet koers naar het land van Maas en Waal.
Erg benieuwd naar de Glennies!
De Triangle-Graaf set ken ik totaal niet dus ik ga me heerlijk laten verrassen.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

frank2

Het is wel M&G dag, zometeen komt Onder13 hier thuis om mijn set te beluisteren.
Laat aub weten hoe de sound was van de traingels....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

zoldar

Citaat van: frank2 op april  4, 2014, 14:39:36
Dat doe ik zeker, door allerlei fine tuning wat ik ondertussen heb gedaan heb ik veel geleerd mbt. het verschil wat alleen schuko's en IEC stekkers kunnen geven, het stroomsnoer blijft dan gelijk. Alleen door daar mee te spelen kan ik mijn set feller/opener/helderder laten spelen maar ook donkerder, ik denk dat ik nu een goed evenwicht daartussen heb gevonden. Daarnaast blijf ik mij af en toe verbazen wat je met zeer eenvoudige oplossingen nog kunt doen.

Mee eens. Ik doe hier hetzelfde. Ik heb het ook gemeten met REW dat er verschil in frequenetie output zit tussen de en stroom kabel en de andere. Kunnen gewoon zo 2-3 db verschil maken. Maar dat kan met toe in ook.
Ik gebruik nu belden om de buizenbak strakker te laten presteren en een Furtutech alpha tuinslang om de bronnen wat smoother te laten presteren.

On-topic:
Mijn ervaring is dat vrouwen het prima vinden dat er grote speakers in de kamer staan als ze maar in de "stijl" passen. Wat die stijl is, is vaak onpeilbaar maar prijs je gelukkig dat het nu zo is. O0
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech