het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Gestart door THX-UltraII, september 17, 2012, 11:42:55

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

timster

Citaat van: williams op oktober 10, 2022, 18:53:00

Nee geen ervaring mee maar madVR staat op nr 1 kwa tonemapping en scaling dus lijkt me dat dit geen serieuze cocurenten zijn 😊

Dat zal best zo zijn, maar ik heb voor Plex maar eens een Plexpass aangeschaft om te proberen. Wat een enorm verschil zeg. Even Avatar getest met tone mapping aan en uit. Uit doffe kleuren. Aan spatten echt de kleuren van mijn scherm. Het lijkt wel of ik een nieuwe beamer heb aangeschaft. Ongetwijfeld kan Madvr het nog beter, maar dit is echt een enorme wereld van verschil.

riwi

Citaat van: williams op oktober 10, 2022, 18:49:38
Hoi Jeroen de menu balk gaat erover als een overlap en daar reageert dus madVR op want die ziet dit als een videobestand van 16/9 dan .
Ik denk ook zoiets. Nu de PC "na de versterker" in de HDMI chain zit ziet MadVR ook de menu's van de Arcam/Lexicon. En die kan je niet verplaatsen volgens mij.
Maargoed je ziet hem ook springen zonder volume balk in beeld.

Ik heb in mijn arcam onder HDMI settings een HDMI1 OSD "on". Heb je dat in de Lexicon ook ? Helpt dat als je die uit zet ?
Dit zal ook zo reageren als je met de Dune of Shield allerlei overlay dingen op het scherm hebt.

maximus79

Citaat van: maximus79 op oktober 10, 2022, 12:42:14
Heb ook nog een ander probleem, dacht dat ik het toch echt goed had lopen en nu toch niet..... :hmmm:

Bij streaming via de Shield heb ik dat het even goed loopt en dan even stroperig of het vertraagd loopt en dan weer goed, dit alleen zonder dropped frames.
Shield staat op 23,976hz en clock deviation is 0,00000niets dus 1 repeated frame per 2 uur ofzo.

Het lijkt is met de frames rates te maken hebben....probleem doet zich voor bij prime en disney maar netflix heeft er weer geen last van.....
Dit heb ik op kunnen lossen door de Refresh rate app voor de Shield!![emoji3]
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Citaat van: riwi op oktober 10, 2022, 20:06:08
Ik denk ook zoiets. Nu de PC "na de versterker" in de HDMI chain zit ziet MadVR ook de menu's van de Arcam/Lexicon. En die kan je niet verplaatsen volgens mij.
Maargoed je ziet hem ook springen zonder volume balk in beeld.

Ik heb in mijn arcam onder HDMI settings een HDMI1 OSD "on". Heb je dat in de Lexicon ook ? Helpt dat als je die uit zet ?
Dit zal ook zo reageren als je met de Dune of Shield allerlei overlay dingen op het scherm hebt.
Ja! Dat was het! Maar ook weer k.u.t. want ik zie mijn Lexicon niet.....dus de OSD gebruikte ik wel.....

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

Als er nog iemand een Decklink mini recorder 4k kaartje zoekt dan is de mijne beschikbaar. 185 euro (gekocht voor 229).
1 week oud :)

Even mee getest en kaart is prima, maar in mijn setup werkt het niet. Ofwel het het werkt wel maar ik wil niet de HTPC altijd aan moeten zetten als ik gewoon SDR kijk (wat ik 80% van de tijd doe).

maximus79

 ???
Citaat van: maximus79 op oktober 10, 2022, 20:22:31
Ja! Dat was het! Maar ook weer k.u.t. want ik zie mijn Lexicon niet.....dus de OSD gebruikte ik wel.....

Maar wat ik nog niet snap, waarom wil madvr mij beeld verplaatsen, ik vraag toch alleen voor detectie van black bars zodat ik verschillende nits kan schakelen...
Als het zo is dan is het zo maar snappen doe ik het nog niet.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

Denk toch dat madVR in spagaat door aan de ene kant de zwarte balken en aan de andere de overlay 😊
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Citaat van: williams op oktober 11, 2022, 11:16:57
Denk toch dat madVR in spagaat door aan de ene kant de zwarte balken en aan de andere de overlay 😊
Wel raar dat dat ook gebeurd als de overlay niet aktief is.
Overigens heb ik mijn mijn Marantz surround processor ook die overlay aan staan en dat geeft geen issues.

williams

Soms is het gewoon niet te verklaren wat er gebeurt .
Zelf heb ik het nooit gehad .
Gisteren weer even aan testen geweest maar de Apple TV blijft problemen geven maar hier geef ik dan toch de voorkeur aan met de LLDV hack dus dit laat ik verder los .

Met de Zidoo ben ik wel erg tevreden en dan met name als je de Zidoo met SDR de VS10 engine gebruikt en dan via Videoprocessor naar madVR laat gaan , dit geeft dan ook een plaatje met erg  veel detail en diepte in het beeld 😊
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

bessiboy

ik mis wellicht wel weer wat maar zie in al de connection voorbeelden in de guide op AVS in één of andere vorm een hdfury terugkomen in de chain, bovenop de hdmi-splitter/stripper. Is dat dan toch een harde vereiste. jullie hier draaien er toch zonder.

ben er nog steeds niet aan toegekomen om testing te doen.  had een volledige clean install van windows 10 gedaan om echt proper opnieuw te beginnen en nu reboot de pc constant  :blink: denk dat mijn voeding het aan het opgeven is ....

groeten
kevin
Sony VW590, Seymour Curved, Stormaudio, B&W CI, SBA

maximus79

Citaat van: bessiboy op oktober 14, 2022, 12:55:48
ik mis wellicht wel weer wat maar zie in al de connection voorbeelden in de guide op AVS in één of andere vorm een hdfury terugkomen in de chain, bovenop de hdmi-splitter/stripper. Is dat dan toch een harde vereiste. jullie hier draaien er toch zonder.

ben er nog steeds niet aan toegekomen om testing te doen.  had een volledige clean install van windows 10 gedaan om echt proper opnieuw te beginnen en nu reboot de pc constant  :blink: denk dat mijn voeding het aan het opgeven is ....

groeten
kevin
Draai zonder HDfury, veel gebruiken om het signaal passend te krijgen voor hun situatie of de HDCP te wijderen.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

hifiman

Citaat van: bessiboy op oktober 14, 2022, 12:55:48
ik mis wellicht wel weer wat maar zie in al de connection voorbeelden in de guide op AVS in één of andere vorm een hdfury terugkomen in de chain, bovenop de hdmi-splitter/stripper. Is dat dan toch een harde vereiste. jullie hier draaien er toch zonder.

ben er nog steeds niet aan toegekomen om testing te doen.  had een volledige clean install van windows 10 gedaan om echt proper opnieuw te beginnen en nu reboot de pc constant  :blink: denk dat mijn voeding het aan het opgeven is ....

groeten
kevin
Instabiele pc is inderdaad vaak voeding. Of defect RAM geheugen...

maximus79

Citaat van: maximus79 op oktober 10, 2022, 20:21:33
Dit heb ik op kunnen lossen door de Refresh rate app voor de Shield!![emoji3]
Met deze app heb je trouwens ook de mogelijkheid om auto resolutie te gebruiken.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

bessiboy

Gisteren hier thuis nog even een nieuwe 3dlut calibratie gedaan op mijn scherm(gain 1.2 Acc transp). 35 nits  :( op 3,3m breedte. Bij William op zijn studiotek 135nits. Even verschieten. Dacht dat het verschil kleiner zou zijn.
Sony VW590, Seymour Curved, Stormaudio, B&W CI, SBA

reza

Zo dan...
Dat is het "nadeel" van een groot scherm.
Akoestisch is ook altijd een "licht vreter".
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

bessiboy

nog iemand van jullie die issues heeft met DTS soundtracks onder KodiDSplayer icm madvr/lav filters.
Mijn settings zijn volledig overgenomen van de guide van Hifiman maar krijg bij alle dts tracks een crackling/stotterend geluid door. atmos tracks werken prima. alles op passthrough en pre is een arcam AVR390 dus ondersteund alle formaten.
Vind echt nergens iets terug online?
alvast bedankt
kevin
Sony VW590, Seymour Curved, Stormaudio, B&W CI, SBA

maximus79

Citaat van: bessiboy op oktober 21, 2022, 10:14:40
nog iemand van jullie die issues heeft met DTS soundtracks onder KodiDSplayer icm madvr/lav filters.
Mijn settings zijn volledig overgenomen van de guide van Hifiman maar krijg bij alle dts tracks een crackling/stotterend geluid door. atmos tracks werken prima. alles op passthrough en pre is een arcam AVR390 dus ondersteund alle formaten.
Vind echt nergens iets terug online?
alvast bedankt
kevin

In kodi de instellingen op "expert" gezet en alle audio formaten aan gezet?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

bessiboy

Sony VW590, Seymour Curved, Stormaudio, B&W CI, SBA

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Hier ook niet... Weet je zeker dat je de juiste lav filter versie gebruikt?

bessiboy

Sony VW590, Seymour Curved, Stormaudio, B&W CI, SBA

hifiman

Citaat van: bessiboy op oktober 21, 2022, 18:42:44
Heb even gekeken zijn de 0.76 versie
Ja maar gebruikt kodi die ook echt? Kun je volgens mij zien met de letter  "O" op je toetsenbord.

williams

Je kunt ook de interne lav filters in Kodi overschrijven met de nieuwe en dan weet je zeker dat ze werken 😊
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.