Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

N1v3K


Dirk

ik gok wegens meer lichtopbrengst...heb ze gisteren ook voor het eerst zij aan zij gezien en mijn keuze qua upgrade-pad is gemaakt, eerst het scherm vervangen (ga van een 0.9 BDC naar een 2.0 BDC) en in 2e fase komt er een laser-PJ, ttz als de prijzen van die specifieke tweedehands toestellen wat meer mijn bereik komen te liggen ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raymond187

Citaat van: Maikel_audionerd op oktober 22, 2017, 09:06:29
Sodeju zeg, das best een hoop centen hoewel ik begrijp hoeveel winst er zit in een erg goed scherm.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2 x zoveel detail tov huidige scherm met een gain van 1.0 in een ruimte met 30%: licht.
Citaat van: N1v3K op oktober 22, 2017, 09:26:42
Waarom de Daylight 2.0 Ray? En niet de 0.9?
In de gang hadden ze 4 schermen hangen, met 1 PJ die erop projecteert.
0.8, 0.9, 1.0 en 2. 0. Dat was bij de trap met veel meer licht dan in onze huiskamer op een zonnige middag. En op die 2.0 zag je duidelijk veel meer beeld, waar de rest vaag werdt.

Een 0.9 zou hier ook prima zijn. Dus ff de offerte afwachten en kijk ik wel of ik het waard vind.

Een andere PJ wil ik ook nog  :D

Citaat van: Dynky op oktober 22, 2017, 09:44:05
ik gok wegens meer lichtopbrengst...heb ze gisteren ook voor het eerst zij aan zij gezien en mijn keuze qua upgrade-pad is gemaakt, eerst het scherm vervangen (ga van een 0.9 BDC naar een 2.0 BDC) en in 2e fase komt er een laser-PJ, ttz als de prijzen van die specifieke tweedehands toestellen wat meer mijn bereik komen te liggen ;D
Klopt, maar zit wel aan de prijs die 2.0. Weet niet of het dan slim is om voor een Stewart te gaan. Paar 100 erbij.

Ahhh wel weer leuk om bezig te zijn met een upgrade.

Gisteren ghost in the shell gekeken. Beeld zoals het nu is vind ik al genieten.

Richard70…

Ik vind het moeilijk kiezen, was nog niet geheel overtuigd van de daylight schermen.
Ook misschien omdat mijn situatie toch anders is als daar na gebootst.
Ik vond het verschil in projectoren ook niet wereldschokkend , dus voorlopig blijf ik nog bij de jvc x5000
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Raymond187

Citaat van: rdebruin op oktober 22, 2017, 14:03:55
Ik vind het moeilijk kiezen, was nog niet geheel overtuigd van de daylight schermen.
Ook misschien omdat mijn situatie toch anders is als daar na gebootst.
Ik vond het verschil in projectoren ook niet wereldschokkend , dus voorlopig blijf ik nog bij de jvc x5000
Wat ik erg jammer vond, is dat de daylight schermen in donkere kamers hingen. Dus geen huiskamer nabootsing. Wat ze eigenlijk wel zouden moeten doen, want daar zijn die doeken voor ontworpen.

Zou ook geen reden zien om de x5000 te verkopen en een 5900 oid te gaan kopen.

Er was zeker verschil tussen de 5900 en de 7900, maar om daar 2k meer voor uit te geven...ik zie de waarde er iig niet van in.

Kijk ik heb een epson 5500, en als ik naar een 5x00 ga of een sony dan ga ik er wel behoorlijk op vooruit.

denoontje

Kun je niet wat teststukjes doek vragen om te testen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymond187

Citaat van: denoontje op oktober 22, 2017, 16:51:55
Kun je niet wat teststukjes doek vragen om te testen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geen idee, niet aan gedacht. Ik wacht de offerte af, en zal dan wel kijken wat ik ga doen.

Zou sowieso een leuke upgrade worden als ik een 0.9 en een 5900 kan nemen. Dan zou net in mijn budget passen. Die Sony 360 ipv de 5900 kan alleen als ik wat langer door spaar.

denoontje

Was een leuke beurs....
Als ik wil upgraden denk ik aan een projector en akoestisch scherm evt.
Maar ja wat dan te nemen qua projector...vond de verschillen erg klein.
En als ik in 1: 2.35 wil projecteren is denk ik lens memorie wel handig.

Richard70…

Citaat van: denoontje op oktober 22, 2017, 17:56:43
Was een leuke beurs....
Als ik wil upgraden denk ik aan een projector en akoestisch scherm evt.
Maar ja wat dan te nemen qua projector...vond de verschillen erg klein.
En als ik in 1: 2.35 wil projecteren is denk ik lens memorie wel handig.

Als ik zou moeten, dan denk ik de 360. Bij alle andere vond ik het verschil met mijn x5000 minimaal.
Dus als je perse nu wil upgraden zou ik denk voor een tweede hands x5000 gaan, kost behoorlijk minder en je kan daar de komende 2a3 jaar nog behoorlijk mee vooruit denk ik.
Over een jaar of 3 denk ik dat de lasers toch ook betaalbaar zullen zijn
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Raymond187

Ga eerst een nieuw scherm kopen.

