Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lazybird

ik heb er in het verleden ook wel eens last van gehad. Dan moest ik de DS opnieuw opstarten.
Ik heb zowel mijn NAS als DS een statisch IP adres gegeven sindsdien heb ik er geen last meer van.

Suces ik hoop dat de problemen snel opgelost zijn.
Niets is er vervelender als je geen muziek kunt luisteren.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

denoontje

#2101
ds heeft vast adres, linn weet ik zo niet.
zal zo eens in config kijken en de ziggo router

bmateijsen

Citaat van: denoontje op november  5, 2016, 23:12:15
Verdorie wat netwerkproblemen denk ik. Diverse malen valt ineens de verbinding weg naar de synology en kan de akurate dsm dus niets laten horen. Maar de nas staat verder niets te doen en ook weinig tot geen inet verkeer...wat zou dit kunnen zijn. Alles bekabelt aangesloten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Klinkt als een router probleem...

Achiel

Citaat van: denoontje op november  5, 2016, 23:12:15
Verdorie wat netwerkproblemen denk ik. Diverse malen valt ineens de verbinding weg naar de synology en kan de akurate dsm dus niets laten horen. Maar de nas staat verder niets te doen en ook weinig tot geen inet verkeer...wat zou dit kunnen zijn. Alles bekabelt aangesloten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Had zelf problemen met films in 1080p hd te streamen, 720p was geen probleem, 1080 stotterde niet normaal. Heb al de netwerkkabels vervangen door kabels van een goed merk (Vention) en het probleem was verleden tijd. Weliswaar een Chinees merk, maar prijs kwaliteit is gewoon super. Denk dus dat er bij jou 1 kabeltje wat minder is en zo het probleem veroorzaakt. Je kan wel blijven zoeken en wisselen maar ff rigoreus voor 50 euro nieuwe kabels en ik denk dat het opgelost is.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

denoontje

Gister wel video gekeken vanaf de nas en die geeft geen problemen. wellicht brakke kabel idd...zal het eens nalopen. Heb nu wel vast ip's ingesteld.

Lazybird

Ben benieuwd ik denk dat je nu minder last zult hebben.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Bensz

Inmiddels draait Qobuz hier vlekkeloos op beide DSM's.

Als "gesture of good will" ook nog een album naar keuze cadeau gekregen...
Deze High Res download kan ik dus prima afspelen, maar klopt het dat ik deze flac bestanden nergens kan terug vinden? Zou ze nl op mijn eigen schijf willen zetten tussen mijn eigen rips en andere dowloads.

Lazybird

Hi Benz, je kan inderdaad dit album direct highress streamen maar je zal het ook moeten downloaden en op je eigen server moeten zetten als je een fysiek Album in flac wilt. Op de qobuz website zijn altijd je bestanden te downloaden. Veel plezier.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

i2Paq

Vraagje over Linn DSM;

Ik heb nu een Akurate Control/0 aan 2 Class D monoblokken.

Gisteren tijdens het luisteren en vergelijken van een 2-tal Class D sets hadden we het over een vervanger voor de Akurate Control/0 en kwamen we op de DSM uit.

Mede om eens te kijken wat het verschil is met de Sonos die ik nu gebruik.

Nu zie ik Maijik DSM, DSM/1, DSM/2.

Welke is nu wat, als dat ge-DSM  :D
Ook is het prijsverschil onderling nogal wat.

De monoblokken blijven iig.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Dirk

misschien deze er even op nalezen?
bedenk wel dat alle Majik DSM modellen voorzien zijn van een eigen ingebouwde versterker, die jij dus niet gaat gebruiken...da's wel zonde imo, dus lijkt een Akurate me logischer, want die heeft geen ingebouwde eindtrappen. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

i2Paq

Citaat van: Dynky op november 10, 2016, 10:49:04
misschien deze er even op nalezen?
bedenk wel dat alle Majik DSM modellen voorzien zijn van een eigen ingebouwde versterker, die jij dus niet gaat gebruiken...da's wel zonde imo, dus lijkt een Akurate me logischer, want die heeft geen ingebouwde eindtrappen. ;)

Bedankt voor het linkje!

Had al wel zitten zoeken daar maar pff..

Het klopt dat de versterker zelf niet gebruikt gaat worden, het zal dus een overdone voorversterker worden.

Zo te zien is de DSM/0 of de DSM/1 wat ik ga bekijken.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Bama

Citaat van: i2Paq op november 10, 2016, 11:11:07
Bedankt voor het linkje!

Had al wel zitten zoeken daar maar pff..

Het klopt dat de versterker zelf niet gebruikt gaat worden, het zal dus een overdone voorversterker worden.

Zo te zien is de DSM/0 of de DSM/1 wat ik ga bekijken.

waarom geen DS?

i2Paq

Citaat van: Bama op november 10, 2016, 11:57:19
waarom geen DS?

Pestkop!  :D

Dat is ook een optie natuurlijk  ::)

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Mitch--

Zou geen ds nemen als je geen voorversteker gaat gebruiken, de ds heeft namelijk specht een digitale volume regeling en geen dedicated voorversterker
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

Zou sowieso voor de MDSM/2- MDS/2 gaan voor de SQ.
Is beter dan de ADSM/1.  :music:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

i2Paq

Citaat van: Rudi64 op november 11, 2016, 10:14:43
Zou sowieso voor de MDSM/2- MDS/2 gaan voor de SQ.
Is beter dan de ADSM/1.  :music:

Wat is SQ?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Rudi64

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

i2Paq

Citaat van: Rudi64 op november 11, 2016, 11:10:24
Sound Quality... ;)

Aha.

Ik heb een Linn Akurate Control/0 als vv.

Een DS/0 of een DS/1 lijkt me een eerste stap.

Eens kijken of ik er een kan vinden om te testen en te vergelijken.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Rudi64

Citaat van: i2Paq op november 11, 2016, 14:12:02
Aha.

Ik heb een Linn Akurate Control/0 als vv.

Een DS/0 of een DS/1 lijkt me een eerste stap.

Eens kijken of ik er een kan vinden om te testen en te vergelijken.

Lijkt me ook een strak plan..
Uitproberen is inderdaad de beste optie maar niet altijd evident op de 2dehands markt.
Ik had vroeger ook een AK/0 samen met een ADS/1 maar de MDSM/2 ging daar mooi over.. :music:
Succes met de zoektocht!
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

raindog

Citaat van: Rudi64 op november 11, 2016, 10:14:43
Zou sowieso voor de MDSM/2- MDS/2 gaan voor de SQ.
Is beter dan de ADSM/1.  :music:

Een MDSM/2 is een prachtige en handige alleskunner, en klankmatig weer een stapje vooruit ten opzichte van de voorgangers DSi, DSM/0 en DSM/1 die alleen funtioneel van elkaar verschillen (mits allen voorzien van een Dynamik voeding). Maar mooier dan een ADSM/1? Dat lijkt me niet logisch. Afgaande op mijn eigen ervaringen vind ik het streaminggedeelte van de ADS/1 en ADSM/0 (ik heb beide langere tijd gehad) duidelijk superieur aan de MDSM/2 (die ik sinds een half jaar bezit). Een ADS/2 of ADSM/1 heb ik nooit in mijn eigen set kunnen beluisteren maar dat zal niet lang meer duren denk ik ;D

Wat wel een belangrijk verschil kan zijn, de Majik DSM's werken nog met enige vorm van analoge voorversterking. Akurate DSM's zijn volledig digitaal in de voorversterking. Het is de moderne way to go bij Linn tegenwoordig, zij zijn overtuigd van volledig digitaal maar niet iedereen vind dit even prettig klinken. Kwestie van smaak.

Blijft overeind dat ik de MDSM, in alle varianten, het Linn product met de meeste waar voor je geld vind. Maar going Akurate is zelden tevergeefs.

Mijn advies aan i2Paq is om de Kontrol te houden en er een kale DS aan te koppelen, de beste die je voor je budget krijgen kan. Met een MDSM of ADSM krijg je nooit het niveau voorversterking dat je nu gewend bent.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Rudi64

#2121
Mijn ervaring is dan heel anders..
Ads/1 met AK/0  op 2 Majik C5100 was minder dan de MDSM/2 op dezelfde eindtrappen.
Zowel bij de dealer als thuis.
Muziek had meer timing, alles staat mooier in de ruimte en natuurlijker.
Maar smaken kunnen verschillen, nu met Exakt is het nog een pak mooier geworden.
Het is soms moeilijk geloven, maar het is nu eenmaal zo (naar mijn smaak).
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Lazybird

sonore komt met een app "SonoreUPnP Bridge (beta)" die je Linn DS meer mogelijkheden geeft  ;D

"Roonify" your DLNA/UPNP devices. The SonoreUPnP Bridge allows you to use Roon or Roon / Tidal to stream to DLNA/UPNP devices. You can also use Logitech Media Server to stream to DLNA/UPNP devices.

https://community.roonlabs.com/t/sonoreupnp-bridge-beta/15698
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Kerkhoffd

Dat is een leuke ontwikkeling. Als Roon nou nog Qobuz gaat ondersteunen is het de overweging waard.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

raindog

Citaat van: Rudi64 op november 11, 2016, 21:27:12
Mijn ervaring is dan heel anders..
Ads/1 met AK/0  op 2 Majik C5100 was minder dan de MDSM/2 op dezelfde eindtrappen.

Dat is een verrassende bevinding voor mij, het geeft weer aan hoe complex deze hobby is. Ervaringen van anderen stroken soms niet met die van je eigen oren. Waar hem dat in dit geval in zit weet ik niet, er zijn te veel variabelen tussen onze sets om daar een goede gok naar te doen. We zijn het er in ieder geval over eens dat een MDSM/2 een gouden dingetje is..  ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)