A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: scrutinizer op januari 29, 2017, 14:20:37
Moeten de stofkappen er niet af, voor het centreren, alvorens lijmen, Theo? ::)

Officieel wél Scrut. Deze vrij kleine units zijn echter redelijk simpel vwb het centreren.

Deze specifiek voor de 6000 types maatgesneden rolranden vallen eigenlijk "als vanzelf" op hun plek, ook al doordat de boel op de verwarming eerstens wat soepel is gemaakt.

Een door de unit heengestuurde sinustoon ná volledig herstel ziet er eigenlijk (in mijn geval) altijd perfect uit :)

scrutinizer

#15101
Ah ok ....de bijgeluiden vallen weg en/of geven sfeer aan je keuze van muziek ;D

Just kidding!! ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

Citaat van: scrutinizer op januari 29, 2017, 14:39:40
Ah ok ....de bijgeluiden vallen weg en/of geven sfeer aan je keuze van muziek ;D

Just kidding!! ;)


Whaaaa, ik kan 'm hebben hoor :)

twani

De 1e gerécoande set Beolabs 6000 staat alweer de spieren los te gooien. :)

Ook nog even de ruststroom afgesteld, klinken eigenlijk meteen alweer top.



Maximus_Aurelius

#15104
Jouw B&O ruimte in de maak ziet er echt Wünderschön aus.



Citaat van: twani op januari 27, 2017, 15:23:28


En dit is toch  :wub:. Volledig aluminium lade?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

twani

#15105
Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 29, 2017, 21:39:23
Jouw B&O ruimte in de maak ziet er echt Wünderschön aus.



En dit is toch  :wub:. Volledig aluminium lade?

Volledig aluminium inderdaad, met hydro sluitende kleppen ook nog :tounge2:


Dank je wel. :thumbs-up: 

Het leukst is het nog omdat alles toch "on a budget" bij elkander wordt gesprokkeld :)

Sirius666

Hoe ben je eigenlijk aan de liefde voor B&O gekomen?

twani

#15107
Citaat van: Sirius666 op januari 29, 2017, 22:58:14
Hoe ben je eigenlijk aan de liefde voor B&O gekomen?

Tja, waar is het eigenlijk misgegaan? :blink:   Weet niet zo goed moet ik eerlijk zeggen...


Als  ik dan toch iets moet aanwijzen als reden dan denk ik dat het vooral een stukje evolutie is.

Van het zoeken naar, het kopen van, het te veel geld uitgeven aan highend achtige oplossingen waarbij eigenlijk nooit de status "volledig tevreden" binnen bereik kwam.

Altijd het gevoel dat er wel iets anders, beter of duurder moest.  Dat nu is met B&O helemaal weg.

De klank is zó gemakkelijk in het gehoor liggend (dus waarschijnlijk geenszins hóógdravend van kwaliteit :tounge2:)  dat deze er samen met de (vintage!) visuele aantrekkingskracht voor zorgt dat dat tevreden gevoel er tegenwoordig wel is.

Een beetje vage beschrijving maar goed het is zoals ik het ervaar.

Keihard feit is dat al mijn B&O apparatuur gedurende het upgraden steeds winst opleverde bij verkoop. Dat krijg je met andere merken niet heel makkelijk voor elkaar.


Weet inmiddels ook wel heel goed wát ik voor wélke bedragen moet kopen van B&O, dat helpt ook.


Last but not least zal ook de hang naar the good old days meetellen.  We worden ouder papa :tounge2:


Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

DofN

#15109
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

#15110

twani

#15111
B&O Century in de kleedkamer van Monique....




twani


addesmo

Citaat van: twani op januari 30, 2017, 10:32:35
Tja, waar is het eigenlijk misgegaan? :blink:   Weet niet zo goed moet ik eerlijk zeggen...


Als  ik dan toch iets moet aanwijzen als reden dan denk ik dat het vooral een stukje evolutie is.

Van het zoeken naar, het kopen van, het te veel geld uitgeven aan highend achtige oplossingen waarbij eigenlijk nooit de status "volledig tevreden" binnen bereik kwam.

Altijd het gevoel dat er wel iets anders, beter of duurder moest.  Dat nu is met B&O helemaal weg.

De klank is zó gemakkelijk in het gehoor liggend (dus waarschijnlijk geenszins hóógdravend van kwaliteit :tounge2:)  dat deze er samen met de (vintage!) visuele aantrekkingskracht voor zorgt dat dat tevreden gevoel er tegenwoordig wel is.

Een beetje vage beschrijving maar goed het is zoals ik het ervaar.

Keihard feit is dat al mijn B&O apparatuur gedurende het upgraden steeds winst opleverde bij verkoop. Dat krijg je met andere merken niet heel makkelijk voor elkaar.


Weet inmiddels ook wel heel goed wát ik voor wélke bedragen moet kopen van B&O, dat helpt ook.


Last but not least zal ook de hang naar the good old days meetellen.  We worden ouder papa :tounge2:

Gezien het feit dat je nog werkt,neem ik aan dat je nog niet zo oud bent ;)
Uit mijn jeugd , tussen aanhalingstekens, weet ik dat B&O te duur was voor de kwaliteit. Veel geld voor de looks. Denk dat die verhouding nu wel beter is! Neemt niet weg dat vroeger natuurlijk alles beter was  :) ;D

twani

#15114
Ik ben een stuk ouder dan dat je aan de hand van mijn Avatar zou denken. :D (foto van anderhalf jaar terug)

De prijs kwaliteit verhouding is nu prima inderdaad . Bovenal heb ik méér met deze vintage audioapparatuur dan al die nieuwe zooi.

Vind het bovendien vaak veel te helder afgestemd.  Was gister op visite bij iemand met een dikke Sonos soundbar onder de tv. Zal best een duur ding zijn maar vond het geluid helemaal niks. 

Heel veel mmmpppfffff en boem maar echt niet lekker om naar te luisteren...

addesmo

Dat van te helder afgestemd kan ik mij wel enigszins in vinden, maar dat alle nieuwe apparatuur zooi is niet! Er is juist enorm veel mogelijk. Keus te over en als jij denkt dat alles nu agressief en helder klinkt, kom maar eens langs ........ ;)

twani

#15116
Citaat van: addesmo op februari 13, 2017, 19:44:29
Dat van te helder afgestemd kan ik mij wel enigszins in vinden, maar dat alle nieuwe apparatuur zooi is niet! Er is juist enorm veel mogelijk. Keus te over en als jij denkt dat alles nu agressief en helder klinkt, kom maar eens langs ........ ;)

Dat was iets te generaal gesteld wellicht.  Ik heb al zo veel gehad, begin er niet meer aan.

De Beolab Penta's gaan met mij mee de kist in  :tounge2:

addesmo

Citaat van: twani op februari 13, 2017, 19:47:52
Dat was iets te generaal gesteld wellicht.  Ik heb al zo veel gehad, begin er niet meer aan.

De Beolab Penta's gaan met mij mee de kist in  :tounge2:

Twee Pentas is misschien net 1 kist?  ;D

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani


Xander32

... de graf muziek is ook al voorhanden  8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op februari 14, 2017, 21:54:27
... de graf muziek is ook al voorhanden  8).

Daar voel ik me prettig bij :pompom: 

Is ook belangrijk gezien je veel langer in je graf gaat liggen dan dat je leeft...

Je kan er beter maar vast aan gewend zijn :D

twani

Lekker donker en sinister. 

Spot ón DON ;)


Xander32

 ;D :thumbs-up:

Citaat van: twani op februari 17, 2017, 22:38:43
Daar voel ik me prettig bij :pompom: 

Is ook belangrijk gezien je veel langer in je graf gaat liggen dan dat je leeft...

Je kan er beter maar vast aan gewend zijn :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

@moderatie:

Topic kan gesloten worden.

De set is helemaal klaar en áf en alles is hier wel zo'n beetje gezegd en gedaan. :threadclosed:

Dank U :thumbs-up: