A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

twani

#12250
Citaat van: LPlover op augustus 23, 2015, 10:38:34
wat zie ik daar nou hangen aan de Harbeths, dikke speakerkabels in een duur jasje? Ik dacht dat je Gamma kwaliteit gebruikte, niet dat daar wat mis mee is overigens?

Even een stukje explicatie voordat er misverstanden over mijn sluimerende kabelfetish ontstaan :D

Speakerkabel is de in UK voor luttele euro's "aan de meter gekochte" Atlas Equator Bi-Wire MK2.

Is een combi van stranded wire op het laag en solid core op het hoog, ligt hier al 5 jaar.

Weet dat bijv. Linn AL! zijn kabels bij Atlas koopt :)

Deze is afgewerkt met ViaBlu sierkous in de "Army look", de zwarte stukken die je ziet zijn van origine (hou je vast :D) gewapende ruitensproeierslang vanaf de rol uit het autobedrijf. :alien:

De Biwire splitters zijn ook van ViaBlu.   

Overeenkomst tussen al deze spullen?  Het kost weinig tot niets en klinkt fantastisch, net als iedere koperkabel van goede kwaliteit overigens.

Ben je nu weer een beetje gerustgesteld Elpéé :)

PS, ik zal je PM even beantwoorden, geen probleem ;)


Robiwan

Mooi Twani :)

En die WBT banaanstekkers zijn heel erg goed is mijn ervaring. Ik gebruik nu natuurlijk uitsluitend Naim kabels :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Martin!!!

Als ik het goed begrijp heb je de bestaande LS kabel opgeleukt en van een audiofiel-jasje voorzien  :wub:

Met name de gewapende ruitensproeierslag vind ik erg fraai om te zien. Wat is de diameter van zo'n slang Theo?
mainly British stuff

twani

Citaat van: Martin!!! op augustus 24, 2015, 16:34:15
Als ik het goed begrijp heb je de bestaande LS kabel opgeleukt en van een audiofiel-jasje voorzien  :wub:

Met name de gewapende ruitensproeierslag vind ik erg fraai om te zien. Wat is de diameter van zo'n slang Theo?

Yep.


Zal ik morgen eens opmeten voor je Martin :)

twani

Zojuist onderstaand zeer zeldzaam B&O MC40 Cabinet gekoch.......mag eigenlijk wel zeggen "veroverd".

Het is nagenoeg niet meer verkrijgbaar, zeer zeldzaam nog aangeboden en dan meestal zeer snel veel heel veel geld verkocht.

Enfin, ik heb m'n poot tussen een exemplaar kunnen krijgen....erg blij mee...

eddy135

WOW! Gaaf...
Ik moet toch echt een keer komen kijken.  :dozingoff:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Citaat van: eddy135 op augustus 25, 2015, 23:01:09
WOW! Gaaf...
Ik moet toch echt een keer komen kijken.  :dozingoff:

Altijd welkom!   Ach, jij bent de overtreffende trap, maakt je pastoemeubels gewoon zélf :worship:

Deze is inderdaad wel erg gaaf ja :)

twani

#12257
Vandaag eindelijk maar eens de standaard Ziggo/Cisco modem/router in Bridgemodus laten zetten zodat de (veel sterkere) Asus RT66AC het rijk voor zich alleen heeft.

De Asus zat tot nog toe gewoon achter de Cisco geknoopt, twéé keer Wifi dus eigenlijk.  Had ook drie lokale netwerken, één keer de Cisco en twéé x de Asus (2,4 en 5 hz)

Had het nog steeds niet gedaan omdat je het "in Bridgemodus laten zetten" door Ziggo moet laten doen, hetgeen over het algemeen minimaal een half uurtje bellen betekent :devil:

Of het helpt voor de klank weet ik niet, baad het niet dan schaad het niet zullen we maar zeggen.

Uiteraard hebben de Netgear switch en de Meicord Opal UTP kabels hun plek weer ingenomen.

Voor diegenen die het nog niet wisten...hij hangt er nu alweer een klein jaartje en wat een tóprouter is dat zég :worship:

Robiwan

Citaat van: twani op augustus 26, 2015, 23:01:39
Vandaag eindelijk maar eens de standaard Ziggo/Cisco modem/router in Bridgemodus laten zetten zodat de (veel sterkere) Asus RT66AC het rijk voor zich alleen heeft.

De Asus zat tot nog toe gewoon achter de Cisco geknoopt, twéé keer Wifi dus eigenlijk.  Had ook drie lokale netwerken, één keer de Cisco en twéé x de Asus (2,4 en 5 hz)

Had het nog steeds niet gedaan omdat je het "in Bridgemodus laten zetten" door Ziggo moet laten doen, hetgeen over het algemeen minimaal een half uurtje bellen betekent :devil:

Of het helpt voor de klank weet ik niet, baad het niet dan schaad het niet zullen we maar zeggen.

Uiteraard hebben de Netgear switch en de Meicord Opal UTP kabels hun plek weer ingenomen.

Voor diegenen die het nog niet wisten...hij hangt er nu alweer een klein jaartje en wat een tóprouter is dat zég :worship:

en waarom niet gewoon bedraad?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

twani

#12259
Citaat van: LPlover op augustus 26, 2015, 23:05:55
en waarom niet gewoon bedraad?

De audioapparatuur (MAC, NAS, ATV3) is bedraad, zie vermeldde Netgear switch en Meicord UTP ;)

Maar de dames en heren in huis "motten" natuurlijk ook allemaal "kénnen" facebooken op iPads, iPhones en al die andere goed bedoelde rommel die de aandacht van een normaal gezinsleven ernstig doen afleiden..  :devil:

eddy135

Citaat van: twani op augustus 26, 2015, 23:09:10

...Maar de dames en heren in huis "motten" natuurlijk ook allemaal "kénnen" facebooken op iPads, iPhones en al die andere goed bedoelde rommel die de aandacht van een normaal gezinsleven ernstig doen afleiden..  :devil:
Neem jij je medicijnen wel op tijd in? :tounge2:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

En was het een half uurtje bellen? Hoe zijn het bereik en de sterkte nu?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

Citaat van: twani op augustus 26, 2015, 23:01:39
Vandaag eindelijk maar eens de standaard Ziggo/Cisco modem/router in Bridgemodus laten zetten zodat de (veel sterkere) Asus RT66AC het rijk voor zich alleen heeft.

De Asus zat tot nog toe gewoon achter de Cisco geknoopt, twéé keer Wifi dus eigenlijk.  Had ook drie lokale netwerken, één keer de Cisco en twéé x de Asus (2,4 en 5 hz)

Had het nog steeds niet gedaan omdat je het "in Bridgemodus laten zetten" door Ziggo moet laten doen, hetgeen over het algemeen minimaal een half uurtje bellen betekent :devil:

Of het helpt voor de klank weet ik niet, baad het niet dan schaad het niet zullen we maar zeggen.

Uiteraard hebben de Netgear switch en de Meicord Opal UTP kabels hun plek weer ingenomen.

Voor diegenen die het nog niet wisten...hij hangt er nu alweer een klein jaartje en wat een tóprouter is dat zég :worship:
Inderdaad.
Zelf in gebruik en deze bij 3 adressen geinstalleerd.
Niets dan positieve geluiden. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Robiwan

Citaat van: twani op augustus 26, 2015, 23:09:10
De audioapparatuur (MAC, NAS, ATV3) is bedraad, zie vermeldde Netgear switch en Meicord UTP ;)

Maar de dames en heren in huis "motten" natuurlijk ook allemaal "kénnen" facebooken op iPads, iPhones en al die andere goed bedoelde rommel die de aandacht van een normaal gezinsleven ernstig doen afleiden..  :devil:

;D goed bezig!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: eddy135 op augustus 26, 2015, 23:20:43
Neem jij je medicijnen wel op tijd in? :tounge2:

Ík wél.  Zal eens aan de rest van de familie vragen :D

twani

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 27, 2015, 07:33:31
En was het een half uurtje bellen? Hoe zijn het bereik en de sterkte nu?

Mwha, 2 x 10 minuutjes ongeveer, valt mee dus....


Dit is de status van zojuist.....

YamahaRXV

#12266
Citaat van: twani op augustus 26, 2015, 23:01:39
Vandaag eindelijk maar eens de standaard Ziggo/Cisco modem/router in Bridgemodus laten zetten zodat de (veel sterkere) Asus RT66AC het rijk voor zich alleen heeft.

De Asus zat tot nog toe gewoon achter de Cisco geknoopt, twéé keer Wifi dus eigenlijk.  Had ook drie lokale netwerken, één keer de Cisco en twéé x de Asus (2,4 en 5 hz)

Had het nog steeds niet gedaan omdat je het "in Bridgemodus laten zetten" door Ziggo moet laten doen, hetgeen over het algemeen minimaal een half uurtje bellen betekent :devil:

Of het helpt voor de klank weet ik niet, baad het niet dan schaad het niet zullen we maar zeggen.

Uiteraard hebben de Netgear switch en de Meicord Opal UTP kabels hun plek weer ingenomen.

Voor diegenen die het nog niet wisten...hij hangt er nu alweer een klein jaartje en wat een tóprouter is dat zég :worship:

Inderdaad een toprouter  :thumbs-up:
Had eerst de RT N66U staan, maar de RT AC66U doet er qua snelheid en signaalsterkte echt nog een aardig schepje bovenop !
Het UPC/Ziggo Technicolor modem staat hier vanaf het begin af aan op ''bridge'' modus en voorziet de RT AC66U van signaal via 14 m. Belden 1885 ENH met Telegartner connectoren. Vanaf de RT AC66U wederom met Belden 1885 ENH naar de Netgear switch die met de Meicord Opal zowel de Moon 180 MiND renderer als de Synology NAS van signaal voorziet.

Verder hier ook 3 iPhones en 2 iPad,s via wifi gekoppeld aan de Asus router zonder problemen, zelfs twee verdiepingen boven de begane grond waar de router staat.

De wifi verbinding (5,0 ghz) van laptop naar RT AC66U blijkt (na testen) net zo snel te zijn als bekabeld dus dikke prima. Ping zou nog wat beter mogen, maar vooruit...
Abonnement is 120 mb download en 12 mb upload

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

larsonator

Citaat van: Martin!!! op augustus 24, 2015, 16:34:15
Met name de gewapende ruitensproeierslag vind ik erg fraai om te zien. Wat is de diameter van zo'n slang Theo?
Ik ben ook wel benieuwd. Ziet er strak uit :)

twani

#12268
Citaat van: larsonator op augustus 27, 2015, 12:47:33
Ik ben ook wel benieuwd. Ziet er strak uit :)
Zou ik inderdaad nog beantwoorden, sorry Martin (en Lars) :blush:


Uitwendig ongeveer 8mm, inwendig een krappe 5 of een dikke 4 zoals je wilt :tounge2:


Ik heb ze dus puur gebruikt om de uiteinden van mijn Biwire speakerkabel te "dressen"

Indien iemand interesse heeft kan ik het vast bestellen en aangezien het van origine een universeel auto onderdeel betreft zal het -itt de idiote audiobranche - weinig tot niets kosten :tounge2:

larsonator

#12269
Citaat van: twani op augustus 27, 2015, 13:34:57
Uitwendig ongeveer 8mm, inwendig een krappe 5 of een dikke 4 zoals je wilt :tounge2:
Ik heb ze dus puur gebruikt om de uiteinden van mijn Biwire speakerkabel te "dressen"
Waar zou ik die als particulier kunnen kopen Twani?


Citaat van: twani op augustus 27, 2015, 13:34:57
Indien iemand interesse heeft kan ik het vast bestellen en aangezien het van origine een universeel auto onderdeel betreft zal het -itt de idiote audiobranche - weinig tot niets kosten :tounge2:
En maar weer TE snel reageren  :nopompom:

Ik meld me aan voor 2mtr :)

Martin!!!

Citaat van: twani op augustus 27, 2015, 13:34:57
Ik heb ze dus puur gebruikt om de uiteinden van mijn Biwire speakerkabel te "dressen"

Indien iemand interesse heeft kan ik het vast bestellen en aangezien het van origine een universeel auto onderdeel betreft zal het -itt de idiote audiobranche - weinig tot niets kosten :tounge2:

Thanks, mooi autofiel jasje dus  ;D
mainly British stuff

twani

Hedenmorgen in Heerenveen!!!!!!!!!!! het uiterst zeldzame Bang en Olufsen MC 40 cabinet opgehaald.

Dit exemplaar is voorzien van prachtig nicotine fineer met een diepdonkerbruine - aan ernstige ziektes doen denkende - gloed eroverheen.

Zojuist begonnen met de restauratie ervan, hetgeen betekent het meubel geheel "in de thinner schuren" en daarna een Osmo Hardwax laag aanbrengen.

Op één gedeelte boven de aluminium lijst is reeds een klein stukje resultaat zichtbaar van het moeizame gepolijst....



twani

Citaat van: larsonator op augustus 27, 2015, 13:37:11
Waar zou ik die als particulier kunnen kopen Twani?

En maar weer TE snel reageren  :nopompom:

Ik meld me aan voor 2mtr :)

PM je adres maar, heb ik nog liggen en kost uiteraard helemaal niets voor jou.

twani

Onderstel van het MC Cabinet

Jumping Jack

Hup zeg, de brocante draait goed!  :clapping:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs