A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

twani

Vandaag een al langer bestaande "Audiofiele teringzooi" georganiseerd :tounge2:

De bi-wire splitsingen van de luidsprekerkabels van een jasje voorzien ;)

Zo was het:

twani

En zo is het nú:

twani

Und so weit:

twani

De "solid cores" op het hóóg en het "stranded" op het láág.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani


Jumping Jack

Citaat van: twani op februari 16, 2014, 17:45:02
De "solid cores" op het hóóg en het "stranded" op het láág.

Netjes! Heb je dat uit ondervinding zo gedaan?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op februari 16, 2014, 17:47:50
Netjes! Heb je dat uit ondervinding zo gedaan?
De Atlas Equator bi-wire MK 2 móet zó worden aangesloten. Linn gebruikt overigens precies dezelfde kabel onder hun eigen naam, is dan duurder :tounge2:

RubenV.

Dat ziet er netjes uit, mooi gedaan  :thumbs-up:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Mitch--

Citaat van: twani op februari 16, 2014, 17:45:02
De "solid cores" op het hóóg en het "stranded" op het láág.

ziet er netjes uit zeg!!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Dank allen.  Zo soms heb je eens van die simpele ideetjes die prima uitpakken.

Mr.M

#8786
hey theo

vandaag heb ik sporarisch een set shl5 van een vriend overgenomen,  :tongue2:,,
wel onder voorbehoud dat mijn kharmas zondag opgehaald worden wat vrij zeker is...kon ze voor een leuk prijs overnemen omdat hij een sonusfaber guarniri momento limited edditie voor een "" leuk prijs"" kon bemachtigen,  maar hij moest de shl5 eerst verkopen  en zolang wilde de sf eigenaar niet wachten. dus heb het maar overgenomen, zo heb ik tenminste  muziek thuis en hij zijn droom speaker., anders zit ik straks een heele tijd zonder speakers thuis.. :clapping:

de speaker welke ik op het oog heb zit even  buiten budget en gezien me kosten laatste tijd kan ik ze niet meteen aanschaffen. dus totdat ik dat bijelkaar heb ga ik als een harbethier door het leven, hahahaha wat zeker geen straf is voor het gehoor, wel een doorn in me ogen maar goed als ze aan staan vergeet je dat..
dus zodra ik thuis ben moeten ze aan....
de shl5 is altijd een favoriet van me geweest alleen die uiterlijk :nopompom:... tja eerste wat ik ga doen is naar de garage om de hoek om ze hoogglans kleurtje te wrappen...hahaha.

ik dacht deel het even met je,,

gr meede shl5 eigenaar  maz..hahahaha
**UNDER CONSTRUCTION**

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Citaat van: maz op februari 17, 2014, 01:32:38
hey theo

vandaag heb ik sporarisch een set shl5 van een vriend overgenomen,  :tongue2:,,
wel onder voorbehoud dat mijn kharmas zondag opgehaald worden wat vrij zeker is...kon ze voor een leuk prijs overnemen omdat hij een sonusfaber guarniri momento limited edditie voor een "" leuk prijs"" kon bemachtigen,  maar hij moest de shl5 eerst verkopen  en zolang wilde de sf eigenaar niet wachten. dus heb het maar overgenomen, zo heb ik tenminste  muziek thuis en hij zijn droom speaker., anders zit ik straks een heele tijd zonder speakers thuis.. :clapping:

de speaker welke ik op het oog heb zit even  buiten budget en gezien me kosten laatste tijd kan ik ze niet meteen aanschaffen. dus totdat ik dat bijelkaar heb ga ik als een harbethier door het leven, hahahaha wat zeker geen straf is voor het gehoor, wel een doorn in me ogen maar goed als ze aan staan vergeet je dat..
dus zodra ik thuis ben moeten ze aan....
de shl5 is altijd een favoriet van me geweest alleen die uiterlijk :nopompom:... tja eerste wat ik ga doen is naar de garage om de hoek om ze hoogglans kleurtje te wrappen...hahaha.

ik dacht deel het even met je,,

gr meede shl5 eigenaar  maz..hahahaha

:pompom:  Wat ben je toch een vermakelijke schrijver Maz :worship:  Ben erg benieuwd hoe die van jou eruit gaan zien. Ben óók benieuwd of je een beetje kunt leven zónder die immense Bass van de Kharma's....


Heb je de ASR ook nog? Kijken of de "Radial Units" tegen zulke enorme vermogens kunnen :tounge2:

Bas Akkerman

Citaat van: twani op februari 17, 2014, 10:13:03
:pompom:  Wat ben je toch een vermakelijke schrijver Maz :worship:  Ben erg benieuwd hoe die van jou eruit gaan zien. Ben óók benieuwd of je een beetje kunt leven zónder die immense Bass van de Kharma's....


Heb je de ASR ook nog? Kijken of de "Radial Units" tegen zulke enorme vermogens kunnen :tounge2:
Naar dat laatste ben ik juist heel nieuwsgierig. Hoeveel meer je uit de Harbeths kunt halen met meer vermogen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op februari 17, 2014, 10:29:05
Naar dat laatste ben ik juist heel nieuwsgierig. Hoeveel meer je uit de Harbeths kunt halen met meer vermogen.
Die situatie heb ik hier al langdurig gehad.  De huidige 12 buizenwatts doen méér vlees op de botten vermoeden dan de vorige M6i die juist van een heel ander principe uitgaat, één van de krachtiger integrateds op de markt is.

Of in beter Nederlands: het klinkt juist alsof er met de Leben heel veel watts achter de hand zijn en met de oude MF wat minder. Is vreemd, en ik denk dat het illusief is, veroorzaakt doordat de buizenamp veel rijker klinkt hetgeen een krachtiger klank insinueert (of misschien ook gewoon wel zo is)



Bas Akkerman

Citaat van: twani op februari 17, 2014, 10:53:17
Die situatie heb ik hier al langdurig gehad.  De huidige 12 buizenwatts doen méér vlees op de botten vermoeden dan de vorige M6i die juist van een heel ander principe uitgaat, één van de krachtiger integrateds op de markt is.

Of in beter Nederlands: het klinkt juist alsof er met de Leben heel veel watts achter de hand zijn en met de oude MF wat minder. Is vreemd, en ik denk dat het illusief is, veroorzaakt doordat de buizenamp veel rijker klinkt hetgeen een krachtiger klank insinueert (of misschien ook gewoon wel zo is)
Precies mijn beleving met de Leben inderdaad!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Citaat van: twani op februari 17, 2014, 10:13:03
:pompom:  Wat ben je toch een vermakelijke schrijver Maz :worship:  Ben erg benieuwd hoe die van jou eruit gaan zien. Ben óók benieuwd of je een beetje kunt leven zónder die immense Bass van de Kharma's....


Heb je de ASR ook nog? Kijken of de "Radial Units" tegen zulke enorme vermogens kunnen :tounge2:

hoi theo

ik heb de shl5 nu all meerdere malen gehoord op verschillende versterking.
ook icm asr.

wat laag betreft valt de shl5 zeer mee vind ik. ok is niet zo strak als de kharma en gaar niet zo laag als kharma maar ik heb geen enkel keer dat ik de shl5 heb gehoord het idee gehad dat ik fundament mis.

ik vind ze wel stukken krachtiger en sneller klinken icm een gooie krachtige versterker zoals asr of kharma.

heb ze ook op nagra voor , nagra cd speler en kharma eindtrap combi gehoord en juist door de kracht van de eindtrap icm luchtigheid en sfeer van de buize voortrap van nagra klonk het tot nu toe het mooiste in mijn gehoor.

maar ja je praat wel over 16 k  versterking, 12k cd speler  en  6 k aan bekabeling op een 3500 euro ls  :clapping: :headbanging: :pompom:....wel grappig want je hoort wel dat de harbeths verder gaan met een ultra versterking en ultra componenten.

op dezelfde niveau  kwam de asr op de shl5. eerste keer dat ik de asr hoorde was op een shl5 en het klonk hemels.ongeloofelijk veel detail en heeel gecontroleerd strak laag met punch en dynamiek.

de combi asr shl5 produceerde iets meer druk en  ietsiebietsie beter en strakker laag dan de nagra kharma combi ,met een berg emotie waar mijn haren er ieder keer van overeind staan als een snaar trilde of een stem de lucht in ging.
hier praat je ook weer over een 10k + versterker ,9k cd en 7k aan kabels..

ik  heb de shl5 in de gekste comies gehoord, van simpel en  gemiddeld tot ultra versterking, wat de shl5 bijzonder maakt is dat die in alle combinaties  muziek boeiend weet te maken en de luisteraar  bij de muziek te betrekken,

het is een ls di zich niet uit het veld laat slaan door veelemalen duurdere high end versterkers....  hij gaat simpelweg muzikaal mee met de niveau van de rest van je componenten.hoe overdreven goed je het ook maakt.

ben benieuwd hoe het zich in mijn ruimte doet...

gr maz


dus de shl5 heeft veel inzich en komt echt niet tekort als je hem verwent met een overdreven goed (krachtig) versterking..








**UNDER CONSTRUCTION**

frank2

Door velen ondergewaardeerd, een "ultra" versterker achter een set luidsprekers laat die luidsprekers ineens dingen doen die je niet voor mogelijk had gehouden voor die luidsprekers.

Ze klinken dan opeens veel beter, geld trouwens voor alle speakers.
Het enige nadeel is dat de speakers het goedkoopst zijn terwijl de rest v.d. set aanmerkelijk duurder is.
De reden om eerst eens naar de versterking te kijken ipv. de speakers. De speakers kunnen vaak veel meer.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

Citaat van: twani op februari 17, 2014, 10:53:17
Die situatie heb ik hier al langdurig gehad.  De huidige 12 buizenwatts doen méér vlees op de botten vermoeden dan de vorige M6i die juist van een heel ander principe uitgaat, één van de krachtiger integrateds op de markt is.

Of in beter Nederlands: het klinkt juist alsof er met de Leben heel veel watts achter de hand zijn en met de oude MF wat minder. Is vreemd, en ik denk dat het illusief is, veroorzaakt doordat de buizenamp veel rijker klinkt hetgeen een krachtiger klank insinueert (of misschien ook gewoon wel zo is)
Dat alles heeft met clipping te maken en harmonische vervorming, hetgeen bij buizen 'aangenamer' klinkt op luider niveau dan bij een transistor.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Mr.M

#8796
Citaat van: frank2 op februari 17, 2014, 12:47:10
Door velen ondergewaardeerd, een "ultra" versterker achter een set luidsprekers laat die luidsprekers ineens dingen doen die je niet voor mogelijk had gehouden voor die luidsprekers.

Ze klinken dan opeens veel beter, geld trouwens voor alle speakers.
Het enige nadeel is dat de speakers het goedkoopst zijn terwijl de rest v.d. set aanmerkelijk duurder is.
De reden om eerst eens naar de versterking te kijken ipv. de speakers. De speakers kunnen vaak veel meer.

hier ben ik helemaal met je eens.

de laatste configuratie van harbeth nagra/kharma is wel heel scheef in prijs verhouding.

totaal waarde nagra vv, nagra cd , kharma ev en kharma kabels is +- 34000 op een ls van 3500. hahahah

vandaar ook denk ik de overstap naar een guarneri momento limited.nieuw over  (10k)

die is  prijstechnisch ook meer in verhouding met zijn set, plus dat die weg is van zijn geluid en looks..

gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Bas Akkerman

#8797
Citaat van: frank2 op februari 17, 2014, 12:47:10
Door velen ondergewaardeerd, een "ultra" versterker achter een set luidsprekers laat die luidsprekers ineens dingen doen die je niet voor mogelijk had gehouden voor die luidsprekers.

Ze klinken dan opeens veel beter, geld trouwens voor alle speakers.
Het enige nadeel is dat de speakers het goedkoopst zijn terwijl de rest v.d. set aanmerkelijk duurder is.
De reden om eerst eens naar de versterking te kijken ipv. de speakers. De speakers kunnen vaak veel meer.
Ben ik absoluut met je eens Frank!

Maz, wat is er scheef aan als het goed klinkt en de versterker is duurder dan de luidspreker? En wellicht beter klinkt dan de combinatie van een duurdere luidspreker met een goedkopere versterker? Het gaat hoogstens tegen de gebruikelijke gedachtengang in dat de luidspreker duurder moet zijn dan de versterker (en DAC).
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

scheef alleen in de zin van prijsverhouding tussen componenten.

wees eerlijk zoeen combi komt niet vaak voor , dat er een systeem aan een harbeth  komt te hangen welke 10x meer kost.

in de regel probeert men zijn componenetn op (zelfde) nieveau te matchen.

dat het super klinkt zoeen combi  is een feit maar tis niet een vaak voorkomende opstelling,


ps hier nog een stukje over harbeth en leben versterking en direct vergelijking van buize met asr emitter versterker.

http://jeffsplace.me/wordpress/?page_id=1293



gr maz

**UNDER CONSTRUCTION**

frank2

Toch kun je er leuke resultaten mee bereiken, door eens out of the box te denken. Heb ik ook gedaan, en bevalt nog steeds goed. Want wie zet nu achter z,n speakers van 17.000 euro een VV/receiver van 2200 euro met een eind versterker van 8500 euro? Niet gebruikelijk, maar werkt erg goed, klinkt ook nog eens zo.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren