A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Jumping Jack

Dus jij luistert vooral naar artiesten met geldgebrek?   :huh2:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

#13876
Citaat van: Robiwan op maart 10, 2016, 08:32:36
knap als je dat hoort!
Zoals ik al zei, lekker subjectief. Het is het gevoel dat de artiest dit nummer wel moest zingen. En ik denk dat je zoiets wel degelijk kan horen. Als iemand tegen je praat, hoor je vaak in stemgeluid Hoe diens emotie is. Dat kan je ook best terughoren in hoe iemand zingt of zijn instrument bespeelt. Verder hoor je nummers die 13-in-een-dozijn zijn, die foefjes hebben en meeliften op een genre dat op dat moment in trek is. Ik denk dat iedereen dat wel kan horen.

Citaat van: tompj op maart 10, 2016, 09:50:29
wat??
Haha, ik heb nog steeds geen ander woord gevonden. Onbestaanbaar, ik weet het.

Citaat van: Jumping Jack op maart 10, 2016, 10:10:07
Dus jij luistert vooral naar artiesten met geldgebrek?   :huh2:
Nee, juist niet. Of niet per se. Naar artiesten die hun creativiteit uiten, omdat dat iets is dat ze niet kunnen onderdrukken. Die liefde hebben voor muziek en niet alleen voor geld of faam. Die van iets schijnbaar onbeduidend,  een geluid, een sample, een klank van een instrument (bijvoorbeeld door het anders dan gebruikelijk te gebruiken) iets nieuws maken. Net zoals dat voor alle kunstenaars geldt of zou moeten gelden. Natuurlijk luister ik ook naar doorsnee muziek, maar dat is dan meer achtergrondmuziek dan een warm luisterbad.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

#13877
Ik snap wel wat je bedoelde, maar ik vind het een beetje bij de haren gesleurd eerlijk gezegd. Mij maakt het gemoed of intentie van de artiest niet uit, het is dat van mij wat van tel is  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op maart 10, 2016, 12:00:55
Ik snap wel wat je bedoeld, maar ik vind het een beetje bij de haren gesleurd eerlijk gezegd. Mij maakt het gemoed of intentie van de artiest niet uit, het is dat van mij wat van tel is  ;).
Natuurlijk! Er zijn ook echt wel artiesten die wel met passie spelen en me toch niets doen (Niks Lofgren bijvoorbeeld) en andersom. Maar de artiesten met het "goede" gemoed of intentie doen me sneller iets.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Goed, zo wordt het tastbaarder want nu vertrek je tenminste vanuit JOUW perspectief en aanvoelen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

#13880
Op welke manier zou ik dat niet hebben gedaan? Volgens mij heb ik nergens gezegd dat het voor iedereen geldt, in tegendeel met woorden als subjectief en mijn voorkeur. Ik kan je reactie niet plaatsen om eerlijk te zijn. :unsure:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

#13881
Waar je stelt dat je voorkeur uitgaat naar "de noodzakelijkheid waarmee de artiest muziek maakt". Daarmee lijk je aan te geven dat jij in staat bent om te doorgronden waarom iemand muziek maakt...

Soit, het doet er verder weinig toe hoor.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Op die manier. Ja, dat denk ik wel eens te horen en dat lijkt me juist mijn perspectief en aanvoelen. En ja, ik kan het lekker brengen. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

#13883
Citaat van: Bas Akkerman op maart 10, 2016, 08:14:44
Ik evolueer alle kanten op joh. Echt, heel veel vind ik mooi, er is wat dat betreft zo veel te ontdekken.

Om lekker subjectief te blijven, mijn voorkeur gaat uit naar "immediancy", noodzakelijkheid waarmee een artiest muziek maakt. Dat vind ik veel belangrijker dan het genre. Als ik ook maar enig andere motivatie hoor in de muziek: gewoonte, luiheid, zakkenvullerij, haak ik af. Muziek is er vanuit een noodzaak vanuit de artiest, niet vanuit de vraag van de klant.

Wáár je al niet op moet letten tijdens het luisteren van een lekker nummer tegenwoordig :tounge2:   

Best druk nog zo in je ééntje :D

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op maart 10, 2016, 12:16:43
Waar je stelt dat je voorkeur uitgaat naar "de noodzakelijkheid waarmee de artiest muziek maakt". Daarmee lijk je aan te geven dat jij in staat bent om te doorgronden waarom iemand muziek maakt...

Soit, het doet er verder weinig toe hoor.

mij lijkt het erg sterk allemaal :crazy: Maar goed we dwalen weer af.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Joris1971

Citaat van: Bas Akkerman op maart 10, 2016, 08:14:44
Ik evolueer alle kanten op joh. Echt, heel veel vind ik mooi, er is wat dat betreft zo veel te ontdekken.

Om lekker subjectief te blijven, mijn voorkeur gaat uit naar "immediancy", noodzakelijkheid waarmee een artiest muziek maakt. Dat vind ik veel belangrijker dan het genre. Als ik ook maar enig andere motivatie hoor in de muziek: gewoonte, luiheid, zakkenvullerij, haak ik af. Muziek is er vanuit een noodzaak vanuit de artiest, niet vanuit de vraag van de klant.

sorry Bas, maar wat een onzin... alsof jij kan horen in wat voor gemoedstoestand iemand is als die persoon een instrument bespeeld  :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

Mitch--

Citaat van: Joris1971 op maart 10, 2016, 13:29:33
sorry Bas, maar wat een onzin... alsof jij kan horen in wat voor gemoedstoestand iemand is als die persoon een instrument bespeeld  :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

altijd lekker recht door zee ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Joris1971


twani

#13888
Citaat van: Joris1971 op maart 10, 2016, 13:36:14
mag toch?

Vind ik altijd een pré Joris  ;)  Dus já dat mag zeker :)

chansig

Is het gevoel van de luisteraar. Ik kan erg verdrietig worden van Gordon...maar ook van Nick Cave.

Beide maken volgens mij muziek vanuit zelfde intentie. Maar toch is mijn gevoel bij beiden anders....al is de emotie beschreven met hetzelfde woord. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Ik vind dat Bas ergens wel een punt heeft.

Zo vind ik dat muziek urgent kan klinken. Als muziek dat doet heeft dat een enorme meerwaarde voor mij.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: twani op maart 10, 2016, 13:46:39
Vind ik altijd een pré Joris  ;)  Dus já dat mag zeker :)

En zo vind ik dat recht door zee niet automatisch lomp hoeft te betekenen...

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op maart 10, 2016, 14:16:48
Beide maken volgens mij muziek vanuit zelfde intentie.

D
Ik denk dat jij helemaal niets afweet van de intentie van beide muzikanten.

Al helemaal niet als je denkt dat ze beide muziek maken met dezelfde intentie...

;D

chansig

Weet ik inderdaad niet zeker...laat ik het dan zo zeggen: Ik hoop dat beide vanuit dezelfde intentie muziek maken.

Maar goed...beetje een non-discussie dit.

:D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: Baardmannetje op maart 10, 2016, 14:21:34
En zo vind ik dat recht door zee niet automatisch lomp hoeft te betekenen...

Wordt helaas wel vaak aan elkaar verbonden. Jammer vind ik dat altijd.... :)

chansig

Dat zal dan liggen aan de manier waarop de directheid word gebracht. Zoals Baard al aangeeft...dat hoeft niet perse op een lompe manier.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#13896
Citaat van: chansig op maart 10, 2016, 15:04:45
Dat zal dan liggen aan de manier waarop de directheid word gebracht. Zoals Baard al aangeeft...dat hoeft niet perse op een lompe manier.

Gr Hans

Er zullen altijd mensen zijn die hypersensitief op directheid reageren.

Ik vind een lompe manier altijd nog minder kwalijk dan een slinkse.......................................................................................... Hans... :D

Bas Akkerman

Citaat van: twani op maart 10, 2016, 12:35:23
Wáár je al niet op moet letten tijdens het luisteren van een lekker nummer tegenwoordig :tounge2:   

Best druk nog zo in je ééntje :D
Niks moet, mag. ;) We zijn ook best druk in ons hoofd. :colgate:

Citaat van: Robiwan op maart 10, 2016, 12:46:42
mij lijkt het erg sterk allemaal :crazy: Maar goed we dwalen weer af.
Waar dwalen we vanaf? Echt een rode lijn was er niet. Gelukkig! :p

Citaat van: Joris1971 op maart 10, 2016, 13:29:33
sorry Bas, maar wat een onzin... alsof jij kan horen in wat voor gemoedstoestand iemand is als die persoon een instrument bespeeld  :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:
Ja, soms wel. Maar elk live-optreden is bijvoorbeeld dan dus ook hetzelfde.

Citaat van: Mitch-- op maart 10, 2016, 13:35:12
altijd lekker recht door zee ;)
Citaat van: Joris1971 op maart 10, 2016, 13:36:14
mag toch?
Citaat van: twani op maart 10, 2016, 13:46:39
Vind ik altijd een pré Joris  ;)  Dus já dat mag zeker :)
Tuurlijk mag dat. Ik vind de ontdekkingstocht van bochtig door zee, land en lucht gewoon wat leuker.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Citaat van: Bas Akkerman op maart 10, 2016, 12:20:39
Op die manier. Ja, dat denk ik wel eens te horen en dat lijkt me juist mijn perspectief en aanvoelen. En ja, ik kan het lekker brengen. ;D

Ik vind het mooi naïef, wellicht behorend tot de romantische stroming. Lekker aan vasthouden, Bas :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Citaat van: doorofnight op maart 10, 2016, 19:34:59
Ik vind het mooi naïef, wellicht behorend tot de romantische stroming. Lekker aan vasthouden, Bas :)
Zal ik ook zeker blijven doen! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten