Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Raymond187

Mis nog een wireless keyboard met touchpad.

BT verbinding of RF?

W.Otter

#2276
http://www.asus.com/nl/Mini-PCs/VivoPC_VM60/

zoiets dan?

volgens mij geen optische drive maar ik kan niet uitvogelen waar de sleuf danvoor is...

heb zelf ook net een HTPC samengesteld en besteld, best lastig om na een tijdje kennis op te doen van de mogelijkheden, ik heb ook gekozen voor een kleine behuizing die matchted met de rest van mijn set, de kleine behuizing gaat echter wel veel lawaai/warmte genereren (zeker achter een kastdeurtje). dus om dan de componenten op elkaar af te stemmen is best wel lastig. Het uren lang doorspitten van reviews en specificaties van CPU koelers of ze de juiste hoogte hebben is daarbij wel vermoeiend af en toe.

echter heb ik een leuk lijstje en kan niet wachten tot ik alles binnen krijg!

Behuizing: OrigenAE s8 (met infrarood voor gebruik van harmony touch)
Moederbord: ASrock z97e-ITX/ac
Processor: Intel Core i3 4330 / 3.5 Ghz met Intel HD Graphics 4600
CPU koeler: Noctua NH-L9i
PSU: Be quiet! SFX Power 2
RAM: Kingston HyperX FURY Blue Series 2x4gb ddr3-1866
Optische drive:LG Blu-ray Combo SATA CH12NS30 OEM
SSD: Samsung 850 EVO Series (120gb opslag gaat via NAS of interne schijven, ssd is puur voor OS)
OS: windows 10 & KODI
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187

Die CPU koeler is wel interessant qua hoogte. .

IN elkaar zetten is een leuk klusje. Kabels netjes weg werken. Goeie CPU paste gebruiken. Ik heb de Arctic silver 5. Prima spul.

Mooi behuizing.
Vivoding hoef ik niet. Bouw lekker zelf.

high-q

Citaat van: Raymond187 op september  8, 2015, 09:15:32
Mis nog een wireless keyboard met touchpad.

BT verbinding of RF?

Als je windows als OS hebt kun je Mouse Pro  als service op de achtergrond draaien. Kan je met je phone/tablet (touchpad/keyboard) je htpc bedienen. Verkeer gaat over ip.
Heb het zelf zowel op mac als pc draaien.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Thanks. Dat is nog beter. Ik ga ff kijken hoe ik dat moet configureren.

Raymond187

Maybeeee...binnenkort setje speakers erbij  :headbanging:

ff kijken of we uit kunnen komen met de prijs. Het is wel een takke eind rijden....ppffff 2 uur enkele rit  :-X

RalphH

Whaaaat?! vtelvtel! Het gewenste setje Tannoys?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Si

4 x 638 zou voorlopig een top oplossing zijn, tot alles vervangen wordt.

Raymond187

Mooi. We hebben een akkoord. Nu ff kijken wanneer ik ze kan ophalen. Ff kijken of ik het kan combineren met een werk afspraak.

RalphH

Naaaice.
Proficiat! De +609's voor 7.1 aanhouden?  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

7.x lijkt me niks voor in onze huiskamer. 6x5 is daar te klein voor. Denk goed plaatsen en afstellen ARC is 5.1 beter. En de 609 zijn geen kleine speakers. Die op het dressoir erbij gaat geen toestemming krijgen va nde Misses  :pompom: :pompom:

Raymond187

Volgende week donderdag ochtend zit ik in Sittard. Speakers ophalen  O0

Daarna weer alles opnieuw inmeten. En soundcare spikes erbij kopen.

Raymond187


knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Thanks heren.

Zo...best ritje was dat zeg. Geen files gelukkig via de A73. FF op en neer. denk 3.5 uur gereden.

Hoppahhh


Speakers hebben jaren op zolder gestaan, maar in de doos dus niet beschadigd oid.

Ik ben er erg blij mee. Denk qua speakers de beste tussen oplossing.

En aangezien ik afgelopen zaterdag geen pech heb gehad met pokeren zijn deze speakers betaald door me maten  :headbanging: :headbanging: hehehe

Vanavond neerzetten en ARC weer inmeten en afstellen. Zin in  :clapping: :clapping:

Raymond187

Iemand een setje (gebruikte) soundcare spikes m6 in de aanbieding  O0

RalphH

Niiice!
Zag nog en setje staan, toch 7.1? ;D



(weg met die kast :headbanging:)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Die vraag ter veul veur  :crazy:

Ik heb 250 betaald. Er zitten alleen geen voetjes bij.

Maar ik heb de 609 MK II nu over. Dus 7.1 kan sowieso....alleen ..... LS kabel daar krijgen is een flinke uitdaging. Achter de plinten kan dat wel, maar langs de tuindeur is er geen ruimte meer, omdat er ook al een sub kabel ligt.
Wel jammer :(

Zou het betaalbaar zijn om andere filters erin te zetten? En hoe kom je te weten wat voor filters erin kunnen? Zitten hier op het forum filter mensen? :D

RalphH

Citaat van: Raymond187 op september 17, 2015, 15:30:12
Zitten hier op het forum filter mensen? :D

Gebruik ik niet meer, espresso machine :P.

Had niet naar de prijs gekeken, maar geloof je meteen als ze aan de prijs waren. Ik heb nog 1 kapotte 609, twijfel over upgrade. Mocht niet naar 7.1 gaan, er niet vanaf komen en ik besluit het bij het oude te houden, dan hoor je het.

Audioloog heeft geloof ik van een setje S8's de filters aangepast ergens dit jaar. Misschien kun je hem eens vragen.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Gefeliciteerd man!

Veel plezier met instellen en geniet van je 4G setup  8)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Citaat van: RalphH op september 17, 2015, 15:39:05
Gebruik ik niet meer, espresso machine :P.

Had niet naar de prijs gekeken, maar geloof je meteen als ze aan de prijs waren. Ik heb nog 1 kapotte 609, twijfel over upgrade. Mocht niet naar 7.1 gaan, er niet vanaf komen en ik besluit het bij het oude te houden, dan hoor je het.

Audioloog heeft geloof ik van een setje S8's de filters aangepast ergens dit jaar. Misschien kun je hem eens vragen.
Ahhh jij bent van de G. Cloony koffie B-)


Ik heb een setje 609 MK II in de aanbieding inclusies mooie speaker standands  O0
http://www.besthomecinema.nl/norstone-stylum-2-zwart.html

Ik ga een topic maken. Ff kijken wat daar uit kan komen.

Citaat van: high-q op september 17, 2015, 15:51:54
Gefeliciteerd man!

Veel plezier met instellen en geniet van je 4G setup  8)
Thanks gaat zeker lukken.

Dit weekend geen afspraken...

Denk Age of ultron kieken :headbanging:

RalphH

Citaat van: Raymond187 op september 17, 2015, 16:11:50
Ahhh jij bent van de G. Cloony koffie B-)

Nope Lidl ;D



Citaat van: Raymond187 op september 17, 2015, 16:11:50
Ik heb een setje 609 MK II in de aanbieding inclusies mooie speaker standands  O0

Aaaaaah, bende gij da? ;)

Citaat van: Raymond187 op september 17, 2015, 16:11:50
Denk Age of ultron kieken :headbanging:

Veeel plezier.
Ben benieuwd. Ik heb m vorige week gekeken en miste nogal wat in het geluid, moest m ook erg hard zetten tov andere films. :S

Veel plezier ook met afstellen hè!
Tijd om weer eens samen te komen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

#2298
mis nog een pic van de opstelling :P

veel plezier ervan!

Raymond187

Aarrgggg  irritant soms dat ARC software+mic werkend te hebben. Ik heb 1 laptop met een COM poort en WIn7. Herkend die de mic niet. Driver issue, maar uninstall en weerterug werkt niet. Driver wel geinstalleerd, maar kan het apparaat niet starten....D8 mic misschien stoek. Na een uur was ik het wel zat. Denk ff andere laptop pakken ook Win7. Daar doet hij het meteen op, maar deze laptop heeft geen COM poort.....en de keyspan die ik heb kan ik natuurlijk nergens vinden :D

...piepp piepp...

Uhhmm mic dus niet defect.

Andere laptop weer. Ziet een audio device, but same bs...zucht.....

Andere user aangemaakt en in de admin groep gegooid. Restart en alles werkt....

Windows..[facepalm]

Eerste meeting
Fronts+rear


Center+sub


Valt me op dat ze alle 4 bij 1500hz een dip of dipje hebben. En juist de gekruisde speakers hebben ~dezelfde grafiek. Dus right front is hetzelfde als left rear. Denk dat ik de left rear naar left front ga plaatsen. Het ligt niet aan de plaatsing. Ik heb de mic al een x 50cm van de speaker gehad, maar kwam hetzelfde uit. Ik had iemand van Tannoy gesproken en die zei dat op dat punt de overgang was....ik begreep hem toen niet en nu nog steeds niet :D Denk dat het beter is als de speakers die het dichts bij elkaar staan als response naast elkaar staan.

Kan helaas niet verder. De bazin wil expeditie kneuzen kijken  :-X

Citaat van: denoontje op september 17, 2015, 20:12:46
missie nu een pica van de opstelling :P

veel plezier ervan!
Is het te donker voor nu. KOmen wel.

De rears moeten wel een stuk omhoog. Ff kijken hoe ik dat kan doen. 10cm zou mooi zijn.

Citaat van: RalphH op september 17, 2015, 16:17:16
Nope Lidl ;D

Aaaaaah, bende gij da? ;)

Veeel plezier.
Ben benieuwd. Ik heb m vorige week gekeken en miste nogal wat in het geluid, moest m ook erg hard zetten tov andere films. :S

Veel plezier ook met afstellen hè!
Tijd om weer eens samen te komen.

Had de film al in de bios gezien. Ben benieuwd. Denk van het weekend ff kijken.