De eerste offerte ontvangen, wacht nu nog op de 2e, zodat ik een keus kan maken en bestellen die hap.

Het wordt de Extrem BDC 250 0.9 gain, want de 2.0 gain is niet beschikbaar als oprol doek.

Mijn huidige scherm moet ook nog wel te verkopen zijn.

N1v3K

Goede keuze denk ik Ray. Om voor de 0.9 te gaan.
Ik heb zelf klein beetje spijt dat ik niet ook voor een daylight scherm ben gegaan. Die 0.9 gaat je prima zwartwaarden geven voor een woonkamer.  :thumbs-up:

Raymond187

Ben erg benieuwd, ik wil eigenlijk niet wachten met bestellen :D
Maar wil de 2e offerte afwachten, het zijn van 2 forum sponsors, maar ik heb geen prijs doorgegeven wat de eerste bied. Vind ik niet netjes.

Gistermiddag een milestone met onze oudste zoontje. Die is nu 5, en normaal vind hij alleen tekenfilms leuk, maar gisteren het doek afgerold, en guardians of the galaxy 1 samen gekeken. Op de bank, popcorn erbij, en kopje thee  8)

Samen met me zoontje genieten van me hobby  :wub: :wub:

Vanwege het middaguur en het lichtval, was het prima kijken met de lamp in ECO. Meer dan prima was het ook niet. Dus ben erg benieuwd als het nieuwe scherm hangt.

Als het nieuwe doek hangt, ga ik weer verder kijken voor eventueel een andere PJ. Als het mij al zat winst oplevert, zodat ik kan wachten met het kopen van een andere PJ, dan wacht ik wel. Eerst genieten van de verbetering, dan volgende upgrade en weer genieten.

Ga wel groter projecteren, wil de 250cm tov nu 230. Toch 20cm erbij  8)

chansig

Nice...al zal hij weinig van de film begrijpen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raymond187

Klopt. Alles op zijn tijd :)

Hij wil graag Engels leren, dus laat ik hem ook alle animaties in het Engels kijken.

chansig

Precies..gewoon lekker kijken en wat hij oppakt, pakt hij op. Eigenlijk maakt het niet uit wat je kijkt...tenminste zo ervaar ik dat.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Maikel_audionerd

De karakters van GOTG zijn zonder te begrijpen wat ze zeggen natuurlijk al erg interessant om te zien dus ik denk dat t een uitstekende keuze was. Misschien vraagt ie binnenkort wel 'pap is er ook een deel 2?' Haha. Hartstikke cool hoor [emoji2]


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Raymond187

Heeft er iemand een vergelijking tussen deze twee schermen gezien?

https://elitescreens.com/front/front/productdetail/product/36
en
http://cinedream.be/catalog/projectieschermen/xtrem-screen/ceiling-tensioned-0

On-Ceiling Classic Tensioned - 0.9 -250 - DBC

Als ik goed lees is die elitescreen 120"te kort, want die heeft een blackdrop van 12". Is vrij kort, en helemaal gezien ze adverteren met deze tekst.
Extra top black masking border for high ceiling installation

Raymond187

Geduld is op :)

Zojuist Cinedream gemaild voor het 250cm 0.9 gain on ceiling daylight scherm.

Ben benieuwd wat de levertijd is. Dan ff 2 maten optrommelen, om mee te helpen met ophangen.

denoontje

Feli


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Maikel_audionerd

Gefeliciteerd Ray [emoji43][emoji7]


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Atmoz

Citaat van: Raymond187 op november  6, 2017, 20:59:57
Geduld is op :)

Zojuist Cinedream gemaild voor het 250cm 0.9 gain on ceiling daylight scherm.

Ben benieuwd wat de levertijd is. Dan ff 2 maten optrommelen, om mee te helpen met ophangen.

Cool, goed bezig.
Gefeliciteerd O0

Alvast veel voorpret :D En natuurlijk succes met 't wachten ;D

Grtz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Citaat van: RalphH op november  6, 2017, 21:52:15
Cool!
Dat is het zeker buiten :D

Citaat van: denoontje op november  6, 2017, 21:41:35
Feli


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Citaat van: Maikel_audionerd op november  7, 2017, 04:40:14
Gefeliciteerd Ray [emoji43][emoji7]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Citaat van: Atmoz op november  7, 2017, 07:46:36
Cool, goed bezig.
Gefeliciteerd O0

Alvast veel voorpret :D En natuurlijk succes met 't wachten ;D

Grtz,

Atmoz
Thanks, maar heb nog niks, want de beste man reageert niet op mijn mail. En geduld is niet mijn sterkste kant, dus ben nu toch aan het kijken voor de Elitescreen 5D.
Marcel zijn toko is niet ver hier vandaan.

Weet alleen niet of ik een andere HDMI moet hebben, want ik wil ook een andere mediaplayer of andere videokaart voor de HTPC.


Dat is erg fraai, met zoveel dag licht.

Dirk

Citaat van: Raymond187 op november  9, 2017, 19:34:22
Thanks, maar heb nog niks, want de beste man reageert niet op mijn mail. En geduld is niet mijn sterkste kant, dus ben nu toch aan het kijken voor de Elitescreen 5D.
Marcel zijn toko is niet ver hier vandaan.
heb je het dan over Werner?

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea