Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

Laan, blackmail en 3 gasten bekijken dit topic.

JGvH

Citaat van: toetertje op mei 31, 2021, 15:20:30
Ik denk dat Huub gewoon een leuke bijbetaling krijgt, die hij vast reserveert voor de scm19.
En dan toch muziek ( en weer een ervaring) heeft d.m.v. de scm7, tot dat de scm19 op zijn pad komt.
Dat zou voor mij i.i.g. heel logisch zijn.  ;) ;D


Als ik t goed begrepen heb is hij nu 1 week weg en bij terugkomst zouden de scm19 er zijn, dus deze actie snap ik niet



Vorige post van huub geeft duidelijkheid

Ralf67

Iemand heeft de witte scm11 gezien, staan immers op marktplaats.

En er een goede (inruil) met bijbetaling mee gedaan .

Simpel toch  8)

De scm19 komen er, dus doel bereikt.

HuubF

Citaat van: Ralf67 op mei 31, 2021, 15:36:50
Iemand heeft de witte scm11 gezien, staan immers op marktplaats.

En er een goede (inruil) met bijbetaling mee gedaan .

Simpel toch  8)

De scm19 komen er, dus doel bereikt.

Behalve dan dat ik nog steeds 2 sets speakers heb...

Ik heb dan wel de hele ATC range tot en met de 40 in huis gehad.  ???
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67

Die had je voor je op vakantie ging niet .

Heb zelf 3 paar luidsprekers, en wissel zo nu en dan eens van set.

Richi

Citaat van: HuubF op mei 31, 2021, 15:33:24
Volgende week komt er een setje SCM19's. De SCM7's zijn ingeruild voor de SCM11's voor iemand die ze wel wilde hebben maar het geld niet heeft. Goede daad dus.
Aha. Dat is dan wel mooi Huub.  :thumbs-up:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Na 30 kilometer fietsen en 10 kilometer zoeken naar een restaurant (en weer terug) even uitrusten in onze B&B.

Maandag of dinsdag heb ik 1 set gebruikte speakers (scm7) waar ik nog aan moet wennen en 1 set nieuwe speakers (scm19) waar ik nog aan moet wennen.

Dan kan ik eindelijk voor mezelf vaststellen wat feit en fictie is rond inspelen.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

ajbeefde

Citaat van: HuubF op juni  1, 2021, 21:14:42

Dan kan ik eindelijk voor mezelf vaststellen wat feit en fictie is rond inspelen.  :worship:

Dan wel even eerst de uitkomst kortsluiten met de "inspeel goeroe" Frank alvorens hier over te berichten.....  ;)



Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

HuubF

Citaat van: ajbeefde op juni  2, 2021, 07:43:48
Dan wel even eerst de uitkomst kortsluiten met de "inspeel goeroe" Frank alvorens hier over te berichten.....  ;)

Ja blijft lastige materie hè? Ik begrijp dat je het er graag vaak over wil hebben.

Ik geloof Floyd Toole. Maar mijn eigen waarneming vind ik belangrijker.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

ajbeefde

Citaat van: HuubF op juni  2, 2021, 08:36:31
Ja blijft lastige materie hè? Ik begrijp dat je het er graag vaak over wil hebben.

Ik geloof Floyd Toole. Maar mijn eigen waarneming vind ik belangrijker.

"onze inspeel goeroe" is natuurlijk niet te vergelijken met Floyd Toole  ;)

Floyd Toole onderbouwt zijn bevindingen  ;)

Eigen waarneming is natuurlijk altijd belangrijker !
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

HuubF

Citaat van: ajbeefde op juni  2, 2021, 08:40:42
"onze inspeel goeroe" is natuurlijk niet te vergelijken met Floyd Toole  ;)

Floyd Toole onderbouwt zijn bevindingen  ;)

Eigen waarneming is natuurlijk altijd belangrijker !

Floyd Toole levert een, waardevol, deel van het gelijk.

Zijn veronderstelling dat inspelen meer het wennen is aan een ander geluid kan ik volgen.

Maar dat rijmt dan weer niet met het vermeende inspelen van een elektronisch apparaat. Want die zouden helemaal niet anders moeten klinken.

Dus er speelt heel wat meer. Daarom doe ik wel eens een beetje vervelend tegen mensen die denken wél alle antwoorden te hebben.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: HuubF op juni  1, 2021, 21:14:42
Na 30 kilometer fietsen en 10 kilometer zoeken naar een restaurant (en weer terug) even uitrusten in onze B&B.

Maandag of dinsdag heb ik 1 set gebruikte speakers (scm7) waar ik nog aan moet wennen en 1 set nieuwe speakers (scm19) waar ik nog aan moet wennen.

Dan kan ik eindelijk voor mezelf vaststellen wat feit en fictie is rond inspelen.  :worship:
Ga je dan telkens de speakers verplaatsen of naast elkaar zetten?
Het laatste lijkt mij de makkelijkste manier om te kunnen vergelijken, maar aangezien je de laatste tijd nogal bezig bent geweest met plaatsing is daar mogelijk een probleem om beide sets ideaal geplaatst te krigen naast elkaar.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: katwax op juni  2, 2021, 10:28:02
Ga je dan telkens de speakers verplaatsen of naast elkaar zetten?
Het laatste lijkt mij de makkelijkste manier om te kunnen vergelijken, maar aangezien je de laatste tijd nogal bezig bent geweest met plaatsing is daar mogelijk een probleem om beide sets ideaal geplaatst te krigen naast elkaar.

Dat klopt, het is een subjectief proces van het 'begrijpen' van het veranderde geluid. Toole heeft het ook over het niet-meetbare proces van 'wennen'. Kortom, het is een subjectief feestje.

Hier valt ook niet tegenaan te meten, ben ik bang.

De SCM7's staan op de 60cm hoge stand, de SCM19 op mijn eigen flex-constructie waarmee ik hem op 20, 30 en 40 cm hoogte kan zetten. Dan weet ik welke hoogte stands ik voor ze moet bestellen.

Ik verwacht dat het wennen aan de SCM19's tamelijk lang zal gaan duren. Daarom zijn de SCM7's nog even erg welkom.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: HuubF op juni  2, 2021, 12:12:38
Ik verwacht dat het wennen aan de SCM19's tamelijk lang zal gaan duren. Daarom zijn de SCM7's nog even erg welkom.
Je bent al begonnen met een mening voor je ze hebt gehoord   ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: katwax op juni  2, 2021, 13:02:59
Je bent al begonnen met een mening voor je ze hebt gehoord   ;D

Haha ja natuurlijk. Ik ben razend benieuwd.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Citaat van: ajbeefde op juni  2, 2021, 07:43:48
Dan wel even eerst de uitkomst kortsluiten met de "inspeel goeroe" Frank alvorens hier over te berichten.....  ;)

Flauw...

Maar er staat in het topic van Frank nog een vraag open over je Siltech kabel, misschien kun je je daar even over buigen...

Citaat van: Tjeb op juni  1, 2021, 11:39:48
Waarom heb jij eigenlijk Siltech in je set, is toch allemaal onzin?
Ik zou verkopen en het geld gebruiken voor een mooie upgrade ergens...

HuubF

Citaat van: Tjeb op juni  2, 2021, 15:34:35
Flauw...

Maar er staat in het topic van Frank nog een vraag open over je Siltech kabel, misschien kun je je daar even over buigen...

Ik denk dat AJ vindt dat zijn eigen bevindingen wel kloppen en die van anderen niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

ajbeefde

Citaat van: HuubF op juni  2, 2021, 16:21:48
Ik denk dat AJ vindt dat zijn eigen bevindingen wel kloppen en die van anderen niet.

;D 

Ben tevreden met wat ik heb en loop niet allerlei superlatieven en onzin uit te kramen.

En bepaalde niets zeggende figuren laten we gewoon links liggen....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

HuubF

Citaat van: ajbeefde op juni  2, 2021, 16:29:34
;D 

Ben tevreden met wat ik heb en loop niet allerlei superlatieven en onzin uit te kramen.

En bepaalde niets zeggende figuren laten we gewoon links liggen....  ;)

Dat is mooi dat je tevreden bent.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

brtram

Citaat van: ajbeefde op juni  2, 2021, 16:29:34
;D 

Ben tevreden met wat ik heb en loop niet allerlei superlatieven en onzin uit te kramen.

En bepaalde niets zeggende figuren laten we gewoon links liggen....  ;)

Wat ben jij kinderachtig.

Tjeb

Citaat van: ajbeefde op juni  2, 2021, 16:29:34
;D 

Ben tevreden met wat ik heb en loop niet allerlei superlatieven en onzin uit te kramen.

En bepaalde niets zeggende figuren laten we gewoon links liggen....  ;)

Dat is ook een manier, gewoon de vraag ontwijken omdat het antwoord niet helemL strookt met uitspraken....

Ennuh, we....... Koninklijk meervoud??


Blijf vooral je negatieve uitspraken doen, maakt je echt gezellig.... ;D

HuubF

Na een weekje vakantie (en 2 dagen bijkomen) is het lekker om weer thuis te zijn. Vandaag en morgen gaat er het één en ander veranderen in de set dus lekker bezig.

Eerst worden om 12 uur de SCM11's opgehaald en komen er SCM7's voor in de plaats. En ergens vandaag of morgen worden de SCM19's bezorgd.

En ik heb weer eens een end point op de kop getikt: een SotM 200 neo deze keer. Van SotM heb ik nog nooit iets in huis gehad door mijn microRendu fetish, maar nu de laatste mR kapot is gegaan moet het er maar van komen.

Ondertussen lekker aan het luisteren naar Rondo Klasu Pro klassiek. Steeds hetzelfde want ze hebben een band draaien van hoogstens een week maar oh zo mooi.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

... ik ben vooral benieuwd hoe je het Land van Maas en Waal hebt ervaren  :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Citaat van: Xander32 op juni  7, 2021, 18:22:42
... ik ben vooral benieuwd hoe je het Land van Maas en Waal hebt ervaren  :)

Het was een erg leuke vakantie! Mijn vriendin en ik kunnen nog steeds erg veel lol hebben, mooi weer en lekker gedronken en gegeten.

Mooie fietstochten langs de Linge, genoten van het prachtige stadje Zaltbommel. In Tricht zaten we in een B&B in een oud landhuis (Crayestein) waar je heerlijk kon ontbijten in het ochtendzonnetje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Neis...heerlijk niet werken en genieten van de mooie dingen van het leven.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Vandaag een lesje 'omgaan met teleurstellingen' gehad. De leveranciers waren laat dus die kwamen toen ik net aan het tennissen was. Mijn arme vriendinnetje moest het afhandelen.

Afijn, de ATC SCM7's blijken als enige 3 versies te hebben gehad dus de V2 is het voorlaatste, rechte model. De doosjes klinken wel erg goed moet ik zeggen. Maar even snel voor een redelijk bedrag de inruil-speakers doorverkopen zit er niet in ben ik bang.

In de gang stond ook 1 doos met een SCM19. Het hadden echter 2 dozen moeten zijn. Ze zijn afzonderlijk geadresseerd dus waarschijnlijk komt de 2e SCM19 vanavond of morgen.

Dus ik zit voor het geluid even opgescheept met 2 SCM11's van het vorige model.  :nopompom:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)