Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Maro

Heb nu ook hetzelfde probleem. Wat een upgrade zeg....niks meer..... Blij dat ik al een tijdje Squeezepad gebruik. Mooier en veel beter. Weer €8,- opgelicht...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: weust op december  8, 2012, 15:01:30
Ben even buiten de deur, maar ik dacht dat je ook settings nzo kan verwijderen van appps.
Die blijven bestaan na een uninstall.
Ergens in de instellingen van de ipad bij apps dacht ik.
Bij uninstall van IPeng wordt alles verwijderd, voordien krijg je zelfs een waarschuwing die dat aangeeft. Het is volgens mij echt een bug in deze versie. Daar zal wel snel een fix komen ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

hehe daar zou ik dus nooit een probleem mee hebben gehad wegen ik draai alles (zo veel mogelijk) in het Engels :-)
Maar iig stoer dat ie weer werkt.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

rovinggecko

Vandaar dat het bij mij gewoon werkte. Zo zie je maar dat het bijna altijd beter is bij het origineel te blijven. Of het nu gaat om een boek, software of muziek! :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op december  9, 2012, 06:47:52
Wat is er nu "verbeterd"dan?
Er is nog niets verbeterd, er zit in onze versie (NL) nog steeds een bug,  die zal medio deze week opgelost zijn ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Heb hem nu ook weer aan de praat. Was gewoon nieuwsgierig om het te proberen. Ik bedoel eigenlijk wat de firmware vernieuwing nu beter maakt. Merk geen verschil iig.  :P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

... ik ga mij klaarmaken voor een dagje Bas A., heb er zin in :headbanging:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: Maro op december  9, 2012, 08:02:43
Heb hem nu ook weer aan de praat. Was gewoon nieuwsgierig om het te proberen. Ik bedoel eigenlijk wat de firmware vernieuwing nu beter maakt. Merk geen verschil iig.  :P
Ho ho hoooo, de mascotte (pinguin) draagt t.b.v. het betere kerstgevoel een kerstmuts!!!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Citaat van: Xander32 op december  9, 2012, 08:05:39
Ho ho hoooo, de mascotte (pinguin) draagt t.b.v. het betere kerstgevoel een kerstmuts!!!

:D

Citaat van: Xander32 op december  9, 2012, 08:03:37
... ik ga mij klaarmaken voor een dagje Bas A., heb er zin in :headbanging:.

Have fun. Hij schijnt een leuke set te hebben..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

... nu, na zovele tegenslagen, ein-de-lijk Spotify Premium via de SBT :pompom: !

En het valt niet tegen :clapping:.
Maar hetgeen ik wel gelijk duidelijk heb; kwalitatief blijft het achter bij hetgeen mijn cdp er neerzet. Desondanks functioneert het super; eindeloos muziek ontdekken met een paar sweeps op mijn IPad. Top!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op december  9, 2012, 20:34:57
... nu, na zovele tegenslagen, ein-de-lijk Spotify Premium via de SBT :pompom: !

En het valt niet tegen :clapping:.
Maar hetgeen ik wel gelijk duidelijk heb; kwalitatief blijft het achter bij hetgeen mijn cdp er neerzet. Desondanks functioneert het super; eindeloos muziek ontdekken met een paar sweeps op mijn IPad. Top!
Cool! Het is inderdaad minder dan cd, maar voor het ontdekken van muziek heel fijn vind ik.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op december  9, 2012, 20:34:57
... nu, na zovele tegenslagen, ein-de-lijk Spotify Premium via de SBT :pompom: !

Dus eindelijke de juiste code, veel plezier er mee........  :thumbs-up:
mainly British stuff

Xander32

Citaat van: Martin!!! op december  9, 2012, 22:42:31
Dus eindelijke de juiste code, veel plezier er mee........  :thumbs-up:
Yep.

Heden Squeeezeserver op mijn laptop gezet; die ziet er een stuk strakker uit dan `t IPeng op m`n IPad ...
Maar de IPad is voorts gebruikersvriendelijker.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Begin 2013 ga ik wederom een x luisteren naar een paar vloerstaanders. Allicht kom ik tot een zelfde conclusie als begin dit jaar (dat deze geen meerwaarde bieden t.o.v. mijn huidige gear) ::).

Maar ik ben erg benieuwd naar de (sorry Usher guys) Dynaudio Focus 260 en de relatief nieuwe Tannoy Precision 6.4 (gesloten systeem met 2 passieve radiotors en de bekende dual concentric).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Maar waarom ga je er naar luisteren?
Toch niet helemaal tevreden met monitoren plus subwoofers?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op december 16, 2012, 09:46:30
Maar waarom ga je er naar luisteren?
Toch niet helemaal tevreden met monitoren plus subwoofers?
... ach, "vernieuwingsdrang" ... (ook wel upgrade-itis genaamd).
En dan ben ik ergens wezen luisteren, zet vervolgens thuis de boel aan en kom tot de conclusie; het is goed zo 8).

Maar zonder gein; in mijn ruimte wordt er relatief veel mid(-bass)/kickbass opgeslokt door de constructie van het huis. Ik blijf benieuwd naar wat een zuil hier zou doen ::).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

#144
Citaat van: Xander32 op december 16, 2012, 09:52:10
... ach, "vernieuwingsdrang" ... (ook wel upgrade-itis genaamd).
En dan ben ik ergens wezen luisteren, zet vervolgens thuis de boel aan en kom tot de conclusie; het is goed zo 8).

Maar zonder gein; in mijn ruimte wordt er relatief veel mid(-bass)/kickbass opgeslokt door de constructie van het huis. Ik blijf benieuwd naar wat een zuil hier zou doen ::).

Ik denk dat Dynaudio je smaak niet is, tenminste het kon mij niet bekoren, Ushers klinken dan een stuk beter, Dynaudio is wat easy, wat meer laidback. Tannoy TD12 vond ik echter wel erg lekker klinken...

Mbt. jouw midbass probleem: ik ken het kom hier maar luisteren en ik geef je de oplossing...... en laat het je ook horen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

weust

Maar als door de constructie van het huis bepaalde toon bereiken worden opgeslokt, hoe gaat eerzuil daar bij helpen dan?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op december 16, 2012, 10:05:11
Maar als door de constructie van het huis bepaalde toon bereiken worden opgeslokt, hoe gaat eerzuil daar bij helpen dan?
... meer conusoppervlak, dat zou iets kunnen doen. Maar ik verwacht ook daar niet veel van.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Een grotere zuil luidspreker zal en groter bereik hebben ook onderin, de tonen die opgeslokt worden worden dan deels gecompenseerd door de basdruk. Echter dit is een tijdelijke oplossing, omdat na verloop van tijd het probleem na de euforie van die goede speakers weer de kop op gaat steken.
Ik weet dit zeer goed heb hier al zoveel geprobeerd en hoewel steeds beter geluid, het probleem van de midbass- laag mid bleef.
Er zijn maar 2 oplossingen:
1. DSP
2. akoestiek maatregelingen

nr. 1 is het meest voordelig, nr. 2 kan duur uitpakken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

#148
Citaat van: frank2 op december 16, 2012, 10:09:50
Een grotere zuil luidspreker zal en groter bereik hebben ook onderin, de tonen die opgeslokt worden worden dan deels gecompenseerd door de basdruk. Echter dit is een tijdelijke oplossing, omdat na verloop van tijd het probleem na de euforie van die goede speakers weer de kop op gaat steken.
Ik weet dit zeer goed heb hier al zoveel geprobeerd en hoewel steeds beter geluid, het probleem van de midbass- laag mid bleef.
Er zijn maar 2 oplossingen:
1. DSP
2. akoestiek maatregelingen

nr. 1 is het meest voordelig, nr. 2 kan duur uitpakken.
... ik weet dat jij een gelijke situatie kent, daar hebben wij het al eens over gehad ja.


Maar voordat alles weer een eigen leven gaat leiden; zie mijn eigen ervaringen aangaande mijn huidige set en die van derden (lees terug); ik heb weinig te klagen. Hetgeen steevast bevestigd wordt nadat ik na een luistersessie elders (M&G) weer op mijn eigen bank plaats neem en de installatie aanslinger.

Er is dus geen probleem maar ik heb slechts de drang om te vernieuwen en naar nog weer iets beter. Maar vorig jaar had ik dat ook en de uitkomst daarvan kan je hierboven lezen ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Citaat van: Xander32 op december 16, 2012, 10:09:01
... meer conusoppervlak, dat zou iets kunnen doen. Maar ik verwacht ook daar niet veel van.
Je hebt nu 2 subs zie ik, ik neem aan dat deze niet mee gaan spelen met de vloerstaanders dan ben ik bang dat een van deze 2 vloerstaanders het ook niet gaat helpen.
Waarom probeer je niet een grotere Velo 15" bijvoorbeeld.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack