Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op juli 14, 2013, 12:08:17
Simply Red op Cuba :wub:

Heerlijke sound inderdaad  :inlove:

Ik zal DP power amp eens installeren op mijn desktop PC op de zaak en eens kijken of ik de betreffende CD,s wel kan rippen ?
De interne DVD/CD writer van mijn Asus laptop is overigens een ''Slimtype DVD A DS8A5SH'', voor wat het waard mag zijn  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

lynch1979

Citaat van: frank2 op juli 14, 2013, 12:30:42
daar heb ik de dvd van.

Ik sinds 1 minuut op cd.....discogs.  ;)

frank2

http://www.sunnyusenet.com/pakketten

een van deze pakketten nemen en spotnet installeren en klaar. Goede goedkope payserver, gratis 1 week proberen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

#1305
Citaat van: Onder013 op juli 14, 2013, 12:07:02
Ik heb gemerkt dat er verschil is tussen loopwerken wat beveiliging betreft. Een Plextor loopwerk maakt perfecte rips, maar weigert om sommige cd's te rippen. Het in de laptop ingebouwde cd-dvd-blu-ray loopwerk ript deze cd's zonder enig probleem.

Gr
Henk

Zojuist even ge-google-ed en vond al snel wat issues betreffende het loopwerk in mijn laptop  ;)
In onderstaand gekopieerd stukje lees ik dat er problemen zijn met CD,s van Warner Bros Records  :unhappy:
Zojuist even gecheckt en de CD,s die niet geript kunnen worden zijn van......je raad het al: Warner Bros.

Mooi kl*te dus  :-X



Mark,

I had a similar issue to this recently.

I was given 4 CDs for Christmas and three of them played on my laptop and one wouldn't (Windows 7 Home Premium and Media Player).

On researching the problem I found that CD's made by Warner Bros and their subsidiary record labels have an odd form of copy protection which does not play on a very limited number of CD reader/writers (mine is a TSST Corp CDDVDW TS-L633C which is known to be one of the types which gives this problem). Apparently there is no available workaround - fortunately I also have a portable DVD/CD reader and was able to copy the CDs onto my laptop from which they play quite happily. You can use Control Panel- Device Manager to see what your DVD/CD is - if it the same as mine (or similar) then I guess you have the same problem.

Hope this helps.

Mike
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Joris1971

#1306
Citaat van: Xander32 op juli 14, 2013, 12:10:36
Dankvoor de tip, daarvan ga ik mogelijk gebruik maken nadat ik mijn CD's heb gerippt, om mijn collectie uit te breiden.

Wat zijn de kosten van een abbo?

ik zit bij Tweak DSL en betaal per jaar 89 euro. (dit is wel het duurste abo met 10mb per seconde, dit laatste hangt natuurlijk wel af van je internet abonnement van je provider, zelf heb ik ziggo alles in 1 Extra (15 mb max per sec)
eerste 10 dagen zijn gratis dus kun je alvast proberen:  http://www.tweak.nl/consument/usenet/abonnement.html&prodid=11
Wel spotnet downloaden  :google:
Let wel, spotnet draait alleen op een PC.(edit:nu is er schijnbaar ook een mac versie)

ik heb dus een mac (waar ik nu op typ) en een aparte download PC.

Tip: sluit je pc bedraad aan op je modem, anders haal je never nooit niet 10mb per sec.
Via wifi haalde ik hooguit 2-3mb per sec.

om een voorbeeld te geven vd snelheid, 30 albums van Rush (in FLAC) totaal 13.2 Gigabyte in 20 minuten.
Gemiddelde Flac cd doet hij er zo een minuutje over

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op juli 14, 2013, 12:40:39
Zojuist even ge-google-ed en vond al snel wat issues betreffende het loopwerk in mijn laptop  ;)
In onderstaand gekopieerd stukje lees ik dat er problemen zijn met CD,s van Warner Bros Records  :unhappy:
Zojuist even gecheckt en de CD,s die niet geript kunnen worden zijn van......je raad het al: Warner Bros.

Mooi kl*te dus  :-X



Mark,

I had a similar issue to this recently.

I was given 4 CDs for Christmas and three of them played on my laptop and one wouldn't (Windows 7 Home Premium and Media Player).

On researching the problem I found that CD's made by Warner Bros and their subsidiary record labels have an odd form of copy protection which does not play on a very limited number of CD reader/writers (mine is a TSST Corp CDDVDW TS-L633C which is known to be one of the types which gives this problem). Apparently there is no available workaround - fortunately I also have a portable DVD/CD reader and was able to copy the CDs onto my laptop from which they play quite happily. You can use Control Panel- Device Manager to see what your DVD/CD is - if it the same as mine (or similar) then I guess you have the same problem.

Hope this helps.

Mike
Een externe drive kopen, kost je de kop niet ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op juli 14, 2013, 13:00:07
Een externe drive kopen, kost je de kop niet ;).

Ga ik zeer waarschijnlijk ook doen  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op juli 14, 2013, 13:26:03
Ga ik zeer waarschijnlijk ook doen  ;)
Ik heb een aantal albums met beide drive`s gerippt; dat gaf geen verschillen betreft de kwaliteit van de ripp. Nu maak ik daar waar het kan gebruik van de interne en de albums waarmee deze het moeilijk heeft, laat ik liggen en probeer het vervolgens met de externe drive.

Voor mij werkt dat prima.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op juli 14, 2013, 13:28:57
Ik heb een aantal albums met beide drive`s gerippt; dat gaf geen verschillen betreft de kwaliteit van de ripp. Nu maak ik daar waar het kan gebruik van de interne en de albums waarmee deze het moeilijk heeft, laat ik liggen en probeer het vervolgens met de externe drive.

Voor mij werkt dat prima.

Je zal het zeer waarschijnlijk wel genoemd hebben Sander, maar welk merk/type externe drive heb je nu ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op juli 14, 2013, 13:26:03
Ga ik zeer waarschijnlijk ook doen  ;)

Zou ik dus geen plextor nemen ;D Lite-on is tchnisch hetzelfde loopwerk, maar met andere firmware.

Zie: http://forums.anandtech.com/archive/index.php/t-853822.html

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2


Xander32

Citaat van: YamahaRXV op juli 14, 2013, 13:44:50
Zou dit http://www.informatique.nl/794652/lite-on-euau108-external-dvd-cd-writer.html wat zijn ?
Ik heb e.e.a. vergeleken, echter de reviews die er zijn, geven alleen enig inzicht in modellen van weleer. Er zijn weinig actuele testen welke bruikbaar zijn. Voorts geven de gebruikers hier aan dat er geen grote verschillen zijn inzake de kwaliteit van het rippen, het eindresultaat.

De Lite-On lijkt mij dan ook een prima keuze.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Ik heb zelf een externe LG blu-ray speler die het ook prima doet.
Niet al te snel helaas, maar dat heeft ook te maken met de type ripper die ik gebruik volgens mij.
Ben er de naam even van kwijt.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32




... opdat wij niet vergeten  ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

pietjepc


RoGEK

Ik ga er nog steeds geen oordeel over geven totdat ik ze gehoord heb...

Mijn mening over het uiterlijk weet je al ;)

Dit maakt me nog veel nieuwsgieriger naar de tannoys....
- Stereo: Marantz PM-11S1, Marantz SA-15S1, Marantz NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Audio Physic Celsius center II, XTZ SUB 12.17
- Woonkamer: Panasonic TX-55FZW835, Marantz NR1609, Boston A250, Boston A225C, Boston A25, Boston ASW250

Xander32

Citaat van: RoGEK op juli 14, 2013, 23:06:12
Ik ga er nog steeds geen oordeel over geven totdat ik ze gehoord heb...

Mijn mening over het uiterlijk weet je al ;)

Dit maakt me nog veel nieuwsgieriger naar de tannoys....
Tegen die tijd ben je van harte welkom, dat weet je, maar voordien reis ik eerst eens zelf wat verder richting 't zuiden af ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: Xander32 op juli 14, 2013, 13:28:57
Ik heb een aantal albums met beide drive`s gerippt; dat gaf geen verschillen betreft de kwaliteit van de ripp. Nu maak ik daar waar het kan gebruik van de interne en de albums waarmee deze het moeilijk heeft, laat ik liggen en probeer het vervolgens met de externe drive.

Voor mij werkt dat prima.
Ook nu had ik er weer een 5 tal albums liggen welke problemen gaven met het rippen (1 of meerdere tracks) met de interne CD drive. De externe aangesloten en die zet ze 1 voor 1 allemaal keurig op de externe HDD.
Echter wel een stuk sloooooooooooooooooomerrrrrrrr ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op juli 19, 2013, 12:08:37
Ook nu had ik er weer een 5 tal albums liggen welke problemen gaven met het rippen (1 of meerdere tracks) met de interne CD drive. De externe aangesloten en die zet ze 1 voor 1 allemaal keurig op de externe HDD.
Echter wel een stuk sloooooooooooooooooomerrrrrrrr ...
Muziek is ook een serieuze zaak, dat kan en mag je niet zomaar afraffelen...  :P
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Xander32 op juli 14, 2013, 08:36:11
... zelf ervaar ik het niet als een vervelende klus, vind het soms wel even lekker om met iets bezig te zijn waar je niet teveel bij na hoeft te denken en wat direct resultaat geeft 8).

Eens zien met hoeveel ripps ik vandaag het totaal ga uitbreiden ::).

... weer een aantal keren de laptop aangezwengeld om te rippen; 355 albums nu als FLAC op de externe HDD.
Voor dit moment ben ik er weer ff klaar mee 8).



Aangaande de Glennies zijn er nieuwe ontwikkelingen, echter ontwikkelingen die ik niet zag aan komen ...
De Prestige-serie gaat geactualiseerd worden, waarbij de Glenair het veld gaat ruimen. Of daar een opvolger gaat komen is mij onduidelijk.

Echter hou ik vast aan mijn vooraf bepaalde koers; eerst het huidige verkopen voordat er iets nieuws in gaat komen. We`ll see; waar gaat dat op uit lopen  ¿

:dontgetit:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

H&C Hifi

Citaat van: Xander32 op juli 19, 2013, 15:09:21
... weer een aantal keren de laptop aangezwengeld om te rippen; 355 albums nu als FLAC op de externe HDD.
Voor dit moment ben ik er weer ff klaar mee 8).



Aangaande de Glennies zijn er nieuwe ontwikkelingen, echter ontwikkelingen die ik niet zag aan komen ...
De Prestige-serie gaat geactualiseerd worden, waarbij de Glenair het veld gaat ruimen. Of daar een opvolger gaat komen is mij onduidelijk.

Echter hou ik vast aan mijn vooraf bepaalde koers; eerst het huidige verkopen voordat er iets nieuws in gaat komen. We`ll see; waar gaat dat op uit lopen  ¿

:dontgetit:

Ze zijn nog wel even leverbaar, hoe het over een maand of 2 zit durf ik niet te zeggen.  :(


Eddye

Citaat van: HcHifi.nl op juli 19, 2013, 15:25:07
Ze zijn nog wel even leverbaar, hoe het over een maand of 2 zit durf ik niet te zeggen.  :(
Weet je of er wat anders voor in de plaats komt? (gewoon nieuwsgierig)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005