A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Siddartha

Zeg dat niet te hard Heer T, er zijn forumgenoten die je willen lynchen en je dwingen om te komen met analyses en meetgegevens om dat te staven omdst je aneders poep praat :D
Want stel je voor dat je gewoon tevreden bent met wat jij hoort en waarneemt? ;) :D
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Huub-13

#14726
Citaat van: Baardmannetje op oktober 14, 2016, 10:55:38
Dit is geen lijnbron.

Waarom niet?
Deze info komt van B&O zelf:

BeoLab Penta had nine individual loudspeaker units that were accurately positioned in a vertical line to produce a sound dispersion which was so precise that reflections from the floor and ceiling were eliminated. Consequently, Penta speakers could be placed almost anywhere in a room, irrespective of its size or furnishings. The operating panel at the base of BeoLab Penta allowed for the fine tuning of the bass reproduction at three levels.

Zie: https://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=808
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

op eigen verzoek verwijderd.

Zijn dit negen dezelfde drivers dan? Nope... Dit is meer een soort malle D'Appolito.

Zoek maar eens op internet naar het principe van een lijnbron. Dit is er naar mijn idee geen...

Dit trouwens... Frequency range +4 -8 dB 40 - 20,000 Hz

twani

Citaat van: Siddartha op oktober 14, 2016, 11:15:37
Zeg dat niet te hard Heer T, er zijn forumgenoten die je willen lynchen en je dwingen om te komen met analyses en meetgegevens om dat te staven omdst je aneders poep praat :D
Want stel je voor dat je gewoon tevreden bent met wat jij hoort en waarneemt? ;) :D

:D :D

twani

Citaat van: Huub-13 op oktober 14, 2016, 10:30:09
Door de grote bouwhoogte van deze speakers vormen ze wellicht een zogenaamde "lijnbron".
Het geluid straalt hierbij rechter naar voren en hierdoor worden vloer en plafond veel minder aangesproken.
Ook vermindert het volume minder snel bij toenemende luisterafstand.
Hetzelfde effect krijg je ook bij de hoge panels van Martin Logan en Magnepan.

Dat zou een verklaring kunnen zijn voor jouw constatering dat de akoestiek minder parten speelt.

Exact ;)

twani

Citaat van: Staaled op oktober 14, 2016, 10:37:40
Dat valt te bezien.
Voor het diepste laag zal er idd geen verschil zijn.
Daarboven lijken ze mij wel degelijk een zeer gunstig afstraalgedrag te kunnen vertonen.

Een gevolg van driverpositionering , kastvorm en ongetwijfeld ook filtering (zie bijvoorbeeld ook Dynaudio's DDC).

Exact ;)

twani

#14731
Citaat van: Baardmannetje op oktober 14, 2016, 12:08:12
Zijn dit negen dezelfde drivers dan? Nope... Dit is meer een soort malle D'Appolito.

Zoek maar eens op internet naar het principe van een lijnbron. Dit is er naar mijn idee geen...

Dit trouwens... Frequency range +4 -8 dB 40 - 20,000 Hz

De term "mal" doet geen recht aan het ontwerp van de Penta`s :) 

Alle 8 de midwoofertjes zijn bij wijze van Time alignement enigszins in het verzet tov elkaar geplaatst. 

Misschien ook een verklaring voor het zeer rijke middengebied waarin deze luidsprekers werkelijk uitblinken.   

Rijker dan een Harbeth SHL5 zelfs die daarvoor toch uitgebreid bewierookt is... 

Bovendien lijkt het zo te zijn dat de bassectie, met meerdere iets kleinere woofers icm met een primitieve DSP versie daarop toegepast, potentiele bassproblemen helpt te ontwijken...

Huub-13

Citaat van: Baardmannetje op oktober 14, 2016, 12:08:12
Zijn dit negen dezelfde drivers dan? Nope... Dit is meer een soort malle D'Appolito.

Zoek maar eens op internet naar het principe van een lijnbron. Dit is er naar mijn idee geen...

Dit trouwens... Frequency range +4 -8 dB 40 - 20,000 Hz

Een "line source" bestaat niet noodzakelijk uit een aantal identieke, boven elkaar gemonteerde units.
B&O heeft met deze Penta in elk geval het effect van een line source gecreëerd.
Dit door een grote afstraalhoogte te combineren met een d'Apollito opstelling van de units.
Dat jij het niet zo geslaagd vindt doet daar niets aan af.


Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Staaled

Klopt, en dat ligt ook buiten mijn smaak trouwens. :)

Echter ik zie wel de mogelijkheid van een dergelijke driveropstelling om plafondreflecties minder prominent te maken of lobing tegen te gaan.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Huub-13 op oktober 14, 2016, 14:04:41
Een "line source" bestaat niet noodzakelijk uit een aantal identieke, boven elkaar gemonteerde units.
B&O heeft met deze Penta in elk geval het effect van een line source gecreëerd.
Dit door een grote afstraalhoogte te combineren met een d'Apollito opstelling van de units.
Dat jij het niet zo geslaagd vindt doet daar niets aan af.

Nee, dat kan ook een vliesje zijn. Als er maar overal op de lijn dezelfde output is. Zover mijn geheugen mij niet in de steek laat hoor!

Ik vind ze wel tof om te zien.

twani

Via PM een lijstje met "Must Listen" mogen ontvangen van een mij tot dusver onbekende mede HT-forummer.

Vanavond middels mijn o zo geliefde Spotify applicatie op de Naim een start met deze lijst gemaakt.

Hij heeft in ieder geval goed begrepen wat mijn muzieksmaak zoal behelst. :) :)

Dónker :ph34r:

Dank je wel nog :worship:


Bas Akkerman

Wat leuk dat iemand je daar een PM voor stuurt! :nopompom:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani


Bas Akkerman

#14738
Sorry! Ik had deze  :worship: aangeklikt, maar blijkbaar met mijn worstvingers verkeerd geklikt. Vond het dus wél een leuke actie.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 17, 2016, 07:17:36
Sorry! Ik had deze  :worship: aangeklikt, maar blijkbaar met mijn worstvingers verkeerd geklikt. Vond het dus wél een leuke actie.

Ah oké, vond het al niks voor jou Bas :)

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani


Xander32

... ff de moeite genomen om e.e.a. uit het oeuvre van Lustmord te luisteren; bijzonder  :blink:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#14743
"Sleep research facility"


Laat de Penta's de allerdiepste "droneklanken" door het huis heen donderen... :inlove:




twani

Citaat van: Xander32 op oktober 17, 2016, 22:06:32
... ff de moeite genomen om e.e.a. uit het oeuvre van Lustmord te luisteren; bijzonder  :blink:.

Hahaha, dat begrijp ik heel goed Robert :tounge2:

Het is zeker niet voor iedereen, maar hoeft ook niet :)

Xander32

Verandering van spijs doet ... maar hier heb ik de ondersteuning van maagremmers bij nodig  ;D.
Ik heb sowieso weinig met electronische muziek en dan bevind Lustmord zich ook nog geheel aan de andere zijde van het spectrum. Donker, sinister is het, het roept een unheimlich gevoel op.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#14746
Citaat van: Xander32 op oktober 18, 2016, 20:07:41
Verandering van spijs doet ... maar hier heb ik de ondersteuning van maagremmers bij nodig  ;D.
Ik heb sowieso weinig met electronische muziek en dan bevind Lustmord zich ook nog geheel aan de andere zijde van het spectrum. Donker, sinister is het, het roept een unheimlich gevoel op.

Smaken verschillen zeker en dat is natuurlijk prima :).

Intrigerend echter vind ik je laatste opmerking over het "unheimische gevoel" dat zich van jou meester maakt tijdens het beluisteren van deze (inderdaad) zeer donkere muziek.

Intrigerend omdat ik er juist enorm rustig en kalm van word, er zelfs vertrouwen in het hiernamaals door bijtank.

Als de sfeer eenmaal dáár aangekomen gelijkluidend is aan hetgeen ik hier ervaar ben ik een gelukkig man :tounge2:

Het klinkt misschien vreemd maar dat ben ik zelf ook, dus klopt wel weer dan :D

Siddartha

Luister dan maar es naar 'magnificat' uit de symfonie naar Dante's goddelijke komedie van Liszt. Dat gaat over de reis van de hel (inferno) via de louteringsberg (purgatory) naar de hemel... ik vind dat dus ook hemelse muziek. Wat 'lichter' (letterlijk en figuurlijk), maar toch heel sfeervol...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

twani

Citaat van: Siddartha op oktober 18, 2016, 21:35:21
Luister dan maar es naar 'magnificat' uit de symfonie naar Dante's goddelijke komedie van Liszt. Dat gaat over de reis van de hel (inferno) via de louteringsberg (purgatory) naar de hemel... ik vind dat dus ook hemelse muziek. Wat 'lichter' (letterlijk en figuurlijk), maar toch heel sfeervol...

Ga ik doen :)

twani

#14749
Voor nu met de artiest Biosphere wat toegankelijker Dark Ambient werk met zelfs wat Tranceachtige trekjes...


Met een goede installatie een bruut stukje muziek   :pompom:


Biosphere met Landscape...