A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: DofN op december 17, 2021, 22:30:22
Ik ben het er wel mee eens dat ik een zeer hoogwaardige set heb :) Hopelijk voor jou is het audiofiele er snel vanaf en kan je ultiem genieten van gruizige Dark Ambient.

https://forums.slimdevices.com/showthread.php?88725-Squeezebox-Touch-VU-Meters

Ik heb ze weleens gehad dacht ik. Ik vond de grafische weergave niet goed genoeg.

Het is even turen en overtikken maar dan heb je ook wat:

Sinke Dûs
Akrasia





Een van mijn favoriete albums.  Draai m dikwijls...


En THX :worship:

twani



twani

Andere SBT vraag nog...

Stuur je het volume van de SBT altijd op 100% uit naar de DAC?  Of is het beter dit te verlagen en de versterker wat verder open te draaien?

Dank dank dank 🙏🏻

vanzomereng

Citaat van: twani op december 18, 2021, 12:50:04
Andere SBT vraag nog...

Stuur je het volume van de SBT altijd op 100% uit naar de DAC?  Of is het beter dit te verlagen en de versterker wat verder open te draaien?

Dank dank dank 🙏🏻

ik had toentertijd mijn SB (duet) het volume op 100% staan maar dit zegt niks...
hangt ook allemaal v/d ingangsgevoeligheid van je versterker ingang af.... als je niks hoort vervormen/oversturen is het toch prima !

Twani, ook jij als "anti-audiofiel" mag ook best op je eigen gehoor vertrouwen hoor  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

Citaat van: VANZOMERENG op december 18, 2021, 13:12:48
ik had toentertijd mijn SB (duet) het volume op 100% staan maar dit zegt niks...
hangt ook allemaal v/d ingangsgevoeligheid van je versterker ingang af.... als je niks hoort vervormen/oversturen is het toch prima !

Twani, ook jij als "anti-audiofiel" mag ook best op je eigen gehoor vertrouwen hoor  ;)

Dat laatste is zeker zo maar 56 jaar........ :tounge2:

Kingpin

Citaat van: twani op december 18, 2021, 12:50:04
Andere SBT vraag nog...

Stuur je het volume van de SBT altijd op 100% uit naar de DAC?  Of is het beter dit te verlagen en de versterker wat verder open te draaien?

Dank dank dank 🙏🏻
SBT altijd 100% fixed output zetten en volume regelen met de versterker !
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Citaat van: twani op december 18, 2021, 12:50:04
Andere SBT vraag nog...

Stuur je het volume van de SBT altijd op 100% uit naar de DAC?  Of is het beter dit te verlagen en de versterker wat verder open te draaien?

Dank dank dank 🙏🏻
Met jouw muziek maakt dat niet uit, toch?  :P

Ik heb betere ervaring met de volume van de digitale uitgang op plusminus 80% zetten en dan verder regelen met de versterker. Gewoon proberen lijkt mij de beste insteek. Maar ik ben nooit fan geweest van de Touch.

Groeten...

twani

Citaat van: Kwabbernoot op december 18, 2021, 19:10:19
Met jouw muziek maakt dat niet uit, toch?  :P

Ik heb betere ervaring met de volume van de digitale uitgang op plusminus 80% zetten en dan verder regelen met de versterker. Gewoon proberen lijkt mij de beste insteek. Maar ik ben nooit fan geweest van de Touch.

Groeten...

Volgens velen ben je dan niet meer bitperfect......  Maar dat zijn mijn oren ook al een tijdje niet meer :D

Dat tesamen met mijn muzieksmaak maakt de hele vraagstelling eigenlijk overbodig :laugh:

Kingpin

De Touch is extreem 'gevoelig' als het gaat om verbeterkwaliteiten in het voedingsgedeelte.
Dat is technisch ook wel te verklaren t.o.v. andere streamers.
Daarom zijn de 'verschillen' in aangesloten voedingen op de Touch vaak ook goed te horen omdat deze geen 'voedingsregulator' heeft aan de ingang waarbij de meesten al uitgerust zijn met een 'switching' voedingsregulator.
Teveel spanning op de ingang is kaboem, over en uit.

100% digitaal uit betekend geen degradatie van bits welke op een goede set absoluut gaat horen bij lage volumes.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Citaat van: Kingpin op december 19, 2021, 11:07:49
De Touch is extreem 'gevoelig' als het gaat om verbeterkwaliteiten in het voedingsgedeelte.
Dat is technisch ook wel te verklaren t.o.v. andere streamers.
Daarom zijn de 'verschillen' in aangesloten voedingen op de Touch vaak ook goed te horen omdat deze geen 'voedingsregulator' heeft aan de ingang waarbij de meesten al uitgerust zijn met een 'switching' voedingsregulator.
Teveel spanning op de ingang is kaboem, over en uit.

100% digitaal uit betekend geen degradatie van bits welke op een goede set absoluut gaat horen bij lage volumes.

Hij "hangt" aan de S Booster nu.  Volume fixed op 100%....

Aangezien ik al jaren zónder dedicated dac speel (ja uhh sorry) moet ik sowieso enorm wennen aan de enorme resolutie die deze combi met de Dynaudio Contour S1.4 laat horen....

Maar eens even zien of ik daar wel aan kan wennen want het is erg véél van alles.....

Het staat in ieder geval mijlen vér af van de ietwat ronde "verwassen" Bang en Olufsen sound die ik erg fijn vind.....


vanzomereng

Citaat van: twani op december 19, 2021, 12:29:43
Maar eens even zien of ik daar wel aan kan wennen want het is erg véél van alles.....

Alles went, ik moest ook erg wennen aan een Frans automerk, die placemats op de portieren plakt
maar uiteindelijk viel het me allemaal erg mee  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Richi

Citaat van: twani op december 19, 2021, 12:29:43
Hij "hangt" aan de S Booster nu.  Volume fixed op 100%....

Aangezien ik al jaren zónder dedicated dac speel (ja uhh sorry) moet ik sowieso enorm wennen aan de enorme resolutie die deze combi met de Dynaudio Contour S1.4 laat horen....

Maar eens even zien of ik daar wel aan kan wennen want het is erg véél van alles.....

Het staat in ieder geval mijlen vér af van de ietwat ronde "verwassen" Bang en Olufsen sound die ik erg fijn vind.....
De ruimte lijkt ook wat 'hard' qua klank. Kan me voorstellen dat de B&O dan prettiger in het gehoor ligt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

twani

Citaat van: VANZOMERENG op december 19, 2021, 12:40:58
Alles went, ik moest ook erg wennen aan een Frans automerk, die placemats op de portieren plakt
maar uiteindelijk viel het me allemaal erg mee  :D

Behalve dat ik (oa) een Frans merk verkoop zal daar sowieso nooit aan wennen :D

twani

Citaat van: Richi op december 19, 2021, 12:55:00
De ruimte lijkt ook wat 'hard' qua klank. Kan me voorstellen dat de B&O dan prettiger in het gehoor ligt.

Goed gezien!  De verbouwing is ook nog nét niet af. 

Er komen nog wat Akotherms aan de muur en een kleed op de vloer......

Maar dan nog...... Classic B&O blijft toch wel heel erg mijn sound....


Een Beovox S45 MK2 wordt hier op het forum eigenlijk nooit genoemd maar kon voor velen toch wel eens een openbaring zijn......

Meer zeg ik niet, anders worden ze duur en gewild en dat is wel het laatste wat ik wil :tounge2:




twani

En daarom maar weer eens aan de gang om een setje up to date te maken....

twani

De meeste tijd gaat zitten in hetgeen tevens het belangrijkst is....

Het volledig en grondig schoonmaken van de randen....

Vinyl_Fuchs

Citaat van: twani op december 19, 2021, 14:05:24
Goed gezien!  De verbouwing is ook nog nét niet af. 

Er komen nog wat Akotherms aan de muur en een kleed op de vloer......

Maar dan nog...... Classic B&O blijft toch wel heel erg mijn sound....


Een Beovox S45 MK2 wordt hier op het forum eigenlijk nooit genoemd maar kon voor velen toch wel eens een openbaring zijn......

Meer zeg ik niet, anders worden ze duur en gewild en dat is wel het laatste wat ik wil :tounge2:
Hier in de garageset spelen M75s. Telt dat ook? :)
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

twani

Citaat van: Vinyl_Fuchs op december 19, 2021, 21:52:05
Hier in de garageset spelen M75s. Telt dat ook? :)

M75....  Die reken ik ook goed :inlove:

Wel decadent... een M75 in je garage :tounge2:

Vinyl_Fuchs

Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

fugazi_2009

Ja, die combinatie van dat Beocenter met die S45 is de aanleiding geweest dat ik in deze hobby ben terecht gekomen. Mijn oudere broer had zo'n set staan begin jaren 80.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one