de bouw van ruuds room

Gestart door ruud2, januari 12, 2008, 13:07:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ruud2

aan de balken ben ik vandaag niet meer toegekomen...het plafonneke echter....

iedereen een mooie jaarwisseling en de beste wensen en gezondheid voor het komende jaar.

grtn., Ruud



Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

RalphH

Gaaf zeg! Net of je zo naar buiten kijkt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

ruud2

//
Citaat van: RalphH op januari  1, 2014, 21:51:43
Gaaf zeg! Net of je zo naar buiten kijkt.

dank je Ralph, dat was nu juist mijn opzet ...een soort open dak idee.
maar bij regen blijft het wel droog binnen  ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

rovinggecko

Mooi hoor. Vind de balken ook wel wat hebben overigens. Weet niet of ik die er uit zou halen, misschien een verfje.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

ruud2

Citaat van: rovinggecko op januari  2, 2014, 10:59:24
Mooi hoor. Vind de balken ook wel wat hebben overigens. Weet niet of ik die er uit zou halen, misschien een verfje.

gaan er vandaag toch uit.  worden weer hergebruikt in het volgend project.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

rovinggecko

:) neem aan dat je deze klus eerst af maakt? Heb je een plek om te relaxen na afloop van volgende klussen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

ruud2

Citaat van: rovinggecko op januari  2, 2014, 11:05:43
:) neem aan dat je deze klus eerst af maakt? Heb je een plek om te relaxen na afloop van volgende klussen.

volgens m'n wederhelft weet je dat nooit bij mij ... :hehe:
zojuist de balken eruit gehaald en een eerste indruk van de ruimte ... nee ,geen galmbak maar juist heel prettig en dan zijn de muren nog kaal. kan best nog iets worden. :yawnee:
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

r_flagg

gave ruimte Ruud!

ben benieuwd hoe hij er in rl uitziet en vooral klinkt !! :headbanging:
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

ruud2

Citaat van: r_flagg op januari  2, 2014, 14:19:40
gave ruimte Ruud!

ben benieuwd hoe hij er in rl uitziet en vooral klinkt !! :headbanging:

je weet waar mijn huis woont.......... ::)
en dit is pas de basis.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Joske007

Die hoogglans hemel valt beter mee dan ik eerst in gedachten had, best knap gedaan  :headbanging:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

ruud2

eindelijk de hoofdverlichting aangebracht, spandraden  enz .  de  zelfgemaakte spanner zit aan de andere zijde van de muur ( op zolder)
De muurrozetten zijn gemaakt van rvs deurklinken , recycling.....
in de luisterruimte hangt de verlichting op 3.2 m, hoogte .. :baaa: op het wiebel trapje , wordt het evenwicht zwaar verstoord als je op de achtergrond de perfoplaat ziet...



Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

quattronl

Wordt steeds mooier.
De lampen links en rechts hangen niet even hoog of is dat gezichtsbedrog?
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

ruud2

Citaat van: quattronl op januari  3, 2014, 18:18:47
Wordt steeds mooier.
De lampen links en rechts hangen niet even hoog of is dat gezichtsbedrog?

ben voor de zekerheid nog even gaan checken, maar nee, het hangt allemaal evenhoog.
waarschijnlijk ligt het aan de fotograaf... :hehe: heeft de camera niet helemaal rechtgehouden... :sneaky2:
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

rovinggecko

En je dak was niet gelijk, schreef je dat eerder niet?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

ruud2

Citaat van: rovinggecko op januari  3, 2014, 19:50:23
En je dak was niet gelijk, schreef je dat eerder niet?

ja, dat klopt , de voorzijde is 5 graden steiler dan de achterzijde en die kent ook nog een knik.
de knik valt gelijk met de een muur die deel uitmaakt van de luisterruimte en is de muur achter de boxen.
dus de knik valt buiten de luisterruimte , maar de 5 graden verschil kom je op diverse plaatsen tegen zoals het hangen van de sterrenhemel, naar achteren zou deze een paar centimeter breder moeten zijn maar door het ophangsysteem stabiliseert dit zich weer  horizontaal in het midden en die twee centimeter moet je dus wegwerken met de  (Gelijke) breedte van de koof...kan je me volgen
en dat uit zich weer dat er in principe de led verlichtingsstrip net te zien is als je helemaal naar de achterzijde loopt, straks kan dat niet meer dan val je over de versterkers en andere zooi.
De verschillende hellingshoeken zit in het ontwerp van het huis, niet dat het slordig gebouwd is hoor.
niet dat zoiets dramatisch is, maar je loopt zo tegen praktische probleempjes op.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

rovinggecko

Houdt het uitdagend zullen we maar zeggen...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

ruud2

vandaag alles leeggeruimd, puin naar de stort gebracht enz, enz.
Op het dichtstucken van de balklidtekens  na is de planning deze vakantie gehaald.
Komend zijn de voorbereidingen voor de smeervloer met rubber ondervloer.
Eerder had ik gemeld dat de smeervloer maar  ca. 38 mm dik zou worden maar nu bleek dat op de dunste zijde te zijn.
De andere zijde was bijna 7 cm dik, wat een nomale dikte is. de oude vloer liep behoorlijk af.... :turn:
De eerder voorziene drukproef en het daarvoor gemaakte proefmonster gaat daarom niet door, de dikte is immers voldoende.
Volgend is het uitzetten van de vloerdikte en de uitsparingen voor de bekabeling.
Maar eerst weer "normaal" werken bij de werkgever   :devil:  :baaa: :-\ , nu voorlopig alleen weer de weekeinden ...

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

VlisChris

Als 7cm de normale dikte is, is 3.8 dan niet zo dun dat je ben moet zijn voor scheuren ofzo?
Tenslotte, ik kan me niet voorstellen dat er "zomaar" standaard voor 7 wordt gekozen?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

ruud2

Citaat van: Christiaan S op januari  5, 2014, 01:34:06
Als 7cm de normale dikte is, is 3.8 dan niet zo dun dat je ben moet zijn voor scheuren ofzo?
Tenslotte, ik kan me niet voorstellen dat er "zomaar" standaard voor 7 wordt gekozen?


kijk even op pagina 3, daar is de smeervloer dus dun en heeft scheuren.
Daarop heb ik besloten om de smeervloer eruit te halen , daarbij kwam ik erachter dat ik begonnen was juist op het dunste gedeelte van de vloer , deze liep dus ruim 3 cm. af of op , is maar hoe je het bekijkt.. :exclamation:
Bij de deur was deze gewoon ca. 7 cm zoals het hoort . zie  foto's pagina. ..
onoplettendheid bij de bouw zullen we maar zeggen...
plaatselijk ophogen en egaliseren van de vloer , zie ik als aanmodderen..  >:D
gewoon eruit en een nieuwe vloer, kabelgoten erin enz.
de kosten zijn het niet, wel wat meer werk...hoort bij de hobby .....  ;D

grtn., Ruud



Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

VlisChris

Citaatkijk even op pagina 3, daar is de smeervloer dus dun en heeft scheuren.
Na mijn vorige post hier heb ik je topic eens helemaal doorgelezen. En ik kwam de scheuren daarbij tegen ;)

Blijft een prachtig project om te zien. De transformatie begint erg grote vormen aan te nemen 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jvanhambelgium

Je gaat de wanden nog schilderen ? Hoe ga je dat doen ? Rolletje of spuit ? Met gyproc moet je natuurlijk voldoende primer gebruiken en je wil niet "de gaatjes" teveel toesmossen natuurlijk want dan heeft dat wel impact op akoestisch gedrag.
Met een spuitpistool ontkom je er niet aan dat de gaatje verf krijgen en dus absorptie verstoren. Met een rolletje "smos" je ook snel gaatjes toe...Het zal toch een secuur werkje worden...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

ruud2

Citaat van: jvanhambelgium op januari  5, 2014, 15:36:02
Je gaat de wanden nog schilderen ? Hoe ga je dat doen ? Rolletje of spuit ? Met gyproc moet je natuurlijk voldoende primer gebruiken en je wil niet "de gaatjes" teveel toesmossen natuurlijk want dan heeft dat wel impact op akoestisch gedrag.
Met een spuitpistool ontkom je er niet aan dat de gaatje verf krijgen en dus absorptie verstoren. Met een rolletje "smos" je ook snel gaatjes toe...Het zal toch een secuur werkje worden...

De wanden zullen uiteindelijk wel geschilderd worden, aangezien de gaten  vierkant 12 mm zijn zullen ze niet snel verstoppen..versmossen..
Dus tzt. gewoon met de roller en latex
kleur: licht warm grijs
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

jvanhambelgium

Probleem, en dat heb ik ook ondervonden met mijn zelfbouw perforated absorbers is dat de zijrandjes ook dezelfde kleur moesten hebben of da was lelijk. Jij gaat hetzelfde hebben, elk van die gaatjes gaat vanbinnen spierwit blijven..Mij stoorde het mateloos ... Laten we hopen dat jij er niet van wakker gaat liggen 😁
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Etiennevh

Citaat van: jvanhambelgium op januari  5, 2014, 16:42:53
Probleem, en dat heb ik ook ondervonden met mijn zelfbouw perforated absorbers is dat de zijrandjes ook dezelfde kleur moesten hebben of da was lelijk. Jij gaat hetzelfde hebben, elk van die gaatjes gaat vanbinnen spierwit blijven..Mij stoorde het mateloos ... Laten we hopen dat jij er niet van wakker gaat liggen 😁
Met spuiten kan je dat wel oplossen lijkt me?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

ruud2

#224
Citaat van: jvanhambelgium op januari  5, 2014, 16:42:53
Probleem, en dat heb ik ook ondervonden met mijn zelfbouw perforated absorbers is dat de zijrandjes ook dezelfde kleur moesten hebben of da was lelijk. Jij gaat hetzelfde hebben, elk van die gaatjes gaat vanbinnen spierwit blijven..Mij stoorde het mateloos ... Laten we hopen dat jij er niet van wakker gaat liggen 😁

bedankt voor de tip Jan !
Nu snap ik jouw probleem ook beter.
Met een stuk afval gyproc probeer ik het gewoon eens uit, kan alleen met de roller.
en ja, de gips zuigt alle vocht op zonder echt van kleur te willen veranderen
Maar de afwerk karton van de gyproc is zelfs nog een fractie donkerder dan de latex die gebruikt gaat worden.
heel lichtgrijs latex op wit gyproc ( binnenzijde gaatjes)
Over een paar maanden heb je antwoord... :colgate:

Het enige wat me opvalt , stoort is een groot woord , dat als je dicht op de gyproc staat dat je scheel wordt van het regelmatige gaatjes patroon. :crazy:
Vanuit de zetel heb je daar geen last van.


Citaat van: Etiennevh op januari  5, 2014, 17:12:32
Met spuiten kan je dat wel oplossen lijkt me?

spuiten kan niet , de gyproc is voorzien aan de achterzijde van een zwart akoustisch doek, en die moet zwart blijven ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.