Welke LP heb je het laatst aangeschaft

Gestart door advr, juni 4, 2006, 23:10:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jumping Jack

Plopjes of kraakjes kun je op zicht niet uitschakelen, enkel de grovere tekortkomingen... En sommige platen blijven ploppen en kraken, ook al was je ze 100x. Part of the game.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

Citaat van: Jumping Jack op maart  4, 2014, 20:19:34
Plopjes of kraakjes kun je op zicht niet uitschakelen, enkel de grovere tekortkomingen... En sommige platen blijven ploppen en kraken, ook al was je ze 100x. Part of the game.

Dat heeft ook zijn charme  ;)

gruiter

Vandaag een fijn album van Melanie de Biasio - No Deal ontvangen.

eddy135

Citaat van: clockwork op maart  4, 2014, 20:09:26
Volgens mij wordt de term 'mint' zo nu en dan wel erg losjes gebruikt.

Wellicht een beetje off topic: maar waar kijken jullie naar als je een tweedehands exemplaar beoordeelt? Ik vind het erg lastig om optisch een plaat te beoordelen.

Ik koop best veel tweedehands, en kijk eigenlijk altijd of platen nog een beetje glimmen...

Helemaal dof is gewoon grijsgedraaid, en laat ik meestal lekker staan. ;)
Krassen kun je meestal gewoon wel enigszins zien.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Jumping Jack

#2154
Gekregen als vervroegd verjaardagscadeau van mijn vrouw:

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

En je bent in december jarig ?

Veel plezier ermee...mooie box.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Actionhost

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

remco320

Mag ik mijn vrouw eens langs sturen voor een korte cursus? Vinyl kopen voor je partner;) lijkt met geweldig als ze dat zou doen.

advr

Citaat van: gruiter op maart  4, 2014, 21:20:19
Vandaag een fijn album van Melanie de Biasio - No Deal ontvangen.


Laatst ook iets van gehoord, vond het ontzettend mooi.  Misschien ook maar eens op LP aanschaffen.  ::)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jumping Jack

Citaat van: chansig op maart  7, 2014, 20:24:51
En je bent in december jarig ?

Veel plezier ermee...mooie box.

Gr Hans

Volgende week  :tounge2:. Zeker een mooie box. De meeste had ik al wel een versie van, maar dit is natuurlijk wel een mooie uitgave en goede persingen. Alleen zonde dat bij zo'n kostbare box geen degelijke binnenhoezen worden gebruikt. Je riskeert al krassen van zodra je de platen uit de kartonnen hoes neemt...

Citaat van: remco320 op maart  8, 2014, 20:23:04
Mag ik mijn vrouw eens langs sturen voor een korte cursus? Vinyl kopen voor je partner;) lijkt met geweldig als ze dat zou doen.

Ah, daar ga je al in de fout: je gaat er van uit dat het met een korte cursus kan... Nee, ik krijg wel vaker eens een plaatje van mijn vrouw. Dat is zowat het enige waar ze mij een plezier mee kan doen op cadeaugebied, andere zaken boeien me veel minder en heb ik niet 'nodig'.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

Ibrahim Maalouf - Wind (had hem al op cd, maar op vinyl klinkt hij wel erg lekker)

Mordante

#2161
Deze LP van het weekend besteld:

Mamiffer – Mare Decendrii, heb er voor de mensen die het niet kennen twee reviews er bij geplaatst.

In de jaren 1990 koppelde Rachel Grimes haar pianospel aan de tegendraadse muziek van bevriende muzikanten, wat resulteerde in het tegelijkertijd mooie en spannende Rachel’s. Iets gelijkaardigs doet Faith Coloccia nu al twee platen lang in haar project Mamiffer, alleen is haar vriendenkring meer thuis in de zwaarmetalen sector. Vast groepslid is Aaron Turner van het ondertussen ter ziele gegane Isis: hij voorziet de barokke piano-aanslagen van de typische Hydra Head-ruis, maar ook van bezwerende vocalen. Ook verschillende gastmuzikanten leveren een bijdrage, waaronder bassist Brian Cook (These Arms Are Snakes, Russian Circles). Zij kleden de prachtige pianoballades aan tot machtige grandeur. ‘Mare Decendrii’ is een plaat om de tijd voor de nemen: een uur muziek, verspreid over vijf composities die min of meer in elkaar overvloeien, met een opbouw in ieder geval die zich over de verschillende nummers uitstrekt. Voorlaatste track ‘Eating Your Bodies’ fungeert daarbij als apotheose, met zijn vijf minuten kippenvel en vijf minuten ontlading. Prachtplaat.

In 2008 start pianiste Faith Coloccio uit de groep Everlovely Lightningheart haar esotherische project Mamiffer. Dat is op het indrukwekkende debuut Hirror Enniffer nog een solo aangelegenheid met heel veel gasten op cello, zang, gitaren, bas, piano, klokkenspel en andere instrumenten. Hieronder ook gitarist Aaron Turner, die inmiddels samen met Travis Rommereim tot officiële bandleden zijn gepromoveerd. Hoewel het geluid van Isis lang niet iedereen meer kan bekoren, doet frontman Turner het over het algemeen goed in andere (zij)projecten als House Of Low Culture, Old Man Gloom, Lotus Eaters en tegenwoordig dus ook Mamiffer. De tweede cd Mare Decendrii, die na nog een aantal split lp’s verschijnt, is alleen op papier al interessant door de vele artiesten die erop participeren. Brian Cook (Russian Circles, These Arms Are Snakes), Don McGreevy (Earth), Eyvind Kang (Secret Chiefs 3), Timba Harris (Secret Chiefs 3), Aaron Harris (Isis, Zozobra), Moriah Neils (Sunn), Joe Preston (Thrones), Sera Timms (Black Math Horseman), Jussi Lehtisalo (Circle, Pharaoh Overlord), Mika Ratto (Circle), Jessika Kenney en ga zo maar door hebben hier allen een rol gekregen. De productie is dan weer in handen van Randall Dunn. En dan de muziek nog. Nog steeds staat het neoklassieke pianospel centraal. De gasten lijsten dit in met experimentele muziek, post-rock en doom. Doordat de neoklassieke muziek met af en toe prachtig etherische samenzang de boventoon voert wordt het nooit helemaal duister. Het is eerder een soort half duister waarin op atmosferische en uiterst droefgeestige wijze alle elementen samenkomen op een nog onontgonnen gebied ergens in dit universum. Als het echt abstract en duister wordt, krijg je erna altijd een lichter etherisch stuk. Dit alles levert een schitterend spanningsveld op waar David Lynch van zou likkebaarden. Een bloedstollende en filmische verkenningstocht van melodie en structuur met een bepaald niet alledaagse, uiterst gevarieerde inkleuring. De vele details zijn uiterst subtiel verweven in de composities; de puntjes op de i. Indrukwekkend, intens, innovatief, intrigerend en immens mooi.


clockwork

klinkt goed (de reviews dan). Ik zal deze zeker een keer gaan proberen.
Dank voor je tip.  ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

weust

Lamb. Eerste album re-issue met drie remixen.
Via MOV dus hopelijk klinkt het goed...

Heb de Limited Edition met speciaal gekleurd vinyl.
Ziet er gaaf uit :-)

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Robiwan

#2165
Citaat van: lynch1979 op maart  8, 2014, 22:24:10
Ibrahim Maalouf - Wind (had hem al op cd, maar op vinyl klinkt hij wel erg lekker)

toch niet van dat moskee gejank? :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

lynch1979


weust

De Lamb LP klinkt prima. Ik = blij!
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Dirk

#2168
Malia - Convergence
mijn 1e exemplaar had een probleem met de persing aan het begin van elke kant (eerste 30 seconden)...maar de 2e die ik gisteren (gratis en zonder de 1e te hoeven retourneren!) ontving is wel perfect  :music:

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz


Citaat van: Dynky op maart 12, 2014, 18:21:55
Malia - Convergence
mijn 1e exemplaar had een probleem met de persing aan het begin van elke kant (eerste 30 seconden)...maar de 2e die ik gisteren (gratis en zonder de 1e te hoeven retourneren!) ontving is wel perfect  :music:



Waar besteld? Amazon?

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea


Kilroy

STROMAE - RACINE CARREE (dubbel LP)


garmtz

Citaat van: Dynky op maart 12, 2014, 19:52:45
yep

Dacht ik al... Is het voordeel bij die jongens: niet goed --> gewoon een nieuwe sturen... :)

remco320

Ah, blaudzun. Fantastische nieuwe plaat. En die stromae is ook lang niet slecht;)