Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ralf67


mmuetst

#13351
Als ik de teste op ASR terug lees gaat de slechte beoordeling vooral over de hoofdtelefoon versterker:
"CHORD DAVE Listening Tests
I started my testing with my Dan Clark Stealth headphone which is the same one the DAC designer prefers. At low to medium volumes, the sound was excellent and I could not detect any impairments. Crank up the volume though and the sound proceeds to get shrill and congested. This is a difficult to drive headphone but again, for the kind of money you are paying, I don't expect compromises"

Voor $14.000,- mag je toch verwachten dat dit in orde is.
Maar misschien ben ik één van de weinigen die de hele review leest  :D

Ik ben zeer blij met deze ASR audio-tokkies, die een goede tegengewicht geeft naar de audio-wappies  ;)

Huub, veel plezier morgen met je nieuwe luidsprekers!
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

mmuetst

Citaat van: dre73 op juli 24, 2022, 21:57:51
Op ASR zijn het geen wappies? :D
Nee, en eigenlijk ook geen tokkies, maar vooral geen wappies, ze geloven daar niet in audio-kwakzalverij.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Mediator

Citaat van: mmuetst op juli 24, 2022, 22:01:44
Nee, en eigenlijk ook geen tokkies, maar vooral geen wappies, ze geloven daar niet in audio-kwakzalverij.

En wat versta je precies onder audio kwakzalverij?

mmuetst

#13355
Citaat van: Mediator op juli 24, 2022, 22:10:12
En wat versta je precies onder audio kwakzalverij?
Precies waar kwakzalverij voor staat, maar dan voor audio...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kwakzalverij
Daar moet je dus bij ASR niet mee aankomen.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

dre73

Nee,iedereen moet door een metertje gaan luisteren. 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

mmuetst

#13357
Citaat van: dre73 op juli 24, 2022, 22:17:21
Nee,iedereen moet door een metertje gaan luisteren. 8)
Maar daar staat ASR ook niet voor, er wordt altijd geluisterd meestal geluisterd naar de apparatuur:
"CHORD DAVE Listening Tests
I started my testing with my Dan Clark Stealth headphone which is the same one the DAC designer prefers"

Helaas maak je geen punt. ASR doet het beide: subjectief en objectief.
Ik snap maar al te goed dat voor vele audiofielen dit moeilijk te verteren is. En meten en goed luisteren naar de apparatuur en dan er achter komen dat een apparaat van $14.000 eigenlijk te duur is voor wat hij presteert. Tja je zal maar net zo'n DAC gekocht hebben en dan deze test lezen. Of je neemt je verlies of je gaat op audio fora roepen dat ASR alleen naar metertjes luistert.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

dre73

Oké.....
Ik lees net 3 dac reviews door:niet geluisterd.....
Misschien heb ik er overheen gelezen.

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

mmuetst

#13359
Citaat van: dre73 op juli 24, 2022, 22:26:32
Oké.....
Ik lees net 3 dac reviews door:niet geluisterd.....
Misschien heb ik er overheen gelezen.
Nee hoor, dan geeft hij alleen de meetgegevens. Soms staat de luistersessie verder in de discussie in het forum. Amir doet veel tests en luisterd soms een tijdje nadat hij heeft gemeten. En soms zal het er ook niet van komen.  Ik lees net dat ik schrijf "er wordt altijd geluisterd" dat moet ik veranderen "de meeste reviews wordt er ook geluisterd "
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

. . .

#13360
Maar dat er geluisterd wordt is op ASR bijzaak en doet er helemaal niet toe voor ze...grafiekjes zijn heilig. Probeer eens iets zelf over het geluid te schrijven dat je zo'n Dave met een andere DAC hebt vergeleken, dan word je voor, al dan indirect, idioot of trol uitgemaakt: "Want dat kan niet, want SINAD is xxxdB dus hij is geheel transparant en jij bent gewoon doof of je apparatuur was defect".
DIT is exact het probleem van zo'n portaal en ook in Nederland speelt/speelde zoiets op diverse fora - "Ik zie het niet in het grafiekje dus het is er niet, je zit fout, rot op" mentaliteit, geen enkele ruimte voor discussie. Op ASR zie je dit heel sterk en toentertijd voor de oude garde ook op het blauwe forum maar die hebben op den duur de meeste nieuwkomers toch weggejaagd  :tounge:

Het ergste is ook nog de hypocrisie van het volk dat zulke stellingen maakt, omdat zij dan veelal sets van duizenden euro's hebben staan wat ze nooit willen toegeven, omdat ze bij de kudde willen blijven horen en de andere groep kan het gewoon niet betalen dus doet alles om eigen meuk goed te praten.

Affijn, we hebben Huub zijn topic genoeg vervuild... :shaun: /EOT

Richi

Huub, het is al maandag. Nog minder dan 24 uur voordat je nieuwe speakers arriveren. Ik kan niet wachten om te horen wat je er van vindt.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Mediator

ASR is dus de buitenlandse versie van hififorum. Waar staat ASR volledig voor want dit was me nog ontgaan. Ik wist niet dat er ook een buitenlandse variant was.

HuubF

Audiosciencereview...

Ik kijk er elke dag naar want het is wel een beetje verslavend. Een apparaat dat geen goede testresultaten heeft zal ik niet gauw kopen. Maar een apparaat dat goed meet hoeft nog niet het beste te klinken, lees mijn Topping saga waar de RME Adi-2 fs de grote winnaar was met een niet-analytische, natuurlijker klank.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

Citaat van: Richi op juli 25, 2022, 00:05:38
Huub, het is al maandag. Nog minder dan 24 uur voordat je nieuwe speakers arriveren. Ik kan niet wachten om te horen wat je er van vindt.

Groet,
Richard

Ja ben ook best wel "weer" benieuwd wat dit gaat brengen.
Vanavond pas in tien uur....😏
Dit wordt een latertje vanavond 😔🤭

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

chansig

#13368
Anderhalve pagina boosdoenerij over een forumcultuur elders.

Zal wel weer heel audiofielverantwoord zijn.

@Huub: Veel plezier met je speakers..

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op juli 25, 2022, 09:21:36
Anderhalve pagina boosdoenerij over een forumcultuur elders.

Zal wel weer heel audiofielverantwoord zijn.

@Huub: Veel plezier met je speakers..

Gr. Hans

Jij vindt het niet interessant dat een overal bejubelde dac op basis van meetresultaten wordt afgeserveerd?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ron_Z

Dat is daar toch standaard? Net als dat een apparaat wat daar perfect meet elders nergens naar klinkt.  :bored:

HuubF

Citaat van: Ron_Z op juli 25, 2022, 10:57:57
Dat is daar toch standaard? Net als dat een apparaat wat daar perfect meet elders nergens naar klinkt.  :bored:

Nee niks is standaard. De daar objectief perfect bevonden RME ADI-2 is een geweldige, prachtig klinkende dac. De aldaar bejubelde Neumann KH420 staat vanavond hier.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ron_Z

Ja, je pikt steeds mooi de eenhoornen uit beide kampen eruit om in huis te halen. Ik mis de Benchmark nog ;-) En ik hoop ook echt dat de Neumannen langer dan een jaar blijven.

Xander32

Ze zijn tot elkander veroordeeld gedurende 12 maanden, komt goed.

Citaat van: Ron_Z op juli 25, 2022, 11:23:16
Ja, je pikt steeds mooi de eenhoornen uit beide kampen eruit om in huis te halen. Ik mis de Benchmark nog ;-) En ik hoop ook echt dat de Neumannen langer dan een jaar blijven.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Citaat van: HuubF op juli 25, 2022, 10:18:23
Jij vindt het niet interessant dat een overal bejubelde dac op basis van meetresultaten wordt afgeserveerd?

Nee.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.