De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Martijnst1990

Citaat van: Blue-Eyes op juli 19, 2012, 15:37:57
Ik ben veel aan het posten, maar weinig over HT. Dit betekent dat ik geniet, geen wijzigingen meer nodig. Kan ik iedereen aanraden. Gewoon CD's luisteren en BD's kijken :D :D
+1 :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

blue-eyes

De hele kamer opnieuw gesausd, de lange wand achter de stereo voorzien van een antraciet kleurige behang, met zwarte en zilveren barok figuren.
Ik wilde het behang netjes afwerken en heb derhalve aan de onderkant de bestaande plinten van de muur verwijderd.

Dit gaf me de kans om extra netwerkkabels onder het laminaat te leggen, evenals een 10Mtr. HDMI kabel achter de plint te verwerken (MAC Mini -> Classe SSP800).
Ziet er weer netjes uit.

Verder van "restjes" een langere stroomkabel gemaakt, afgewerkt met kous. Belden met Furutech afgemonteerd.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#5727
En een foto.
Alleen de stroom (3 dedicated groepen) zijn zichtbaar en de 2 LS kabels voor de frontspeakers.
De stroomkabels moet ik nog proberen wat netter af te monteren. Nu komt het via een gat uit de vloer omhoog (woonverdieping is de eerste verdieping, drive inn woning).

Op de foto zijn de nieuwe kabels nog niet in place, deze foto is voor het maken van de nieuwe stroomkabels gemaakt.


Kabels voor de TV, Wii, playstation en KPN kastje zijn volledig weggewerkt in het TV meubel. Dan wel volledig achter de TV verstopt.
Achter op de TV is nog een switch gemonteerd voor alle netwerk aansluitingen. Vanuit deze switch loopt er 1 kabel via het meubel, onder de vloer door naar de BD speler.




Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R


VlisChris

Het blijven prachtige speakers zo in het zwart 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kjelt

Tja dat behang is totaal niet mijn ding tenzij het van goudleer in een 17e eeuwse stijlkamer was toegepast, maar als jij het mooi vind het is wel goed aangebracht  ;D

Perfectionist

Netjes. (fotogrootte aangepast even admin  :P ).
Een beter forum begint bij jezelf.

VlisChris

PS: Eisse: ze hebben je behang gekopieerd :P


Regentenkamer by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

#5733
Citaat van: Perfectionist op augustus  8, 2012, 12:35:21
Netjes. (fotogrootte aangepast even admin  :P ).

1024 kan best, resolutie van 1024 is al van voor de oorlog. Valt best mee dus. De grootte in KB's veranderen niet door je aanpassing.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op augustus  8, 2012, 12:40:32
1024 kan best, resolutie van 1024 is al van voor de oorlog. Valt best mee dus. De grootte in KB's veranderen niet door je aanpassing.

Is dit technisch te ondervangen op het forum ;D?
Volgende keer een ban, maar het ziet er goed uit Blue!!
Je hebt je stinkende best gedaan.

Hoe vind je vriendin het geheel? Die vond het ook wel mooi, of is het meer Hmmmmmmz en zal je het over moeten doen met een ander behangetje ;D?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Behang matched goed met de set!

En ziet er goed uit! En nu klaar met klussen?

blue-eyes

Citaat van: Peerless Monster op augustus  8, 2012, 12:55:18
Is dit technisch te ondervangen op het forum ;D?
Volgende keer een ban, maar het ziet er goed uit Blue!!
Je hebt je stinkende best gedaan.

Hoe vind je vriendin het geheel? Die vond het ook wel mooi, of is het meer Hmmmmmmz en zal je het over moeten doen met een ander behangetje ;D?


Samen uitgezocht, dus content met het geheel. In werkelijkheid is het behang veel donkerder dan op de foto is te zien.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

RubenV.

Alleen al voor de looks zou ik wel zo'n voor en eind combi uit de delta serie willen hebben, dat ziet er echt fraai uit  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Martijnst1990

Ik ben helemaal niet zo van het (drukke) behang, maar dit is toch wel geslaagd zo :) Set blijft natuurlijk helemaal prachtig!

Citaat van: RubenV. op augustus  8, 2012, 16:15:51
Alleen al voor de looks zou ik wel zo'n voor en eind combi uit de delta serie willen hebben, dat ziet er echt fraai uit  8)
+1 :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Perfectionist

Citaat van: Blue-Eyes op augustus  8, 2012, 12:40:32
1024 kan best, resolutie van 1024 is al van voor de oorlog. Valt best mee dus. De grootte in KB's veranderen niet door je aanpassing.

Ging om de fotogrootte, die was te groot voor een 17 inch scherm....  ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

blue-eyes

17" is 1024*768, dus kan prima :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Perfectionist

Op mijn werk dus niet.....  :P
Een beter forum begint bij jezelf.

blue-eyes

#5742
Citaat van: WickedGame op augustus  8, 2012, 13:16:15
Behang matched goed met de set!

En ziet er goed uit! En nu klaar met klussen?

Ik heb nu een zolder gemaakt in de garage. Wil beide wagens in de garage hebben, of tenminste 1 en een karretje, maar moet dan veel zaken wel kwijt kunnen.
De garage is 9,5 meter diep, zo'n 3 meter breed, drive-inn woning.

De wagen en een karretje past, en ik kan nog uitstappen. Dit allemaal om het voorkomen van krasschade door de katten van beide buren die als grote hobby het zitten op mijn auto hebben. Taxatie: 1500-2000 euro schade.....


Nu alleen nog de kozijnen aan de binnenkant van het huis verven, daar heb ik nog 1 maand voor, we gaan ook nog 2 week met vakantie. 1 Oktober de nieuwe rustige baan, dat moet dus wel lukken.



O ja, veel films gekeken, lekker genieten van de stilstand :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

CZ79

Ziet er strak uit zo, wat een knappe set! :clapping: :headbanging:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

blue-eyes

Thx!

Eerst had ik ook nog een Classe CDP300 CD/DVD speler, maar heb ik ingeruild op de Velodyne DD15 subwoofer. Ik gebruikte de CDP niet echt meer, ik had ook al een Oppa 83 CD/DVD/BD speler. En, begon toen te streamen. Ik zoek niet meer naar het hoogste, maar wel naar gemak. Et voila, CDP300 weg, uiteindelijk de MAC mini nu in de plaats. Met tussenstappen van een Logitech Touch, Logitech Transporter, Apple TV III.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

CoSo

Heel mooi en netjes, lijkt een beetje op mijn vorige wand  ;)

Vind alleen wel dat je schitterende set en meubel een beetje weg vallen achter de speaker of ligt dat aan de hoek van de foto.

blue-eyes

Valt wel mee. Maar, het is een woonkamer, moet ook niet prominent in beeld zijn.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#5747
Om niet alleen maar over auto's en motoren te posten ;)


Hier is niets veranderd aan de set, nog steeds tot volle tevredenheid, genieten van de Classe die nog steeds gemakkelijk mee kan komen. Als bron de MAC Mini en Dune HD Smart BD1, via de NAS.
Plannen blijven nog steeds aanwezig, maar het geld gaat in de 2 eerder genoemde onderwerpen zitten.
Mijn doel is nog steeds om andere speakers te halen, maar dat is duur en staat op de lange termijn planning.
Verder is de TV inmiddels al weer 5 jaar oud, dat kan echt niet meer. Volgend jaar, oid, maar eens rond gaan kijken. De discussie is inmiddels gestart hier in huize Blue-Eyes ;)



Wat is wel gedaan?

Gisteravond een 2e Sony LCD TV gekocht voor op de speel/studeerkamer gekocht, 2e hands via MP, type KDL-40EX501. 3 Jaar oud en werkelijk als nieuw. De tv heeft drie jaar lang op de slaapkamer gestaan en fors afgeschreven met weinig uren. Mooie tv voor de PS en de WII.
Vanavond haal ik een 2e Dune HD Smart BD1 op zodat de kidz ook filmpjes beneden kunnen kijken. Nog even een extra HDD scoren om in te bouwen.
En nee, er komt geen HT beneden. Plain stereo geluid via de TV boxjes ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Dune blu-ray unit (Dune HD Smart BE) voor op de kinderkamer aangeschaft bij Fokke-gerrit.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 21, 2014, 09:35:19
Om niet alleen maar over auto's en motoren te posten ;)


Hier is niets veranderd aan de set, nog steeds tot volle tevredenheid, genieten van de Classe die nog steeds gemakkelijk mee kan komen. Als bron de MAC Mini en Dune HD Smart BD1, via de NAS.
Plannen blijven nog steeds aanwezig, maar het geld gaat in de 2 eerder genoemde onderwerpen zitten.
Mijn doel is nog steeds om andere speakers te halen, maar dat is duur en staat op de lange termijn planning.
Verder is de TV inmiddels al weer 5 jaar oud, dat kan echt niet meer. Volgend jaar, oid, maar eens rond gaan kijken. De discussie is inmiddels gestart hier in huize Blue-Eyes ;)



Wat is wel gedaan?

Gisteravond een 2e Sony LCD TV gekocht voor op de speel/studeerkamer gekocht, 2e hands via MP, type KDL-40EX501. 3 Jaar oud en werkelijk als nieuw. De tv heeft drie jaar lang op de slaapkamer gestaan en fors afgeschreven met weinig uren. Mooie tv voor de PS en de WII.
Vanavond haal ik een 2e Dune HD Smart BD1 op zodat de kidz ook filmpjes beneden kunnen kijken. Nog even een extra HDD scoren om in te bouwen.
En nee, er komt geen HT beneden. Plain stereo geluid via de TV boxjes ;)

Mijn jaarlijkse posting, van gelijke strekking?

Updates? Nee, niet echt. Ik kwam er achter dat ik mijn Classe set al jaren en jaren heb. Moet dan wel goed zijn. Of Classe staat stil. Beide denk ik, maar bovenal de auto hobby, en nu de motor hobby.
Veranderingen? Beetje. 2e setje Dune is verkocht, het huidige setje (speler, HDD en BD unit) komt volgende maand te koop, ik heb inmiddels in pre order de Dune 4K aangeschaft.
NAS verdubbeld door de DX213 uitbreiding, nu 4 maal 3 Tb. Is ruim voldoende.

Plannen? Ik heb mezelf een nieuwe TV beloofd. Maar sinds vorige week hebben we afgestemd met de directrice dat we de complete inrichting van het huis gaan aanpakken, en garage. Dus alle meubilair eruit, ook de keuken eruit en alles vervangen. Alles wordt vervangen, behalve de TV en stereo.

Kortom, goed dus, geen schokkende veranderingen, volgend jaar weer deze posting :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey