Nieuwsgierige pinda on tour!

Gestart door Pinda13, april 2, 2015, 12:21:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pinda13

Citaat van: Richi op april 26, 2016, 10:09:14
Oef, die zien er echt fraai uit zeg. Gefeliciteerd met je nieuwe speakers!,  :clapping:

Thanks! :pompom:

" no loss of fine detail "

chansig

Qua vormgeving wel mijn type speakers. Waar zit het filter nu ?

Laag is bijzonder laag en daar moet ik aan wennen. Zijn uitspraken die bij mij altijd een bel doen laten rinkelen. Juist een strak, diepgaand, dynamisch laag geeft in eerste instantie vaak het gevoel dat het er te weinig laag is.

Maar eerst maar eens lekker wennen aan het nieuwe geluid.... mogelijk een keer meten in je ruimte om zichtbaar te maken wat er gebeurt ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pinda13

#252
Citaat van: chansig op april 26, 2016, 10:11:34
Qua vormgeving wel mijn type speakers. Waar zit het filter nu ?

Laag is bijzonder laag en daar moet ik aan wennen. Zijn uitspraken die bij mij altijd een bel doen laten rinkelen. Juist een strak, diepgaand, dynamisch laag geeft in eerste instantie vaak het gevoel dat het er te weinig laag is.

Maar eerst maar eens lekker wennen aan het nieuwe geluid.... mogelijk een keer meten in je ruimte om zichtbaar te maken wat er gebeurt ?

Gr Hans

Ghehe nou het is meer van het laag is zo laag, dat ik dit nog nooit gehoord heb.
Hoor dingen in het laag die eerder totaal niet opvielen. Donker strak laag echt donker zeg maar.

En dat maakt dat ik van tempo en magnepan af kom wel totaal anders. Laag als trillingen had ik weleens, maar dit gaat verder. kan het slecht uitleggen. Maar bouwer gaf ook aan dat dit heel bijzonder is dat 17cm scanspeak dit laag kan produceren echt geen sub oid nodig. Een medeforummer heeft ook al geluisterd en is eigenaar van een usher be10 ::), gaan minstens zo laag wat hij aangaf. Maar zelf wel de be10 gehoord, maar niet goed meer in mijn geheugen:)

" no loss of fine detail "

chansig

Donker laag...misschien moet ik het gewoon een keer horen.  :D

De BE10 heb ik wel eens gehoord (3 x volgens mij)...doen het zeker niet verkeerd in het laag.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Gitaarwerk__

Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

martien

Zul je vast veel plezier van hebben :music:

Pinda13

Citaat van: chansig op april 26, 2016, 10:21:40
Donker laag...misschien moet ik het gewoon een keer horen.  :D

De BE10 heb ik wel eens gehoord (3 x volgens mij)...doen het zeker niet verkeerd in het laag.

Gr Hans

Kom gewoon een x langs zou ik zeggen  :music: Woon je in buurt van Dronten?
" no loss of fine detail "

Pinda13

" no loss of fine detail "

DofN

Mooie luidsprekers.

En of je subs nodig hebt, hangt met name van je luisterruimte af en minder van je fronts. Zelfs als je luidsprekers al fatsoenlijk meedoen op 10Hz,  kan je daar nog niets van terughoren op je luisterplek. Met meerdere subs neergezet op plekken waar je je fronts niet kan en wil neerzetten, zou het dan weer net wel kunnen.







You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Pinda13

Citaat van: doorofnight op april 26, 2016, 10:30:00
Mooie luidsprekers.

En of je subs nodig hebt, hangt met name van je luisterruimte af en minder van je fronts. Zelfs als je luidsprekers al fatsoenlijk meedoen op 10Hz,  kan je daar nog niets van terughoren op je luisterplek. Met meerdere subs neergezet op plekken waar je je fronts niet kan en wil neerzetten, zou het dan weer net wel kunnen.

Ach ja ik wil ook gewoon helemaal geen sub  :P :tongue2: :hehe:
" no loss of fine detail "

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Citaat van: Pinda13 op april 26, 2016, 10:25:58
Kom gewoon een x langs zou ik zeggen  :music: Woon je in buurt van Dronten?

Dat niet echt...maar dat is op zicht geen bezwaar hoor. Wanneer ik wat tijd en ruimte heb neem ik via de pm wel contact op.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pinda13

Citaat van: chansig op april 26, 2016, 10:48:55
Dat niet echt...maar dat is op zicht geen bezwaar hoor. Wanneer ik wat tijd en ruimte heb neem ik via de pm wel contact op.

Gr Hans
Prima!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

" no loss of fine detail "

op eigen verzoek verwijderd.


Brammus

Erg fraai Carl! Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten.
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

pvd_66

Mooie speakers zeg, staan mooi in je ruimte.
Was t wachten waard, nu maar lekker genieten  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

sultankat

Heel fraai, gefeliciteerd! Alleen snap ik absoluut niet hoe je nu de bedrading hebt aangesloten op de terminals. De twee waar de speakerkabel aanhangt snap ik, maar de andere twee???? Die heb je met elkaar verbonden terwijl ik gewend ben die je die ieder afzonderlijk verbindt met de terminal waar de speakerdraad aan zit. Kan dit dan ook of heb je een ander type verbinding verborgen zitten onder de plaat?
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Jumping Jack

Citaat van: Pinda13 op april 26, 2016, 09:29:06
Ook het feit dat je kan wisselen tussen impedantie correctie is echt heel waardevol. Elke ''stand'' heeft zo zijn voordelen. Met transistor instellingen is het wat ruimtelijker en frisser. Wanneer ik over ga naar buis instellingen, wordt het midden wat meer naar voren en meer emotie in de muziek. Je mist dan weer wat ruimtelijkheid. Ik neig naar buis instellingen, maar ik had hier gisteren de bouwer en gaf aan dat hij liever de transistor instellingen had. Dit wordt trouwens mogelijk om aan achterkant 2 terminal te bruggen met elkaar. Dus niet bi-wire, maar stukje draad tussen deze terminals te doen. Met brug is onderdeel op filter mee en zonder, zonder.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Sopper

Mooi Carl, hoop dat ze je brengen wat je zoekt.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Pinda13

" no loss of fine detail "

R


Pinda13

Citaat van: sultankat op april 26, 2016, 14:13:49
Heel fraai, gefeliciteerd! Alleen snap ik absoluut niet hoe je nu de bedrading hebt aangesloten op de terminals. De twee waar de speakerkabel aanhangt snap ik, maar de andere twee???? Die heb je met elkaar verbonden terwijl ik gewend ben die je die ieder afzonderlijk verbindt met de terminal waar de speakerdraad aan zit. Kan dit dan ook of heb je een ander type verbinding verborgen zitten onder de plaat?

Zie bericht van jumping Jack  :pompom:
" no loss of fine detail "

djoeri

Ziet er goed uit, dat donkere laag herken ik direct en is ook de reden dat ik de 25 cm versies van de scan speaker Classics gebruik. Is het BR of gesloten?

Gr Djoeri

twani

Ben ik de enige die het jammer vind dat er (bijna) niets over het bouwproces, de ontwerpfilosofie erachter en de gebruikte materialen is vermeldt tot nu toe? :unsure:

op eigen verzoek verwijderd.

Ach. Ik denk dat als Pinda en de bouwer dat hadden willen delen, ze dat wel hadden gedaan.