De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Durk

@audiofiel.. je weet het verzamelinkomen van eisse en zijn vrouw niet; dus kun je de kinderopvangtoeslag niet bepalen en kun je dus ook niet zeggen wat het netto-kost.

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Raphie

Citaat van: Blue-Eyes op februari 21, 2008, 21:43:33
Meer dan faire prijzen naar mijn mening!
Ik zit boven de 78K krijg dus niks voor de eerste van de overheid, alleen de 1/6 van de werkgever
JBL PRX Power!

blue-eyes

Ik zal tevreden zijn, maar ik geloof absoluut niet dat ik net zo tevreden kan zijn als met de MIT. Dat geloof ik echt niet.
Ik geloof absoluut dat goedkope kabels beter kunnen klinken dan dure kabels.

Maar ik geloof niet in charismatische instelling van een HIFI verkoper. Als zijn kabel net zo goed is als mijn oude MIT kabel van 3350 euro welke goed verkocht wordt, gaat de beste HIFI verkoper echt geen 139 euro vragen. No way.



Je leasewagen telt ook mee voor het normbedrag, is gewoon inkomen ;D.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

hifi | Roderick

Citaat van: Blue-Eyes op februari 21, 2008, 21:42:07
Kabels komen zoals gemeld van W&M, in de powerbuy van AV123 Benelux. Dus.......... Dat duurt nog wel enkele weken voordat de kabels geleverd worden.

Misschien zijn ze er iets eerder ;) ;D

blue-eyes

Citaat van: AV123 Benelux op februari 21, 2008, 21:51:51
Misschien zijn ze er iets eerder ;) ;D

BE checked mailbox.

BE ziet nog niets  ???  ???



:P  O0
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Citaat van: Blue-Eyes op februari 21, 2008, 21:50:17
Ik zal tevreden zijn, maar ik geloof absoluut niet dat ik net zo tevreden kan zijn als met de MIT. Dat geloof ik echt niet.
Ik geloof absoluut dat goedkope kabels beter kunnen klinken dan dure kabels.

Maar ik geloof niet in charismatische instelling van een HIFI verkoper. Als zijn kabel net zo goed is als mijn oude MIT kabel van 3350 euro welke goed verkocht wordt, gaat de beste HIFI verkoper echt geen 139 euro vragen. No way.



Je leasewagen telt ook mee voor het normbedrag, is gewoon inkomen ;D.

dan zit ik dik boven de ton... >:(
JBL PRX Power!

blue-eyes

#1631
Hier ook..........













P.s. Om een opmerking van Audiofiel te voorkomen (  :-*  grapje   :-* )  samen met de vrouw ;D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

JeKa


Oracle

Jongens,

ik zit maar wat te stangen...

Laten we fair zijn: voor de meesten van ons geldt dat ze 2/3e van de kinderopvang kosten vergoed krijgen van werkgever en belastingdienst (dat dat niet geldt voor mensen met 78k en meer per jaar is niet zo gek. VOor hun is het weliswaar absoluut net zoveel geld, maar relatief minder een aanslag op hun dagelijkse levensstandaard). Ik vind dan ook dat je dat soort bedragen reëel moet weergeven, en dus netto. En dan is het weliswaar nog steeds meer dan 500,- voor 2 kinderen maar toch iets minder dramatisch dan >1500,-.... ;)

Overigens is dat ook een van de redenen dat mijn vrouw niet werkt. Zij werkte 2 dagen in de week, en de kosten en moeite van kinderopvang wogen niet op tegen de inkomsten (afgezien van het feit dat wij er een beter gevoel aan overhouden dat de kinderen bij mijn vrouw zijn en niet op een KDV; maar dat is een persoonlijke keuze).

Maar laten we het vooral geen 'ik plas het verst'-wedstrijdje worden, want dat is het niet waard! :)

Groet,
Mark

Raphie

volledig mee eens, als mijn vrouw nu gaat werken kost het ons ook geld.. ze wacht dus tot beiden op de kleuterschool zitten en dan regelen we opvang voor tussen de middag
JBL PRX Power!

blue-eyes

Citaat van: Oracle op februari 21, 2008, 21:55:50


Maar laten we het vooral geen 'ik plas het verst'-wedstrijdje worden, want dat is het niet waard! :)

Groet,
Mark
Dat zal nooit een issue zijn. Je andere opmerking netto / bruto: ook mee eens, alleen was het plagerig bedoeld. Maar feitelijk klopt het wel (kosten / inkomen / uitgaven / inkomsten verhaal ;D )


Maar goed, een ontopic bericht.

Er is zonder twijfel een punt waarop mijn TAG loopwerk wordt verslagen door de Classe speler: het beeld. Nog nooit zo'n goed beeld hier in huis gehad (op een DVD). De beeldverwerking is fenominaal! Waanzinnig zo scherp. Heerlijk genieten van Phil Collins concert in Parijs.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#1636
Citaat van: Oracle op februari 21, 2008, 21:55:50
afgezien van het feit dat wij er een beter gevoel aan overhouden dat de kinderen bij mijn vrouw zijn en niet op een KDV; maar dat is een persoonlijke keuze).
Groet,
Mark

Dat gevoel krijgen wij als we Alise er meer dan 3 dagen heen sturen. 2 of 3 dagen is voor ons het absolute maximum. Dan is ze 4 of 5 dagen thuis, de rest van de dagen op school. En hoe je het ook went of keert, op school leren ze ook zaken wat ze thuis minder gemakkelijk kunnen leren. Ik vindt het bijv. ook belangrijk dat ze leren samen te spelen, sociaal zijn, met andere kinderen omgaan, etc. Maar jij hebt natuurlijk al een tweede, al zal dat kind nog aardig jong zijn? Maar net als bij jou is dat onze persoonlijke keus ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

JCL

Citaat van: Blue-Eyes op februari 21, 2008, 21:43:33
Meer dan faire prijzen naar mijn mening!

Gelukkig heb jij het gevoel dat je kwaliteit krijgt voor je geld. Als je kinderen straks naar de middelbare school / HBO gaan dan kom je er pas achter hoe je door de staat wort getilt :-X Voor €1500 college geld krijg ik nu 9 uur college (1 uur = 45 minuten) en dan moet je nog nagaan dat dit bij lange na niet de kosten dekt van een opleiding. Echt te belachelijk voor woorden :-\

VlisChris

En ik maar hopen dat er al 2 pagina's vol foto's staan van die prachtige apparatuur ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Audiofiel

Toch nog even een reactie op de afgelopen 2 pagina's. De laatste over dit onderwerp wat mij betreft, dan kunnen we tenminste weer verder babbelen over de prachtige Classé set. :D


Citaat van: Blue-Eyes op februari 21, 2008, 21:39:56
Dat vind ik een ietwat suggestieve opmerking Audiofiel....  Als je dat niet zo bedoeld hebt moet je het maar ietwat anders omschrijven. Anders... Laat maar. Je weet immers best dat mij dat soort zaken op die manier mij niet interesseert / c.q. niet zo breng.


Feitelijk klopt het wel wat ik zeg. Ik betaal daadwerkelijk 725 euro per maand. Alleen krijg ik een bedrag van de overheid overgemaakt.

En dat bedrag krijg jij enkel en alleen als je ook daadwerkelijk de kinderopvang kosten hebt; dat bedrag is er direct aan gerelateerd. Door enkel het bedrag van 725 euro per kind te noemen en dat verder niet te nuanceren, ben je zelf degene die suggestief bezig is.

Citaat van: Durk op februari 21, 2008, 21:45:54
@audiofiel.. je weet het verzamelinkomen van eisse en zijn vrouw niet; dus kun je de kinderopvangtoeslag niet bepalen en kun je dus ook niet zeggen wat het netto-kost.

Niet exact nee... Eisse zal met zijn baan + de baan van zijn vrouw (waarschijnlijk 3 dagen werk vanwege de creche) waarschijnlijk niet in aanmerking komen voor de volledige tegemoetkoming van de overheid. Maar ze zullen ze uiteindelijk totaal toch redelijk richting de 2/3e vergoeding komen.

Kijk maar eens naar onderstaande proefberekening, volledig fictief, want ik heb geen idee wat beide werknemers verdienen, maar ik ga even uit van de genoemde bedragen:

Citaat van: Raphie op februari 21, 2008, 21:53:52
dan zit ik dik boven de ton... >:(

Citaat van: Blue-Eyes op februari 21, 2008, 21:54:14
Hier ook..........

P.s. Om een opmerking van Audiofiel te voorkomen (  :-*  grapje   :-* )  samen met de vrouw ;D ;D

Zo zie je dat je zelfs met een topsalaris nog meer dan de helft van de kosten vergoed krijgt! In mijn beleving is het dan een beetje ridicuul om dan over de "hoge kosten" te gaan klagen.

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

#1640
Zoals eerder gezegt wilde ik het erbij laten, maar het voelt toch niet goed.
@audiofiel: ik vind wel het twee verschillende dingen.
1. Hetgeen, waarvan jij beweerd dat het suggestief zou zijn, is NIET persoonlijk, en is niets meer dan een niet serieuze discussie, waarbij het bedrag niets uitmaakt.
2. Hetgeen jij schrijft is wordt PERSOONLIJK, jij insinueert iets, je duidt op iets negatiefs.......... En dat hoef ik niet te pikken!


Dus graag je zin herschrijven! Alvast bedankt! Verder no hard feelings, maar haal dat zinnetje weg aub ;)

===============



Ik ben het wel met Audiofiel eens dat het hoge bijdrages zijn, maar ik ben er wel blij mee ;).
Anderzijds, als het streven van de regering is om meer moeders aan het werk te krijgen zullen ze wellicht moeten, kijk naar de postings van Raphie en Oracle.


Maar goed, nu weer Classé? Van het weekend eens nadenken over een meubel wat iig voor een paar maand een oplossing biedt.



p.s. En je als je zegt dat je met een inkomen X bedrag Y kan krijgen is dat voldoende hoor. Je hoeft niet alles te bewijzen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Vandaag contact gezocht met de Classé importeur, enerzijds om te vragen hoe ik mijn producten kan registeren zonder dat ik de officiele bon heb (wel de formele klantenkaart welke je krijgt bij aanschaf van een Classé in Dld.). Zonder winkel kan je geen registratie doen, dus ik wacht even af.

Verder de vraag uitgezet of ze mij wat willen opsturen, zie onderstaande quotes.

Citaat
CAN Bus Terminator
These are either included with the products or available free of charge from your nearest Classé Customer Support Centre http://www.classeaudio.com/support/service.htm. A single CAN Bus Terminator is required. It is inserted into the CAN Bus OUT connector of the last component in the CAN Bus daisy chain. 

Citaat
SSP 300 & 600 CAN Bus Interface Box
Systems that include an SSP-600 or SSP-300 will also require an SSP 300/600 CAN Bus Interface Box. These are included with the products or available free of charge from your nearest Classé Customer Support Centre http://www.classeaudio.com/support/service.htm .

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ajbeefde

Ik denk even kijken naar de foto's, zie ik allemaal geleuter over werk en kinderopvang......... sla ik de volgende keer maar over.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Audiofiel

#1643
Eigenlijk wilde ik er niet verder op ingaan, maar goed, een laatste reactie over dit onderwerp dan omdat je zo aandringt.  ;D
Lees even rustig mee, dan zie je waar de verwarring is ontstaan:

Citaat van: Blue-Eyes op februari 21, 2008, 20:12:51
Je kan mij niet betrappen over het zeuren over de crechekosten. Dat is iets wat ik heel normaal vind om te betalen. Onze kleine vind het geweldig daar, ze trappelt van ongeduld in de morgen om zo snel mogelijk naar de creche te gaan, en evenzo als wij haar ophalen om naar huis te gaan! Drie wel bestede dagen. Die leidsters doen goed werk!

p.s. Ook al zijn de kosten straks (verdubbeling met twee kinderen) fors hoger dan mijn hypotheek ;D

Je zegt dat de kosten van kinderopvang fors hoger zullen zijn voor 2 kinderen dan je hypotheek. Aangezien het bij beide bedragen gaat om een brutobedrag waarbij je een nog een deel via de overheid terugkrijgt, gaan alle lezers er van uit dat de genoemde zaken vergelijkbaar zijn.
- ofwel bruto KO vergeleken met bruto hypotheek,
- ofwel netto KO vergeleken met netto hypotheek.

De verwarring ontstaat omdat iedereen uit zal gaan van de netto kosten. Wil je bewering dan kloppen, dan zou je nettokosten van de opvang (dus 725-378=347x2=694 in de proefberekening) alleen fors hoger kunnen zijn bij een netto hypotheekbedrag van bijvoorbeeld 400 of 500 euro. En dat is, zoals iemand al opmerkte, dan inderdaad een lage hypotheek. ;)

Gaan we uit van bruto bedragen, dan hebben we het over een hypotheek die bruto fors lager is dan de bruto opvangkosten. Dus bijvoorbeeld een bruto hypotheek van 1100-1200 euro tegenover (2x725=) 1450 euro bruto opvang. Ook dan spreken we toch wel over een behoorlijk lage hypotheek voor een relatief nieuwe woning, nietwaar? ::)

Citaat van: Blue-Eyes op februari 22, 2008, 07:28:24
Dus graag je zin herschrijven! Alvast bedankt! Verder no hard feelings, maar haal dat zinnetje weg aub ;)

Bij deze, Eisse... zo beter?
Citaat van: Audiofiel op februari 21, 2008, 21:14:35
Dat kost je dus netto slechts 241 euro, Eisse. Je moet niet met cijfers gaan goochelen door bruto bedragen te gebruiken. ::)

Citaatp.s. En je als je zegt dat je met een inkomen X bedrag Y kan krijgen is dat voldoende hoor. Je hoeft niet alles te bewijzen ;)

Tsja, je komt zelf met die inkomenscijfers en doet steeds zo vaag over het werkelijke nettobedrag, dus dan is een rekensommetje de enige manier om alle onduidelijkheid weg te nemen. Ik ben van mening dat je de verwarring zelf hebt veroorzaakt.

Citaat van: ajbalmere op februari 22, 2008, 21:31:42
Ik denk even kijken naar de foto's, zie ik allemaal geleuter over werk en kinderopvang......... sla ik de volgende keer maar over.

Met zo'n opmerking doe je zelf alsnog aan dat geneuzel mee. ;)


Kunnen we nu eindelijk weer verder met mooie Classé plaatjes?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

VlisChris

Dus je gaat weer foto's plaatsen van die prachtige combinatie? ;D
Wel even op 800 x 533 aub :P Dan zijn ze op een normale monitor nog te bekijken ook :P :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

Citaat van: Christiaan S op februari 23, 2008, 15:20:50
Dus je gaat weer foto's plaatsen van die prachtige combinatie? ;D
Wel even op 800 x 533 aub :P Dan zijn ze op een normale monitor nog te bekijken ook :P :P

Ok. Normaliter downsize ik naar 800*600, de laatste paar foto's heb ik op 1024*768 gezet, ervanuit gaande dat nu zo onderhand iedereen wel met minimaal deze resolutie draait.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Een te verwachten antwoord gekregen, we willen niets met u te maken hebben ga naar Dld. :D :D

Tja ;) Dat wist ik, heb daar geen problemen mee omdat ik dat verwachte. Maar het waarom vind ik niet kloppen. Maar goed, dat wist ik.
Ik zal me aanmelden in Dld., krijg ik ook 3 Kundenkarten ;).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Misschien had je moet zeggen dat je terug verhuisd was van Duitsland naar Nederland... :-\

Citaat van: Blue-Eyes op februari 25, 2008, 22:11:42
Ik zal me aanmelden in Dld., krijg ik ook 3 Kundenkarten ;).

En weer een nieuwe CD er bij. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Wellicht ;)

Die CD's zijn niet goed.... Er staan altijd wel nummers op die je wilt hebben, volgens speelt Stockfish met de CLassé / B&W importeur onder één hoedje ;D

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey