Nieuwsgierige pinda on tour!

Gestart door Pinda13, april 2, 2015, 12:21:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chansig

Nou dan moet het wel goed gaan.  :D

Nu maar hopen dat zijn smaak ook de jouwe is.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pinda13

#176
Citaat van: chansig op februari 23, 2016, 19:08:42
Nou dan moet het wel goed gaan.  :D

Nu maar hopen dat zijn smaak ook de jouwe is.

Gr Hans
Daar zeg je wat!;)  :coffee:

Kleur wordt trouwens walnut zijdeglans lak kleur zebrano hout aan de zijkanten.
Voorkant/bovenkant en achterkant komt mat zwart leer op. En ik wou sowieso een plateau met terminals aan de achterkant ala de cardeas van AP en een hellingshoek van 7 graden.

Vind ik mooi^^
" no loss of fine detail "

Richi

Aha, Pioneer S1-EX met een Sonus Faber uiterlijk dus  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Citaat van: Pinda13 op februari 23, 2016, 19:10:17
Daar zeg je wat!;)  :coffee:

Kleur wordt trouwens walnut zijdeglans lak kleur zebrano hout aan de zijkanten.
Voorkant/bovenkant en achterkant komt mat zwart leer op. En ik wou sowieso een plateau met terminals aan de achterkant ala de cardeas van AP en een hellingshoek van 7 graden.

Vind ik mooi^^

Ik doel meer op de gebruikte units.

Gr Han
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pinda13

Citaat van: chansig op februari 24, 2016, 08:36:04
Ik doel meer op de gebruikte units.

Gr Han

Snap ik, had even wat meer info over het uiterlijk.
Dacht dat de revelator 99000 tweeter gebruikt gaat worden en de units uit de caldera van AP, maar dan nog tikkeltje beter, maar ze lijken erop..
Maar dit is nog niet bevestigd!

Citaat van: Richi op februari 24, 2016, 07:50:58
Aha, Pioneer S1-EX met een Sonus Faber uiterlijk dus  :D

Zeker geen pioneer s1-ex , dat weet ik wel!;)
" no loss of fine detail "

knubbe

Ben ik heel onbeleefd als ik naar de verwachtte kosten om een dergelijk project te laten bouwen vraag?  :police:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

chansig

Nee hoor....ik vind van niet.  :D

Als ik geen andere speakers neem en deze bouwer is redelijk qua prijs, dan mag hij eventueel mijn huidige speakers opnieuw fineren.  :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pinda13

#182
Citaat van: knubbe op februari 24, 2016, 09:15:43
Ben ik heel onbeleefd als ik naar de verwachtte kosten om een dergelijk project te laten bouwen vraag?  :police:

Citaat van: chansig op februari 24, 2016, 09:22:03
Nee hoor....ik vind van niet.  :D

Als ik geen andere speakers neem en deze bouwer is redelijk qua prijs, dan mag hij eventueel mijn huidige speakers opnieuw fineren.  :D

Gr Hans

Ghehe dit houd ik liever nog even voor mijzelf totdat ik ze binnen heb :police:
" no loss of fine detail "

Pinda13

#183
Aangezien de speakers gebouwd worden door een ander en ik helaas niet veel hierin kan betekenen(alles bedenken is al gedaan en overgedragen), heb ik zelf eens de mouwen opgestroopt en ben ik in mijn woonkamer een extra inbouwdoos gaan monteren in de muur. Hier komt een aparte audio groep rechtstreeks vanuit meterkast. Dit had ik nog niet, en doet natuurlijk ook erg goede zaken voor je set!

De kabel die gekozen is, is de kabel van Ronald van C&A, de wokkel kabel. Deze wokkel kabel heb ik dus als aanvoer kabel, binnenbekabeling stekkerblok, powercords, interlink en luidsprekerkabel. Dit doet zeker goede zaken en mooi dus nu werkelijk alles diezelfde kabel.

Wcd wordt een gigawatt G-044s.

Fotootje:





" no loss of fine detail "

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

DofN

#185
Heb ik ook gedaan toen ik aan het verbouwen was en ik zag het nauwelijks terug in de begroting.

Leuk idee om een aparte groep voor je audio te maken :) Ben benieuwd wat je ervaringen zijn: ik hoor geen verschil tussen "gewone" of "dedicated" stroom.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Brammus

Ik gebruik groene stroom en nu groeit er om één of andere reden mos op mijn speakers [emoji6]
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

frank2

Citaat van: Brammus op maart  4, 2016, 09:44:58
Ik gebruik groene stroom en nu groeit er om één of andere reden mos op mijn speakers [emoji6]

Beetje afgezaagd al zo vaak gelezen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Jumping Jack

Want jij valt gelukkig nooit in herhaling...  :-X
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Brammus

Citaat van: frank2 op maart  4, 2016, 12:18:43
Beetje afgezaagd al zo vaak gelezen.
Vond hem wel origineel bedacht eigenlijk [emoji2]
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Mr.M

Goed bezig Carl.  Heb even je topic doorgenomen en aardig wat geschuif. ; ).  Enjoy...
**UNDER CONSTRUCTION**

Pinda13

Citaat van: maz op maart 13, 2016, 01:13:21
Goed bezig Carl.  Heb even je topic doorgenomen en aardig wat geschuif. ; ).  Enjoy...
Thanks maz, gaat zeker lekker en ach ja hobby's heh!;)

" no loss of fine detail "

Pinda13

#192
Trouwens kleine update, van de speakers bouwer gehoord dat de frame houtwerk bij hem klaar zijn. Hij zal morgen foto's sturen^^ :pompom: grootste gedeelte was volgens hem gedaan;)..

13 maart (vandaag jarig) heeft hij niet gehaald vanwege familie omstandigheden en hij wou het niet gaan afraffelen..

Dus ben op zoek naar zak geduld. :coffee:
" no loss of fine detail "

eMVe

Citaat van: Pinda13 op maart 13, 2016, 22:23:35
Trouwens kleine update, van de speakers bouwer gehoord dat de frame houtwerk bij hem klaar zijn. Hij zal morgen foto's sturen^^ :pompom: grootste gedeelte was volgens hem gedaan;)..

13 maart (vandaag jarig) heeft ie niet gehaald vanwege familie omstandigheden en hij wou het niet gaan afraffelen..

Dus ben op zoek naar zak geduld.
Makkelijker dan zoeken naar een zak met geld. . . maar gefeliciteerd met je verjaardag!

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Pinda13

#196
Speakers duren niet lang meer! Ik denk zelf week of 2..
Inmiddels mijn set compleet gemaakt met de volgende DAC, de Burson conductor virtuoso met de bur brown 1793 chip. Klinkt (icm canor) op de magnepan echt heel erg goed en muzikaal!

Fotootje;


" no loss of fine detail "

knubbe

Mooi ding hoor  :inlove:

Nog geen sneak preview pictures van de speakers? ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Pinda13

#198
Citaat van: knubbe op maart 19, 2016, 13:48:00
Mooi ding hoor  :inlove:

Nog geen sneak preview pictures van de speakers? ;)
Haha, nee helaas nog niet. Te druk met van alles en nog wat denk ik.. Ik moet ook zeggen dat het voor mijn doen echt moeilijk is om geduld te bewaren :P. Maar goed het wordt als goed is epic, dus het maar accepteren :unsure: :tongue2:
Ik gebruik trouwens de burson alleen maar voor dac, maar zoals gezegd de pre en head amp schijnen ook heel erg goed te zijn. Mooi ding voor de toekomst dus..
En klankmatig echt een heel mooi ding, doet toch weer meer dan ik dacht zo'n dacht
" no loss of fine detail "

Bas Akkerman

Een DAC heeft in mijn beleving vaak een hele genuanceerde, maar toch grote invloed op hoe je muziek ervaart. Wordt gezien dat genuanceerde nog weleens over het hoofd gezien denk ik.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten