Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Raymond187

Kan je zo,n elektrisch ding ook met de hand uitrollen? Of gewoon eerst aansluiten. Moet dan 7 aders in dat kastje friemelen.

Maar idd dan weet je het zeker. Good thinking  :D

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


Raymond187

Morgen hopelijk, dan komt een maat helpen. Ding alleen ophangen is onmogelijk.

Gaat wel wat tijd in zitten want het moet goed recht hangen. Ik wil de PJ zo haaks mogelijk hebben zonder lens shift te hoeven gebruiken... iig horizontaal.

Wordt dus even goed meten op het plafond.

Denk de laserpen op de pj plakken hart lens. Dan kan ik ook mikken waar midden scherm is.

Raymond187

Zo alles hangt op ze plek. Meeste werk zat het in het uitmeten. Ik wilde de lens shift zo min mogelijk gebruiken. Alleen de hoek vanaf de PJ beugel was even zoeken en zoemen.

In de middag hing het scherm en de PJ. Hart lens was midden scherm. Scheelt vast iets, maar ik heb elke x vanuit dezelfde muur gemeten. Kabels zijn nog niet weg gewerkt. Ik moet morgen kabelgootjes kopen. Plafond ontvetten en dan met goeie dubbelzijdige plakband vastplakken. 

Alles aansluiten en kijken of het wel werkt :D

Scherm gaat naar beneden..ok dat is handig. Hij gaat niet ver genoeg naar beneden. Hij hangt 15CMboven me center. HHmm balen, want dat is voor mij te hoog. Even de blackdrop opgemeten en blijkt dat deze 28cm gezakt is, dus kan nog 10cm zakken. Kan wel op het knopje drukken, maar lager gaat hij niet. Manual...who bist du. Ok inbus en binnen in de kap zitten 2 slotjes. ff blijven draaien en hop die zakt..zelfs tot 40cm. Daar maar gestopt, geen idee of het scherm van de rol afdondert.  Nu hangt het scherm 4.5cm boven met center.

PJ hangt recht boven me hoofd op de bank, met de fan die naar voren uitblaast.

In nachtstand hoor ik hem amper, tenzij ik erop let. Dag stand hoor ik hem irritant aanwezig zijn. Gelukkig is het in de avond hier aardedonker. Alleen als we smiddags willen kijken of in de namiddag ivm de kleine man die een tekenfilm wilt kijken dan is de dagstand nodig, maar dan is het beeld ook prima. Dat is wel met de gordijnen dicht en de verduisterde plisee's in de keuken ook dicht. Even kijken welke kleur gordijnen we willen en dan bestel ik voor in de huiskamer lichtwerende gordijnen.

Film kijken vind ik het fijnst als het beeld voor me neus is. Dus oog hoogte ~ midden beeld. Dat is nu niet mogelijk, maar als ik een film opzet die zwarte balken boven en onder heeft dan geef ik een zwengel aan de lens shift, zodat het beeld onderin zit. Dan kijkt het echt fijn. Ok je ziet geen ondertiteling, maar dat hebben wij altijd uitstaan.

Enige te doen is de kabels dus netjes weg werken.

Bestaan de stroomkabels die in de PJ ( en PCs ) moeten met een lange lengte? 10M oid?

Die van het scherm is perfect. Dat kastje hang ik in de hoek tegen de witte muur. En dan zo de WCD in.

Enige wat nog geld gaat kosten is een nieuwe lamp. Lamp heeft nu 1000 uur gespeeld, en ik wil hem laten kalibreren. Even kijken waar ze een lamp verkopen en kunnen kalibreren (ISF). Ik wil gewoon optimaal beeld wat deze PJ kan leveren.

Kreeg van de week een Appie. De buurman van mijn wijlen pa. Die heeft een mancave en ook gek op films. Hij verkocht zijn oude PJ TW2900 en elec. 210m scherm. Mocht het meenemen voor 500euro. Geen geld dacht ik, maar de 5500 en de kingpin tap240 scherm is toch een stuk beter.

Ik ben er erg blij mee, het beeld vind ik nu al top en heb al 2 films gekeken :D

Mockingjay part 2....snap niet zo goed waarom ik dat kijk, vind geen enkele leuk..
King kong. In de bios toen gezien en vind deze wel leuk.

Altijd al gezegd films moet je beleven en met dit scherm en het geluid erbij  :wub:

Wij, mijn vrouw en ik hebben een doel gezet, en dat is verhuizen naar Brabant waar ze vandaag komt en dan een vrijstaand huis of als nu een 2-1 kap, maar dan 180m2. Dan komt er een HT ruimte. tot die tijd lekker hier genieten.

Knubbe bedankt voor de spullen. Ralph bedankt voor de tips.

Straks mad max kijken. Fury road .


OOhhh als iemand interesse heeft in een lamp voor de Epson tw5500 met 1000 uur. Let me know.

Raymond187


knubbe

Fijn dat het bevalt  :pompom: Ben erg benieuwd naar de foto's.
Succes nog met het 'afwerken'!

Leuke lange termijn plannen trouwens  :clapping: mancave  :popcorn:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

RalphH

Dikke ervaring zo he? Super dat het bevalt en dat alles gelukt is.
Veel plezier er mee jullie en ben benieuwd naar de kelder die je hier om de hoek gaat bouwen ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


denoontje


Raymond187

Citaat van: knubbe op maart 27, 2016, 21:04:41
Fijn dat het bevalt  :pompom: Ben erg benieuwd naar de foto's.
Succes nog met het 'afwerken'!

Leuke lange termijn plannen trouwens  :clapping: mancave  :popcorn:
Toch een blijvende wens. We hebben de ruimte op zolder 11x6, maar dat wordt straks de werkkamer voor de webshop.

Citaat van: RalphH op maart 28, 2016, 11:08:05
Dikke ervaring zo he? Super dat het bevalt en dat alles gelukt is.
Veel plezier er mee jullie en ben benieuwd naar de kelder die je hier om de hoek gaat bouwen ;D
We zijn van de week weer gaan rekenen om dat vrijstaande huis te nemen. Mjahh we zouden dan wel dezelfde kosten voor het huis hebben, maar we willen juist met de kosten omlaag de aankomende jaren. Dus toch besloten om het huis te verkopen, en hier een en ander te gaan verbouwen. Volgende week komen ze de tuin aanleggen. Dan ff kijken voor en nieuwe vloer+vloer (hoofd)verwarming. En de hypotheek deels af te lossen.En de rente misschien aan te passen. Scheelt ons bruto ~900 pm.

Citaat van: denoontje op maart 28, 2016, 12:45:42
Topper....dan nu tijd voor een m&g bij jou[emoji48]
Kan zeker, alleen in de avond hebben we pas beeld :D

Paar foto's. Moet nog opruimen. En de HDMI en stroomkabel (Net een nieuwe besteld) van de PJ moeten nog weggewerkt worden. Vandaag geen zin meer.



Maro

Welkom bij de Beam Club Ray. Geniet ervan. Heb zelf gisteravond nog de laatste Star Wars BR op de beamer gekeken en dan weet je weer dat je nooit meer zonder wilt.  :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

RalphH

Citaat van: Raymond187 op maart 28, 2016, 16:47:59
Dus toch besloten om het huis te verkopen


Ah, ok dat jullie die gingen verkopen begreep ik. Dacht uit de vorige post te begrijpen dat er nieuwe plannen waren om te moven. Maar dat zag ik dus verkeerd. ;)

Succes met de tuin, altijd fijn als die op orde is.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

N1v3K

Ik heb dezelfde!  .... stofzuiger  :P

Zie ik het nou verkeerd, of plooit het scherm rechtsonder toch een beetje?

denoontje

nice hoor!

je had wel even je auto's mogen opruimen :p

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Citaat van: Maro op maart 28, 2016, 16:51:39
Welkom bij de Beam Club Ray. Geniet ervan. Heb zelf gisteravond nog de laatste Star Wars BR op de beamer gekeken en dan weet je weer dat je nooit meer zonder wilt.  :headbanging:
Thanks :D

Starwars heb ik ook als BR box. Vlak voor ep 7 uitkwam alles weer gezien. Denk dat ik wel .... ze nog een x ga kijken  :popcorn: :popcorn:

Citaat van: knubbe op maart 28, 2016, 16:53:36
Ziet er netjes uit Ray!
Thanks. Ik weet zelf niet hoe ik het mooier weg kan werken behalve gaan frezen.

Citaat van: RalphH op maart 28, 2016, 17:37:37
Ah, ok dat jullie die gingen verkopen begreep ik. Dacht uit de vorige post te begrijpen dat er nieuwe plannen waren om te moven. Maar dat zag ik dus verkeerd. ;)

Succes met de tuin, altijd fijn als die op orde is.
Wij zijn nooit verstandig geweest als het om financiele beslissingen gaat. Nu we een gezin hebben toch maar doen :D Maar goed we hoeven hier ook niet weg. Huis is groot genoeg en kan nog 2 ruime kamers erbij maken als het nodig is.

Tuin is een uitdaging. Maandag komen ze alles maken en ik heb dit weekend de tijd om alles eruit te halen. Gelukkig komen 2 maten helpen. De vrouw wilde een zwembadje van 3x2 in de tuin. En ik minder onderhoud. Dus we hadden een deal hahaha.

Citaat van: N1v3K op maart 28, 2016, 17:41:36
Ik heb dezelfde!  .... stofzuiger  :P

Zie ik het nou verkeerd, of plooit het scherm rechtsonder toch een beetje?
Zuigt goed he  :angel:

Klopt helaas. Kleine kronkel, maar tijdens film kijken zie je dit niet. Ik heb er naar gekeken en ik zie al wat het probleem is. Onderin heb je die gewicht balk. Daar is hij tussen uitgeschoven. Dus als ik zin heb even los maken en goed terug plaatsen.

Citaat van: denoontje op maart 28, 2016, 17:45:09
nice hoor!

je had wel even je auto's mogen opruimen :p
Ff racen met de kleine man. Altijd goed om even ze energie kwijt te kunnen hahaha...

Citaat van: RalphH op maart 28, 2016, 17:51:35
Jaaa, wij ook haha!
En hoe vind jij dat die zuigt :D

Heb mezelf ook overtroffen met lekker eten dit paasweekend. Heb Thaise masaman curry en thaise red curry gemaakt. Zo lekker heb ik ze nog niet eerder gemaakt  8) 8)

denoontje

[quote ]

Heb mezelf ook overtroffen met lekker eten dit paasweekend. Heb Thaise masaman curry en thaise red curry gemaakt. Zo lekker heb ik ze nog niet eerder gemaakt  8) 8)
[/quote]
Nu is een m&g niet meer te voorkomen

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Citaat van: denoontje op maart 28, 2016, 20:40:53
Nu is een m&g niet meer te voorkomen
Lust jij zuk lekker eten dan wel :D

De red curry paste heeft 35 verse rode pepers.... die kleintjes.

M&G komt er sowieso weer.

Vanochtend een nieuwe lucht filter besteld voor de PJ.  :thumbs-up:

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Gisteren de nieuwe lucht filter ontvangen van Epson. Had maar een nieuwe gekocht, degene die erin zat had ik uitgeklopt, maar was naar mijn mening te vies. En voor die 2 tientjes loont het behoorlijk om een nieuwe te plaatsen.

Vanochtend naar een PJ service center gebeld, om te vragen of onderhoud nodig is met 1000 uur op de lamp. Hij gaf aan dat het filter vervangen voldoende is, zolang de PJ niet teveel lawaai maakt EN als je geen vlekken ziet.

Beide is nee, dus ik laat het bij de nieuwe filter.

Ralph jij had de PJ een x open gemaakt he? Kan die FAN eruit gehaald worden?