Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PeterAlligator

Spotify heeft aangekondigd de resolutie te gaan ophogen. Blijven jullie in dat geval gebruik maken van een streamingservice als Qubuz of Total?

Groet,

Peter

Kerkhoffd

Heb op dit moment naast Qobuz een Tidal proefabonnement om te vergelijken. Dochter blij, want veel meer hedendaags top40 muziekaanbod, maar wat betreft muziekaanbod en verschillende uitvoeringen in klassiek en jazz een stuk minder. Ook klinkt Qobuz een stukje beter en dat voor €15,- per maand voor hi-res. Spotify moet het dus op verschillende vlakken beter doen (geluidskwaliteit, aanbod en evt. prijs) wil ik mijn Qobuz abonnement inruilen voor spotify. Tidal heeft in ieder geval al het onderspit moeten delven.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

mradem

Citaat van: PeterAlligator op februari 28, 2021, 21:19:57
Spotify heeft aangekondigd de resolutie te gaan ophogen. Blijven jullie in dat geval gebruik maken van een streamingservice als Qubuz of Total?

Groet,

Peter
Ik heb net een jaar Qobuz studio premier weer afgesloten dus daar blijf ik nog wel bij ja. Ben erg tevreden over de kwaliteit en masters die ze aanbieden.

Spotify gebruik ik er wel naast via het account van mijn broer. Voor de genres waar qobuz minder in thuis is

Yoda!

#3553
Citaat van: garmtz op februari 24, 2021, 20:16:48
Qobuz en TIDAL vink je aan in Konfig als je ze in-App wilt gebruiken. Spotify gebruik je niet 'geïntegreerd', want met Spotify Connect stream je vanzelf vanuit de cloud direct je Linn in, dus geen Airplay!
Hopelijk gebeurt zoiets ook nog eens voor Qobuz (en Tidal): ik zoek bijna altijd mijn muziek in Quboz en dan "love" ik het album om dan te switchen naar de Linn app om 'm af te spelen... Dat zoeken gaat gewoon lekkerder in Quboz + makkelijker&meer info over de albums.

Citaat van: garmtz op februari 24, 2021, 20:16:48
want met Spotify Connect stream je vanzelf vanuit de cloud direct je Linn in, dus geen Airplay!
Ik vraag me af wat dit nou technisch verschilt met vanuit de Linn app (zoals bij Linn<>Qobuz). Ik neem aan dat i.p.v. dat de Linn app aan de DSM doorgeeft de stream op te vragen/af te spelen vanuit de Spotify, dat Spotify 'm "pusht" naar de Linn, of in ieder geval de opdracht aan de Linn DSM geeft om die stream op te halen vanuit Spotify.

denoontje

Airplay heeft beperking op bandbreedte denk ik, wellicht wat extra omzettingen etc ( ben geen expert[emoji18])

En is je je pc, telefoon, tablet de cliënt/source.   Anders is de linn de client/source.

Hoor in mijn auto ook verschil tussen een bt verbinding en afspelen via sd  kaart.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PeterAlligator

Citaat van: Yoda! op maart  2, 2021, 10:49:01
Hopelijk gebeurt zoiets ook nog eens voor Qobuz (en Tidal): ik zoek bijna altijd mijn muziek in Quboz en dan "love" ik het album om dan te switchen naar de Linn app om 'm af te spelen...

Mee eens. Het is een stuk irritanter dan bij Spotify Connect.

PeterAlligator

Citaat van: raindog op februari 13, 2021, 16:40:14
Het is misschien vloeken in de kerk in dit topic.. maar ik denk dat de voorsprong die Linn ooit had op streamergebied inmiddels wel voorbij is.

Het is nu dik 10 jaar geleden dat ik mijn eerste DS in huis haalde, dat was een Majik DS met dynamik voeding. Ik was er toen helemaal mee in de wolken en daarna heb ik nog een DSi, een Akurate DS/1, een Akurate DSM en een Klimax RDSM/1 gehad. Stuk voor stuk fijne streamers. Uiteindelijk de KRDSM verkocht en in de woonkamer terug gegaan naar een eenvoudige set met als hart een Majik DSM.

Voor mijn gevoel is Linn te lang stil blijven staan waar andere zich doorontwikkeld hebben. Natuurlijk, de katalyst dacs in de nieuwere Akurate en Klimax modellen zijn mooie updates maar qua prijs-kwaliteit vind ik dat ze zichzelf inmiddels uit de markt prijzen. Ook in het speelveld waar de Majiks voorheen de toon zetten is nu veel te krijgen dat moderner oogt en makkelijker bedienbaar is, met minstens dezelfde geluidskwaliteit. Een Bluesound Node 2i bijvoorbeeld speelt echt niet veel minder dan een Majik DSM, en gekoppeld aan een externe dac vind ik de Node zelfs beter. Qua bediening is een Bluesound een stuk moderner en mij bij ook stabieler.

Grote voordeel bij Linn is nog altijd de ondersteuning die het bedrijf bied aan bestaande klanten. Ook 12 jaar oude DS-en profiteren van de nieuwste functie en mogelijkheden via gratis firmware updates, dat is en blijft echt uniek. Maar ik denk niet dat dat aspect voor mij nog voldoende is om bij een volgende aankoop weer voor een Linn te gaan. Ik draag het merk een heel warm hart toe maar ik vind hun huidige producten niet meer aantrekkelijk, in vergelijking tot de huidige concurrentie.

Mogelijk pakken ze daar in Schotland de (door andere merken ingelopen) voorsprong weer snel terug....

https://www.linn.co.uk/events/252fcad0-604f-4e58-a80c-e5923a89a802

Ik gok op een nieuwe Klimax-streamer!  8)

PeterAlligator

Citaat van: PeterAlligator op maart  7, 2021, 12:36:18
Mogelijk pakken ze daar in Schotland de (door andere merken ingelopen) voorsprong weer snel terug....

https://www.linn.co.uk/events/252fcad0-604f-4e58-a80c-e5923a89a802

Ik gok op een nieuwe Klimax-streamer!  8)

Het wordt inderdaad een totaal nieuwe versie van de Klimax! Rond de 30.000 pond, schoon aan de haak, qua kosten dan....voorzien van geheel nieuwe Dac, luisterend naar de naam 'Organik'!

Oeps, 30.000 pond....die laat ik even aan mij voorbij gaan....Wel gaaf dat Linn de concurrentie ongetwijfeld weer een poepie gaat laten ruiken!

denoontje

Citaat van: PeterAlligator op maart 10, 2021, 13:59:18
Het wordt inderdaad een totaal nieuwe versie van de Klimax! Rond de 30.000 pond, schoon aan de haak, qua kosten dan....voorzien van geheel nieuwe Dac, luisterend naar de naam 'Organik'!

Oeps, 30.000 pond....die laat ik even aan mij voorbij gaan....Wel gaaf dat Linn de concurrentie ongetwijfeld weer een poepie gaat laten ruiken!

lekker veggie  ;-)

Torch

Wat is volgens jullie de beste manier om je TV op een Linn DSM aan te sluiten? HDMI Arc of Optisch?
Ik heb wel eens gelezen dat een DSM met de HDMI ingangen uit nog ietsje beter klinkt.
Theoretisch heeft optisch het voordeel dat de Linn DSM electrisch geisoleerd is van de TV.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

mradem

Citaat van: Torch op maart 24, 2021, 12:59:57
Wat is volgens jullie de beste manier om je TV op een Linn DSM aan te sluiten? HDMI Arc of Optisch?
Ik heb wel eens gelezen dat een DSM met de HDMI ingangen uit nog ietsje beter klinkt.
Theoretisch heeft optisch het voordeel dat de Linn DSM electrisch geisoleerd is van de TV.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Klopt dat de Linn beter zou presteren met de HDMI uit maar ik merk er eerlijk gezegd niet zo gek veel van. Maar goed ligt wellicht aan mijn gehoor [emoji38]. Mocht je dus geen video via de Linn will doorvoeren dan zou ik de optische nemen. Zou er persoonlijk niet zo zwaar aan tillen en gebruiken wat in jouw situatie uitkomt.

denoontje

Mijne loopt op de hdmi met arc, iig het gemakt van arc mbt bediening en aan/uit zetten. En spaceoptimalisation werkt dan ook op dat  kanaal als je het wil gebruiken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mitch--

hier ook via ARC, ideaal! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Torch

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga beide opties maar eens vergelijken met de standaard kabeltjes die ik hier nog heb liggen.

PeterAlligator

#3564
Citaat van: PeterAlligator op maart 10, 2021, 13:59:18
Het wordt inderdaad een totaal nieuwe versie van de Klimax! Rond de 30.000 pond, schoon aan de haak, qua kosten dan....voorzien van geheel nieuwe Dac, luisterend naar de naam 'Organik'!

Oeps, 30.000 pond....die laat ik even aan mij voorbij gaan....Wel gaaf dat Linn de concurrentie ongetwijfeld weer een poepie gaat laten ruiken!

Presentatie van de nieuwe Linn Klimax DSM net achter de rug.

https://www.linn.co.uk/new-klimax-dsm

Ik moet er nog een beetje aan wennen, maar denk wel dat ik hem mooi ga vinden. Zeker nadat ik hem gehoord heb. Hij kost inderdaad 30.000 pond. Geen kleine jongen. 16.4 kilo.

Past qua ontwerp goed in de lijn Magik - Selekt - Klimax. Ik vrees dan ook dat de huidige Akurate-serie binnen nu en twee jaar zal gaan verdwijnen. Jammer.

denoontje

mooi aan de prijs....
Kan ik straks wellicht de akurate weer updaten met een organik dac?

Linnie

Citaat van: denoontje op maart 26, 2021, 19:27:04
mooi aan de prijs....
Kan ik straks wellicht de akurate weer updaten met een organik dac?

Wat ik begrepen heb op dit moment alleen de Klimax lijn.

PeterAlligator

#3567
Citaat van: denoontje op maart 26, 2021, 19:27:04
mooi aan de prijs....
Kan ik straks wellicht de akurate weer updaten met een organik dac?

Nee, waarschijnlijk dus niet. De Akurate is nu de vreemde eend in de bijt. Het zat er al een beetje aan te komen....

denoontje

Ook niet nodig hoor De akurate katalyst is prima en moet nog maar ff meegaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PeterAlligator

 
Citaat van: denoontje op maart 26, 2021, 21:11:41
Ook niet nodig hoor De akurate katalyst is prima en moet nog maar ff meegaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

That's the spirit!

myself

Citaat van: PeterAlligator op maart 26, 2021, 19:19:45
Presentatie van de nieuwe Linn Klimax DSM net achter de rug.

https://www.linn.co.uk/new-klimax-dsm

Ik moet er nog een beetje aan wennen, maar denk wel dat ik hem mooi ga vinden. Zeker nadat ik hem gehoord heb. Hij kost inderdaad 30.000 pond. Geen kleine jongen. 16.4 kilo.

Past qua ontwerp goed in de lijn Magik - Selekt - Klimax. Ik vrees dan ook dat de huidige Akurate-serie binnen nu en twee jaar zal gaan verdwijnen. Jammer.
Wel mooi hoor. De eerste streamer die een optische ethernet aansluiting ingebouwd heeft. Dus je fiber rechtstreeks hierop aansluiten. Scheelt weer n dure cat kabel :) en echt goede ontkoppeling


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Mitch--

Citaat van: denoontje op maart 26, 2021, 21:11:41
Ook niet nodig hoor De akurate katalyst is prima en moet nog maar ff meegaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ik heb hem net, hoop het wel.. ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Torch

Citaat van: Mitch-- op maart 26, 2021, 23:03:07
ik heb hem net, hoop het wel.. ;)

Gefeliciteerd, ook als de Akurate DSM verdwijnt uit line-up de verandert dat natuurlijk niets aan de kwaliteit.
E.e.a. zal ook wel afhangen van de hoeveelheid onderdelen er nog op de plank liggen in Schotland.
Als meerdere dealers hun demo model te koop gaan zetten is dat meestal een aanwijzing.


DStout

#3573
Ik ben heel tevreden met mijn Akuarate DS/1 (met Katalyst upgrade naar 3) en de inmiddels gevonden Akurate Kontrol. Een Klimax met Organik zal eerst nog wat moeten afschrijven voordat die binnen bereik komt.

Inmiddels voorzichtig aan het denken over het verdere upgrade pad voor de Klout en/of de Kabers (passief). Met name speakers met wat meer laag zouden mooi zijn. Akurate 242? Akubarik? Artikulat 350(A)?

Heeft iemand suggesties?
Linn Akurate DS/1(3) - Basik - Karik - Akurate Kontrol - Akubarik Aktiv

JoWa

Vandaag het HDMI2 board besteld voor m'n Akurate Exakt DSM.
Upgrade met de Surround module niet gedaan, want ik luister alleen in stereo. Ik vond het dan wel erg prijzig worden.

Volgende upgrade wordt het vervangen van de huidige Bluray- en SACD-speler door een nieuwe 4K Bluray-speler die alles van disk af kan spelen.
De DSM is er dan in ieder geval klaar voor wat betreft de 4K Blurays.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX