Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Raymond187

Citaat van: HTip op juni  4, 2014, 16:42:15
Van harte gefeliciteerd Raymond! :pompom: Geniet ervan en elkaar! :wub:
Bedankt Philip. gaat zeker lukken :D

Citaat van: RubenV. op juni  4, 2014, 17:28:12
Van harte Raymond! En zoals Philip al schreef, geniet ervan en van elkaar   :pompom:
Thanks Ruben  :pompom:

Citaat van: Maro op juni  4, 2014, 17:34:41
Feli Ray, maak er wat moois van. Begin is iig al goed.  :pompom:
Mooier dan het geschenk van een zoon gaat het niet worden, maar ervan blijven genieten wel  :headbanging:
Al heb ik soms wel zin om ze keeltje dicht te knijpen hahaahah :D :D

Citaat van: morca op juni  4, 2014, 17:53:18
Gefeliciteerd Kerel,en dame natuurlijk  ;D
:headbanging: sank joe

Verbouwing is thuis al begonnen en deel 1 is gereed,

De trap is dicht gemaakt. Gisteravond heb ik alle naden netjes dicht gekit. Zelfs dit is al merkbaar qua geluid naar boven vanuit de huiskamer.

Volgende week beide trappen, spijlen en zijpanelen schuren en verven ( ik haat verven  :devil: ) Mjahh gebruik Sigma verf. En daarna komen er rubberen maanplaatjes op.

De deuren zijn bij Skantrae besteld, maar zijn weer deuren die niet op voorraad zijn :( 11 juli worden ze gebracht. En over ~2 weken worden de kozijnen erin gezet en de tussen wand gevuld met 10 CM steenwol. Gipsplaten ertegen aan en die ga ik spachtelputzen.

MVG

Hey Ray, ook jij nogmaals van harte proficiat! Heel veel geluk met elkaar!  :clapping:  :pompom: De kleur van je pak lijkt wel wat op het mijne?  :D

Ook succes met de verbouwing! Toppie!

knubbe

Proficiat! De kleine man maar meteen in eenzelfde pak gehesen? Mooi man!  :pompom:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187

Citaat van: MVG op juni  4, 2014, 20:53:29
Hey Ray, ook jij nogmaals van harte proficiat! Heel veel geluk met elkaar!  :clapping:  :pompom: De kleur van je pak lijkt wel wat op het mijne?  :D

Ook succes met de verbouwing! Toppie!
Thanks voor de 2e keer :D
Dan heb je ook een goeie smaak qua kleur  8)

Citaat van: knubbe op juni  4, 2014, 21:29:34
Proficiat! De kleine man maar meteen in eenzelfde pak gehesen? Mooi man!  :pompom:
Thanks. Ja jade kleine man waar papa zo trots op is. Kon helaas niet dezelfde broek en overhemd vinden in zijn maat :(


Deleted member

Goed bezig Ray! Wederom van harte feli aan jullie drieen!
Stereo-fan for life!

Raymond187

#1880
Thanks Paco

lynch1979


Raymond187


LuPo

One happy family! Van harte Raymond! :pompom:

Raymond187


Raymond187

De verbouwing vordert  :nopompom: Trap is dicht, geschilderd en vloermatjes liggen erop.

Het was een hele open trap. Nu niet meer  :headbanging:


We moesten even zoeken op internet wat we konden gebruiken als bescherming van de trap. Uiteraard de bekende traanplaat en vloerbedekking. Beide vinden wij niet mooi, dus zijn we (nou eigenlijk alle credits naar de vrouw) op onderstaande uitgekomen. Mico step in de kleur grijs/wit voor beide trappen.




De deuren moeten nog binnenkomen, maar om het toch al dicht te hebben, heb ik de deur van de werkkamer gepakt en erin gehangen. De deuren hebben natuurlijk dezelfde maat. 2315mm hoog en 930mm breed dus hang hem er zo in. Dit zijn ook standaard deuren dus hol van binnen. De nieuwe deuren hebben een dichte kern en zal meer geluid tegen houden  :headbanging:

Boven de deur zit nog geen glas, maar het scheelt nu al flink in geluid naar boven toe. En groot voordeel is dat een vriend het heeft gemaakt die zzp-er  is als timmerman en erg netjes werkt. En het netjes werken is het belangrijkste.

Onder de trap komen 4 a 5 planken. Extra berg ruimte  :pompom:

En qua geluid....tijdens klussen natuurlijk radio aan, nou als ik op de luisterplek hetzelfde laag ervaar als ik nu onder de trap zit dan heb ik qua laag nog weinig te wensen :D Maar goed dat is helaas niet het geval, maar als de deuren erin zitten en ik ga een film kijken dan kan ik de deur van de berg ruimte open zetten en die van de gang, zodat de huiskamer afgesloten is met 2 deuren tegen elkaar. Ik hoop dat het geluid dan meer in de huiskamer blijft. We shall see ... or hear.

Nog even geduld, want de deuren komen pas 11 juli :/

high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Joske007

Citaat van: Raymond187 op juni 30, 2014, 11:41:40
De verbouwing vordert  :nopompom: Trap is dicht, geschilderd en vloermatjes liggen erop.
Het was een hele open trap. Nu niet meer  :headbanging:
Heb ik in mijn vorig huis ook gedaan, zodat er onder de trap een bergruimte kon gemaakt worden, dus kan me goed voorstellen, dat het voor je een hele geduldige klus is geweest om het tot een goed einde te brengen  :worship:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Raymond187

Citaat van: high-q op juni 30, 2014, 12:10:43
Ziet er netjes uit!  :thumbs-up:
Thanks :)

Citaat van: Joske007 op juni 30, 2014, 19:55:00
Heb ik in mijn vorig huis ook gedaan, zodat er onder de trap een bergruimte kon gemaakt worden, dus kan me goed voorstellen, dat het voor je een hele geduldige klus is geweest om het tot een goed einde te brengen  :worship:
Ja de berg ruimte is heerlijk. We hebben best een ruime keuken 4.5x5 , maar toch ruimte te kort :D

Onder de trap ga ik rails ophangen, zodat ik daar de planken in kan hangen. Ik moet alleen even kijken hoe diep de planken moeten worden. Ik denk dat 30cm prima werkt.

Raymond187

Zaterdag de pullen gekocht voor  de trap kast aka Harry Potter ze slaapkamer :)

Ik ben toch wel wat geschrokken, van de prijs...€200.  Deze kast http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/departments/bedroom/11468/

  • 5 x rails 2M
  • 2 x rails 1M
  • 10 x plank 40 x 80
  • 4 x plank 18x40
  • 18 x beugels

De planken van 80cm waren €7.5 p/st. Zijn wel stevige en al afgewerkte planken. Zal daar wel aan leggen :)

Ik had zondag al wat gemonteerd, maar wat een extra bergruimte zeg  en ben pas op de helft.

Ik had er 2 losse spots in. Met die halogeen lampen van 50W. Iemand een idee hoe deze het best te gebruiken met aan/uit schakelaar? Ik dacht zelf aan deur open dan automatisch aan en dicht uiteraard licht direct uit.  Iemand ervaring met goede schakelaars?

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Raymond187

Hhmm ook een goed idee. Niet aan gedacht. Zal misschien nog wel beter uitkomen dan een schakelaar die bij de deur moet komen.

Thanks  :thumbs-up:

RalphH

Simpel deurschakelaartje niet veel goedkoper? Kast is al duur zat geworden ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Deleted member

Inderdaad! Ik heb ook een trapkast en daar zit gewoon een klikschakelaar op de deur. Als de deur open gaat, gaat ook de schakelaar om. Kost niet meer dan een tientje... hooguit!
Stereo-fan for life!

Raymond187

Me neefje zei ook al gewoon een schakelaar nemen. Kan ik bij de karwei kopen.

Citaat van: RalphH op juli  7, 2014, 21:38:07
Simpel deurschakelaartje niet veel goedkoper? Kast is al duur zat geworden ;)
Nou idd...Alles bij elkaar zo'n 2500e (inclusief 3 massieve Skantrae deuren en 1 met nevel glas). 20% meer dan berekend, maar komt door die trap bescherming. Die was 150e per trap x 2 dus. En ik heb de beneden trap 2 x geverfd, maar ziet er nu erg strak uit. Ik verwacht de trap niet meer te hoeven verven aankomende 10 jaar. Heb Sigma SU2 gebruikt. Is op water basis dus minder hard dan terpentine, maar slaat ook niet geel uit na ~3 jaar.

Uiteraard had ik geen rekening gehouden met 1 maat  :-X. De lange kant heeft 2 x 80CM planken dus kwam perfect uit met de korte kant...alleen zijn de rails natuurlijk ook 2CM breed vergetuhhh :[ 


Dus zal 2 planken van 80CM iets moeten inkorten, zodat ze er wel tussen passen.

Vrijdag worden de deuren geleverd en zaterdag komt me neefje stroom aanleggen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het laag beter wordt in de huiskamer, want als ik de kastdeur open doe dan is de huiskamer grotendeels afgesloten.

larzie

Ohh ben een tijdje niet op het forum geweest nog proficiat samen! :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

Terimakasi Larz :)

ZO voor alle lezers van mun topic

Proost



Atmoz


Thanks!

Die kan ik wel gebruiken hier op kantoor. Drijf zowat van m'n stoel... :baaa:

Weet niet hoe 't verder in NL is, maar hier in het zuiden is het echt fokking heet :D

Greetz & fijn weekend,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RalphH

Geniet r van!
Ik hoop op nog meer van deze dagen volgende week, heb nu standby dienst namelijk :nopompom: :nopompom:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Citaat van: Atmoz op juli 18, 2014, 15:13:34
Thanks!

Die kan ik wel gebruiken hier op kantoor. Drijf zowat van m'n stoel... :baaa:

Weet niet hoe 't verder in NL is, maar hier in het zuiden is het echt fokking heet :D

Greetz & fijn weekend,

Atmoz
Hier in de bewoonde wereld ook goed te doen....met AC aan :D

Citaat van: RalphH op juli 18, 2014, 15:17:53
Geniet r van!
Ik hoop op nog meer van deze dagen volgende week, heb nu standby dienst namelijk :nopompom: :nopompom:
Standby het hele weekend? Hoe snel moet je reageren? Bedoel dan inloggen.