Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Richi

Hoi Huub. De nieuwe Naim Atom Headphone Edition al gezien? Lijkt me een heel mooie streaming voorversterker in combinatie met actieve luidsprekers of een mooie eindversterker.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Citaat van: Richi op mei 13, 2021, 18:01:43
Hoi Huub. De nieuwe Naim Atom Headphone Edition al gezien? Lijkt me een heel mooie streaming voorversterker in combinatie met actieve luidsprekers of een mooie eindversterker.

Heb hem gespot inderdaad. Best duur ding hoor!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Richi

Citaat van: HuubF op mei 14, 2021, 00:12:26
Heb hem gespot inderdaad. Best duur ding hoor!
Dat is waar ja. Maar qua bediening en design (en hopelijk ook klank) wel een snoepje.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Citaat van: Richi op mei 14, 2021, 08:07:50
Dat is waar ja. Maar qua bediening en design (en hopelijk ook klank) wel een snoepje.

Zoals ik al in jouw topic meldde: vervelend dat er geen Naim aansluiting voor een NAP200 of NAP250 op zit. Dat zijn toch de versterkers die ik er op zou zetten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Amai !,  mooi geprijsde 2e-handse Contour 30 op hifi.nl  :wub:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

addesmo

Citaat van: VANZOMERENG op mei 14, 2021, 11:10:08
Amai !,  mooi geprijsde 2e-handse Contour 30 op hifi.nl  :wub:
Vermoed dat Huub de i uitvoering wil......... ;)

vanzomereng

Citaat van: addesmo op mei 14, 2021, 11:13:53
Vermoed dat Huub de i uitvoering wil......... ;)

Ik denk dat eigenlijk niemand meer precies weet wat HuubF nu daadwerkelijk wilt  :unsure:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

hrcc


Tabcam

Citaat van: VANZOMERENG op mei 14, 2021, 11:36:20
Ik denk dat eigenlijk niemand meer precies weet wat HuubF nu daadwerkelijk wilt  :unsure:
Huub wil de heilige audiograal, een systeem dat alle details laat horen met warmte met emotionele overbrenging van de nummers. Lastige is dat je eigenlijk een set(up) of drie moet hebben om alles lekker te laten klinken.

@HuubF, misschien een keer zelf je favoriete luidsprekers actief maken, dan kan je naar hartelust het geluid tweaken en/of per muzieksoort een curve/profiel maken. Meer bas voor Pop/Rock iets minder voor Jazz. Ik weet dat het technische misschien afschrikt maar als je het eenmaal ingesteld hebt dan wel onder de knie hebt, ben je een flink aantal stappen dichter bij je audio-Walhalla.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

TeunTimmermans

Citaat van: HuubF op mei 14, 2021, 10:02:20
Zoals ik al in jouw topic meldde: vervelend dat er geen Naim aansluiting voor een NAP200 of NAP250 op zit. Dat zijn toch de versterkers die ik er op zou zetten.

Hoezo? Er zal toch wel een rca opzitten? En dan verloop van Rca naar Din (of hoe die Naim aansluiting ook mag heten)

HuubF

Citaat van: TeunTimmermans op mei 14, 2021, 15:37:40
Hoezo? Er zal toch wel een rca opzitten? En dan verloop van Rca naar Din (of hoe die Naim aansluiting ook mag heten)

Verloopkabeltjes zijn een doodzonde in de Naim wereld.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rowdy


TeunTimmermans

Citaat van: HuubF op mei 14, 2021, 15:48:00
Verloopkabeltjes zijn een doodzonde in de Naim wereld.

Dus dat neem je dan klakkeloos aan?
Das puur een marketing onzin verhaal zodat mensen bij Naim blijven

HuubF

Citaat van: TeunTimmermans op mei 14, 2021, 15:58:23
Dus dat neem je dan klakkeloos aan?
Das puur een marketing onzin verhaal zodat mensen bij Naim blijven

Heb jij veel Naim spul in huis gehad?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)


twani

Citaat van: HuubF op mei 14, 2021, 15:48:00
Verloopkabeltjes zijn een doodzonde in de Naim wereld.

Met maar één reden. De Mythe, het ongrijpbare overeind houden..  Zodra de klant je weet te doorgronden is het hoofdkoopmotief gesloopt...

Overigens vind ik het een prachtig merk en heb ik jaren met de UniQute gespeeld, die echt heel goed is.....

Als demo gekocht destijds bij BB&G en in de top drie van de beste audio aankopen ooit....

TeunTimmermans

Citaat van: HuubF op mei 14, 2021, 15:58:59
Heb jij veel Naim spul in huis gehad?

Wat heeft dat ermee te maken?
Maar om antw te geven ja een Unitiqute en een nap100

TeunTimmermans

Citaat van: twani op mei 14, 2021, 15:59:55
Met maar één reden. De Mythe, het ongrijpbare overeind houden..  Zodra de klant je weet te doorgronden is het hoofdkoopmotief gesloopt...

Precies wat ik dus bedoelde

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

TeunTimmermans

Citaat van: HuubF op mei 14, 2021, 16:01:54
Nogmaals: heb jij wel eens geworsteld met Naim kabels en die van andere merken?

Er zijn gewoon rca<> Din interlinks , dus wat loop je te emmeren

TeunTimmermans

Buiten dat ik lees in je onderschrift geen Naim eindversterking
Dus waarom überhaupt die kabel issue???

HuubF

Citaat van: TeunTimmermans op mei 14, 2021, 16:07:04
Buiten dat ik lees in je onderschrift geen Naim eindversterking
Dus waarom überhaupt die kabel issue???

Lees eerst mijn topic even door.  ;D

Welkom trouwens.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AudioEnZo


twani

Citaat van: HuubF op mei 14, 2021, 16:01:54
Nogmaals: heb jij wel eens geworsteld met Naim kabels en die van andere merken?

Aan mijn UniQute had ik gewoon Atlas Equator Biwire speakerkabels met banaanplugjes hangen hoor  :)

HuubF

Citaat van: twani op mei 14, 2021, 16:43:22
Aan mijn UniQute had ik gewoon Atlas Equator Biwire speakerkabels met banaanplugjes hangen hoor  :)

Nou ik ging steeds weer terug naar de Naim kabels. Zelfs kabels van 2000 euro klonken uiteindelijk minder.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)