A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Jumping Jack

Zo, er kan best wel wat volk in die woonkamer van jou. Vindt het konijn dat wel leuk?  :tounge2:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op augustus 13, 2014, 22:22:58
Zo, er kan best wel wat volk in die woonkamer van jou. Vindt het konijn dat wel leuk?  :tounge2:
Kiss loopt nog in de tuin te "spankeren" vanavond :tounge2:

twani

#10277
;)


Vooral opvallend hoe alle elementen van de opname hun "eigen plekje" op de imaginaire stage hebben.

Erg mooi.

Is toch echt zeer oud materiaal :blink:

Staaled

Citaat van: twani op augustus 14, 2014, 22:05:41
;)


Vooral opvallend hoe alle elementen van de opname hun "eigen plekje" op de imaginaire stage hebben.

Erg mooi.

Is toch echt zeer oud materiaal :blink:
Vaak des te beter.

Ben je nog met paneeltjes in de weer gegaan?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

#10279
Citaat van: Staaled op augustus 14, 2014, 23:02:46
Vaak des te beter.

Ben je nog met paneeltjes in de weer gegaan?
Dat valt me inderdaad op. Meestal nog niet gerémastered en daardoor niet zo "gekunsteld" qua klank lijkt wel....

Kortom, je hoort dat de opname oúd is en toch klinkt het erg fijn.

We hebben kennelijk met al dat digitale gelummel flink wat van de charme wéggepolijst de laatste decennia :nopompom:


De paneeltjes kómen er, maar hebben geen haast daar ik in mijn perceptie weinig tot géén acute akoestische misstanden waarneem....

Als ik met bijv bovengenoemde opname van Roberta Flack ervaar welk een prachtige bühne wordt "gezet",  denk ik het reeds aardig voor elkaar te hebben.

Ik ga het zeker doen, maar zie het echt als de puntjes op de i. Even rustig de tijd nemen om iets moois uit te zoeken qua styling/ontwerp/design.

Staaled

Citaat van: twani op augustus 14, 2014, 23:12:03
Dat valt me inderdaad op. Meestal nog niet gerémastered en daardoor niet zo "gekunsteld" qua klank lijkt wel....

Kortom, je hoort dat de opname oúd is en toch klinkt het erg fijn.

We hebben kennelijk met al dat digitale gelummel flink wat van de charme wéggepolijst de laatste decennia :nopompom:


De paneeltjes kómen er, maar hebben geen haast daar ik in mijn perceptie weinig tot géén acute akoestische misstanden waarneem....

Als ik met bijv bovengenoemde opname van Roberta Flack ervaar welk een prachtige bühne wordt "gezet",  denk ik het reeds aardig voor elkaar te hebben.

Ik ga het zeker doen, maar zie het echt als de puntjes op de i. Even rustig de tijd nemen om iets moois uit te zoeken qua styling/ontwerp/design.

Klopt.
Er waren minder knoppen én gedreven pioniers destijds .

Ah, haast is ook niet nodig zo te lezen. :music:
Ik kan soms ook lekker de tijd nemen met als hoogtepunt twee JL Audio subs die drie maanden in de doos bleven. :D

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

eddy135

Citaat van: Staaled op augustus 15, 2014, 09:18:41

Ik kan soms ook lekker de tijd nemen met als hoogtepunt twee JL Audio subs die drie maanden in de doos bleven. :D

Elementje al in de platenspeler gemonteerd...?  ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Staaled

3 jaar ..............of meer....................... toch ?
Vrijwilliger gezocht. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

#10283
Wel de goeie versie nemen hé "LPLover" ;)


Deze dus:    schiller - sonne (chill out version)

Staaled

#10284
Airplay.... :tounge:
Ik kan merken dat je van groots houdt.

Diep en geinig : " I want you back" van door Lake street drive.
Als het goed is staat speelt de bas op voor het puntje van je neus.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Citaat van: Staaled op augustus 15, 2014, 22:39:09
Airplay.... :tounge:
Ik kan merken dat je van groots houdt.

Diep en geinig : " I want you back" van door Lake street drive.
Als het goed is staat speelt de bas op voor het puntje van je neus.
Bombastisch hé :).  Ah ja past wel bij me, ieder z'n afwijking :D

Die gaan we proberen, thx ;)

twani

Nú, fascinerend.......

twani

Als er niet wordt geluisterd staan de speakers gewoon "terúg-geschoven" aan de wand.

Door de meubelglijders trek je ze in een handomdraai naar de op de vloer gemarkeerde luisterpositie.

Robiwan

Citaat van: twani op augustus 15, 2014, 22:01:41
Wel de goeie versie nemen hé "LPLover" ;)


Deze dus:    schiller - sonne (chill out version)

luister liever naar de hardcore versie :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

twani

En eenmaal muziek draaiend ongeveer een kleine meter de kamer ín

Robiwan

Citaat van: twani op augustus 17, 2014, 13:49:37
En eenmaal muziek draaiend ongeveer een kleine meter de kamer ín

Ziet er gezellig uit daar in Zandvoort :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: LPlover op augustus 17, 2014, 14:02:13
Ziet er gezellig uit daar in Zandvoort :)
Kan altijd langskomen ;)


Hier trouwens ook heeeel nát buiten :nopompom:

Mooi weer om muziek te luisteren.   :pompom:

Robiwan

Citaat van: twani op augustus 17, 2014, 14:15:43
Kan altijd langskomen ;)


Hier trouwens ook heeeel nát buiten :nopompom:

Mooi weer om muziek te luisteren.   :pompom:

klopt, maar dan wat mijn vrouw mooi vind, tis immers weekend :crazy: :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

tompj

Goed voor elkaar Theo! Echt heel gaaf die set.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: tompj op augustus 17, 2014, 15:32:31
Goed voor elkaar Theo! Echt heel gaaf die set.
Dank Tom :blush:

De samenstelling is bewust zo minimalistisch mogelijk gehouden. Zo min mogelijk kabels en apparaten, géén afstandsbediening, géén DSP, géén externe (niet nodig ook) voedingen, géén onrust, géén upgraderitus, niks van dat alles.

Hoe is het met de Meridians trouwens?

chansig

Dan kan het niet anders dan dat het ruk klinkt. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

tompj

#10296
Citaat van: twani op augustus 17, 2014, 17:37:45
Hoe is het met de Meridians trouwens?
Top. Klinkt echt heel fijn. Wat droger/minder romantisch dan de Harbeths, maar wel muzikaal en met veel detail. Ben er weer heel tevreden mee.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

#10297
Citaat van: chansig op augustus 17, 2014, 18:34:55
Dan kan het niet anders dan dat het ruk klinkt. :D

Gr. Hans

Een kinderhand is gauw gevuld :D


Moesten meer mensen eens doen, wat kassies wéghalen ;)

Maro

Citaat van: twani op augustus 18, 2014, 13:29:48
Een kinderhand is gauw gevuld :D


Moesten meer mensen eens doen, wat kassies wéghalen ;)

Je hebt er een bijgezet sinds de Leben.. :P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Robiwan

Citaat van: twani op augustus 18, 2014, 13:29:48
Een kinderhand is gauw gevuld :D


Moesten meer mensen eens doen, wat kassies wéghalen ;)

platenspeler, cd-speler, versterker en tuner in 1 apparaat van enige kwaliteit, is wat lastig :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2