Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

chansig

 :D

Volgens mij heb ik mijn mening al over deze kastjes gegeven. Maar veel plezier morgen, hoop dat ze je bevallen. Is wel weer tijd voor andere speakers. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Roksan

Citaat van: chansig op december 23, 2020, 15:08:35
:D

Volgens mij heb ik mijn mening al over deze kastjes gegeven. Maar veel plezier morgen, hoop dat ze je bevallen. Is wel weer tijd voor andere speakers. :D

Gr. Hans

En ook wel weer voor een mooie versterker. Special christmas edition  ;D

Maar leuk dat je verder gaat met je hobby. Weer lekker leesvoer zo. Ben benieuwd hoe deze gaan bevallen. Wat ik zo lees zijn ze best wel bijzonder.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Mitch--

Citaat van: Roksan op december 23, 2020, 15:15:11
En ook wel weer voor een mooie versterker. Special christmas edition  ;D

Maar leuk dat je verder gaat met je hobby. Weer lekker leesvoer zo. Ben benieuwd hoe deze gaan bevallen. Wat ik zo lees zijn ze best wel bijzonder.

o dat zeker, deze staat er alweer zeker 4 weken toch...;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dura

Citaat van: kermy op december 23, 2020, 11:24:00
Met die opmerking over je vriendin begeef je je wel op glad ijs. ;D

Met vriendelijke groet,

Kermy
Je hebt gelijk. Één wijntje te veel gisterenavond. Gelukkig is ze wijs genoeg om te weten dat niemand volmaakt is, en vertel ik haar dagelijks hoe geweldig ik 'r vind.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

kermy

Citaat van: Dura op december 23, 2020, 15:27:47
Je hebt gelijk. Één wijntje te veel gisterenavond. Gelukkig is ze wijs genoeg om te weten dat niemand volmaakt is, en vertel ik haar dagelijks hoe geweldig ik 'r vind.

Damage control. ;D


Met vriendelijke groet,

Kermy

frank2

Citaat van: HuubF op december 23, 2020, 15:07:24
Morgenochtend om 9 uur 's ochtends worden de Dynaudio Heritage Special's gebracht.

Ik heb al bedacht dat ze in één keer absoluut geweldig moeten klinken voordat ik ze aanschaf. Geen gedoe met wennen of kabels.

In 1 keer dus. Die krengen zijn ongelofelijk duur.

6000 euro is niet goedkoop, maar zijn ze ingespeeld anders kun je niet goed oordelen
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

scrutinizer

Citaat van: HuubF op december 23, 2020, 15:07:24
Morgenochtend om 9 uur 's ochtends worden de Dynaudio Heritage Special's gebracht.

Ik heb al bedacht dat ze in één keer absoluut geweldig moeten klinken voordat ik ze aanschaf. Geen gedoe met wennen of kabels.

In 1 keer dus. Die krengen zijn ongelofelijk duur.
::) Self inflicted!....

Wel een 'echte' Dynaudio....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

Citaat van: scrutinizer op december 23, 2020, 16:03:22
::) Self inflicted!....

Wel een 'echte' Dynaudio....

Ze zijn zó gaaf....   Dynaudio is ook één van de weinige waardevaste Hifimerken. Als je ziet voor welke bedragen oudere Contour, Focus, SE, Heritage en Audience series nog  weggaan.

Na 20 jaar bijna de toenmalige nieuwprijzen welhaast. Goed, zit een flink stuk inflatie bij maar toch uniek in audioland waar AFSCHRIJVEN  doorgaans met hoofdletters wordt geschreven..

Geldt overigens vooral voor de wat traditionelere series. De XD actieve varianten bijvoorbeeld hebben dat een stuk minder.....

HuubF

Citaat van: frank2 op december 23, 2020, 15:57:12
6000 euro is niet goedkoop, maar zijn ze ingespeeld anders kun je niet goed oordelen

Ja staan al vanaf de introductiedag te spelen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67


scrutinizer

Citaat van: twani op december 23, 2020, 16:04:23
Ze zijn zó gaaf....   Dynaudio is ook één van de weinige waardevaste Hifimerken. Als je ziet voor welke bedragen oudere Contour, Focus, SE, Heritage en Audience series nog  weggaan.

Na 20 jaar bijna de toenmalige nieuwprijzen welhaast. Goed, zit een flink stuk inflatie bij maar toch uniek in audioland waar AFSCHRIJVEN  doorgaans met hoofdletters wordt geschreven..

Geldt overigens vooral voor de wat traditionelere series. De XD actieve varianten bijvoorbeeld hebben dat een stuk minder.....
Hebben wel een 'heritage' opgebouwd waar ze nu hun broek mee op kunnen houden....... :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Denk als je ze een goede stand op hoogte kunt geven ...het smullen word ;) (Esotar 3, 1 mooie C in serie..... :angel:)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

addesmo

Wat ik er zo over gelezen heb is er een gerede kans dat je deze gaat houden, om daarna toch bij de confidence uit te komen over enige tijd ::)

HuubF

Voordat ik mijn huidige vriendin ontmoette kwam ik af en toe bij een vrouw die Dynaudio Special 25's had met Audio Research buizenversterkers en een beestachtige platenspeler. Dat klonk geweldig. In de 17 jaar daarna heb ik verschillende keren op het punt gestaan een Special 25 over te nemen maar het kwam er steeds niet van.

Dit is dus wel een speciaal moment.  :wub:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Bama

Leuk om te vertellen thuis dat de speakers je doen herinneren aan een andere vrouw. ;)


skyfox

Citaat van: HuubF op december 23, 2020, 08:19:53
Haha ik woon ook vlak bij Leiden CS. Misschien is dat het.  :worship:
Mijn broer woont ook vlakbij Leiden CS, maar die draait al flink wat jaar en met Boston Acoustics... [emoji28][emoji12]

Edit: waarbij ik wel moet zeggen dat hij nog nooit van Harbeth heeft gehoord en binnenkort start met z'n eerste platenspeler.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HuubF

Citaat van: addesmo op december 23, 2020, 17:38:27
Wat ik er zo over gelezen heb is er een gerede kans dat je deze gaat houden, om daarna toch bij de confidence uit te komen over enige tijd ::)

Nou de Heritage hou ik alleen als ik volledig overrompeld word door het geweldige geluid. Ik kan eigenlijk niets vinden wat me niet bevalt aan de Contour 20i.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: HuubF op december 23, 2020, 23:24:55
Nou de Heritage hou ik alleen als ik volledig overrompeld word door het geweldige geluid. Ik kan eigenlijk niets vinden wat me niet bevalt aan de Contour 20i.
Nu is het te hopen (voor een eerlijk vergelijk) dat die Heritage net zo goed matched met je versterker als de Contour 20i.
Volgens mij ligt het rendement v/d Heritage een tikkeltje lager.  M.b.t. het impedantieverloop is er nog niet veel te vinden m.b.t. Heritage.

Passen de LS-stands van de Contour trouwens ook goed ook op de Heritages?

 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Tabcam

Citaat van: HuubF op december 23, 2020, 23:24:55
Nou de Heritage hou ik alleen als ik volledig overrompeld word door het geweldige geluid. Ik kan eigenlijk niets vinden wat me niet bevalt aan de Contour 20i.
Kan dat ook niet een minder goed teken zijn? Had ooit een thuisdemo van een Cambridge Audio versterker met een overrompeld goed geluid, althans dat leek op eerste gehoor zo. Na een twee weken merkte ik dat ik elke avond na een paar uurtjes op hield met luisteren, ofwel luistermoe.

Nu weet ik ook dat je al vele luidsprekers hebt gehad maar maakt dat het juist niet moeilijker? Elke luidspreker heeft zaken die hij goed en minder goed doet. Ook positionering, matchende electronica, demping er zijn zoveel variabelen, ik geef apparatuur altijd een aantal weken en probeer te luisteren wat er uit te halen is.

In ieder geval veel luisterplezier gewenst, thuisdemo's zijn wel het beste en vind ik altijd leuk ;D. Ben benieuwd naar je ervaringen/beschrijvingen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HuubF

Ze zijn er en staan te spelen. Eerste indruk: zoals te verwachten prachtig hoog en midden. Het laag valt wat tegen, wel aanwezig maar in de balans wat minder prominent en dat was nou net waar ik zo tevreden over was. Niet zo maar blijvertjes dus want daarvoor moet ook dat kloppen.

Ze staan er tijdens de kerst dus tijd zat om er aan te wennen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Citaat van: HuubF op december 24, 2020, 10:00:15
Ze zijn er en staan te spelen. Eerste indruk: zoals te verwachten prachtig hoog en midden. Het laag valt wat tegen, wel aanwezig maar in de balans wat minder prominent en dat was nou net waar ik zo tevreden over was. Niet zo maar blijvertjes dus want daarvoor moet ook dat kloppen.

Ze staan er tijdens de kerst dus tijd zat om er aan te wennen.

Wel mooi!  :clapping:

Stukkie richting de achterwand om het laag wat meer body te geven?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Citaat van: Mitch-- op december 24, 2020, 10:17:20
Wel mooi!  :clapping:

Stukkie richting de achterwand om het laag wat meer body te geven?

Dan wordt het ietsjes warmer maar het laag wordt dan wel wat minder strak. Schuiven maakt wel uit dus wie weet of er een plekje voor ze is.

Boodschap aan mezelf: ik ga niet experimenteren met andere versterkers of kabels. Het gaat werken in de huidige setup, anders niet.

Een openbaring is in ieder geval wel de Esostar 3 tweeter. Dat valt onmiddellijk op. Maar die zit ook gewoon in de Confidence modellen. Wat ook fijn is: de Primaluna versterker heeft met dat hoog in ieder geval geen moeite, hij geeft het netjes door. Alleen het laag is dus een probleem; de Contours klinken voller.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren