A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jumping Jack

 ;D. Ik ben toch ook nog steeds erg tevreden over mijn Naim-spullen hoor. En de hicap en superline staan hier broederlijk naast elkaar, zonder enige hoorbare brom... Een NAP250.2 die ik even heb gehad, zoemde dan weer als een nest bijen.

Citaat van: twani op oktober 19, 2015, 23:31:22
In dit langlopende topic zie je mij van schuchtere onwetende en vooral vragende forummember veranderen in een door velen als bitchy criticaster geziene personage, al waarna mijn persoonlijke gemoedsrust dóór-evolueert naar een wat meer "flexdude" die het eigenlijk allemaal wel prima vindt.

Een kroniek van persoonlijke groei  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

#12501
Citaat van: Jumping Jack op oktober 20, 2015, 09:43:17
;D. Ik ben toch ook nog steeds erg tevreden over mijn Naim-spullen hoor. En de hicap en superline staan hier broederlijk naast elkaar, zonder enige hoorbare brom... Een NAP250.2 die ik even heb gehad, zoemde dan weer als een nest bijen.

Een kroniek van persoonlijke groei  ;D.

Één van de weinige dingen die ik van mezelf écht kan waarderen is dat ik mijn zwakke plekken dúrf te benoemen en ook uit dúrf te spreken. ;)


De schaamte totaal voorbíj zeg maar :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 20, 2015, 09:40:18
Jij draait veel vinyl, dan hoor je het gebrom toch niet door al dat gespetter en geknetter van de plaat :tounge2:

:D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

lynch1979

Citaat van: twani op oktober 20, 2015, 09:40:18
Jij draait veel vinyl, dan hoor je het gebrom toch niet door al dat gespetter en geknetter van de plaat :tounge2:

Komt doordat hij is overgestapt van Rega naar Linn  :P

Robiwan

#12504
Citaat van: twani op oktober 20, 2015, 09:40:18
Jij draait veel vinyl, dan hoor je het gebrom toch niet door al dat gespetter en geknetter van de plaat :tounge2:

ha ha, nee echt de trafo's brommen niet. Alleen de phonoversterker ruist een beetje bij volledig open volume, maar dat is volstrekt normaal en de Stageline is zelfs een stuk stiller dan menig andere trap van 500-1500 euro die ik in de afgelopen jaren heb getest.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Robiwan

Citaat van: lynch1979 op oktober 20, 2015, 10:13:26
Komt doordat hij is overgestapt van Rega naar Linn  :P

gelukkig wel, nu tenminste een deugdelijk produkt. Met Rega alleen maar problemen gehad :crazy:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

lynch1979

Citaat van: LPlover op oktober 20, 2015, 10:20:01
gelukkig wel, nu tenminste een deugdelijk produkt. Met Rega alleen maar problemen gehad :crazy:

Mijn RP10 speelt als een zonnetje  ;)

Robiwan

Citaat van: lynch1979 op oktober 20, 2015, 10:26:51
Mijn RP10 speelt als een zonnetje  ;)

mag ook wel voor die mega bucks ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

DofN

Citaat van: twani op oktober 20, 2015, 09:46:32
Één van de weinige dingen die ik van mezelf écht kan waarderen is dat ik mijn zwakke plekken dúrf te benoemen en ook uit dúrf te spreken. ;)


De schaamte totaal voorbíj zeg maar :D

Er zit toch ook nog wel iets moois in je durven en kunnen schamen en dat niet uit de weg gaan :)

Die KEF monitoren zijn erg mooi, en ik wil ze zeker een keer beluisteren.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Maro

Citaat van: YamahaRXV op oktober 19, 2015, 22:16:24
Liever ZZZZZZZENNNNN dan ZZZZZZZZZZOEMMMMMMM  ;)
1x SuperUnity met een brom als een transformatorhuisje.
1x Supernait met een lichte trafobrom en constant ruis hoorbaar over de speakers ondanks dat het volume op nul stond + een afstandsbediening die vaak totaal niet werkte + knetterende inschakel "ploppen" waarbij je werkelijk vreesde voor je hoog units in de speakers.
1x V1 dac i.c.m. de zwaar overpriced NAP 250 met alweer een constante ruis over de speakers bij volume stand "0" en een sound als een natte krant  :-X

Nee, dat merk komt er never nooit meer in hier  :devil:

Ik herken met de Meridian eind trappen van mij gedeeltelijk jouw ergernissen maar met een eenvoudige DC filter in een Supra blokje waren deze problemen over. Heb je dat met jouw Naim gear ook geprobeerd?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

YamahaRXV

Citaat van: Maro op oktober 20, 2015, 18:11:49
Ik herken met de Meridian eind trappen van mij gedeeltelijk jouw ergernissen maar met een eenvoudige DC filter in een Supra blokje waren deze problemen over. Heb je dat met jouw Naim gear ook geprobeerd?

Naim i.c.m. filtering in de netspanning (in welke vorm dan ook) werkt niet echt bevorderlijk voor de karakteristieke sound die het merk doorgaans laat horen. Heb hier wel mee geëxperimenteerd maar gaf geen verschil qua elimineren van de aanwezige brom, het enige wat ik bereikte was dat het klankmatig beduidend minder werd.
Het probleem schuilt m.i. in de sterk wisselende kwaliteit van spoelen van de door Naim toegepaste trafo,s. De eerste luid brommende Superunity is uit garantie vervangen door een geheel nieuw exemplaar en die was geheel stil.
Heb overigens met alle andere merken versterkers die ik in huis heb gehad nooit gelijksoortige problemen mogen ondervinden  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Mitch--

Citaat van: YamahaRXV op oktober 20, 2015, 18:44:31
Naim i.c.m. filtering in de netspanning (in welke vorm dan ook) werkt niet echt bevorderlijk voor de karakteristieke sound die het merk doorgaans laat horen. Heb hier wel mee geëxperimenteerd maar gaf geen verschil qua elimineren van de aanwezige brom, het enige wat ik bereikte was dat het klankmatig beduidend minder werd.
Het probleem schuilt m.i. in de sterk wisselende kwaliteit van spoelen van de door Naim toegepaste trafo,s. De eerste luid brommende Superunity is uit garantie vervangen door een geheel nieuw exemplaar en die was geheel stil.
Heb overigens met alle andere merken versterkers die ik in huis heb gehad nooit gelijksoortige problemen mogen ondervinden  ;)

toch wel stuitend voor een merk dat apparatuur verkoopt met een behoorlijk prijskaartje, en waar van de voedingen met deze spoelen vaak het gewenste upgrade pad zijn en waarvoor in mijn ogen toch wel belachelijke prijzen word gevraagd !
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

YamahaRXV

#12512
Citaat van: Mitch-- op oktober 20, 2015, 18:46:59
toch wel stuitend voor een merk dat apparatuur verkoopt met een behoorlijk prijskaartje, en waar van de voedingen met deze spoelen vaak het gewenste upgrade pad zijn en waarvoor in mijn ogen toch wel belachelijke prijzen word gevraagd !

Precies, die toch wel bizarre constatering had ik ook en dit maakte voor mij dat mijn liefde voor dit merk snel omsloeg naar een ongezonde dosis afstandelijkheid  :nopompom:
Als je dan telkens weer absurde prijsverhogingen ingevoerd ziet worden terwijl de kwaliteit (in de breedste zin van het woord) eerder achteruit dan vooruit gaat houdt het voor mij snel op...

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Voor de verandering nog maar weer eens een setje luidsprekers zonder afschrijving dit keer.... :tounge2:


Vandaag opgehaald: actieve Beolab 4000 speakers met de alubody in een zeer zeldzame kleur blauw..





twani


twani


twani


YamahaRXV

Citaat van: twani op oktober 20, 2015, 19:20:52
Voor de verandering nog maar weer eens een setje luidsprekers zonder afschrijving dit keer.... :tounge2:


Vandaag opgehaald: actieve Beolab 4000 speakers met de alubody in een zeer zeldzame kleur blauw..

Het begint haast ongezonde vormen aan te nemen nu.... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

lynch1979


YamahaRXV

Citaat van: lynch1979 op oktober 20, 2015, 19:52:26
Haast  :D

Ik begin voorzichtig aan associaties te zien met deze persoon....Malle Pietje  :D

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

lynch1979

Citaat van: YamahaRXV op oktober 20, 2015, 20:04:31
Ik begin voorzichtig aan associaties te zien met deze persoon....Malle Pietje  :D



Ik kan nu een andere naam noemen, maar laat ik dat maar niet doen  ;)

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

YamahaRXV

Citaat van: lynch1979 op oktober 20, 2015, 20:06:10
Ik kan nu een andere naam noemen, maar laat ik dat maar niet doen  ;)

Vertel..... ene maz misschien ?  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani


twani