Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

chansig

Citaat van: VANZOMERENG op mei  2, 2021, 10:09:02
yep  maar als je volledig draadloos speelt via wifi direct vanuit je router naar streamer/bron en vanuit hier draadloos naar
je actieve speakers, speelt de luchtkwaliteit ook een zeer grote rol te spelen.
Je kunt dan tweaken met luchtbevochtigers/luchtzuiveraars en vergeet niet het grote belang van luchttemperatuur en luchtdruk,
dit kan je dan regelen met de thermostaat van de CV.
Mij is opgevallen, dat klassieke muziek wat beter tot zijn recht komen bij een wat hogere luchtvochtigheid t.o.v. Nederlandse smartlappen.

Man, man, hou op schei uit, you're killing me. Met dit talent moet je wat gaan doen, kan niet zijn dat  alleen een aantal forummembers hiervan mogen genieten. Spreid je vleugels uit...ga zalen boeken, verover de wereld. Succes!!!!!!!!!!!

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vanzomereng

Citaat van: chansig op mei  2, 2021, 10:14:33
Man, man, hou op schei uit, you're killing me. Met dit talent moet je wat gaan doen, kan niet zijn dat  alleen een aantal forummembers hiervan mogen genieten. Spreid je vleugels uit...ga zalen boeken, verover de wereld. Succes!!!!!!!!!!!

Gr. Hans

Dank je wel voor je compliment,  ik heb mijn agent reeds opdracht gegeven om vast zalen te boeken maar dit zal pas na
september dit jaar mogelijk zijn, i.v.m. corona.   Ik zal t.z.t. jouw een gratis entreekaartje toezenden als je dat wilt  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vergeerr72

Citaat van: VANZOMERENG op mei  2, 2021, 10:09:02
yep  maar als je volledig draadloos speelt via wifi direct vanuit je router naar streamer/bron en vanuit hier draadloos naar
je actieve speakers, speelt de luchtkwaliteit ook een zeer grote rol te spelen.
Je kunt dan tweaken met luchtbevochtigers/luchtzuiveraars en vergeet niet het grote belang van luchttemperatuur en luchtdruk,
dit kan je dan regelen met de thermostaat van de CV.
Mij is opgevallen, dat klassieke muziek wat beter tot zijn recht komen bij een wat hogere luchtvochtigheid t.o.v. Nederlandse smartlappen.
Wonend op een woonark moet ik dit beamen: Smartlappen klinken hier voor geen meter [emoji23]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

NAF

New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vanzomereng

Citaat van: vergeerr72 op mei  2, 2021, 10:28:48
Wonend op een woonark moet ik dit beamen: Smartlappen klinken hier voor geen meter [emoji23]

Nu ff serieus maar op zo'n woonboot zit daar altijd niet (wellicht ook zeer gering) wat beweging in i.v.m. deining v/h water ?
Is dit niet lastig als je ook een platenspeler als bron heb  :eh:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vergeerr72

Met windkracht acht is het inderdaad geen plaatjes draaien. Vanaf windkracht 6 voel je soms echt de wind stoten, ligt ook meestal aan windrichting. Meestal last met de voorjaarsstormen. Normaal gesproken voel je niets en moet je echt op een rechte lijn concentreren om door te hebben dat je beweegt.

Een enkele keer als er vrachtwagen hard over een drempel gaat voel je dat ook maar de dijkwoningen hebben dat meer last van.

Ik heb ook een woonark, misschien dat een woonboot daar meer last van heeft.  Ook de manier hoe je vastligt maakt uit.  Kettingen versus meerpalen. Wij hebben kettingen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

HuubF

Citaat van: Richi op mei  2, 2021, 10:10:46
Ja, nu weten we het wel.

Huub, nog nieuws te melden?

Nou, wat humor betreft kunnen er wel meer in een zaaltje gaan staan. Dan ga ik wel in een stil hoekje een boek lezen.

Na 3 nachten 10 uur te hebben geslapen kom ik een beetje bij en begin zowaar weer muziek te luisteren. Er is na de Bybee's en het mini-subwoofertje (die heel zachtjes staat) nog 1 aankoop gedaan: mijn Jitterbug bleek kapot te zijn (vandaar) dus daar komt een vervanger voor.

Verder is het wel gescheten zo. De klassieke piano die ik nu hoor is erg rijk van klank, dynamisch en in mijn oren erg natuurlijk. Af en toe, als er een heftig momentje is, hoor ik dingen trillen aan de andere kant van het huis. Dat geeft een goed gevoel.

Ik ben best tevreden. Geen corona, griep aan het wegtrekken, vaccinatie op 12 mei, lieve vriendin die me mijn subwoofertje heeft vergeven (=ziektewinst), zonnetje schijnt, lekker muziekje, even dit berichtje tikken.

Lekker!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vergeerr72

Citaat van: VANZOMERENG op mei  2, 2021, 11:13:52
Nu ff serieus maar op zo'n woonboot zit daar altijd niet (wellicht ook zeer gering) wat beweging in i.v.m. deining v/h water ?
Is dit niet lastig als je ook een platenspeler als bron heb  :eh:
Met genoeg vrijwilligers om de ark op zijn plaats te houden wil ik wel een blind test uitvoeren.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vanzomereng

Citaat van: HuubF op mei  2, 2021, 11:28:57
Nou, wat humor betreft kunnen er wel meer in een zaaltje gaan staan. Dan ga ik wel in een stil hoekje een boek lezen.

Na 3 nachten 10 uur te hebben geslapen kom ik een beetje bij en begin zowaar weer muziek te luisteren. Er is na de Bybee's en het mini-subwoofertje (die heel zachtjes staat) nog 1 aankoop gedaan: mijn Jitterbug bleek kapot te zijn (vandaar) dus daar komt een vervanger voor.

Verder is het wel gescheten zo. De klassieke piano die ik nu hoor is erg rijk van klank, dynamisch en in mijn oren erg natuurlijk. Af en toe, als er een heftig momentje is, hoor ik dingen trillen aan de andere kant van het huis. Dat geeft een goed gevoel.

Ik ben best tevreden. Geen corona, griep aan het wegtrekken, vaccinatie op 12 mei, lieve vriendin die me mijn subwoofertje heeft vergeven (=ziektewinst), zonnetje schijnt, lekker muziekje, even dit berichtje tikken.

Lekker!

Beetje humor moet kunnen toch, verder goed om te horen dat zowel met je gezondheid en je audio-avonturen, het de goede kant op gaat.

By the way, ik krijg op 12 mei ook mijn eerste prikkie (Pfizer), komt goed uit en nu maar hopen dat ik weer snel met "moeders" met de motor
naar Frankrijk kan tuffen :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op mei  2, 2021, 11:42:17
Beetje humor moet kunnen toch, verder goed om te horen dat zowel met je gezondheid en je audio-avonturen, het de goede kant op gaat.

By the way, ik krijg op 12 mei ook mijn eerste prikkie (Pfizer), komt goed uit en nu maar hopen dat ik weer snel met "moeders" met de motor
naar Frankrijk kan tuffen :colgate:

Ja hoor, humor mag!

Ik krijg ook een Pfizertje. Ondanks mijn beta-achtergrond, diepgaand gevoel voor logica, jarenlange ervaring met statistiek en overall uitnemende intelligentie ben ik blij dat daardoor minder kans loop op trombose.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vergeerr72

Citaat van: HuubF op mei  2, 2021, 11:49:34
Ja hoor, humor mag!

Ik krijg ook een Pfizertje. Ondanks mijn beta-achtergrond, diepgaand gevoel voor logica, jarenlange ervaring met statistiek en overall uitnemende intelligentie ben ik blij dat daardoor minder kans loop op trombose.
Voor de meeste audiofielen heeft bose al een slechte reputatie, trombose is wat dat betreft al helemaal not done.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

HuubF

Talking about Vivid! Kennelijk hebben ze behalve de vagineske modellen ook wat meer mainstream spul staan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vergeerr72

Citaat van: HuubF op mei  2, 2021, 11:56:09
Talking about Vivid! Kennelijk hebben ze behalve de vagineske modellen ook wat meer mainstream spul staan.
Huub Huub barbatruuk... 
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Contour


r_flagg

Citaat van: HuubF op mei  2, 2021, 11:56:09
Talking about Vivid! Kennelijk hebben ze behalve de vagineske modellen ook wat meer mainstream spul staan.

Nr 1 op mijn wishlist
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

JBL PRX Power!

r_flagg

Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Raphie op mei  2, 2021, 12:42:12
Zal best, maar ze zijn écht wanstaltig lelijk

Ben het niet altijd met je eens maar nu niet 100% mee eens maar 1000%  ;).

Klankmatig klinken ze wel mits goed aangestuurd.
Met CH Precision  :-X :nowink:, klinkt het nergens naar.
Mola Mola Kaluga in combinatie met DCS Rossini klinken ze echt heel goed.
Mooiste wat ik vind is met DartZeel.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

J o e p

Citaat van: HuubF op mei  2, 2021, 11:49:34
Ja hoor, humor mag!

Ik krijg ook een Pfizertje. Ondanks mijn beta-achtergrond, diepgaand gevoel voor logica, jarenlange ervaring met statistiek en overall uitnemende intelligentie ben ik blij dat daardoor minder kans loop op trombose.

Ik ga 4 mei. Laat het je wel weten als het mijn gehoor heeft aantast.
Is voor jou dan ook iets gemakkelijker betreffende de speaker keuze.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

HuubF

Citaat van: J o e p op mei  2, 2021, 13:57:08
Ik ga 4 mei. Laat het je wel weten als het mijn gehoor heeft aantast.
Is voor jou dan ook iets gemakkelijker betreffende de speaker keuze.

Ja laat maar weten.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Voor mijn uitschakeling heb ik nog wel een nuttig hifi-dingetje meegemaakt. Mijn jongste zoon Victor was vorig weekend op bezoek. Altijd leuk want hij laat dan zijn nieuwste muziek horen, we doen een tenniswedstrijdje en praten tot diep in de nacht met net iets te veel drank.

Zoals altijd was hij erg geïnteresseerd in de laatste incarnatie van het hifi-setje. Sinds zijn vorige bezoek was alles (zoals gewoonlijk) veranderd. We waren het erover eens dat het geluid prima was en hebben de hele avond Stones geluisterd, tot een uur of 11 met vriendin, daarna met whiskey.

In de middag hebben we een uurtje technisch geluisterd, dat leek me leerzaam want hij heeft tenslotte nog prima oren. De casus was: kiest de beste XLR interlink tussen dac en versterker. De kandidaten: een Cardas, een Transparent en de Atlas. Ik speelde een beetje dat ik het niet wist en liet hem de beoordeling doen.

Het resultaat verraste me niet. De Cardas klonk evenwichtig maar onopvallend, de Transparent wat mat in het hoog en de Atlas leek van alles wat meer te geven. De Atlas Mavros mocht blijven. Ook mijn keuze.

Mijn zoon vond het raar dat er nog zo veel verschil zat tussen die kabeltjes.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

r_flagg

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  2, 2021, 13:26:12
Ben het niet altijd met je eens maar nu niet 100% mee eens maar 1000%  ;).

Klankmatig klinken ze wel mits goed aangestuurd.
Met CH Precision  :-X :nowink:, klinkt het nergens naar.
Mola Mola Kaluga in combinatie met DCS Rossini klinken ze echt heel goed.
Mooiste wat ik vind is met DartZeel.

De kaluga's heb ik .... wil daar ooit nog een makua voorversterker bij
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

i2Paq

Citaat van: HuubF op mei  2, 2021, 11:28:57
mijn Jitterbug bleek kapot te zijn (vandaar) dus daar komt een vervanger voor.

Hoe merkte je dat?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70