A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

twani


twani

Voor in de 2e sousterain set maar eens een setje SF luidsprekers erbij gekocht.  Nog nooit gehad, eens kijken of ik daar vriendjes mee kan worden...





YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 22, 2016, 22:46:02
Voor in de 2e sousterain set maar eens een setje SF luidsprekers erbij gekocht.  Nog nooit gehad, eens kijken of ik daar vriendjes mee kan worden...





Mooie aanwinst Theo, blijven juweeltjes om te zien die SF  :wub:
Ik zie een Vifa hoog unit en een Eton mid/laag unit met "faseknop" gemonteerd zitten  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op juli 22, 2016, 22:53:34
Mooie aanwinst Theo, blijven juweeltjes om te zien die SF  :wub:
Ik zie een Vifa hoog unit en een Eton mid/laag unit met "faseknop" gemonteerd zitten  :thumbs-up:

Al komt er geen geluid uit zijn ze nog leuk om naar te kijken  :tounge2:

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 22, 2016, 22:56:23
Al komt er geen geluid uit zijn ze nog leuk om naar te kijken  :tounge2:

Absoluut !  ;D

Dit blijf ik persoonlijk ook erg mooie monitors vinden:

Diapason Adamante   :inlove:


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op juli 22, 2016, 23:11:32
Absoluut !  ;D

Dit blijf ik persoonlijk ook erg mooie monitors vinden:

Diapason Adamante   :inlove:



Ik denk dat die de weg naar het sousterain ook nog wel een keer weten te vinden :)

Marino

Very nice, zag nog een paar  Sonus in het wit en moest eigenlijk gelijk aan jou denken.. Raar of niet?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

twani

Citaat van: Marino op juli 23, 2016, 10:22:27
Very nice, zag nog een paar  Sonus in het wit en moest eigenlijk gelijk aan jou denken.. Raar of niet?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Is niet raar. Is de huiskleur van de vrouw des huizes :)

Jumping Jack

Erg mooi die sonus faber. Die zouden hier ook mogen staan.


Met wat ga je ze aansturen?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

#14460
Citaat van: Jumping Jack op juli 23, 2016, 11:59:10
Erg mooi die sonus faber. Die zouden hier ook mogen staan.


Met wat ga je ze aansturen?

Voorlopig met een totaal gereviseerde Bang en Olufsen 1900. Een jaar of 25 oud denk ik maar klinkt fantastisch.  Heb deze versterker in de 2e set geruime tijd aan een setje KEF IQ3 gehad en dat klonk ook uitstekend.

Veel moderne versterkers zijn gewoon té veel op resolutie en detail getuned waardoor (voor mij) niet zo lekker klinkend. Deze old school B&O amp heeft daar helemaal geen last van. 

Overigens ervaar ik hetzelfde met mijn Naim UnitiQute.  Not the last word in detail and resolution maar (daardoor?) oh zo lekker klinkend.

ICM met de fantastische Naim app ben ik echt heel erg Naim fan geworden. Nooit verwacht trouwens....

Die doet overigens alleen als voorversterker/streamer dienst hangende aan de actieve Beolab Penta`s. Dat is een magische combi die voor mij het ultieme 3D plaatje neerzet dit alles met een enorme rust in de klank.

Precies wat deze jongen nodig heeft :)

DofN

Leuke luidsprekers hoor, maar ze doen in mijn oren niets wat echt heel goed is. Maar ook niets fout.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Citaat van: doorofnight op juli 23, 2016, 14:18:06
Leuke luidsprekers hoor, maar ze doen in mijn oren niets wat echt heel goed is. Maar ook niets fout.

Een beetje zoals ik zelf ben dus :D

DofN

Citaat van: twani op juli 23, 2016, 16:09:59
Een beetje zoals ik zelf ben dus :D

Los daarvan ;-), als ik lees hoe tevreden ben over je main opstelling, dan vermoed ik dat je geen specifieke kenmerken zal horen die jou juist enthousiast maken. Het zijn gewoon keurige luidsprekers.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Citaat van: doorofnight op juli 23, 2016, 16:29:20
Los daarvan ;-), als ik lees hoe tevreden ben over je main opstelling, dan vermoed ik dat je geen specifieke kenmerken zal horen die jou juist enthousiast maken. Het zijn gewoon keurige luidsprekers.

Ik heb ze vooral voor de mooi gekocht.

Ze zullen prachtig staan in het souterrain en daar vooral fungeren als verzorgers van muzikaal behang tijdens het toeven in de aan het souterrain aanlendende tuin :)

Ik ga ze om kwart over 5 ( zometeen dus) ophalen, ben benieuwd :pompom: 

twani


twani

Citaat van: doorofnight op juli 23, 2016, 16:29:20
Los daarvan ;-), als ik lees hoe tevreden ben over je main opstelling, dan vermoed ik dat je geen specifieke kenmerken zal horen die jou juist enthousiast maken. Het zijn gewoon keurige luidsprekers.

Ik heb ook geen enkele intentie/illusie in die richting DON.

De mainset heeft z'n perfectie bereikt. Ik hoef niet twee dezelfde sets te hebben. :)


twani


twani

#14468
Tesamen met nog een aantal andere actieve Beolab sets die momenteel werkeloos staan te zijn...



Dura

Mooi! Welk type zijn het precies? Ben benieuwd hoe ze klinken.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

twani

#14470
Concertino Domus :).  Zeg maar de budget broer van de Cremona Auditor ;)

Itt die (veel) duurdere speaker is de kast opgebouwd uit MDF ipv geselecteerde stroken hout voor de Cremona. Puur een kostendingetje.

Wél afgewerkt met écht leer waarvan ik ooit eens op een of ander forum heb gelezen dat het géén écht leder is :D

Afwerking optisch gezien verder wel op Cremona niveau.

Klankmatig uiteraard niet, alhoewel akoestiek en plaatsing grotere verschillen zullen geven dan sec het kwaliteitsverschil tussen Domus en Cremona.  Maw, een Domus onder ideale omstandigheden zal makkelijk beter kunnen klinken dan een Cremona in een minder ideale situatie. 

Dat geldt eigenlijk universeel voor alle luidsprekers overigens.....

pvd_66

Als ik aan SF denk zit ik altijd met houtkleurige speakers in mn hoofd, maar deze zijn ook erg fraai  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

twani

Citaat van: pvd_66 op juli 24, 2016, 11:42:49
Als ik aan SF denk zit ik altijd met houtkleurige speakers in mn hoofd, maar deze zijn ook erg fraai  ;D

Dat snap ik. SF is hout en leer voor je gevoel.... :)


Helaas is het leer bij SF altijd nep en in dit geval het hout óók :D

tompj

#14473
Heeft de oude meester Franco Serblin hier nog aan mee gesleuteld Theo, of zijn deze van na zijn tijd bij Sf? En wat belangrijker is: hoe klinken ze?
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

#14474
Citaat van: tompj op juli 24, 2016, 12:36:27
Heeft de oude meester Franco Serblin hier nog aan mee gesleuteld Theo, of zijn deze van na zijn tijd bij Sf? En wat belangrijker is: hoe klinken ze?

Dat van FS weet ik niet helemaal zeker Tom..   De Domus serie stamt nog wel uit het oude SF tijdperk.

Met de nieuwe China series heb ik helemaal niks, komen hier ook niet in huis...

Daarin sta ik denkelijk niet alleen, zag van de week de Olympica monitor voor ónder de 2 mille worden aangeboden :wacko:  Was een setje van een maand of 8 oud pas.....

Voor de échte SF liefhebbers is het probleem vast niet dat ze niet meer in Italië worden geproduceerd maar méér de verschuiving qua klankafstemming naar het "commerciële midden" waarmee bedoeld véél resolutie en dróóg láág zoals zoveel luidsprekerfabrikanten "nowadays"....

Niks voor mij, brrrrrrr...