A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 25, 2015, 22:41:34
Klassieker uit de Ambient Scene :music:



Dat is (gelukkig) heel wat anders als Chris Rea met "driving home for christmas"....... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op december 25, 2015, 22:48:03
Dat is (gelukkig) heel wat anders als Chris Rea met "driving home for christmas"....... :D

Of Maraija Kerrie :D

twani


twani

Vandaag in het wit besteld...     95dB gevoeligheid en bijna specifiek geconcipieerd voor 300B






twani


Marino

Ik dacht al bekende luidsprekers te zien op marktplaats, klinkt het net zo mooi als dat het er uit ziet?
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

twani


twani

#12882
Citaat van: Marino op december 27, 2015, 15:15:59
Ik dacht al bekende luidsprekers te zien op marktplaats, klinkt het net zo mooi als dat het er uit ziet?
Ik zou het niet weten :D

Indien niet verkoop ik ze weer en koop een paartje Guarneris, óók al een langer bestaande wens :)

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Marino

Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

twani


Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Marino op december 27, 2015, 15:20:08
Het is het proberen waard!
Zo is het.

Als het allemaal niet bevalt staat er zo weer een paartje Harbeths hoor, geen probleem verder.

tompj

Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: Mitch-- op december 27, 2015, 15:21:40
verassende wending op derde kerstdag! Waarom?


Mooi bij het nieuwe interieur, interessant concept.  Overigens hebben hier in de afgelopen jaren wel vaker andere speakers gestaan Mitch.  Was er alleen nog nooit toe gekomen de Harbeths te verkopen.

Heeft eigenlijk ook geen haast. Als er iemand blij mee wordt vind ik dat eigenlijk wel zo belangrijk.

De Harbeths dienen gelijk gepamperd te worden als ik dat de afgelopen 3 jaren heb gedaan. Verdienen ze.

Link naar marktplaats:

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1005294129-harbeth-shl-5-in-eucalyptus.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 27, 2015, 15:10:25
Vandaag in het wit besteld...     95dB gevoeligheid en bijna specifiek geconcipieerd voor 300B







Dit is een move welke ik never nooit verwacht had Theo... de Harbeths die het huis gaan verlaten ?  :o

Persoonlijk vind ik de Heco,s zeker niet verkeerd, is trouwens ook een regelmatig (ten onrechte) zwaar onderschat merk, maar wat mij toch wel benieuwd maakt is je beweegreden om afscheid te nemen van Harbeth ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op december 27, 2015, 15:30:50
Dit is een move welke ik never nooit verwacht had Theo... de Harbeths die het huis gaan verlaten ?  :o

Persoonlijk vind ik de Heco,s zeker niet verkeerd, is trouwens ook een regelmatig (ten onrechte) zwaar onderschat merk, maar wat mij toch wel benieuwd maakt is je beweegreden om afscheid te nemen van Harbeth ?

Ik heb al HECO gehad Jan, de Celan 901 XT. Was er erg enthousiast van, mooi zacht hoog en een rijk midden.

Enorme speaker was dat, beetje het goedkope broertje van de Statement.

Beweegreden heeft niet met de sound te maken, geen onrust ook. Puur om esthetische  redenen alsook lekker avonturieren.

Mitch--

Citaat van: twani op december 27, 2015, 15:35:54
Ik heb al HECO gehad Jan, de Celan 901 XT. Was er erg enthousiast van, mooi zacht hoog en een rijk midden.

Enorme speaker was dat, beetje het goedkope broertje van de Statement.

Beweegreden heeft niet met de sound te maken, geen onrust ook. Puur om esthetische  redenen alsook lekker avonturieren.

Lekkere in het souterrain zetten dan ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Heb er nog foto's van. 6 jaar terug :D





twani

Citaat van: Mitch-- op december 27, 2015, 15:37:00
Lekkere in het souterrain zetten dan ;)

Als de Heco's niet bevallen koop ik - zoals Tom al aangeeft - meteen Guarneri Memento's Mitch

twani

#12895
Wat een heerlijke hoerenkast was het toen nog :D




Kingpin

Inderdaad wat een switch, ook omdat de Heco een totaal andere 'soudcurve' heeft dan de Harbeths.
Neemt niet weg dat dit misschien wel heel goed kan uitpakken op je 300B.
Ben benieuwd naar je bevindingen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 27, 2015, 15:35:54
Ik heb al HECO gehad Jan, de Celan 901 XT. Was er erg enthousiast van, mooi zacht hoog en een rijk midden.

Enorme speaker was dat, beetje het goedkope broertje van de Statement.

Beweegreden heeft niet met de sound te maken, geen onrust ook. Puur om esthetische  redenen alsook lekker avonturieren.

Heb de new Statement ook wel eens beluisterd, indrukwekkende speaker die i.t.t. wat iedereen denkt van Duitse makelij speakers totaal niet fris of scherp was in het hoog. Wel een ''toren'' van een speaker overigens  :D

Gaaf ook om die foto,s van vroegere tijden te kunnen zien  :)

En wat je zegt; soms is avonturieren ook wel eens leuk en zeker interessant, kunnen ook aangename verrassingen uit voortkomen  ;)
Ik heb lange tijd geroepen dat ik niet anders als Adam Audio wilde, totdat ik Kharma hier hoorde.
Zoals ik er nu in sta wil ik niets anders meer omdat het echt helemaal mijn sound is, maar je weet het nooit.....soms loop je onverwacht tegen dingen aan die eerdere overtuigingen toch weer onderuit kunnen halen.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

vanzomereng

#12898
Citaat van: twani op december 27, 2015, 15:46:38
Als de Heco's niet bevallen koop ik - zoals Tom al aangeeft - meteen Guarneri Memento's Mitch

Die Heco's gaan jouw wel bevallen....  :clapping:

mocht dit niet zo zijn en je wilt blijven "buizen" dan zou ik ook ff
deze eens proberen de Unison (Opera) Max 1,  4.000 Euro p/paar  (94db/1w/m)

http://unisonresearch.com/en/products/loudspeakers/max-1.html

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

#12899
Citaat van: VANZOMERENG op december 27, 2015, 16:13:54
Die Heco's gaan jouw wel bevallen....  :clapping:

mocht dit niet zo zijn en je wilt blijven "buizen" dan zou ik ook ff
deze eens proberen de Unison (Opera) Max 1,  4.000 Euro p/paar  (94db/1w/m)

http://unisonresearch.com/en/products/loudspeakers/max-1.html



We gaan het zien.  De Tube amp blijft wél, daar kan ik niet meer van buiten :)

Zal dan in geval van de Guarneri's wel naar een dikke buizenbak toe moeten.  Enfin, we zien wel.  Eerst maar eens de levertijd van de Heco's afwachten.....