Apple Vision Pro

Gestart door ppeter, juni 5, 2023, 23:45:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ppeter

Apple Vision Pro, de nieuwe generatie van filmbeleving? Een alternatief voor een groot scherm en/of projectie?
4K 2D en 3D beeld Real Reality met Spatial Surround Sound.
Prijs $3.499

Wat is jullie mening?

https://youtu.be/TX9qSaGXFyg

73A68525-5FA2-4611-B588-F574F0EE63A8.webp

D6B91366-4B5F-4428-A0AA-30C3645E651B.webp

9A6BC4F4-62BC-4A5B-95AE-9952E9EBBE22.webp   
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

J.A.F._Doorhof

#1
Voor die prijs.......

Rond de 1000 zou ik er morgen nog een willen .voor 3499 absoluut niet en je bent er niet voor dat geld. Je zal ook nog een extra uitgave moeten doen als je een bril draagt. En dan maar hopen dat ze jouw sterkte leveren. Wel mooi dat ze het zo doen want een VR bril met een bril is niet fijn.

Maar.....hier zie je wel weer een stukje toekomst. Wat mooi :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pameijer

Ik vind het een sensibele prijs voor een apparaat als dit. 't Is de eerste van Apple, zal goedkoper worden in de toekomst. De presentatie was mindblowing, als dit apparaat deze show ook in de praktijk waarmaakt is het een gamechanger. Als die scifi films met digitale projecties wordt bewaarheid. Ik ben onder de indruk. 

Als ik het geld (er voor over) had zou ik hem kopen. De integratie lijkt zeer goed gelukt, wat hem echt doet uitsteken boven de Microsoft Hololens en de Meta Quest 2 en de Oculus Rift. Maar goed, waarschijnlijk zullen er in de goede reviews nog wel veel pijnpunten worden blootgelegd. Maar wat een ontwikkeling! Echt gaaf  :clapping:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

J.A.F._Doorhof

Dit soort dingen is inderdaad in het begin altijd enorm duur.
Of het ooit een projector vervangt, geen idee, dat is ook iets wat je niet elke dag met een ding op je neus wil kijken lijkt me.

Maar voor werk zie ik wel enorme toepassingen als je de bril tenminste meerdere uren op kan houden.

Beetje minority rapport achtige dingen, echt fantastisch.
Wacht zelf even tot de prijs flink zakt, en ben benieuwd naar de prijs van de verplichte glas delen voor bril dragers.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Richard70…

Ik vind de prijs eigenlijk wel mee vallen .
Als het allemaal zo mooi werkt als in het filmpje tenminste.
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

jahtari

De vraag is of we zo moeten willen leven.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Fox

Grappig, maar wij kijken met z'n tweeën een film of serie. Oftewel 2x dit bedrag.
En ik vraag me ook af hoe dit werk met het gelijkertijd nuttigen van een hapje of drankje.
Kat op schoot die aandacht wil enz.

VlisChris

Citaat van: jahtari op juni  6, 2023, 08:57:03De vraag is of we zo moeten willen leven.

Het enige juiste antwoord is "nee".
Niet met gezond verstand.

Bij alles wordt eraan gewerkt in ieder geval bewustwording te creëren bii verslavingen.

Behalve bij de digitale verslaving. Daar staan mensen vooraan de rij om bewust nog verslaafder te raken.

Bizar.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Natuurlijk willen we zo leven. Als we dat kiezen en met beleid doen. Waarom niet ?

Het is toch fantastisch dat je volledig weg kan dromen met muziek in een rustgevende omgeving. Beetje holodeck achtig of werken aan videos die echt 3d zijn ipv fake 3d wat je nu vaak ziet.

Toen de tv kwam was het ook een achteruitgang, de computer, de telefoon etc.

De bedoeling is dat je niet de hele dag met zo een ding opzit ;). Maar het kan mensen ook op een veel mooiere manier naar elkaar toe brengen met veel meer connectie dan FaceTime.

Of de medische industrie om mensen van fobieën af te helpen of dingen te visualiseren

Er zijn zoveel mogelijkheden die positief zijn.

Alleen voor die prijs plus wat glazen x2 is het gewoon niet te doen. Zodra ze echter op de markt zijn zal een versie 2 wel de helft gaan kosten en een versie 3 of 4 klik je op je bril ;) soort Google Glass on sterroids.

Versie 2 zie ik hier wel komen. Al is het puur voor de optie om real life scenes op te nemen. Voor educatie en live streams kan dit een absolute game changer zijn.

Je kan iemand zien werken en boven in een scherm bv de desktop van die persoon, loop door de ruimte heen en laat alles zien een veel betere manier van educatie dan nu met vaste camera standpunten.

Maar dan moet de prijs wel flink zakken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jahtari

#9
Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni  6, 2023, 10:27:37De bedoeling is dat je niet de hele dag met zo een ding opzit ;).


Een groot deel vd mensen zit echt de hele dag met "dat" ding.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

gerard1

Ja, het is verslavend.
Of je wilt of niet je wordt er langzaam ingezogen.

Gaeje

ziet er niet uit, zo'n knoert op je smoel.

de prijs, ja dat is apple, dat zal niet de grootste dealbreaker zijn denk ik.

Het voordeel van zo'n bedrijf als apple, met zulk n cash voorraaden die kunnen miljoenen spenderen aan R&D van zoiets en als het flopt , no love lost

pameijer

Citaat van: gerard1 op juni  6, 2023, 10:42:47Ja, het is verslavend.
Of je wilt of niet je wordt er langzaam ingezogen.
Sorry, maar dit klinkt alsof je geen eigen keuzes meer kunt maken.We zijn echt geen slachtoffers hoor. Als je niet wilt dan leg je je schermpjes gewoon weg. En als je verslaafd denkt te zijn kun je ook daaraan werken. 

Dit is wmb gewoon een gave ontwikkeling. Nieuwe mogelijkheden, áls je er voor kiest!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

gerard1

Ik bedoelde de mensen op de telefoontjes op de foto.
Ze zijn verslavend, ongewild wordt je er mee ingezogen.
Ontkenning is de eerste stap van verslaving  :D

Richard70…

Zodra hij er is wil ik hem hebben.
Vind het echt wel een gaaf ding, al is het maar voor in t vliegtuig  :D
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

the_scary_door

Citaat van: jahtari op juni  6, 2023, 10:38:31

Een groot deel vd mensen zit echt de hele dag met "dat" ding.

Dit was vroeger ook al zo:

Bron+versterker: NAD M33
Luidsprekers: Audiovector R3 Signature

gerard1

Ha de goede oude tijd , krantje op het perron kopen.
Je kon zelfs zitten.

buckler

Nou, toch wel gaaf zo'n bril.
Vraag me nu toch wel hardop af hoe goed dat beeld (en audio) zal zijn...
Interessant
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

N1v3K

Krijg je er ook een snorkel bij?

Sisirider68

Ik skip denk ik, net zoals vele mensen denk ik dat ik heel vlug misselijk wordt als ik die bril op heb :alien: heb wat ervaring met vr brillen en die zijn voor mij ook niet weggelegd. Dus 3,5k voor een misselijke ervaring mhwaaa...... geef mij maar een thuisbios :popcorn:

Kjelt

Veel te duur naar mijn mening en aantal zaken zijn overbodig zoals het gezicht laten zien met ogen naar de buitenwereld toe op een apart schermpje. Wat een onzin, doet me denken aan Hollywood waar ze alle acteurs met een helm op of ze nou onderwater bezig zijn of in de ruimte een groot aantal leds hun gezicht laten oplichten. Net zo'n bullshit  ;D
Maar een goede 4k VR bril lijkt me wel gaaf. Ik heb zelf een oculus maar beperkte resolutie en na een half uur Google VR earth te hebben rond "gevlogen" ben ik die warmte op mijn oren en afgesloten zijn wel zat. Dus vraag me serieus af of ik hiermee een hele film kan uitzitten. Zitten er ook fans op voor de warmte vocht regulatie/afvoer ?

roland p

#21
Als je alleen films/series wil kijken zou je dit ook kunnen overwegen: https://www.viture.com/
Daar zitten twee 1920x1080 displays in. Dat is dus geen vr.

Edit: hij heeft wel 3DoF tracking.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

J.A.F._Doorhof

Denk dat zoiets staat of valt bij de resolutie. Als ik naar de ps virtual reality bril kijk is het erg leuk maar de resolutie is echt bedroevend en zorgt voor hoofdpijn op langere termijn.

De appel schijnt een stuk hoger dan 4k per oog te geven. Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet in het echt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fox


denoontje

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni  6, 2023, 23:01:46Denk dat zoiets staat of valt bij de resolutie. Als ik naar de ps virtual reality bril kijk is het erg leuk maar de resolutie is echt bedroevend en zorgt voor hoofdpijn op langere termijn.

De appel schijnt een stuk hoger dan 4k per oog te geven. Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet in het echt.

Edwin van Bright (YouTube) was onder de indrukken beeldkwaliteit/resolutie iig.