A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 14, 2013, 21:10:06
Jouw SN lijkt inmiddels wel één van de laatste échte Naim integrateds zijn, houden dat ding ;)

Vind ik trouwens ook optisch één van de  vettere componenten.

Wat kost nu zo'n alPha 3 per meter?

Mijn Supernait met HiCap gaat in ieder geval niet zomaar meer weg, daarvoor ben ik teveel van zijn karakteristieke sound gaan houden  ;)
Optisch (en klankmatig) gezien ook nog eens een mooie match met de Ndac aan zijn zijde.
Misschien ooit nog eens voor een Pass Int. 30 A of een Int 150.... mits die sound natuurlijk echt ''mijn ding'' blijkt te zijn.

De Alpha-3 is geen goedkope kabel; zit zo rond de € 135,00 p/m.  Maar is i.m.o. het geld zeker waard als je weet wat deze aan klankmatige upgrade betekent.
Het zijn niet alleen mijn oren die de verschillen meteen waarnamen, maar ook die van Henk en Martin  ;)



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#7876
Citaat van: YamahaRXV op december 14, 2013, 21:39:58
Mijn Supernait met HiCap gaat in ieder geval niet zomaar meer weg, daarvoor ben ik teveel van zijn karakteristieke sound gaan houden  ;)
Optisch (en klankmatig) gezien ook nog eens een mooie match met de Ndac aan zijn zijde.
Misschien ooit nog eens voor een Pass Int. 30 A of een Int 150.... mits die sound natuurlijk echt ''mijn ding'' blijkt te zijn.

De Alpha-3 is geen goedkope kabel; zit zo rond de € 135,00 p/m.  Maar is i.m.o. het geld zeker waard als je weet wat deze aan klankmatige upgrade betekent.
Het zijn niet alleen mijn oren die de verschillen meteen waarnamen, maar ook die van Henk en Martin  ;)
Laten dat nou precies drie mensen zijn waarvan ik wel eea aan durf te nemen :pompom:

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 15, 2013, 09:07:15
Laten dat nou precies drie mensen zijn waarvan ik wel eea aan durf te nemen :pompom:

Bij interesse anders gewoon een keertje een demo aanvragen  ;)

Erik van Jouw hifi kan hem ook leveren....
http://www.jouwhifi.com/a-29945032/van-de-rol/furutech-fp-alpha-3/
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Citaat van: twani op december 15, 2013, 09:07:15
Laten dat nou precies drie mensen zijn waarvan ik wel eea aan durf te nemen :pompom:
Niet vergeten je eigen hersens blijven gebruiken.  Die heb je namelijk wel.

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op december 15, 2013, 10:50:54
Niet vergeten je eigen hersens blijven gebruiken.  Die heb je namelijk wel.
Het wordt een beetje eentonig, maar wederom ben ik het met je eens.

Lijstjes, recensies, andermans ervaringen. Allemaal leuk, maar 10 seconden met je eigen oren zegt echt zoveel meer. Hoogstens kunnen die dingen "luistertips" zijn. Maar volgens mij weet Theo dat wel. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op december 15, 2013, 11:21:30
Het wordt een beetje eentonig, maar wederom ben ik het met je eens.

Lijstjes, recensies, andermans ervaringen. Allemaal leuk, maar 10 seconden met je eigen oren zegt echt zoveel meer. Hoogstens kunnen die dingen "luistertips" zijn. Maar volgens mij weet Theo dat wel. ;)

Daarom ook aangegeven om eens een demo variant aan te vragen, kost je alleen € 8,05 aan verzendkosten en je kan met je eigen oortjes luisteren en een eigen objectieve beeldvorming krijgen  ;)

Meer zeg ik er niet over voordat de zoveelste nutteloze en tijd verkwistende discussie weer ontstaat... :devil:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Robiwan

Citaat van: YamahaRXV op december 15, 2013, 11:34:59
Daarom ook aangegeven om eens een demo variant aan te vragen, kost je alleen € 8,05 aan verzendkosten en je kan met je eigen oortjes luisteren en een eigen objectieve beeldvorming krijgen  ;)

Meer zeg ik er niet over voordat de zoveelste nutteloze en tijd verkwistende discussie weer ontstaat... :devil:

Nou ik kan je verzekeren dat je (terecht) een flinke borg moet betalen bij de meeste winkels voor een thuis demo.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

twani

Nou ik weet het niet hoor maar volgens mij heb ik componenten die verder niemand heeft op het forum.

Ik ken hier geen méde Leben 300 eigenaren, géén DDDac eigenaren. Wel veel Harbeth eigenaren maar bijna geen SHL5.

Volgens mij trek ik aardig mijn eigen plan Bas.  Luistersessies elders dan in mijn eigen huiskamer doe ik ook nooit want zinloos vanwege de geheel afwijkende akoestiek.

Nee Bas, je moet me nu niet van enige naïve volgzaamheid in welke vorm dan ook betichten.

Ik heb dat gevoel eigenlijk veel meer bij jou. Dú moment dat je eerst overal en nergens gaat proefluisteren, raak je wat mij betreft behoorlijk gedesoriënteerd over hetgeen je nu in je eigen luisterruimte/situatie kan of wil verwachten.

Niemand heeft mij tav mijn eigen set op het spoor gezet, niets behalve Garmt die mij heeft verzekerd dat de combi SHL5 en de "schwachbrüstige" Leben een hemelse combinatie is.

Aangezien ik zijn expertise (mede door de langdurige praktijkervaring met juist deze 2 componenten) hoog heb zitten heb ik dit wél meegenomen in mijn overwegingen.

Op dit gebied gaan wij elkaar toch nooit begrijpen. Ik ben de impulsieve koper daar waar jij de ultravoorzichtige argwanende koper bent.

Dit gezegd hebbende moet ik er natuurlijk bíj vermelden dat met beide handelswijzen niets mis is.


AbZ

Citaat van: YamahaRXV op december 15, 2013, 11:34:59Meer zeg ik er niet over voordat de zoveelste nutteloze en tijd verkwistende discussie weer ontstaat... :devil:
Hey daar hebben we toch een forum voor?  :coffee:

AbZ

Citaat van: twani op december 15, 2013, 11:39:11Op dit gebied gaan wij elkaar toch nooit begrijpen. Ik ben de impulsieve koper daar waar jij de ultravoorzichtige argwanende koper bent.

Dit gezegd hebbende moet ik er natuurlijk bíj vermelden dat met beide handelswijzen niets mis is.
Jullie hebben allebei gewoon goed naar Garmt geluisterd.  Anyway je kunt het slechter treffen.

Bas Akkerman

Citaat van: twani op december 15, 2013, 11:39:11
Nou ik weet het niet hoor maar volgens mij heb ik componenten die verder niemand heeft op het forum.

Ik ken hier geen méde Leben 300 eigenaren, géén DDDac eigenaren. Wel veel Harbeth eigenaren maar bijna geen SHL5.

Volgens mij trek ik aardig mijn eigen plan Bas.  Luistersessies elders dan in mijn eigen huiskamer doe ik ook nooit want zinloos vanwege de geheel afwijkende akoestiek.

Nee Bas, je moet me nu niet van enige naïve volgzaamheid in welke vorm dan ook betichten.

Ik heb dat gevoel eigenlijk veel meer bij jou. Dú moment dat je eerst overal en nergens gaat proefluisteren, raak je wat mij betreft behoorlijk gedesoriënteerd over hetgeen je nu in je eigen luisterruimte/situatie kan of wil verwachten.

Niemand heeft mij tav mijn eigen set op het spoor gezet, niets behalve Garmt die mij heeft verzekerd dat de combi SHL5 en de "schwachbrüstige" Leben een hemelse combinatie is.

Aangezien ik zijn expertise (mede door de langdurige praktijkervaring met juist deze 2 componenten) hoog heb zitten heb ik dit wél meegenomen in mijn overwegingen.

Op dit gebied gaan wij elkaar toch nooit begrijpen. Ik ben de impulsieve koper daar waar jij de ultravoorzichtige argwanende koper bent.

Dit gezegd hebbende moet ik er natuurlijk bíj vermelden dat met beide handelswijzen niets mis is.
Je overschat mijn moralistisch geleuter denk ik. Ik beticht je nergens van en geef in mijn laatste zin juist aan dat je je eigen plan trekt. Van naïeve volgzaamheid is dan ook geen sprake. ;)

Argwanend zou ik liever vervangen door kritisch (zoals jij dat bent als het gaat om bling-bling en achter de meute aanlopen), maar ieder heeft zijn eigen manier, absoluut! Volgens mij zijn we allebei tevreden en dat telt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vanzomereng

Citaat van: Bas Akkerman op december 15, 2013, 11:21:30
Lijstjes, recensies, andermans ervaringen. Allemaal leuk, maar 10 seconden met je eigen oren zegt echt zoveel meer.

Als je kritisch bent, ...dus vooral zelf luisteren maar het bewustzijn van de menselijke tekortkomingen op het gebied
van de waarneming, lijken me 10 seconden wel aan de zeer korte kant ! 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

#7887
Deze discussie afsluitende kan ik melden dat dit object binnenkort als "erbij" versterker in de set zal worden opgenomen  :pompom:

Sterker nog, het is reeds aangeschaft.

twani

Oh ja, de Leben blijft gewoon, voor altijd zelfs ;)

AbZ

Je nieuwe Croft is voor of eind?  Mooi spul om te zien  8)

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

twani


YamahaRXV

Citaat van: LPlover op december 15, 2013, 11:36:48
Nou ik kan je verzekeren dat je (terecht) een flinke borg moet betalen bij de meeste winkels voor een thuis demo.

Niet bij de zaak waar ik ze vandaan heb, vraag je plaats/stadsgenoot maar  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

tompj

Citaat van: twani op december 15, 2013, 14:25:49
Croft pré met diy 300B se als eindmono's
Nice! Wat ga je daarmee doen dan?
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: tompj op december 15, 2013, 16:02:32
Nice! Wat ga je daarmee doen dan?
Niet iets specifieks, voornamelijk experimenteren, gewoon eens kijken wat er zoal aan klanksignaturen te koop/behalen is.

Slaat eigenlijk nergens op daar ik 100% tevreden ben over de Leben, die blijft ook gewoon. Het is wel leuk om eens wat te rommelen met buizen ;D

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

raindog

Citaat van: twani op december 15, 2013, 16:41:29
Slaat eigenlijk nergens op daar ik 100% tevreden ben over de Leben, die blijft ook gewoon. Het is wel leuk om eens wat te rommelen met buizen ;D

Als je graag wilt rommelen met verschillende buizen (el34/kt77/kt88/kt90/6l6gc etc..) dan weet ik ook nog wel een CS600 te koop te staan ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

#7897
Die van jou? Daarover had ik in een verkooptopic in de "marktsectie" namelijk al een balletje over ópgegooid. Dat heb je niet gezien denk ik.....

raindog

Citaat van: twani op december 15, 2013, 20:16:56
Die van jou? Daarover had ik in een verkooptopic in de "marktsectie" namelijk al een balletje over ópgegooid. Dat heb je niet gezien denk ik.....

Yep, het lijkt erop dat ik er afscheid van zal gaan nemen. Heb nog wel wat tijfels want het valt me best zwaar. Het 'proud of ownership' is erg groot bij deze versterker. Het is en blijft een prachtig apparaat en qua sound helemaal mijn ding, zeker na de laatste service bij Triple M en met een vers setje KT77 Gold Lion er in. Het zijn vooral praktische bezwaren. De Leben wordt door het hele gezin gebruikt en staat nu regelmatig de hele dag aan. Daarnaast missen we bij het streamen de afstandsbediening voor het volume.

Verder speelt ook mee dat we vorige week hebben besloten om in ons souterrain een dedicated home theater te gaan bouwen. In eerste instantie is het de bedoeling om me in deze ruimte vooral op HT te richten met een 5.1 of 7.1 set en een mooie beamer, maar mogelijk integreer ik er later ook wat stereo-spul in. In de achterkamer wil ik nu de set iets vereenvoudigen. Om één en ander uit te proberen heb ik van een forumgenoot al een DSi overgenomen. Dat is natuurlijk geen DS+Leben maar het valt me in eerste instantie zeker niet tegen. Tja downgraden blijft lastig, maar een eigen HT zal de pijn wel enigszins verzachten denk ik zo. En als het blijft jeuken dan kan ik die DSi nog altijd upgraden naar een ADSM ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

Er is interesse hier ;). Stuur me maar een PM wat zoiets moet/mag kosten.....

Gr
Theo