The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blue-eyes

Kunnen we niet een aparte sub indeling voor GT maken? Dan hoeven we nooit meer te posten dat we meedoen, immers, dedicated afdeling van het forum vol met GT's projecten.

O ja, had ik al gezegt dat ik dit ook weer ga volgen? ;D

Maar goed, nog wel een serieuze vraag, welke ook al in het topic van de garage eigenaar is gesteld: Nooddeur?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

sj0er-D

ziet er strak uit! al vind ik de kleurstelling nogal grauw.. maar dat maakt het natuurlijk wel zo black als mogelijk :)

LittleNinja

Citaat van: peelke op juni  2, 2008, 14:44:02
Het scheel worden kan ik moeilijk beantwoorden (Cross-eyed Ninja ?  ;D)

Weet wel zeker dat Ge nog bezig is met de aanpassingen in het Dreamtheater  ;)

;D  Klein wel, scheel nog niet.

Peelke, hebben jullie enig idee wanneer er wat beeld materiaal vrijgegeven mag worden??

Citaat van: GTDesign op juni  2, 2008, 14:45:20
Nee, daar ben ik druk mee bezig, dat gebeurt overdag in de zagerij... :D
Ontwerpen doe ik 's avonds, heb ik dan tenminste ook nog wat te doen.  ;D

Ik had al het idee dat je bijna niets te doen had..  ::)

Maar kun je het "thuis" maken en later meenemen en installeren?

Back on topic:

Ik begrijp dat de betreffende forumgenoot voorlopig annoniem wenst te blijven? Is er al wat bekend over de apparatuur? Specifieke eisen aan de ruimte? Heeft hij omschreven wat hij wenst of kwam hij al met eigen ontwerpen?

Groet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

gvy

Dit lijkt een tweede "pitch black" te worden.
Gaat de klant voor het absoluut zwart?

Geert

GTDesign

#29
Het is niet helemaal zwart echter antraciet/donker grijs.
Het zijn overigens allemaal maar wat schetsen, in realiteit is alles veel mooier.

gvy

#30
Niet misverstaan hé,

Ik vind de schetsen en kleurstelling best mooi.
Ik kan me hier zeker een prachtig eindresultaat bij voorstellen, zoals het nu op mijn scherm staat.

Geert



Stekkerke

 O0 zit op de wagen.
Pioneer 427 Plasma Television
ARCAM AVR 350
- ARCAM DV79.
 B&W CM1 <BR/> BPS 100 Sub - Audioquest

Wild_Willy

Citaat van: Stekkerke op juni  3, 2008, 14:08:03
O0 zit op de wagen.

...lekker logisch..... GT gaat net de garage verbouwen...dus die wagen past echt niet meer ;)
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

astrobart

Citaat van: spotmatic op juni  2, 2008, 20:31:11
Een gat in de markt: een HT waarin je moet staan;D
hehe wat zijn we lekker melig weer ^-^

WMC

Wat gaan de maten ongeveer worden? Garages zit nog al wat verschil in. In sommige kun je twee Maybach 62's kwijt, in de de andere net een Smart.
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

GTDesign

Als je hard genoeg naar binnen rijd krijg je die twee Maybach's er wel in... ;D

272 X 560 cm.

LightStar

hmm das net genoeg voor 1 maar je kunt altijd nog stappelen  O0
Marantz NR1605, PM7004, UD5007, NA7004, BD5004 (project htpc)

WMC

Citaat van: GTDesign op juni  3, 2008, 16:56:44
Als je hard genoeg naar binnen rijd krijg je die twee Maybach's er wel in... ;D

272 X 560 cm.

Wordt gelijk een stukje uitgebouwd dan :).
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

bmateijsen

Bovenop elkaar... ;D.

Citaat van: GTDesign op juni  3, 2008, 16:56:44
Als je hard genoeg naar binnen rijd krijg je die twee Maybach's er wel in... ;D

272 X 560 cm.

Garmir

Citaat van: HTip op juni  2, 2008, 11:24:22
Mooie oplossing voor de apparatuur. Hoe ga je dat realiseren? Ik heb bijv. een versterker van 26kg en er was eigenlijk geen plankoplossing die dat kon dragen zonder ondersteuning met poten...

Wel HTip, die keuze is niet direct voor de hand liggend, maar structureel is dat eigenlijk vrij eenvoudig te realiseren. De schappen zelf zal ook geen plank zijn van 2cm e :) eerder een plank van 5cm, een mooi slank volume als je het in de lengte kan trekken. En het schapje zelf is hol, dan kan je aan de binnenkant een versterkt ijzeren frame steken, die het gewicht kan dragen en verdoken kan ophangen. in dit ijzeren frame klem je dan gewoon in aan de muur (Bij een volle muur zal en paar zware betonpluggen en bouten de truuk wel oplossen, bij een muur uit gipskarton zal je aan de binnenkant eerst een versteviging moeten voorzien van minimum 18mm multiplex of ander plaatmateriaal dat sterk genoegd is om het gewicht te dragen)

Dit is zowat een klein structureel systeem in een notendop hoe je bijvoorbeeld pijlers of hangers uit het zicht kan laten.

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

Jean Sibelius

Altijd mooi dit soort projecten om inspiratie op te doen :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

bmateijsen

Ik vind ontwerp 4 beter, maar nog steeds zou ik niet kiezen voor apparatuur aan de voorkant. De lampjes trekken toch echt de aandacht weg van het filmbeeld. Is er gewoon niet de mogelijkheid om de apparatuur aan de achterkant te doen?

HTip

Bedankt voor de duidelijke uitleg :D Klinkt ook logisch en lijkt op het principe van de wandplanken van dat grote meubelhuis waar je alles met een inbussleutel in elkaar moet zetten ;) Alleen dan voor zwaardere belasting...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: bmateijsen op juni  6, 2008, 22:13:19
Ik vind ontwerp 4 beter, maar nog steeds zou ik niet kiezen voor apparatuur aan de voorkant. De lampjes trekken toch echt de aandacht weg van het filmbeeld. Is er gewoon niet de mogelijkheid om de apparatuur aan de achterkant te doen?

Ben ik helemaal met je eens. Apparatuur is wel mooi natuurlijk, maar in het donker ga je aan elk lampje (hoe klein dan ook) storen. Mijn receiver geeft in pure direct alleen een klein blauw lampje weer (display uit), maar zelfs dat is teveel in het donker ;) De DVD doet hetzelfde maar dan in rood. Daarom heb ik gekozen voor apparatuur aan de achterkant. Enige nadeel is de lange speakerkabels naar de fronts, maar daarentegen de rears zitten weer dichterbij ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Durk

nu ik een lexicon op proef heb, snap ik helemaal wat Bjorn bedoeld.. Er lopen nu regelmatig schepen hier op de dijk die het rode off ledje aanzien voor het stuurboord baken van de haven..  ;D
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Kjelt

Wat een geneuzel over die blauwe led's die plak je toch gewoon af met zwarte isolatietape? Of nog robuuster je soldeert er een FET tussen die zodra het licht uitgaat ook geen gatespanning meer krijgt  (heb je tenminste nog wat aan je triggerspanningen) ;)
Het mooiste vind ik als alle apparatuur onzichtbaar is weggewerkt, jammer dat ze nog geen topspeakers hebben die "onzichtbaar" zijn.

Verder heb ik hier nog een gratis idee voor Ge, als je nou het podium iets hoger maakt en daar een hele grote lade inbouwt voor de dvd's kan hij die ook weer opbergen  :D  Nee, nee de octrooirechten geef ik niet weg  ;)

on topic: ik ga dit volgen  ;D

hoekie

Citaat van: Kjelt op juni  7, 2008, 12:24:36
Wat een geneuzel over die blauwe led's die plak je toch gewoon af met zwarte isolatietape? Of nog robuuster je soldeert er een FET tussen die zodra het licht uitgaat ook geen gatespanning meer krijgt  (heb je tenminste nog wat aan je triggerspanningen) ;)
Het mooiste vind ik als alle apparatuur onzichtbaar is weggewerkt, jammer dat ze nog geen topspeakers hebben die "onzichtbaar" zijn.

Verder heb ik hier nog een gratis idee voor Ge, als je nou het podium iets hoger maakt en daar een hele grote lade inbouwt voor de dvd's kan hij die ook weer opbergen  :D  Nee, nee de octrooirechten geef ik niet weg  ;)

on topic: ik ga dit volgen  ;D

Goed idee!  ;)

tijse400

je benut de ruimte dan wel, maar is het practisch?

jonges effe de benen omhoog! ik zoek een dvd!

vergelijk dat eens met stofzuigen :p
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

JeKa

Citaat van: tijse400 op juni  7, 2008, 21:42:27
je benut de ruimte dan wel, maar is het practisch?

jonges effe de benen omhoog! ik zoek een dvd!

vergelijk dat eens met stofzuigen :p


Je benen staan toch op het podium lijkt mij......?